/spanien/barcelona/forum/19014.aspx/spanien/barcelona/forum/19014.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Sherminator
2009-05-07 20:55
PILMA

ÄLskar den ramsan btw.
"Fuck off chelsea FC, You ain't got no history."
Lukas.RP
2009-05-07 20:55
Prio borde va att spika igen ligan, inte cupfinalen. ;-)

Fast så säger jag ju bara för att jag vill se bästa möjliga lag.
Barcelona Barca o Mort!
2009-05-07 20:52
Lukas.RP

Jag tror att han kanske vilar någon enskild spelare men inte alltför många. Men det är ju trots allt final nästa vecka så lita inte på mig :)
Barcelona Bernie
2009-05-07 20:46
Ni vet låten 'Copa, liga i Champions'? Lite roligt är det ju att det kan bli i just den ordningen vi tar titlarna. Först cupen nästa vecka på onsdag ifall inte marängerna förlorar och vi vinner i helgen. Sen kan vi ta ligan och till slut Champions Leauge. =)
Lukas.RP
2009-05-07 20:43
Tror ni att någon/några spelare kommer att vilas mot Villarreal på söndag? Ska ner och se matchen och har inte riktigt kommit fram till hur Pep tänker i det här läget, he he.

Tacksam för svar!
Barcelona FC-Barcelona
2009-05-07 20:37
Kom hem från stockholm för 2 timar sen, så man missa matchen igårkväll, lillbroshan ringde eftermatchen och berätta att vi är i FINAL, man blev glad men känslorna var inte där, direckt när jag kom hem satte mig ner framför tven och satte på matchen, och gissa att man hoppa i glädje fast att man visste att vi var i final så hoppa jag i glädje och skrek som en idiot när man fick syn på VAMPYRENS mål, där kom känslorna jag hade väntat på :D!!!!!!
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-05-07 20:27
Kolla länken så kommer att förstå vilket lag som förtjänade att gå till final.
Kolla jätte noga när klockan står på exakt minut 7:00.

f*ck off chelsea fc you ain't got no history
f*ck off chelsea fc you ain't got no history
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-05-07 20:24
Saman.

www.fcbarcelona.com ???????
Barcelona Barca o Mort!
2009-05-07 20:21
Saman

I bris på annat så tog jag min tid och räknade ut det :D Hoppas bara att truppen på SF stämmer. Tog med alla där förrutom Quaresma och Hiddink.

Svar: 27,96 :D
Barcelona Öagunner
2009-05-07 20:20
Samman//
Chelskis stomme är ganska gammal med Terry,Lampard,Drogba,Ballack,Anelka alla över 30.
Dock är deras stora problem det som vi (Arsenal) har som adelmärke att få upp talanger.
Både unga utlänningar och för våran del nu äntligen även unga engelsmänn som lärt sig Wengers syn på fotboll(vilket är extra kul ).
Jag tror det beror på att de byter tränare så ofta,dom hinner inte utveckla spelare.
Fredrik_Karlsson
2009-05-07 20:18
Jag är fan av engelsk fotboll, det ligger närmst hjärtat och kommer alltid göra. Men fan va skönt att få se två nationer i CL-finalen. Inte för jag är förtjust i Man U men det är dom två bästa lagen i europa nu som kommer mötas i europas största cup.
Som andra har sagt barca fick felbedömning denna matchen precis som dom fick första matchen.
Chelsea fick felbedömningar mot sig dom också.

Men rätt lag vann, chelsea får skylla sig själv att dom inte satte spiken i kistan tidigare.
Barcelona Saman.
2009-05-07 20:16
pokke

Ja tror också att det blir det.

Någon som vet var man kan beställa Barca tröjor ÄKTA! :)
Barcelona Vampíro
2009-05-07 20:13
Man börjar bli jäkligt trött på Chelsea fansen som kommer in hit och gråter efter straff. Förstår inte varför då de troligtvis inte ens hade kunnat sätta den om domarn hade blåst(länk).
2009-05-07 20:11
En sak till.

Var det inte självaste Chelsea spelarna som tyckte att vi var gnälliga efter först matchen där vi bland annat sa att vi borde ha fått straff eller några friskparkar och att några av Chelsea spelarna borde ha blivit varnade t-ex Ballack borde har visast ut i första matchen när jag kapade Iniesta gång på gång.

Vad sa Ballack efter första matchen när han hörde om att vi borde ha vunnit matchen och de fck fördel av domarn.
Ja ni kan kolla länken.

Och vad sa Drogba? jo han sa att han blev ckokad och bla bla.
Ja nu är vi också ckokad o man säger så.lol
Barcelona pokke
2009-05-07 20:10
Saman.

Chel$ki har väldigt många över 30, typ Ballack, Deco, Belletti, Malouda, Anelka, Drogba, Carvalho, Mineiro och Lampard. Blir nog storstädning där.
Barcelona Messidinho_10
2009-05-07 20:09
Lampard var påväg till oss för nåt år sen om jag inte minns fel. Tror han skulle passa bra hos oss om han fortfarande är sugen på spela för Barca.
Barcelona Saman.
2009-05-07 20:07
Jag undrar vad som händer med Chelsea i sommar? Kommer mångmiljardären att köpa upp ett helt nytt lag? Eller kör dom på samma trupp? Någon som vet medelåldern i Chelsea?
Barcelona Öagunner
2009-05-07 20:05
Piques borde nog varit straff,Drogba filmar ju vid sin situation annars hade väl det varit diskuterbart (Drogba är vidrig förövrigt).
Etoo,det är ju inte riktig hands men samtidigt hade bollen gått på mål och varför hade han handen där uppe.
Sen brukar det ju alltid bli straff om man har så många situationer.
Men Abidals var ju som ni sagt inte utvisning.
Jag tror faktikst allt detta kan vara slutet på "The Roman Empire" i Chelsea.

Jag har en gissning.
det är nog inte norrmannen som dömer finalen eller vad tror ni?
Barcelona Kim
2009-05-07 20:01
Verdad, pokke! De har några spelare som har seny, och Terry är en av dem. Även Lampard förtjänar respekt.
Barcelona pokke
2009-05-07 20:00
Man måste ju hylla John Terry. Han är en sån jävla bra mittback. Han gick in till Barcas omklädningsrum och gratulerade alla.
Barcelona pokke
2009-05-07 19:58
Öagunner

Vi borde också fått en straff på Camp Nou när Bosingwa river ner Henry. Ballack och Alex skulle ha varit utvisade på Camp Nou. Abidal skulle inte ha fått rött kort. Listan kan göras lång.
Barcelona Kim
2009-05-07 19:56
Egentligen har jag svårt att se vilken som skulle vara straff faktiskt. Möjligtvis Piques hands i så fall, just på grund av att handen är långt ut från kroppen. Fast å andra sidan söker handen inte boll.

Men ska vi älta felaktiga domslut, så kan ju kanske vi få dra upp den straff som vi skulle haft i första matchen. Klagade vi ihjäl oss och alla andra efteråt? Icke.
Vi ska kanske inte glömma det totalt felaktiga röda kortet på Abidal.

Vi är vidare till final, helt rättvist dessutom. Varför ska vi be om ursäkt?
Barcelona Barca o Mort!
2009-05-07 19:55
Öagunner

Ja Piqué hands borde ha varit straff. Men inte fan skulle Abidal ha rött kort, kanske Piqués hand situation aldrig hade hänt om Abidal hade varit med.

Jag håller med att Chelsea förtjänade att vinna matchen igår, men jag håller inte med om att de förtjänade att gå vidare.

Vi spelade mycket bättre första mötet än vad de gjorde igår.

Sen tycker jag att alla kallar det tur igår eller säger att domaren var bedrövlig, medan om det hade hänt Liverpool t ex så hade alla hyllat deras kämparvilja. Precis som Chelsea hyllades för deras taktik efter deras dåliga spel på Camp Nou.
Barcelona Woods
2009-05-07 19:55
Öagunner//

Har sagt att jag kan ge de en straff i den här matchen, även om alla situationer är tveksamma enligt mig. Okej kan man tycka då, de skulle haft straff, men det skulle vi haft på Camp Nou. Jag ger faktiskt inte mycket för krokodiltårarna från den blåa delen av London.
Barcelona Öagunner
2009-05-07 19:52
Jag har sett alla straffsituationer och till och med ni Barcafans måste väl medge att chelksi borde fått nån straff eller?
Men kul att ni slog ut dom i alla fall.
Barcelona Saman.
2009-05-07 19:51
Quote of the day:

"I hit the ball with all my soul and it worked out perfectly." - Andrés Iniesta
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-05-07 19:46
all respekt till Lampard !

Han var väl typ den enda som tog förlusten som en man.
Deportivo Jakobssson
2009-05-07 19:41
Grattis till Champions League final platsen, men var inte för malliga nu! Det kan komma tillbaka senare, speciellt från United fans. Fixa Cl guldet nu!

//Deportivo redaktionen
2009-05-07 19:39
Dagens video.
Firandet av gårdens match med Piyol Henry Pep och Laporta speciellt i slutet hehehhe.
Ni måste bara se detta
Barcelona FC Barcelona: The Beautiful Game
2009-05-07 19:24
Ämne: Ämne: Jisses.....
vad har vi skrivit, det ända vi har gjort är att försvara oss mot idioter som inte vet någonting
Annons: