/spanien/barcelona/forum/19061.aspx/spanien/barcelona/forum/19061.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-03-05 12:15
Haha dålig spanska översättning där Ciao-V :P
Barcelona Ciao-V
2009-03-05 11:59
Är det någon som har tvivlat på att det ska mycket till för att en Barca produkt ska lämna klubben?
Liksom Xavi, Iniesta, bör utomstående inse att Messi är Barcelona "it self".

Ett citat från Messi:
"If it depends only on me, I will stay at Barcelona for the rest of my career.The rumours are pure fantasy."

"Me quedaré en el Barça hasta acabar mi carrera"

Hola!
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2009-03-05 11:35
Ämne: Jo man kan se det på....
Barcelonito / Lucho Enrique 21
Hahahah där kan du se en valdés räddning på en straff. dock inte i år.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-03-05 11:13
Jo man kan se det på 2 sätt. Hade Caceres varit rättplacerad så hade det inte ens blivit straff. Visst, när han väl var efter i situationen så försökte han sig på en desperat tackling som misslyckades.

Pinto tycker jag kan lära Valdes lite om straffräddningar. Valdes har inte räddat någon straff så länge jag minns.

Man behöver lite tur i avgörande matcher. Med lite tur hade vi vunnit mot Atletico sist också men det var FÖR mycket som inte stämde då. Hemma mot Bilbao med Iniesta tillbaka kan vi få tillbaka självförtroendet. En 3,4-0 resultat som för några månader sen så tror jag att vi tar hem ligan ganska lätt.
sebbaa
2009-03-05 10:51
Barcelonito

Eftersom Pinto sedan räddade straffen kan det mycket bra varit att Caceres räddade matchen, han hade inte så stort val i dendä situationen tycker jag.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-03-05 10:27
Måste bara säga att Pinto va för jäkla skön innan straffen och han räddade finalplatsen för oss.

Iniesta är tillbaka och det märks redan. När Iniesta är på plan så kan inte motståndarna koncentrera sig endast på Messi. Iniestas kreativitet håller högsta möjliga klass.

Caceres var mycket bra igår tills han visades ut. Mittbackar från Uruguay har oftast den gåvan att bli utvisade för vansinnestacklingar och tjuvrusningar.
Barcelona Mr Andrés-Iniesta.
2009-03-05 10:11
Ja han spelade drygt 55 min igår. Var bland annat en av de bästa i Barcelona. Vilket behövs i de kommande matcherna:).
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2009-03-05 09:59
La Liga Bengan

Igår.
La Liga Bengan
2009-03-05 09:45
När är Iniesta tbax?
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2009-03-05 09:39
Är det någon som har Pintos hiphop karriär nånstans så man kan se och höra?
Barcelona engelin
2009-03-05 08:26
Måste bara nämna, och ge en eloge, till vår tappre andremålvakt José Manuel Piñto. Utan hans totalt flippade målvaktsspel hade han nog inte räddat straffen - ibland är det man hatar mest det som kan rädda en. Antar jag.

Sen finns det bara ett ord för hans frisyr: WACKED!
Barcelona Criff
2009-03-05 07:24
Fan vad ni gnäller då :) Jag tycker vi ska fortsätta med vårt "Real" försvar som vi hade stundtals i matchen igår.
3 Defensiva mittfältare och tjonga bollen på Messi fotboll :P
Det var så vackert för ögat! Haha

Nej men, ibland måste man spela på ett visst sätt, och ibland ett annat. Det är det jag saknar i dagens Barca ibland, alla vet att på Camp Nou ska det vara fin fotboll, men på bortaplan tycker jag man ska grisa lite mer, som igår typ.

Vem bryr sig om fin fotboll på en blåsig vinterdag på Mallorca?
Eller en helt dyngsur gräsmatta i Malaga?

Ingen, jag tycker snarare att vinsten mot Malaga på bortaplan på den pool mattan var en av de grymmaste segrarna. För vårt Barca kunde inte använda sin teknik vid något tillfälle, ändå så tråcklade dem till sig en vinst.

Angående Baloo så kommer det tyvärr alltid finnas fans, precis som här på vårt forum, som lägger alldeles för mycket tid på att smutskasta det andra laget. Dåligt sätt att lägga sin tid på kan man väl tycka, men om dem blir glada så varför inte?
Jag tror ju dock dem blir mer bittra, för varje inlägg lyser avundsjuka.

Visca Barca! Y Visca Laporta! Y Gabriel Heninze :)
Esse - Chelsea
2009-03-05 04:40
Ämne: Rambla & petersays: ....
SaM__- // Ni kan få tillbaka Deco om ni vill. Ge oss en femhunka och en Barca-vimpel så har vi en deal!
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2009-03-05 01:26
Karlsooon

Ok, Vi tolkar inlägg olika och därför släpper vi där, och ni har en ny match och nya irritation moment att retar er på!
Må väl...
Barcelona Karlssoooon
2009-03-05 01:20
Mr Baloo-Gonzalez:

"Det är inte er jag angripper eller snackar skit som ni säger, jag angriper er klubb eran spel och allt som Barca står för, inte er personligt , det finns en skillnad..."

Fast det var väl ingen som klagade på personliga påhopp från din sida. utan mer den barnsliga tonen och ett blåögt sätt som jag tolkade att folk irriterade sig på.
Sedan är de saker du nämner där att du angriper mer än nog för att få de flesta supporters oavsett lag att bli lite irriterade.
Barcelona Rambla
2009-03-05 01:09
Ja du, den som det vet.

När det gäller Thiago så tvivlar jag dock starkt på hans defensiva egenskaper om vi dra jämförelser med Deco. Fast att styra det offensiva spelet klarar han säkert med lätthet. Jag kan tänka mig att han påminner en hel del om Werders Diego.
Barcelona Napao
2009-03-05 01:09
Hoppas inte dom hämtar fabregas skulle föredra ta upp en fråb canteran
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-03-05 01:08
Mr Baloo-Gonzalez.

Du som är över 30 år borde ha mer där uppe och veta vad som är rätt o fel.
Barcelona SaM__-
2009-03-05 01:07
Rambla & petersays:

Glöm inte heller hur fantastisk Deco var defensivt också. Han var helt makalös offensiv med sitt magiska sett att dirigera spelet. Men oj så bra han var bra på dirigera defensiven samtidigt.

Thiago är intressant men frågan är om inte ledningen har hämtat hem Fabregas tills dess?
Stolt Israel
2009-03-05 01:06
Barcadinho; tycker visserligen Marquez var helt briljant hela hösten. Men han har sett aningen opolerad ut det senaste. Han är ju en spelare som spelar på gränsen hela tiden och går det fel, ja då går det jävligt fel.
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2009-03-05 01:06
Tycker att det är låg att använda min nick eller namn för att referenserna eran inlägg om mig som person!

Det är inte er jag angripper eller snackar skit som ni säger, jag angriper er klubb eran spel och allt som Barca står för, inte er personligt , det finns en skillnad...

Att många av er angriper även svenska språket som i för sig är dåligt, har inget med med personlig nivå att göra, det gör att ni fokuserar på fel sak!
Barcelona Barcadinho.
2009-03-05 01:05
shi/

Så klart att ni åker ut.
Barcelona Rambla
2009-03-05 01:03
petersays:

Håller med om allt när det gäller Deco. Makalös spelare när han var som bäst.

När det gäller Atlétic så finns Decos efterträdare där men problemet är att han bara är 17 år. Thiago Alcantara är namnet. Magiska fötter, otrolig känsla i sina fötter när han dribblar. Vi får nog vänta någon säsong till innan han är redo.
Barcelona Barcadinho.
2009-03-05 01:01
Xavi och Iniesta på mittfältet har aldrig funkat tillräckligt bra på de senaste tre säsonger.

Det blir för lite defensivt med de två plus en till. Jag vill ha en kreator som är också duktig på att försvara och inte bara dra fram.
Som jag skriv förra veckan.
Så nära som möjligt som Deco var.

Iniesta gör mer nytta på vänsterkanten.

Marquez och Puyol är inte en par till framtiden och eftersom Puyol är en barca ikon, så finns det inte mycket och välja.

Marquez är lång ifrån stabil den här säsongen, inte tillräckligt för min smak.

Men jag måste lägga mig nu och vi ska acceptera och respektera att vi tycker olika om sånt.

Barca har 4 milj fans i Europa. Det går inte att alla ska bli överens om allt.

godnatt.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-03-05 01:00
Ämne: Shi

Om du frågar ....
Hans svenska behöver du inte klanka ner, men hans enögda syn på fotbollen som håller dagisnivå får du jätte gärna gå loss på
Barcelona Rambla
2009-03-05 00:59
petersays:

Självklart, även jag föredrar honom i mitten men för det krävs det ännu säkrare passningsspel och säkrare med bollen när man går framåt. I den situation vi nu befinner oss och med de alternativen på vänsterkanten kan vi nog vara ense om att Sylvinho verkligen inte orkar att spela alla matcher. Dessutom så föredrar vi nog bägge hellre Cacéres än Puyol ute till vänster.
Barcelona petersays
2009-03-05 00:57
Det här med kreatör ja. Synd att man inte kan se Atletic-matcherna online. Vore grymt att ha bättre koll på b-laget och se vilka spelare som finns där. Inte för att vara bakåtsträvare men satan vad jag saknar Deco. Hans sista säsong var usel, och hans spel i Chelsea inte på topp heller. Men alltså som hans spel var under guldåren. Bättre kreatör kan man inte önska sig. Trollandet med fötterna, djupledpassningarna, dribblingarna och så ett bra skott och grymma frisparkar. Han var verkligen en fulländad fotbollsspelare när han spelade bra. Hur går det egentligen med kloningsprocessen i världens alla laboratorier?
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-03-05 00:57
Shi

Om du frågar mig så vill jag gärna att ni går vidare men tänker man efter så är det Liverpool vi pratar om och inte på vilken arena som helst. Tänker man efter ännu en gång så har Real chans.

SaM

Väldigt pinsamt att Baloo Gonzalez är moderator på SvenskFans. Det är trots allt Puerta vi pratar om och hans attityd och svenska passar in utmärkt där. Vi alla vet vad Puerta bidrar med.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-03-05 00:56
Björnen baloo trodde jag till en början var en fjortis, sättet han skrev och barnsliga nivån han förde med sig stämde bra med att vara en 15 åring, till min överraskning så ska han föreställa en vuxen man.

Att han inte skriver eller pratar flytande svenska är helt okej, alla är inte födda i Sverige, men att betee sig som en unge och ofta föra dagisnivå nivå med sin enögda syn på fotbollen är skrattretande.
Barcelona Rambla
2009-03-05 00:56
SaM:

Det var nog den här intervjun som Barcadinho syftade på. Det finns några fler intervjuer med Keita förutom denna på den sidan.
Annons: