/spanien/barcelona/forum/19065.aspx/spanien/barcelona/forum/19065.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Islam_Bosna
2009-03-02 09:22
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Håller med dig, det viktiga är när Madrid åker ur Champions League, förhoppningsvis lär dem tappa sin moral då dem satsat rätt mycket på Champions League denna säsongen.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-03-02 09:10
Sebaastiiian

En match i taget. Först ska ni möta Atletico och jag tror att ni vinner. Sen ska ni åka ut som planerat mot Liverpool.

Vi kommer också vinna cupmatchen mot Mallorca och avancera till finalen och i ligan nästa omgång vinna mot Bilbao och sedan gå vidare i CL som planerat. Det är inte El Clasico som blir avgörande utan hela den månaden då vi möter Sevilla, Valencia, Villareal och varandra. Tills dess behöver Barca utöka ledningen till 7 poäng igen och det är jag säker på att de gör. Orolig är jag inte ett dugg för ligan.
Barcelona Mes Que un Club ! 3 - Puff :)
2009-03-02 09:09
Ryck upp er.

Tänk på att om Madrid ska gå om oss så måste dom vinna alla matcher som är kvar (Om vi förlorar 2)

Vad säger att dom vinner alla resterande matcher?
Real Madrid Sebaastiiian
2009-03-02 08:56
Barcelonito / Lucho Enrique 21 //

Var inte så säker på att ni vinner ligan i år ;) Ni kanske minns förra säsongen då vi låg 1:a sen andra omgången och fortsatte så hela året.. DÅ FICK NI KÄNNA HUR DET KÄNDES ATT LIGGA 2:A OCH TILL SLUT KOMMA 3:A HAHA. Men du måste erkänna att ni är i dålig form och att ni är rädda att tappa poäng. Men jag tror nog att allt kommer avgöras på santiago bernabeu och då är det ni som kommer GRÅTA :/
2009-03-02 08:30
Oroa dig inte, vi kommer att vinna ligan. Det är bara roligare när ni närmar er och får lite hopp för att senare börja gråta igen. Barcelona har ingen konkurrens om ligan även om det hade varit 1 poäng skillnad. Ni har lärt känna andraplatsen ganska länge och vi vill inte ta ifrån er den. ;)
Feidh [Higuaín-20]
2009-03-02 08:25
Inte för att reta upp alla cules nu men ni måste väl hålla med om att poängtappet redan har börjat, en förlust och en oavgjord för Barca samtidigt Real Madrid vinner och ni har en andra plats att lära känna!
2009-03-02 06:45
Jag har aldrig kritiserat Valdes och alltid skyddat honom. Men för mig är det en gåta hur han kan bli så dålig på en månad, eller är det för att Barcelona spelar sämre och att han sätts under större press som han är som han är nu? Att han inte ens är i närheten på Forlans första skott är riktigt dåligt. Han har stora problem med långskott. Han lämnade även en idiotisk retur som Heitinga satte men som blev felaktigt bortdömt.

Agueros skott borde han läsa av bättre och så bra avslut var det inte att han inte ska ta den bollen. Är helt säker på att målvakter som Van der Saar, Cech, Casillas, Buffon, Frey, Julio Cesar osv, skulle rädda den bollen. Han är helt felplacerad. Sen är det ju en straff och han kan inte göra något på det. Annars kan man ju säga att han aldrig har räddat en straff så länge jag kommer ihåg. Skärpning Valdes. Riktigt dåligt har det vart.

Sen måste jag säga att Marquez var katastrofal igår. Han var helt vilsen och förstörde precis allt i backlinjen.

Att ett lag som Barcelona med rutinerade spelare och en MYCKET rutinerad backlinje inte kan behålla lugnet och dra ner på matchtempot när man leder med 2-0 och 3-2 med 15 minuter kvar är bara riktigt naivt och hopplöst. Ibland behöver man även om man heter FC Barcelona, lugna ner spelet och vinna med rutin och erfarenhet.

Riktigt dåligt igår och Barca tillät matchen att bli riktig Hawaiifotboll. För första gången börjar jag tveka på Pep och om han inte är alltför naiv med vår försvarsspel.
Barcelona haeger
2009-03-02 06:08
Vi kommer igen mot Bilbao, jag tror verkligen att vi kommer spela riktigt bra fotboll mot de och vinna övertygande.
Vi vinner ligan! Sluta deppa.
Barcelona basaric
2009-03-02 03:49
Det har varit en jobbig helg det här ... Först att Real vinner trots att dom blev överkörda i första halvlek sedan att vi tappar ledningen 2 gånger idag... Jag har fotfarande inte släppt det, och den här matchen kommer sitta i länge.
Jag har inte heller bestämmt mig om det var rättvist att At Madrid vann eller hade det varit rättvist om Barcelona vunnit?
Jag tycker att båda lagen gör det jävligt bra offensivt, men helt kasst deffensivt... Men men ... Jag ska försöka släppa det här och gå vidare.. Om jag ska vara helt ärlig så trodde jag ALDRIG att vi skulle tappa så här den här säsongen ... Men lite glädje finner jag ändå, det låter kanske sjukt men liiiite glad är jag ändå att det går så här så man slipper alla jävla medgångare.... En sak till, vad fan gör Valdes kvar? Varför inte värva någon talang från ett mindre lag? Tror ni inte att han skulle prestera bättre än Valdes? Jag tror att en slips hade presterat bättre än han... Killen är ju värdelös. När det gäller spelarna så tycker jag att dom inte ska tänka på hur det har gått dom senaste veckorna utan bara rycka sig i kragen o försätt kriga nästa vecka mot Bilbao.

VISCA EL BARCA
Barcelona Johan Cruyff
2009-03-02 01:48
El Capitán; Kan bara instämma, när FCB var som hetast så tog dom verkligen till sig Guardiolas "Försvarspelet börjar med anfallarna och anfallen börjar med försvaret", dom jobbade hårdare, pressade tidigare, breddade spelet och offrade sig mera.

Menade inte att Gudjohnsen varit dålig men tror att Iniesta kan bidra med mera än vad Gudy kan dessutom med två skador denna säsongen(Iniesta) kommer han nog leva minst 2 matcher enbart på inspiration vilket kommer smitta av sig.

Förhoppningsvis vet Pep precis vad som ska åtgärdas, man får inte glömma hur det såg ut under Rijkaard för bara ett år sen. Tålamod gott folk :)

El Capitan, vad tror du om Caceres? Varför har inte fått speltid och hur tror du hans framtid ser ut i FCB?
Barcelona El Capitán
2009-03-02 01:39
Barcelona El Capitán
2009-03-02 01:37
Johan Cruyff //

Håller med om att de senaste matcherna har den där glödande intensiviteten inte funnits till.
I höstas, framförallt i november/december månad kändes det som om det inte fanns någotp stop för lagets löparvilja och beslutsamhet.
Det är dock inget som inte går att få igång igen. Om vi kan ta en säker vinst i veckan och få grabbarna på gott humör igen, bör resten följa. Lika snabbt som det gick att få formdippen, bör vi kunna kliva ur den...

Iniesta kommer otvivelaktigt bidra till mer rörlighet runtomkring mittfältet, men jag tycker att Guddy brukar hantera det ganska bra han med. Men det känns ibland lite för lätt att skylla förluster på grund av saknaden av vissa spelare. Idag svek snarare kollektivet i helhet.
Barcelona Johan Cruyff
2009-03-02 01:22
Shi; Vi hade uppe flytet i matcherna då, idag ser vi ett Barcelona utan karaktär, tar inte tag i matcherna på samma sätt. Iniesta kommer tillföra än mer rörlighet än Gudjohnsen, vilket kommer ge Xavi och dom andra mer yta att leta lösningar på mittfältet, var så säker. Remember where you heard it first.
Real Madrid Shi
2009-03-02 01:11
Minns att Iniesta skadade sig under hösten också men det blev ingen katastrof då, så jag tror inte Iniestas skada är problemet.
Real Madrid Juventus FC = Mesta Mästarna!
2009-03-02 01:10
Jag är egentligen Juvefan och tänkte skriva av mig lite om ni inte har något emot:

Jag satte mig ner för att kolla på en underhållande match i spanien efter en tråkig Serie A omgång. Underhållning fick man men så mkt hade jag ingen jvla aning om!

Det var en skribent i detta forum som påpekade om att Pep inte reagerar när man leder med 0-2 på bortaplan. Det är med all rätt också. Det är väl säkert någon kultur i spanien om att spela underhållande och enbart offensivt! Men spelar man Mot Athletico som blev totalförnedrade i Camp Nou med 6-1, hade Pep förväntat sig samma resultat eller? Vad fan, tänk med en iskall hjärna nu. du är en gäst i Madrid. Varför går han inte på kontringar istället för att köra samma offensiva spel där Valdes sprider allt annat än ro i försvar. Inte nog med att han inte reagarar på 2-1 mål gör han inte ett skit förrän att byta Sylvinho mot en yngling vilket var ett godkänt byte med tanke på hur trött Sylvinho såg ut. Men att han inte utnyttjar sina tre regelrätta byten för att ändra en matchbilden är väl det som stör en mest!

Det var ingen som klagade på Barcas underhållande spel så länge de vann med tennissiffror. Nu är det andra puckar. Spelarna är trötta efter att ha presterat makalöst. Jag personligen förväntade mig inte forsättningen på deras framfart i ligan som de gjorde men att barca går från 12 poängsledning till 4 på tre omgångar måste man ta det på allvar!

Jag skyller dessa förluster på Pep men också på försvaret! Han har makten att ändra en matchbild men vägrar göra det och att försvaret såg ut som det gjorde är ju tack vare honom!

Nu till det roliga:

Jag har en barcafan som kollade matchen hemma hos mig. Vi satt och drack lite. Allt var frid och fröjd när barca ledde och han såg glad och trevlig ut i sin konversation. Efter sista målet hörde man en rejäl smäll när han kastade ölglas på marken och svor som förbjudet!:D. Snacka om raserianfall!Utan att säga hejdå stänger han jvla dörren efter sig med huvudet lågt:D

Heja Fotboll!
Barcelona Johan Cruyff
2009-03-02 01:05
Vill bara tillägna ett inlägg till en saknad spelare, Andrés Iniesta! Känns som att han har dom egenskaperna vi behöver just nu, ett hjälpmedel till Xavi som har en liten dip i formen, precis som resten av laget!

Nu vänder det grabbar(och tjejer)!!
Barcelona True Culé
2009-03-02 01:00
Vi tar match för match. Och kan lova er en sak. när vi får formen tillbaks kan ingen stoppa oss.

Frågan är bara när??
Barcelona tarrak
2009-03-02 00:58
Ämne: tarrak:

Hur vet d....Oops, här gäller det att vara tydlig! Det där kan jag naturligtvis inte veta, utan det är vad som är min sanna övertygelse. Hur väl den stämmer i slutändan får vi säkert anledning att att recensera vid senare tillfälle. Hoppas att jag inte väckt falska förhoppningar, om mina profetiska förmågor. :)
Barcelona Islam_Bosna
2009-03-02 00:52
tarrak:

Hur vet du det?
Barcelona tarrak
2009-03-02 00:51
Islam_Bosna: Jag var ironisk.
Barcelona tarrak
2009-03-02 00:49
Det är ingen ovanlighet att man tappar lite i form under den här perioden av året. Real Madrid stod för en nära på identisk säsong förra årtet när man efter en hysterisk höst, hade det riktigt tufft i februari dör man endast tog tre poäng mot Almeria, valladolid, Betis och Getafe. Som bekant lyckades de styra upp den skutan, precis som vi kommer att göra med vår. Dessutom kommer marängernas hysteriska form(poängmässiga, spelmässigt har de haft mycket flyt och lämnat mycket att önska) inte att kunna hålla i sig speciellt mycket längre. De kommer att tappa poäng mot Atlético och/eller Athletic borta. Bona nit culés!
Barcelona Islam_Bosna
2009-03-02 00:48
tarrak:

Jag håller inte med dig där. Du säger att allt avgörs under månadskiftet februari/mars men detta kan väl inte stämma då det åtminstone finns 13 matcher kvar i ligan?

Och champions league returen är inte förrens nästa vecka.

Så nog lär det avgöras i maj månad, men inte som du säger i månadskiftet februari/mars. Det är för tidigt.
Pojetski_inter
2009-03-02 00:47
Tänk om nu barca inte vinner ligan, vad ska dom spelbollagen som har redan betalat ut vinsterna till dom som har satsat på Barca, vad ska dom göra??
Barcelona Sersari
2009-03-02 00:43
SaM__-

Stötta laget är det jag vill säga.
Som sagt vissa verkar redan ge upp, det är nu laget behöver mest stöd.

Om du kallar det där dynga vet jag inte vad som är bra.

Visça Barça!

Barcelona Barca-nist
2009-03-02 00:39
real fansen är kaxiga trots -4 poäng och vi ger upp vid det här laget!
Kom igen sluta deppa. Jag dör inte av att några medfans slutar heja på barca när det går dåligt!
Sånt har man vart med om.
FooTBaLL
2009-03-02 00:39
Hur gammal är Mauro? är det någon som vet det? och är han fortfarande kvar i Barca?? ( LÄNK )
FooTBaLL
2009-03-02 00:36
abdulaziz

Du har helt fel. Någonting ska vi vinna i år och vad det blir får vi väl se. CL, CdL eller La Liga. utan titel går bara inte iår.
Barcelona SaM__-
2009-03-02 00:36
Sersari:

Kom inte med nå Liverpool dynga nu ;) Himno del Barca stöttar oss tillräckligt.

Äh, bra att formsvackan kommer nu så är vi tillbaka i form lagom till April/maj då allt avgörs :)
Barcelona Barca-nist
2009-03-02 00:35
abdulaziz

det är det sista jag vill höra från en barca fan. antingen hejar du inte barca på riktigt eller så suger du på att heja på ett lag!
Barcelona tarrak
2009-03-02 00:35
Ämne: Det är kört vi komme....
Bra sagt! Alla vet vi ju att samtliga tävlingar avgörs genom vem som är bäst i månadsskiftet februari/mars. Vad som sker senare under säsongen är bara en ren formsak, utan inverkan på det slutgiltiga resultatet.
Annons: