/spanien/barcelona/forum/19052.aspx/spanien/barcelona/forum/19052.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Okkapokka - El Triplete!
2009-06-05 20:41
Är helt 100% säker att Zlatan gjort nickmål efter hans period i Malmö. Han gjorde väl en lobbnick mot PSV i Champions League förra året om jag minns rätt. Och han har förbättrat sitt huvudspel rätt rejält på sistonde.
Sevilla bateni
2009-06-05 20:38
Länktipset: rolig parodi, beskriver i stort sett 90% av Barcelonas matcher denna säsong:)

/Lovar, det var sista gången jag länkade crackovia, ska sluta spamma er!
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
2009-06-05 20:36
Ämne: Ni måste se den här ....
Haha kolla vid 0:41 när Rooney, Carick och Vidic försöker dra ner Messi med hjälp av armdragningar och fälleben men det hela slutar med att Carrick och Vidic krockar och faller medans Leo reser sig och kan fortsätta. Synd bara att domarn hade blåst.

PS: Vad fan gjorde Calderon där?
Barcelona_Messi10
2009-06-05 20:34
Barca behöver inte Zlatan alls.

Vad ska han göra för er då?

Är han en bättre spelare än Messi ,Etoo , och Henry.

Nej , dem har varit mycket bra spelare.

De van Cl finalen
Liga mästare ,me många poäng.
Och spanska cupen.

Har svårt att se Barcelona vinna Chamions league me Zlatan i startelvan.

Han kommer fan va värre än Robbie Keanes debut (Liverpool)

Zlatan e bra.

Men han passar inte i Barca.
Barcelona Rey Etoo
2009-06-05 20:32
Okkapokka - El Triplete!

När var hans senaste då??
Barcelona Rambla
2009-06-05 20:28
Här är även part 1 av samma video.
2009-06-05 20:27
Rey Etoo

Du är nog väldigt fel ute om du säger att hans senaste nickmål var i Malmö.
Barcelona Rambla
2009-06-05 20:26
Ni måste se den här underbara videon om ni inte redan gjort det. Den är på spanska men oavsett om ni förstår eller inte så är det många sköna stunder som visas. Jag garvade tex åt Berlusconi som drog något skämt så kung Juan Carlos började skratta. Det var nog en fräckis. Eller när Berlusconi somnade mitt under matchen och knappt vaknade när Barca gjorde mål. Zapatero och Laporta jublar hej vilt medans Berluscone slumrar vidare. Många skratt utlovas. :)

Sen alla inslagen med Pep som gjorde mig gråtfärdig av stolthet och beundran. Vilken karisma den mannen har alltså. Det är så fantastiskt underbart att se hans enorma glädje i vissa sekvenser. Vilken människa!
Barcelona Rey Etoo
2009-06-05 20:24
zlatan passar i inter eftersom de inte ha spel dirigenter så egentligen går deras spel på att få bollen till zlatan som sedan därifrån styr spelet vidare.

Pågrund av det kommer zlatan inte vara lika dominant i barca. Zlatan kommer gå från att vänta in spelare och föra vidare spel till att springa i djupled och springa som ett djur.

Och jag kan säga här och nu att det inte kommer funka- Han kommer få att spela i ett mycket mer rörligt anfall i barca och det kan ta tid för att han att anpassa sig.

Edit: För de som tror att vi kommer att göra fler nick-mål med zlatan är helt fel ut. Senast han gjorde mål med huvudet var med mff när han blev knockad. Kanske därför han slutat nicka;)
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-06-05 20:17
Ämne: Barca borde köpa ut ....
Zlatan är inte billig, moretti lär vilja ha en förmögenhet, inte fan ska vi slänga ut sånna siffror, vill helst inte att barcelona hjälper till att förstöra fotbolls världen med att slänga ut summor som 500/600 miljoner för 1 spelare(nämner inga namn/eller lag för den delen,snurrar ögonen)
2009-06-05 20:17
Barcadinho.

Gjorde samma sak här hemma men de var mer positivt ställda till ämnet. Jag själv däremot är väldigt kluven, vet inte vad jag ska tycka längre.
Barcelona Jay-z
2009-06-05 20:15
Barca borde köpa ut zltan nu om de vill göra det för preste lär gå ju längre tiden går. Många klubbar blir desperata i slutet utav silly season och de kan få Zltans pris att gå upp drastiskt.

Skulle inte förvåna mig om Real och chelsea lägger sig i affären snart. Barca lär köpa Zlatan medans andra storklubbar riktar in sig på annat.
2009-06-05 20:12
Ämne: Ämne: Ämne....
Haha jag fick fan ont i magen, så där startar man en fest, jag blev chockad att Abidal kunde freaka ut så där, så intensiv som han är haha.

Det roliga är att yaya inte är en deffensiv mittfältare i grund och botten, han väl alltid spelat som en mitt/mitt, i landslaget var det andra ivorianen som tog hand om de deffensiva, glömt hans namn men han spelar i tottenham.

Trots det klarar han av deff rollen med bravur, självklart finns det saker han kan förbättra men jag är mer än nöjd med han, tror de flesta håller med mig där.

Vi älskar våran underskattade ivorian.

Yaya fest startaren toure for president!
Barcelona Barcadinho.
2009-06-05 20:12
Även om Pep och ledningen tänker göra ändringar för att fräscha upp truppen och tom drastiska ändringar med eto'o, så måste man självklart behålla stommen av sista säsongen.

Stommen bestående av Xavi, Iniesta, Messi, el capitano, Pique Alves osv.
Och i den här viktiga stommen ingår Yaya.

Han är superviktig, lika viktig som alla offensiva spelare hos oss som får mer rubriker och uppskattningar i media.
Men Pep är inte journalist. Han är en tränare och han förstår saken helt säkert.
Yaya går ingen stans, eftersom det inte finns en ersättare på marknaden
(nej, inte heller Xabi Alonso eller Macherano som dök upp i rykten).

Om Gai Assulin -
Jag har läst en del artiklar som indikerar att han kommer att vara med a-laget i för säsongen. Han kommer att få sitt spanska medborgarskap om drygt en månad, så han tar inte plats för de icke-eu spelarna.
Jag ser verkligen fram emot att lyfta upp honom nu. Han kan få känna på matcher här och där. Jag hoppas att det blir mer än bara försäsong matcher.

Sen vill jag berätta något lite roligt.
Jag satt precis med familjen och åt kvällsmat och jag berättade för sällskapet om Morratti och alltihop. Ojojoj, vilka reaktioner.
"är de inte kloka"
"vem behöver den här kaxige Zlatan"
”jag gillar lejonet lika mycket som Messi eller Ronaldinho".

Ja, ser ni.
Vi culés är säkert totalt kluvna på den här historian.
Men vi behöver inte tappa tålamodet för varandra här i forumet för det!

ha en bra kväll nu.
Barcelona Ronaldinhoismx3
2009-06-05 19:58
yaya är bäst alltså jag älskar honom, minns vm 2006 då tog jag ut i min drömelva fast jag inte visste vem han var, toure som toure tänkte jag haha men när jag såg han spela fastnade jag direkt! efter han anlänt till barca har han ju bara gått spik rakt uppåt i utvecklingen! vill gärna se han hur länge som helst i laget.vet inte varför men jag gillar verkligen defensiva mittfältare.
Barcelona Rambla
2009-06-05 19:52
Ämne: Ämne: Ride:
....
Haha, jaaa jag minns det. Garvade som fan. Det går inte annat än att älska Yaya och faktiskt även Abidal som verkar freaka ut ordentligt ibland.

Yaya: Bona nit Culééééééééé :D
2009-06-05 19:51
Ämne: Ämne: Ride_Th....
Håller med om att en back-up/target anfallare hade behövts. Det har inte snackats om det så mycket under säsongen då de tre däruppe har gjort det mycket bra men i matcher som mot chelsea så såg vi hur mycket vi behövde en stark spelare som Alves kan mata in bollar på. Vi får räkna med att fler lag kommer "spela" som Chelsea och Madrid gjorde på Camp Nou och därför hade jag gärna sett en sån spelartyp. Det har spekulerats lite om Llorente men vet inte hur mycket sanning det ligger i det. Jag var för en värvning av Mario Gomez redan förra sommaren som förövrigt är culé men han verkar vara klar för Bayern.
2009-06-05 19:45
Ämne: Ride:

Yaya Godzil....
Han är fortfarande underskattad, Yaya allså en riktig Godzilla på mittfältet.

Han börjar bli en av the untouchebles om han forsätter så här.

Förresten någon som kommer ihåg hans sköna mix av spanska/hans eget språk vid festen?

Lät skitcoolt, någon som har en länk tillgänglig?
Barcelona Rambla
2009-06-05 19:41
Ride:

Yaya Godzilla kan andra klubbar drömma vidare om. Han stannar i Barcelona. Nu kommer han att få en saftig löneförhöjning, då blir han och hans agent nöjda.

Det här var också lite småroligt. Brittisk media är inte lite korkade. Wenger är beredd att bjuda hela €13,5M för Yaya. Wow, är det meningen att Barca ska bli tacksamma nu eller? Den utveckligen Yaya har haft denna säsong gör honom till en av de bättre defensiva mittfältarna i Europa, och vi snackar snart världsklass. Han är lätt värd det dubbla i dagsläget.
2009-06-05 19:40
Ämne: Ride_The_Big_One(6):....
Hur kan man inte älska Eto, han är som gjord för vårat sätt att spela.

Tror nog de flesta tycker som vi gör, att han ska vara kvar.

Därimot vill jag ha in en spelare som han nicka, hålla i bollen, kanske för mycket att begära då de inte finns sånna spelare av klass inom en rimlig summa?

Aja man ska inte förändra ett vinnande koncept men geniet Pep lär göra små förändringar, enda sättet att bibehålla hungern efter nya titlar.

Som sagt Mourinho har alltid varit förtjust i Samu, vem vet vad det har för effekt på Samu.

Now we play the waiting game
2009-06-05 19:40
Ämne: Alla vill vi att Các....
nej det har han inte men han måste få tiden att komma in i det eller köra en j*vla massa passnings övningar på träningarna i några år haha
Barcelona Pride of Spain.
2009-06-05 19:37
Ämne: "Moratti ska även ha....Det roliga var att han tänkte betala €15 miljoner för honom, vilket skämt.
2009-06-05 19:36
Ämne: Ride_The_Big_One(6):....
det jag är rädd för är att etoo blir missnöjd över att han inte blir ebjuden ett längre kontrakt som han vill ha och därmed blir kvar i klubben för att sedan gå som bosman.
Barcelona Rambla
2009-06-05 19:35
Alla vill vi att Cáceres ska få en ärlig chans men i dagsläget har han inte en suck mot Marquez, det är bara att inse. Cáceres är en duktig försvarande back, som han var i ett mindre lag som Recreativo. Det är stor skilland när man spelar i ett spelförande lag som Barcelona. Där krävs det lite mer än att bara kunna försvara. Klarar du inte av uppspel utan hela tiden slår idiotpassningar som ställer dina motståndare i svåra situationer med spelvändningar till följd, kan du glömma att du får mer speltid. Se till att förbättra bollbehandling och passningspel först.
2009-06-05 19:35
Ämne: Ämne: Ride_Th....
tror att det kan vara svårt att få milito såld efter sin långa frånvaro. men självklart ser jag honom gå före marquez, nämnde marquez pga att milito varit borta och ja därmed kan vara svårsåld
2009-06-05 19:33
Ride_The_Big_One(6):

Som jag förstått det så har Eto'o ett antal gånger på senare tid sagt att han vill stanna kvar. Har även för mig att han efter Deportivo matchen sa att han ville fortsätta göra mål för Barça och Eto'o är inte känd för att ljuga så jag tror inte att han skulle vilja lämna speciellt inte efter sådana uttalanden. Men vem vet, det svänger snabbt i fotbollsvärlden, själv hoppas jag bara att allt blir klart snarast. Eto'o for 4 more years!
2009-06-05 19:31
Ämne: Ride_The_Big_One(6)
....Jag vill också att vår 21 åring för fler chanser men Pep tycker inte han är redo, hans utveckling är inte där de andra är därav den minimala tiden.

Nu när Henrique anländer ifrån sitt lån så har vi sjukt många mittbackar, milito är väl närmast att lämna. Tror inter kommer köpa några stycken ifrån oss, hleb,milito,eto kommer de gå efter, vette fan om eto går dit men mourinho gillar sina afrikaner på topp.

Rambla

Morretti- så den hära bjässen toure är han till salu tror du?

Laporta- vet inte fråga arsenal bossen om det.

Känns som laporta skulle köra nåt i den stilen haha, snabba replik skarpa och raka haha
2009-06-05 19:29
Ride_The_Big_One(6)

okej då vet jag. inget snack om saken att han är duktig men vill fortfarande att framför allt caceres får fler chenser.

Rambla

skönaste kommentaren jag hört på väldigt länge. kung laporta haha.
2009-06-05 19:25
Ämne: Ärligt talat jag mås....
Marques har varit bänkad ett antal gånger och aldrig gnällt över det, han är en nyttig spelare för oss ochvet sin plats i laget likt sylvinho.

Skillnaden är att marques var andvändbar på flera olika positioner, eller 2 pos klarar han av att spela ifall han behövs, en riktig lojal spelare som haft sina upp och ner men alltid är lojal.

Tycker du inte det räcker?

Är det något vi har så är det en massa lojala spelare ändå, Sylvinho kunde lika gärna ha stannat, kanske vill han spela regelbundet någon annanstans?

Vampíro - El Triplete 2008/2009!

Vi alla älskar lejonet för hans kärlek till klubben, många har börjat spekulera eftersom det kan också vara så att Eto själv vill prova lyckan någon annanstans inte helt omöjligt väl?

Inte fan tror jag att Pep som var den som hade sista ordet angpånde Eto bara släpper han så där eller vad säger du?

Tror det ligger något i att han själv kanske vill prova något nytt, han har ju ändå vunnit allt som går att vinna.

Vill han stanna hoppas jag klubben erbjuder han ett nytt kontrakt.
^
Återstår att se vad som händer
Barcelona Rambla
2009-06-05 19:22
"Moratti ska även ha hört sig för angående Yaya och Xavi, men erbjudits Hleb istället."

Hehe, det här tyckte jag var roligt. Jag kan se det framför mig hur Moratti lite försiktigt helt plötsligt under middagen frågar Laporta: Hur har vi det med Xavi och Yaya då? Finns det någon öppning för en affär där? Laporta svarar mitt i en tugga: Nä, men om du vill så kan du ta med dig Hleb tillbaka redan i kväll i ditt jetplan.

Jisses, tror verkligen Moratti att vi skulle släppa iväg Xavi? Det är Mourinho som verkligen är sugen både Xavi och Yaya.
Annons: