/spanien/barcelona/forum/19062.aspx/spanien/barcelona/forum/19062.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Shi
2009-03-05 18:25
el Flaco

Jag skyddar inte Baloo utan jag komenterade Criff som snackade om att folk smutskastar motståndaren titt som tätt samtidigt som han ofta släpper spydiga komentarer om hur värdelösa Real Madrid är medan han är först med att berätta hur vackert Barca spelar.

Att du tycker Real spel är som ett sömnpiller är bra för dig, mitt tips är att du slutar titta. För det är ganska konstigt att vår arena tar in mindre än Barcas och vi spelar så mycket tråkigare och hur vårt spel är ett sömnpiller men ändå har vi högst publiksnitt i ligan?

Källa: se länk.
Barcelona En Gång Barca Alltid Barca!
2009-03-05 18:24
Tror ni Gai och Thiago kommer upp till A-Laget nästa säsong?
2009-03-05 18:19
Shi

Problemet i den matchen var att Backlinjen inte gjorde sitt jobb, dock inte domaren heller.
Barcelona el Flaco
2009-03-05 18:18
Shi/

Han har uppenbarligen inte följt Barcelona varken denna säsongen eller förra säsongen. 07-08 var Messi briljant under långa stunder men vi vann inget eftersom laget inte fungerade. Denna säsongen har vi spelat som ett lag och därför ligger vi etta i ligan, i final i spanska cupen och i åttondelsfinal i Champions League. Därmed så har vi ingen "one man team". Tycker att merparten av Mr Baloos inlägg är barnsliga och okunniga. Håller du förresten med hans åsikt?

Däremot så tycker jag att Madrids spel fyller samma funktion som ett sömnpiller gör och uppenbarligen är jag inte ensam. Di Stéfano är på min sida.
2009-03-05 18:18
Skit i alla Realfans nu. Pintos straffräddning va mäktig, länge sen man såg en straffräddning i Barcelona.
Real Madrid Shi
2009-03-05 18:17
En Gång Barca Alltid Barca!

Jag tog ett exempel på vad en snubbe i puertan hade sagt. Det är inget jag står för då jag anser att alla vinster tas med hjälp av laget, att man sedan har avgörande spelare som Messi och Casillas som vinner matcher åt en är bara en välsignelse.

Om jag sedan ska svara på varför ni förlorade mot Atletico är det väl inte för att Messi inte gjorde sitt jobb för det gjorde han med bland annat ett snyggt mål, däremot svek andra delar av laget och gör man 3 mål i en match ska man egentligen inte förlora när man heter Real Madrid och Barca, men shit happens...
Barcelona J.Gamper
2009-03-05 18:15
Ämne: el Flaco

Allt är ....
Förklara gärna hur Barcelona är "ett one man team"? Och förklara gärna sedan varför vi förlorat med Messi på plan senaste matcherna också.
2009-03-05 18:13
Shi

Varför förlorade vi mot Espanyol & Atletico då?
Messi va på plan. Saken är att Abidal blev skadad, backlinjen blev lite darrig. Mittfältet blev svagare. Så sluta säga att vi är beroende av Messi, för Barca är lika beroende av Xavi, Iniesta Puyol osv som Messi.
Real Madrid Shi
2009-03-05 18:09
el Flaco

Allt är relativt, det du tycker är tråkigt kan jag tycka är underbart. Om det då är en ren och skär sanning vad säger då att det Mr Baloo Gonzalez säger inte är en sanning? Till exempel att han sa att Barca är ett one man team.

Barcelona el Flaco
2009-03-05 17:54
Shi/

Att säga att Real Madrid spelar tråkigt är inte smutskastning, utan en ren skär sanning.
Real Madrid Shi
2009-03-05 17:50
Criff

"Angående Baloo så kommer det tyvärr alltid finnas fans, precis som här på vårt forum, som lägger alldeles för mycket tid på att smutskasta det andra laget. Dåligt sätt att lägga sin tid på kan man väl tycka, men om dem blir glada så varför inte?
Jag tror ju dock dem blir mer bittra, för varje inlägg lyser avundsjuka."

Du har ju en tendens att titt som tätt nämna hur vackert Barca spelar och hur tråkigt Real Madrid spelar, så man kanske inte skall måla fan på väggen, after all.
Barcelona Rey Etoo
2009-03-05 17:36
SKÖNT MED FINAL =)

Äntligen det var ett tag sen man var i final ahha. Någon mer än jag som trodde att cup finals drömmen var släckt vid straffen ?

Skönt av pinto att skaka hand berätta åt vilket håll han ska gå osv. Fyfan vilken kyla alltså ren psykning! Med tanke på att han varit bänkad ett tag nu krävs det rejält mod från hans sida att visa sån kyla.

Gracias Pinto Y Messi =)
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-03-05 17:35
Ämne: Måste bara säga att ....Haha kanske stämmer men fan vad hård domslutet var igår, kolla in reprisen så farligt var det inte
Barcelona el Flaco
2009-03-05 17:09
The Reporter/

Spola fram till 3:28. Även kul att se Pinto gå fram till Martí och skaka hand med honom innan han slog/missade straffen.
Barcelona The Reporter
2009-03-05 16:43
Har någon en länk där man ser när Mallorca spelaren nickar och säger att han går med på att skjuta den åt höger?
Barcelona el Flaco
2009-03-05 16:22
Barca o Mort!/

Se länktips.
Barcelona el Flaco
2009-03-05 16:21
AlexandraJonson/

Se länktips.
Barcelona Barca o Mort!
2009-03-05 16:20
Kan någon skicka länk till Pintos straff igen där man ser att han pekar?

Måste visa en kompis :)
Barcelona AlexandraJonson
2009-03-05 16:09
Någon som vet var man kan hitta bilder från Barcas vinst i Copa del rey 1998? :)
Barcelona Ciao-V
2009-03-05 15:54
Ämne: Athletic Bilbao vill....
Det är kanske är så att Barca inte kan gå med på det! Valencia ligger närmare till Barcelona. Tänkte om det finns supportrar som vill åka från Katalonien.
Har man bestämt sig en gång innan man visste vilka lag som skulle gå till final, bör man nog hålla sig till Mestalla.

Har fått för mig att det spelades i Bernabéu i förra säsongen.
Barcelona Islam_Bosna
2009-03-05 15:51
Det vore nog bättre att spela på Bernebéu, så att man kan vinna finalen i Madrids arena.
Barcelona el Flaco
2009-03-05 15:43
Athletic Bilbao vill att Copa del Rey finalen ska spelas på Bernabéu istället för Mestalla med motiveringen att det ryms fler åskådare på Bernabéu. Bilbaos president Macua har gått ut och sagt att klubben har 17 000 biljetter till sitt förfogande att sälja till sina supportrar om finalen spelas på Mestalla, ett ganska lågt antal enligt honom. Även Iniesta har gått ut och sagt att han tycker det vore en bra idé att spela finalen på Bernabéu.
Barcelona MQUC
2009-03-05 14:05
Mr Baloo-Gonzalez

Jag stör mig inte på din svenska, man förstår vad du säger, inga problem men om du tror att du inte attackerar oss när du går på vårat blaugrana så har du helt fel.

Skönt med avancemang igår, för att inte tala om lite andrum och lite förnyat självförtroende hos grabbarna.

Més que un club!
Barcelona BAAARCA!
2009-03-05 13:54
Ämne: Åt helvete med Manch....
¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
Ta det lugnt Shity kommer inte få någon, iallafall dessa går ingenstans: Lionel Andres Messi,Iniesta,Xavi,Puyol,Marquez,Dani Alves,Henry,Abidal Yaya toure, iallafall i Barcelona tror jag dom andra är jag absolut inte säker och jag tror inte heller nån från real går till shity tyvärr. Behöver ej oroa dig!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-03-05 13:54
Kanske kommer också fotbollen att utvecklas när det cirkulerar mer pengar i det. Rätt eller fel så är det så att alla har rätt att köpa ett lag och göra vad dom vill med det. Bara för att klubbarna inte heter Barcelona, Real Madrid, Manchester Utd, Milan osv. så betyder det inte att de inte får vara framtida storlag. Självklart kan ingen köpa historia och vissa lag kommer alltid att vara större hur många gånger de än vinner titlar.

Jag menar: Alla vi har nu accepterat Chelsea som storlag inom fotbollen och ingen tjatar om den rika ryssen längre. Manchester City försöker bara göra det de har rätt att göra, precis som alla storlag som köper till sig spelare för fantasisummor.
Barcelona C.Andrés
2009-03-05 13:51
Nu överdriver du allt. Tror du helt seriöst att någon storstjärna skulle dra sig till City? Dom kämpar om en UEFA plats.Pengar kommer attrahera,men de riktigt stora kommer aldrig att vilja spela i ett skitlag. SKulle inte dom värva halva världen i vintras? Blev Bellamy och Bridge,säger en del om vilka dom verkligen får.
Själv tycker jag det är roligt att läsa sådant och att folk går på det:)

*Att det dessutom är The Sun som skriver skiten gör ju det hela roligare*
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-03-05 13:16
Åt helvete med Manchester Shity och hela Premier League. Allt handlar om pengar i Premier League och inget annat.

Man blir ju bara sur när Shity shejken sitter och skriver sin shoppinglista med spelare som Ronaldo, Messi, Gerrard, Lampard, Ribéry, Kaká, Buffon och jag vet inte vad.

Bli inte förvånade om vi ser flera stjärnor nästa säsong i Shity. Kosta vad det kosta vill.

Om några år kommer fotbollen vara helt förstörd, true to my word. Det är bara att tacka shejkerna och Ryssarna.
Barcelona Ciao-V
2009-03-05 12:23
Ämne: Haha dålig spanska ö....Vad menar du?
Citatet är på engelska, se länken. Det är inte jag som har översatt den. Men det är inget fel på den heller, vad jag kan se:P.

Härligt förresten att Barca är i final i CdR. Bilboa är säkert sugna på att vinna sin 24:e. Men är inte Barca lika mycket sugen på att kamma hem sitt 25:e? Det tor jag att pep är, i alla fall. I finalen kommer Pep att ställa upp den starkaste startelvan han har. Hoppas bara att alla ordinarie är spelklara då. Men det sker i maj.
Framtill dess ska en massa viktiga matcher spelas.
Själv planerar jag att se "live" på den sista matchen hemma mot Osasuna. Jag hoppas då att jag kan vara där och fira ligan. Annars kommer jag att bli rätt så besviken!
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-03-05 12:15
Haha dålig spanska översättning där Ciao-V :P
Barcelona Ciao-V
2009-03-05 11:59
Är det någon som har tvivlat på att det ska mycket till för att en Barca produkt ska lämna klubben?
Liksom Xavi, Iniesta, bör utomstående inse att Messi är Barcelona "it self".

Ett citat från Messi:
"If it depends only on me, I will stay at Barcelona for the rest of my career.The rumours are pure fantasy."

"Me quedaré en el Barça hasta acabar mi carrera"

Hola!
Annons: