/spanien/barcelona/forum/19021.aspx/spanien/barcelona/forum/19021.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona NoGo™
2009-03-08 16:16
Riktigt surt med 3 veckor för Puyol men tycker vi ska klara oss bra utan han i några matcher.
Barcelona LeoMessi10
2009-03-08 16:07
jag tror att vi vinner över lyon med en 3målsmarginal, lyon förlorade igår och benzema är skadad så den ende som kan verkligen hota oss är juninho med sina frisparkar annars är det att bara köra på:D
Barcelona el Flaco
2009-03-08 16:02
Riiio!!/

3 veckor.
Barcelona Riiio!!
2009-03-08 15:56
Grabbar vet någon hur länge Puyol blir borta???
Canaletes
2009-03-08 15:52
PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)

haha, varför är de synd?
Real Madrid F7 Zizou~
2009-03-08 15:29

Den heter Atdhe.
Barcelona The Reporter
2009-03-08 15:24
Vad heter den där sidan där man kan se fotboll? den där typ Athne nått?
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2009-03-08 15:22
Ämne: 10 gånger på 26 matc....
synd bara att han är lite för gammal.
24 år är han:)
Barcelona Messi är bäst!!!
2009-03-08 15:13
10 gånger på 26 matcher totalt
Barcelona issem.
2009-03-08 15:07
Är det någon som vet hur många gånger Goran Maric har nätat för Barça Atletic?
Barcelona Messi är bäst!!!
2009-03-08 15:06
spelar nån här hattrick?
Barcelona Barcadinho.
2009-03-08 15:00
Det är kul med kommentatorer som lever matcher och uttrycker sina känslor. Jag har också växt upp med sådana som skriker Golgolgoooollll.

Men jag har ändå en egen smak. Jag vill inte ha sådana som tar för mycket utrymme och som pratar och skriker hela tiden. Det stör och man måste ibland låta bilderna tala. En balans, men det är inte lätt.

Sen ska de vara kunniga om fotbollen och de ska förberedda sig ordentligt inför matcherna. Ibland kan man höra sådana konstiga saker och man märker att kommentatorn inte gjort läxor.

För ett tag sen streamade jag en match. Det var två spanska ganska hysteriska kommentatorer. De var bra och roliga.
Men plötsligt sa det ena ”offside”, när Barca hade ett inkast. Och båda två började diskutera efter om det var offside eller inte.
Vet han inte att offside inte gills vid inkast?

Sen vill jag helst ha sådana som kan ge mer taktiska tolkningar. Saker och ting som jag själv inte ser. Inte bara ”det krävs bättre försvar” eller ”ett byte är ett måste andra halvlek”.
Lite djupare analys, men det finns knappt sådana som pratar om sånt.

Engelsmännen (och tyskarna) är nog de bästa. De är kunniga och levande. Och tv-kamerorna är otroligt bra.
Fram till några år sen (jag vet inte nu) så accepterade inte engelsmän och bara köpa tv-sändningar av utländska bolag, när England eller en stor engelsk klubb spelade borta.
De fick ha med sig ett egen tv-team. De placerade sina egna kameror och mikrofoner som de vill.
De var inte alltid så populära för det, men de vill inte kompremisa med kvalitet!

ha en bra dag.
Barcelona Messidinho_10
2009-03-08 14:29
Viktigaste matchen på hela säsongen hittils kommer på onsdag hoppas spelarna käkar taggtråd till den matchen och krossar Lyon. Känner mig lite orolig men jag behöver nog inte vara det.

Lyon ska besegras 10 ggr av 10 på onsdag!!!
Barcelona Barcalonawi
2009-03-08 14:14
I.o.m att det var lite snack om Ray Hudson igår, så tänkte jag posta den här sköna klippen. Där han kommenterar Argentina för det mesta.
Ray är helt galen när det gäller Messi, han diggar honom helt enkelt. Bara att lyssna och njuta :)
Barcelona Klint
2009-03-08 14:02
Ämne: ja undrar vart gai a....
Skadad.
Barcelona Sants Estacio (Mes Que Un Club ! 3)
2009-03-08 13:49
A.Gaudi, Skulle tro att en CL semi kostar ungefär 170-200 eur beroende om du är medlem eller ej.
Kvartfinal kanske runt 150-170.

EDITERADE Då jag såg att åttondelsfinalen mot Lyon nu på onsdag kostade 130 eur för medlemmar och 170 eur för ikke medlemmar.
Barcelona tribente_magico
2009-03-08 13:46
ja undrar vart gai assulin tagit vägen?, är han skadad eller platsar han inte i b-laget ens?
Barcelona A.Gaudi
2009-03-08 13:34
Funderar på att se en CL-match i år. någon som har en hint om vad det skulle kosta att se en eventuell semi/kvarts-final på camp nou?
Barcelona J.Gamper
2009-03-08 13:31
Ämne: Ämne: Här

....
Ja, det var verkligen en show Barca bjöd på igår. Vilka anfall asså, resultatet kunde lika gärna vara 5-0.
Barcelona Ciao-V
2009-03-08 13:23
Jag kikade lite på hur schemat ser ut i slutet av april och i början av maj.
Skulle Barca gå vidare till kvartsfinal och till semifinal i Champions Leage, blir det väldigt tufft schema.
En eventuell semifinalspel sammanfaller med spel i CrR final och svåra möten i ligan. Det bli tufft.

Hoppas då att Abidal och Milito är tillbaka och att det inte blir fler skador. Tyvärr måste man räkna med skador. En och annan spelare kommer säkert att vara skadad. Låt oss hoppas bara på att det inte blir avgörande.
För Barca gäller det nu att vinna alla sina matcher i ligan fram till dess så att det finns marginaler.
Sen om konkurrenterna inte går vidare i Champions Leage kan det vara kämpigt att kamma hem ligan...
2009-03-08 13:22
Ämne: Här

*Länktips....
Okkapokka, tack du är en ängel !!

Etoo, Vilken bissa / Volley !
Iniestas stolpskott med vänster !
Etoos nick på Sylvinhos vanliga perfekta inlägg !
Nicken som rensas på Mållinjen !
HAHAHA HÖRNKAOSET !
Etoo i ribban hahaha, snälla har bara kommit till 65 minuten !
Henrys superläge, Där ska de va mål !
Etoo, stolpen igen !?!
Herregud vilken match, denna ska laddas ner så äre bara :) Tack för länken dock.
Bara 2-0, ja hur är det möjligt..
Ojoj..Härligt att R.Madrid fick 1 poäng bara trots att dom var utspelade vad jag läst.

2009-03-08 13:22
dubbelpost
Barcelona Okkapokka.
2009-03-08 13:09
Här

*Länktips
Barcelona Okkapokka.
2009-03-08 13:09
Sants Estacio, kallesiete

Kolla highlights i länktips. Helt ofattbart att det bara vart 2-0.. :)
La Liga Bengan
2009-03-08 12:57
Jag och ett par vänner har startat en HIF-blogg och nu undrar jag om det finns någon Barca supporter här på SF ( antingen redaktionen eller bara medlem) som skulle kunna tänka sig skriva en litet gästinlägg på bloggen om Henrik Larsson? Hör av er på PM eller på bloggen! Vore underbart om någon har lust, som sagt ingen tung och lång text...
Barcelona roggea
2009-03-08 12:54
Ja trist med Puyol men Milito måste väl snart vara matchklar... Hörde att han börjat träna med det är allt...
2009-03-08 12:48
Ämne: Förjävla tråkigt att....
Japp, MINST 1
Barca såklart!
2009-03-08 12:41
Förjävla tråkigt att Puyol blev skadad.

Är det många här som åker ner och ser minst 1 match med barca per säsong?
Barcelona kallesiete
2009-03-08 12:18

Undrar samma som Sants Estacio. Såg inte barcas match igår p.g.a tv4 sport. Tittade på Real istället.

Hur såg spelet ut? "Bara" puyol som blev skadad? Vilket för övrigt är fruktansvärt tråkigt och dåligt för laget.

Känns bra att vi vann och bröt en dålig trend i alla fall.

Nu kör vi igen!
Real Madrid Zizou_spars
2009-03-08 12:16
Sants Estacio

Vad jag har förstått så är Puyol borta cirka tre veckor.
Annons: