/spanien/barcelona/forum/19073.aspx/spanien/barcelona/forum/19073.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ciao-V
2009-03-03 12:04
Ämne: Blir inget barca i h....
De lär ju visa målen i alla fall då det är numera spännade "race" mellan Madrid och Barca. Matcherna spelas väl samtidigt?
Barcelona [Yodaa]
2009-03-03 12:01
Blir inget barca i helgen. de visar madrid derbyt istället.
Real Madrid Paco Buyo
2009-03-03 11:44
WorkingClassHero:
Köp biljetter på samma sektion på Barças hemsida och sätt er bredvid varandra när ni kommit in. Det blir säkert inte fullt, de flesta platser är för folk som har säsongskort. Alla kommer inte.
Barcelona Riiio!!
2009-03-03 10:02
Ämne: Hej,
Har ett par fr....
Tjena, jag har bokat till Malaga matchen och skall åka dit o kolla. Bokade genom en hemsida och gjorde det redan innan säsongen började. Hoppas på fint väder i alla fall och en bra match.
Du borde inte ha några problem med o hitta platser =)
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2009-03-03 08:49
WorkingClassHero

I en match mot Malaga är det aldrig fullt. Åk dit, njut av solen och värmen och köp biljetterna på plats. Då lär du garanterat få så bra biljetter som du själv vill och bredvid någon du tycker om.
Barcelona WorkingClassHero
2009-03-03 08:23
Hej,
Har ett par frågor. Jag skall till Barcelona och tänkte passa på att se Barcelona-Malaga.

Var inne på Barcas hemsida och tänkte köpa biljetter men såg att man inte fick plaster bredvid varandra. Brukar det vara svårt att sitta bredvid varandra ändå?

Såg på biljettguiden att man också kan köpa biljetter på Nou Camp. Får man ok platser då(inte längst uppe i ett hörn)? Brukkar det finnas biljetter kvar? Kan man få biljetter bredvid varandra då?

Tacksam för hjälp!
Barcelona barcafan86
2009-03-03 08:06
sa roligt som det ar att se Madrid forlora sa hoppas jag att dom hanger kvar i CL. Ett madrid som bara kan fokusera pa ligan just nu ligger inte direkt hogt pa min onskelista.

Angaende Valdes sa tycker jag folk ar lite snabba med att skylla pa honom. Han hade ju inte sa mycket att gora i malet forsta halvan av sasongen och nu tar sig helt plotsitlgt alla genom var backlinje. Han kommer gora det han maste vi maste bara fa ordning pa forsvaret igen.

Dags att lagga fokus pa nasta match. Vi aker fan inte ut mot Mallorca!
Barca såklart!
2009-03-03 07:05
Välkommen, C-Torres!

Jag är också ny här.
Barcelona C-Torres
2009-03-02 23:35
Hej allihopa! Ville bara säga att jag är ny här och jag planerar på att vara så aktiv som möjligt :P

OBS: Jag är Gabriels lillebror, Några av er kanske inte vet vem Gabriel är men han var väldigt aktiv inne här på forumet för ett tag sedan men inte längre för han är lat :P
Barcelona poddalito
2009-03-02 23:30
Tack för dom fina orden!
VV är inte tyvärr inte en världsmålvakt, men det
var han inte i höstas heller. Just därför anser jag att försvarsspelet är där det brister just nu. Den rovdjurs instinkt som laget tidigare visade har falnat. Jag hoppas att Pep kan tända den lågan igen.
Barcelona Pep.G
2009-03-02 23:28
Daniel Alves da Silva

Det kan du ge dig på :)
Barcelona Daniel Alves da Silva
2009-03-02 23:25
Ämne: Victor Valdes ! Jag ....
Haha, är han så bra?
Barcelona Pep.G
2009-03-02 23:24
Victor Valdes ! Jag hade aldrig bytt ut dig mot självaste Buffon !
2009-03-02 23:22
Jag är ingen pessimist, men med Victor Tabbe i målet tror jag inte att det kommer bli så lätt, men man får väl vänta och se ;)
Barcelona Pep.G
2009-03-02 23:22
Barcalonawi

Du har HELT fel angående Valdes. Han har vart GRYM 2 av dem 3 matcherna du nämner. Mot Betis så räddade han ett frilägae av Oliveira och han var chnaslös på målen. Igår fortsatte han rada upp räddningar, dessutom räddade han ännu ett friläge igår. Det enda misstaget han har gjort på hela säsongen var mot Espanyol.

Sluta skyll allting på V.V. !
Barcelona XaviiiiTheking
2009-03-02 23:06
"En slumrande jätte" av Patrik var riktigt fiint skriver varenda barca fans i världen känner sig så nu hoppas ja att grabbarna glömmer dom senaste matcherna börjar om på nytt tar segern på Onsda en börja vinna igen och vissa att vi e bäst och att vi inte kommer att tappa ligan VISCA EL BARCA 3
sebbaa
2009-03-02 23:00
Instämmer med Barcelonawi. Om man har en målvakt man kan lita på spelar automatiskt försvarspelet bättre, och har även bättre självsäkerhet. Klart det känns tryggare med en världsmålis i mål, och då kommer det mindre försvarstabbar också. God natt.
Barcelona Barcalonawi
2009-03-02 22:53
Jag läste nyss "En slumrande jätte" av Patrik. Bra sagt och en klockren beskrivning av hur det har känts sen igår.

Jag vill inte skylla allt på Valdés som många gör nu för tiden. Som Patrik antyder i krönikan, så är hela försvarsspelet väldigt försvagat den senaste perioden. Men jag vill inte befria Valdés heller från skulden.

Enligt mig så ÄR han den "svaga-länken" som motståndarna har utnyttjat på ett eller annat sätt för att pressa Barca. Han har bidragit till de tappade poängen de senaste tre matcherna, och det håller alla med om antar jag.

Personligen så tycker jag att ett lag i Barcas storlek (som dessutom har en av världens BÄSTA fotbollsakademier!) ska ha en målvakt som man kan räkna med om försvararna misslyckas med en rensning. En målvakt som är stabil året runt och kanske gör ett par "tabbar" per år och inte per match. Det är tyvärr inte Valdes!!!

Jag hoppas att Pep och Laporta har insett detta nu, och satsar verkligen på en ung/stark målvakt till sommaren. Det skulle vara prioritet ett för mig om jag ägde/tränade Barca iaf.

Notera att jag säger en ung, stark, lovande målvakt och inte Buffon eller en viss Casillas, då sådana är omöjliga att få även om man lägger "man.city-bud" på dem. En fakta att acceptera är att Valdes förblir vår 1:a målvakt även nästa säsong. Men då har vi någonting att se framemot säsongen därefter iaf :)

Visca el Barcelona
Barcelona The Reporter
2009-03-02 22:34
Barca o Mort!

Förlåt, för att jag misstolka dig.
Barcelona Islam_Bosna
2009-03-02 22:30
Jag håller med The Reporter

Om vi tar oss vidare mot Mallorca i cupen, vinner hemma mot Bilbao, tar oss vidare mot Lyon och Real Madrid åker ur mot Liverpool kommer det säkert bli bättre

Barcelona Barca o Mort!
2009-03-02 22:24
The reporter

Jag svara på ditt andra inlägg.
Barcelona The Reporter
2009-03-02 22:19
Håller med dig sebbaa.
sebbaa
2009-03-02 22:18
Kom igen nu herregud! (Ursäkta alla djupt troende) Mallorca skall vinna över oss med 3 mål, Lyon har Benzema borta högst troligt, och matchen är dessutom på Camp Nou. Bilbao torde vi kunna ta, Atletico matchen var ju endå en liten ljusglimt? (Har varken sett Betis, Espanyol, och andra halvlek av Lyon bara). Lätta upp stämningen lite, detta är inte kalla kriget eller något va?
Barcelona The Reporter
2009-03-02 22:17
Barca o Mort!

Om du läst mitt inlägg noga så ser du att det står "OM" inte vi "ska"
Barcelona Barca o Mort!
2009-03-02 22:15
Vår formsvacka my friend :)
Barcelona The Reporter
2009-03-02 22:14
Vem/vad ska hindra oss ifrån det ?
sebbaa
2009-03-02 22:14
Ämne: Ämne: Om vi g....
Pessimist. Varför skulle det INTE kunna hända?
2009-03-02 22:12
Ämne: Om vi går vidare i c....
Troor knappt de händer
Barcelona The Reporter
2009-03-02 22:10
Om vi går vidare i cupen mot Mallorca, går vidare i CL, vinner mot Atl. Bilbao och sedan liga matchen där efter så är vi oss själva igen.
Barcelona haeger
2009-03-02 21:35
Jag hoppas verkligen att Pep vågar vila spelare mot Mallorca. Spelare som Alves, Xavi, Marquez, Etoo.

Och låta spelare som Victor Sanchez, Pedro få chansen.
Annons: