/spanien/barcelona/forum/19059.aspx/spanien/barcelona/forum/19059.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-03-06 16:23
Rambla

Det är precis likadant som för 2 år sen då alla från Calderon, Mija, Raul, Casillas till alla de sämsta spelarna och materialaren och alla tidningar i Spanien snackade skit och skapade oro i Barcelona. Då lyckades de med det och att Ronaldinho och Deco sket fullständigt i laget hjälpte inte precis. Men Real Madrid är Real Madrid och där finns det inga gränser till hur lågt man kan sjunka. De sparkade på redan liggande Barcelona och Barca lyckades förlora titeln. Är mycket tveksam till att de kan lyckas med samma sak igen.
Barcelona Rambla
2009-03-06 16:10
Barcelonito:

Det roliga är ju att visa spelare säger att de inte bryr sig om vad som händer i Barcelona eller deras resultat. Detta sa tex Higuain i en interjvu inför derbyt i morgon. Lite lustigt, då alla från president Dickhead till Guti nästan dagligen har synpunkter på läget i Barcelona, hur nervösa barcaspelarna är osv.
Barca såklart!
2009-03-06 16:05
Ämne: Ett litet tips till ....
Väldigt bra idé.

Om inte annat kan det vara kul och veta vilka som är moderatorer, även om man inte får mejl om spärrhävningar.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-03-06 15:49
Eftersom Llorente är lång och kanske Spaniens bästa huvudspelare så tycker jag att det är bättre att Marquez och Pique är mittbackar imorgon.

Lätt lär det inte bli imorgon men jag tror mycket på dagens Barcelona och hoppas på storseger. Tror att många spelare vill visa att hela världen har fel och sätter spansk press och Madrid och Guti o allt vad dom heter på plats.
Barcelona Klint
2009-03-06 15:41
Ämne: Ett litet tips till ....
Har vidarebefordrat din synpunkt till högre instans =)
Barcelona el Flaco
2009-03-06 15:38
Rambla/

Hehe, jag hade skrivit under ditt förslag. Men så vitt jag vet har cupfinalen aldrig spelats på Camp Nou. Antar att kung Juan Carlos är för blyg för att åka till Katalonien och måtta folkets "hyllningar". :P
Barcelona Ciao-V
2009-03-06 15:38
Ämne: el Flaco:

Jag har....Bilbao skulle nog aldrig gå med på det. Att möta Barca på Camp Nou är snäppet svårare än att möta Barca i en neutral arena.

Kanske vill Bilbao hellre möta Barca i rivalens arena. Kan det ge dem fördel, tror dem?
Barcelona Rambla
2009-03-06 15:34
Ett litet tips till redaktionen. Kan man inte skriva in bland Forumsreglerna vilka som är moderatorer på forumet? Så slipper jag få PM från vilsna maränger som vill ha sin spärr hävd.
Barcelona Rambla
2009-03-06 15:29
el Flaco:

Jag har ett förslag annars. Varför inte spela finalen på Camp Nou, så kan Athletics supportrar få nästan 50,000 biljetter? :)
Barcelona el Flaco
2009-03-06 15:13
The Reporter/

Han värvades från Real Murcia 2003 då han var 14 år gammal. Han spelade för ungdomslagen i två år innan han tog steget upp till B-laget. Därmed så räknas han som en egen produkt.
Barcelona Klint
2009-03-06 14:50
Ämne: el flaco,

är Boti....
Han kom till Barcelona sommaren 2003 så jag vet inte om du definierar honom som en egen produkt.
Barcelona The Reporter
2009-03-06 14:48
el flaco,

är Botia egen produkt?
Barcelona Andrés Iniesta #8
2009-03-06 14:47
Tycker vi inte ska diskutera om transfers utan låtet Txiki göra sitt jobb. Jag litar på honom och alla andra i barca och det borde ni göra.

Därför borde vi prata mer om hur situationen är nu och inte transfers.

Angående situationen nu så är formen inte så bra men vi måste jobba hårdare nu och klara oss genom den här svackan. Vi är i final i Copa del rey och det är jag glad över. I ligan är vi fortfarande 4p före real och dem möter Ath madrid. Vi möter Bilbao som är i form och efter denna match har vi också en svår match mot Lyon. Alltså är dem här 2 matcherna viktiga för vårt självförtroende och vi får hoppas att real också åker ut cl och tappar 3p imorn medans vi vinner båda.

Vet inte om alves har 5 gula men hoppas på det så dem 5 går bort och att han också kan vila.

Vill se barcas startelva så här imorn.

Valdes
Puyol Marquez Pique Sylvinho
Xavi Yaya Iniesta
Messi Etoo Henry

Bästa uppställning som går för att den här matchen är viktig och vill därför inte att vi ska vila. Vill se Botia Spela alltså göra ett inhopp om vi leder matchen. Vill också se Hleb och guddy göra ett inhopp.
Barcelona el Flaco
2009-03-06 13:54
Jorge Carretero, talesman för det spanska fotbollsförbundet (RFEF), har gått ut och sagt att det finns ingen möjlighet att ändra på finalarenan i den spanska cupen. Bilbaos president hade för några dagar sen uttryckt sin vilja att få spela finalen på Bernabéu för att kunna sälja fler biljetter till sina egna supportrar, men nu kommer finalen med största sannolikhet spelas på Mestalla som planerat.
Barcelona Saman.
2009-03-06 13:49
Han lär nog sitta på bänken till matchen då jag tror att Pep startar med Puyol, Marquez, Pique, Sylvinho. Ett inhopp av Victor Sanchez eller Botía kommer säkert göras senare i matchen.
Barcelona Ciao-V
2009-03-06 13:35
Jäpp, då var resan och biljetten bokat klart idag. Ska se på matchen mot Osasuna i slutet av maj, sista hemmamatchen.
Vi landar i Barcelona fredagen den 22 maj. Matchen kommer att spelas antingen på lördag eller på söndag.
Kommer att sitta på Grandstand, längst fram.
Biljetterna är dyrare i den här matchen jämfört med många andra hemmamatcher.
Kan det ha att göra med att det är sista matchen hemma? Troligen!
Det är i vilket fall som helst värt, 1000 kronor på de platserna vi valde.
Barcelona Klint
2009-03-06 13:19
Botía verkar ha tagit stora framsteg under denna säsongen. Från att ha varit en försvarare i mängden har han klivit fram och dominerat i Atlètics försvar. Spännande spelare.
Barcelona el Flaco
2009-03-06 13:01
Barça Atlètic åkte till Alcoi för att spela sin ligamatch utan ordinarie-försvararen Alberto Botía. Eftersom Milito och Abidal är skadade och Alves och Cáceres är avstängda är det mycket som talar för att Botía kan få agera mittback i ligamatchen mot Bilbao. Botía är 1,87 m lång (längden kommer behövas mot Bilbao som har duktiga huvudspelare), är 20 år gammal och har spelat för det spanska U-21 landslaget. Han tränade med A-laget igår och gjorde det även imorse. Hade varit kul att se vad han går för.
Barcelona Napao
2009-03-06 13:01
Barça Atlètic spelaren Botia som är mittback kan överaska och vara med truppen mot Bilbao.
Barcelona Alfons
2009-03-06 11:02
Det har varit mycket snack om Valdes den senaste tiden och om man skulle värva en ny målvakt så tycker jag att Sebastien Frey skulle kunna vara en riktigt bra värvning och jag tror inte han skulle bli alltför dyr. Samtidigt så gillar jag Valdes väldigt mycket så mig kvittar det.
Barcelona Barca o Mort!
2009-03-06 07:05
Pilma

Då är han väl avstängd?:P

6 röda - det överklagade = 5.

5 = avstängd
Eller?:P
Barcelona Barca o Mort!
2009-03-06 07:05
Pilma

Då är han väl avstängd?:P

6 röda - det överklagade = 5.

5 = avstängd
Eller?:P
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2009-03-06 01:27
tror inte att Alves är avstängd.
Ni får kolla på den officiella primera divisions hemsida, det står att han 6 gula kort.
den överklagade finns med på listan
Men jag kan ha fel.

Kolla länken
Barcelona Saman.
2009-03-06 00:29
Alves är avstängd pga 5 gula kort så han lär få sin vila varken han vill det eller ej :)
Barcelona petersays
2009-03-06 00:05
Nån mer än jag som tror att det är dags för Alves att vila en match i helgen? Särskilt eftersom Sylvinho är most likely att ta hand om vänsterkansten.

Kanske är detta inte en helt omöjlig startelva:

------------Valdes-------------
Puyol--Marquez--Pique--Sylvinho
-------------Toure-------------
Xavi----------------------Guddy
Messi--------Etoo---------Henry

Där Henry och Iniesta spelar en halvlek var.
Guddy, Henry och Etoo vilade sist så de borde vara givna. Messi och Xavi likaså då de bara var inhoppare.

Ett wildcard kan väl bli om Snachez får hoppa in på högerbacken istället för Puyol.
Stagen
2009-03-05 22:22
Jag och ett par vänner har startat en HIF-blogg och nu undrar jag om det finns någon Barca supporter här på SF ( antingen redaktionen eller bara medlem) som skulle kunna tänka sig skriva en litet gästinlägg på bloggen om Henrik Larsson? Hör av er på PM eller på bloggen! Vore underbart om någon har lust, som sagt ingen tung och lång text...
Barcelona ihefsu
2009-03-05 22:10
Ämne: Nåt intressant som e....
Arnor var väl till och med verksam i landslaget samtidigt som sin son? Fast det gällde bara en match... Och landslagscoachen vägrade skriva historia (far och son i samma landslagsmatch) och bytte in en Gudjohnsen mot en annan, har jag för mig.

Fult gjort. Fast jag kan ju ha drömt det eller läst det i Goal för den delen.
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2009-03-05 21:58
Ingen fara, kanske skulle ha använt några smilegubbar.. Är inte så van vid de bara (här komemr ett) =P
Barcelona Gud är störst!
2009-03-05 21:56
Ämne: Gud är störst!

Ne....
Aha okej, sorry för mitt utbrott då;)
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2009-03-05 21:51
Gud är störst!

Nej nej, du tar det på fel sätt. Var lite ironisk så där som man kan vara ibland. Ta inte illa upp. Jag ber om ursäkt att du tog illa vid dig.
Annons: