/spanien/barcelona/forum/19037.aspx/spanien/barcelona/forum/19037.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Zizou_spars
2009-04-01 13:05
Jag såg själv matchen igår och Bojan var faktiskt inte speciellt bra, tog för många egoistiska beslut. Men tror tom Wernblom känner till Bojans kvalitet.

Wernblom är dock en spelare jag avskyr enormt, maken till fulare spelare får man leta efter. Ligger alltid och grinar efter varje domslut. Ne, usch!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-04-01 12:28
Gud finns inte!

Det var en träningsmatch. Jag har inte hört någon i ligan komma efter matchen och säga att den spelaren är ingenting och stolt säga att han sparkade honom. Lite professionell måste man ändå vara.

Wernbloms umgänge är också spelare som är väldigt kaxiga och har näsan upp i luften och tror sig redan vara färdigutvecklade stjärnor. Av det jag vet av honom så vet jag att han gör detta med mening för att markera någonting som är väldigt svårt att förstå sig på.

Kanske är det därför jag blir mest förbannad.

Det jag reagerar mest på är att han direkt kallas "Göteborgs tuffing" och nästan hyllas för att han sparkar ner någon och skadar en spelare. Precis som det var när Rosenberg slog till Materazzi.
Barcelona pokke
2009-04-01 12:25
Diego Lopez ryktas till Barca. Hoppas bara Diego Lopez kommer till Barca. Lopez är klart en av världens bästa målvakter.
Gud finns inte!
2009-04-01 12:19
Barcelonito / Lucho Enrique 21:
Du vet, tacklingar är en del av spelet. Lär dig leva med det, du ser bra mycket värre situationer i varje ligaomgång.
2009-04-01 12:11
Gud finns inte!

Jag har 3 kompisar som var med och spelade mot Spanien igår. Ingen av dom är den sortens människa som efter en match pratar stolt om att han kapade en stjärna. Han sa att han var tvungen att kapa Bojan och då kan man liksom dra i tröjan eller liknande. Som Ballack gjorde i VM-semifinalen mot Korea för några år sen när han stoppade en kontring och offrade sig för laget. Han missade finalen. Inte ens en sån match valde han att sparka sin motståndare.

En avundsjuk liten parasit kan inte ens ta det lite lugnare i en sketen träningsmatch och välja att stoppa sin motståndare utan att försöka skada honom och sen nästan skryta om det. "Götebors tuffing". Herregud...
Barcelona Riiio!!
2009-04-01 12:09
// Alltså måste de dra till osanningar

Håller med dig, sen skall ju Real Madrid värva, Maicon,Ribery,Villa,Ronaldo,Benzema... Iniesta? hahaha... så deras skulder kommer komma tillbaka! =) =)
Gud finns inte!
2009-04-01 11:55
Vad säger det om forumskribenterna på den här sidan när de dömer ut en u21 landslagsman i Sverige som en sopa och avundsjuk? Hur mycket har ni själva åstadkommit i era liv kan man fråga sig då? Att döma av den språkliga nivån måste man ifrågasätta om majoriteten ens lyckades klara av svenska A på gymnasiet.
Barcelona tarrak
2009-04-01 11:51
Ämne: Är artikeln med Gaby....
Du kan gå in på Sport och se artikeln jag refererar till. Så vitt jag vet är spanjorernas "lurdag" den 26 (eller 25?) december och det bör alltså inte finnas någon risk, att den tråkiga nyheten är ett skämt.
Barcelona MessiFP
2009-04-01 11:47
Är artikeln med Gaby Milito sant eller ett jävligt dåligt 1 april skämt? :P seriöst jag vågar inte lita på nånting en dag som denna...
Barcelona Ciao-V
2009-04-01 11:46
Alltså måste de dra till osanningar ibland för att krydda till det lite?
Citat från krönika, Kviborgs...

"En snabb jämförelse med antagonisten FC Barcelona säger att Real Madrid drar in 100 miljoner Euro mera per säsong samt att Barcas skulder överstiger Real Madrids med 60 miljoner Euro".

Barcelona har betalat av sina skulder. Klubben har inga skulder längre. Det har konstaterats av klubben själv. Inte ska man tro på vad en utomstående har kalkylerat ihop. Ta fakta från klubbens källor istället.
2009-04-01 11:16
För mig är Barcelona lika mycket favoriter mot Bayern som de var mot Lyon. Inte mer och inte mindre.
Barcelona tarrak
2009-04-01 11:05
Barça-fan

Jag tror nog att Mattias är vä medveten om att Bayerns prisskåp är större än fransmännens, men att det i slutändan är ganska ointressant när domaren blåser igång matchen. Visst vinnartradition är inte att underskatta, men det är väl bara att kolla på hur ett lag som Madrid bryter ihop så fort det vankas CL, trots att man har vunnit turneringen flest gånger. Nåväl, någon absolut sanning om vilket lag som är bäst är svår att få fram och alla är berättigade till sin åsikt. Inte mycket att uppröras över i mina ögon.

Och du, glöm inte att Huddersfield har fler ligatitlar än Chelsea.;)
Barcelona Barça-fan
2009-04-01 10:55
tarrak.
Det var nog mest för att påvisa Bayern överlägsenhet historiskt sett. Sen vet jag självklart att det finns andra faktorer som spelar in, samtidigt som du har rätt i det du säger. Det är svårt att ställa två lags dagsformer emot varandra. Även om vissa lag snabbare bleknar i jämförelsen med andra.
Barcelona tarrak
2009-04-01 10:51
Barça-fan

Jag har inte sagt någonting om själva sakfrågan, tvärtom håller jag nog med dig om att Bayern är bättre. Däremot fattar jag fortfarande inte hur du lyckas använda titlar som vanns på 70-talet för att bevisa vilket lag som är bäst i nuläget.
Barcelona Barça-fan
2009-04-01 10:47
Nej, det tycker jag inte. Men nu är inte skillnaden mellan Real och Barca lika stor som mellan Bayern och Lyon. Sedan tror jag en majoritet håller med mig om att den tyska ligan håller en högre klass. Detsamma gäller de spelare de förfogar över. Men om man går på samma premisser som du gör så kan man lika gärna säga att AIK är bättre än Manchester U, utan att få värdiga motargument.

Lägg därtill att jag tycker Bayern har ett bättre spel denna säsong, de gångerna jag sett de båda lagen spela. Men det är ju högst subjektivt i sammanhanget.
Barcelona tarrak
2009-04-01 10:44
Barça-fan

Skulle du på ett pedagogiskt vis förklara hur man kan avgöra vilket lag som är bäst just nu, genom att jämföra vilken klubb som har vunnit flest titlar i historien? Tycker du att Madrid är bättre än Barcelona också?
Barcelona tarrak
2009-04-01 10:38
Så där ja! Efter lite strul, så lyckades man till slut få tag på en biljett till Bayernmatchen. Trots att de bara varit tillgängliga en dryg halvtimme för oss medlemmar, ser det ut att vara nära på utsålt.

För er som tänkt skriva ut biljetten själva, så kan jag meddela att det alternativet är borttaget till den här matchen. Man måste hämta ut biljetten på biljettkontor i Barcelona, där man även måste uppvisa pass och kreditkortet som man använde vid köpet.
Barcelona He´s a Pirate (Mes Que Un Club ! 3)
2009-04-01 10:29
Direkt när jag läst klart artikeln om Wernbloom kunde jag konstatera att han som medelmåttig fotbollsspelare i Allsvenskan endast vill ha uppmärksamhet.

Bojan spelar i världens bästa lag..

Fråga Bojan om han vet vad allsvenskan är..
Bojans svar: Är det en planet i rymden?
Patetiskt uttalande..
Barcelona Barça-fan
2009-04-01 10:27
Okej, hur kan Klint påstå att Lyon är ett bättre lag är Bayern?

Bayern har blivit tyska mästare 21 gånger totalt och vunnit CL fyra gånger. Lyon har blivit franska mästare sju gånger och aldrig vunnit CL. Lägg därtill att den tyska ligan håller avsevärt mycket högre klass än den franska (iaf om du frågar mig). Även om Lyon är en klubb i särklass jämfört med de andra franska klubbarna.

Om vi ska bortse ifrån historiken så har Bayern fler offensiva kvalitéer i bland annat Toni, Klose, Ribery, Schweinsteiger, Podolski mm. Försvaren har jag dock inte lika bra koll på. Men nej, Lyon är inte bättre.
Barcelona Rambla
2009-04-01 10:02
Är man 22 år och en medelmåtta så är det enda sättet på att få någon som helst uppmärksamhet att komma med sådana uttalanden. Nu står säkert proffsklubbarna på kö för Wernblom. Åtminstone i hans drömmar.
2009-04-01 09:26
Vidrigt att han är så stolt över att sparka ner Bojan. Är det höjdpunkten på hans karriär kanske? Det måste ju va det. Nu förstår jag Birro när han var så förbannad att Aftonbladet och Sverige nästan hyllade Rosenberg när han slog Materazzi. Nu förstår jag dig Birro. Äckligt beteende av Wernblom att skryta om det och att Aftonbladet nästan tycker det är kul och hyllar det.

Haha en avundsjuk ung spelare som inte klarar av att en 18-åring får den uppmärksamhet han förtjänar på så kort tid. Wernblom är ju pinsam. Han skulle inte ens platsa i något av lagen i La liga och Bojan kom med i Spaniens VM-trupp som 17åring och petade spelare som Raul (hans idol), Llorente, Sergio Garcia eller vad de nu heter.

Bara o inse att vissa är bättre och vissa klarar inte av det. Tycker nästan synd om killen om jag ska vara ärlig.
Barcelona Criff
2009-04-01 09:11
Haha silken jävla sopa den där Wernblom. "Bojan var inget speciellt". Snacka om att den snubben inte tittar mycket på fotboll.
Även om Spanien som helhet inte hade sin bästa match igår, så lär det bli åka av för Sveriges helt värdelösa U-21 landslag i sommar. Och gissa om jag ska vara där och titta på när det händer? :)
Barcelona 1&onlyMessi
2009-04-01 09:02
med Julie Ceaser mellan stolparna skulle barcelona vara oslagbar! i can bet money on that !! so helst honom
Barcelona Dizzy
2009-04-01 08:49
Verkar som det börjar bli allvarligare för varje dag som går angående Valdes vara i Barca eller icke vara. Nu är det mängder med målvakter Barcelona letar efter.

Vilken målvakt skulle ni vilja se i Barca?

Barcelona pokke
2009-04-01 07:33
Den där Pontus Wernbloom platsar med Mr Baloo-Gonzalez, obbe och andra grabbarna på Puerta med den attityden. 22-år och spelar i Allsvenskan.
Barcelona a l b .
2009-04-01 02:12
Tror ni på dessa rykta angående Valdes ? Att vi ska släppa Valdes och köpa Chech ?

Läsa på Sportal och Goal. Och som vi alla vet så kan både tidningarna diskuteras.. Men man vet aldrig
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-04-01 01:38
hahaha kolla länken.

Fy Ff*n säger jag bara.
Wernbloom säger Vem är Bojan? och vissa i Puertan känner lyckan efter denna uttalandet.
Allt jag har att säga är bara LOL.

Låt mig presentera Bojan Krkić Pérez.
Bojan är den killen som gjorde över 10 liga mål och Cl mål vid 17 årsåldern i sin första säsong i LA Liga CL.

Vaad gör självast Wernbloom? haha lirar i Allsvenskan.

Wernbloom känn dig stolt över att du ens mötte en sådan spelare.
Tror t.o.m att han bad om Autograf om Bojan och ville bytta tröjan med.

Sen att denna Wernbloom är Madridista är en annan sak.

buenas noches på riktigt hehe.
2009-04-01 00:43
Äh där hade jag fel.
Det var så att Sevilla ledde med 2-0 sen reducerade Jonathan Sesma till 2-1 sen kvitterade Canobbio till 2-2 och gjorde tillslut seger målet som betydde 3-2 till Valladolid.
Dock finns frisparken i leken alltjämt.
starkt! det var på Valladolids hemma plan.

Spelare i Valladolid som vi bör se upp på lördag:
Canobbio, Jonathan Sesma och vår Goitom.

buenas noches
2009-04-01 00:36
Däremot kan denna gubben (Canobbio) också skapa några farligheter vid eventuella frisparkar.

Han har en kanon vänster fot.
Kommer också ihåg när hans 2 mål vände matchen matchen mot Sevilla där de låg under 1-0 sen vände till 2-1 till Valladolid på egen hand om jag inte missminner mig nu.

En av målen kom på en läcker frispark.
2009-04-01 00:22
Vet att jag har redan sagt detta men måste säga igen.
Det som känns bra till nästa match är att vi slipper Valladollids kanske största stjärna nämligen Pedro Leon.

Skönt och slippa hans snabbhet och hans farliga inläggar.
Annons: