/spanien/barcelona/forum/19002.aspx/spanien/barcelona/forum/19002.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
ANTIMADRIDISTAS
2009-04-19 23:11
Sherko! Iniesta har vunnit ligan,Cl,Em,! vad har robben vunnit? sen gör ju iniesta en hel del assist och har mycket bättre passningar än robben. det är liksom inte iniestas jobb att göra mål!
Barcelona Okkapokka
2009-04-19 23:11
Sherko

Det är fullständigt galet ibland hur Vampíro missar chanserna för oss. Givna solomål blir missade och snesparkar är några av sakerna som har en tendens att hända. Om han skulle vara lika kylig som Messi i avsluten så är han minst lika bra som han i min åsikt i alla fall. Eller kanske, jag är osäker alltså. Messi är ett fenomen och väldigt unik. Desamma med Iniesta i och för sig.
Barcelona pokke
2009-04-19 23:10
Det är bara att ignorera folk som gör såna där idiotiska listor där de jämför spelare. Ta inte såna människor som gör de löjliga listorna på allvar.
Barcelona LeoMessi10
2009-04-19 23:09
Jag missa valencia - sevilla matchen idag och några skriver här att sevilla kmr att spela med typ deras b-lag mot oss på onsdag. Vem e det som inte ska spela mot oss?
Barcelona Okkapokka
2009-04-19 23:08
Etoo_the toominator

Ner med stridsyxan, Sherko gjorde bara sin version av listan som en madridista postat tidigare. Det är alltså inte han som drog igång dessa jämförelser.

Sen är liknande listor dumma ändå då man vanligtvis inte brukar nå någonstans.
Barcelona DaniAlves
2009-04-19 23:06
Nu kommer ett riktigt tufft schema!
på 15 dagar kommer vi möta:

sevilla den 22a (hemmaplan)
valencia den 25e (bortaplan)
chelsea den 28e (hemmaplan)
real madrid den 3e (bortaplan) viktigaste matchen!
chelsea den 6e (bortaplan)
Barcelona Etoo_the toominator
2009-04-19 23:05
Sherko//

Du är allt rolig du. Står du på alvar och jämför frankrikes lagkapten med Raul som inte ens plattsar i spanska landslaget? Och sen hur i helv...ete tänker du när du jämför Abidal och Heinze och får det till lika? Förutom Cazillas och Pepe är vi bättre på alla platser. Vilket också har speglat sig i säsongen.

Vi är i final i copa del rey. Ni åkte ut mot nåt bonkegäng i dom första omgångarna. Vi är i semifinal i cl. Ni förlöjligade er själva och la liga mot liverpool i åttondelen. Vi leder la liga 6 poäng före er samt vann mötet mellan oss efter utspelning och 2-0. Lägg där till att vi har 25+ på er i målskilland då vi gjort 18 mål mer och släppt in 7 mål mindre än er (starkare försvar och anfall). Löjligt att komma in här och försöka jämföra lagen. Håll er till ert egna forum och skäms istället.
Barcelona pokke
2009-04-19 23:04
''lass'' har fortfarande en hel del att bevisa innan han räknas bland de bästa DM. Det finns en anledning till att han tex inte platsade i Chelsea och Arsenal.
Real Madrid Sherko
2009-04-19 23:04
Okkapokka

Hehe, ungefär så känner jag för Iniesta. Den absolut sista pusselbiten saknas, kylan framför mål.

Du låter inte dryg alls :)

Sevilla Quasi
2009-04-19 23:03
Matchen mot er på onsdag blev inte lättare när domaren bestämde sig för att gå lös med kortleken, men vad ska man göra - spanska domare. Väl mött på onsdag, hoppas på en underhållande match.
Barcelona Okkapokka
2009-04-19 23:00
Sherko

Smaksak som vi sa tidigare. Jag är väl medveten om Lassanas succé i Madrid, men det känns fortfarande som han har något att bevisa. Det kanske bara är jag, men det saknas något fortfarande för att vara på den absoluta världstoppen, men på god väg är han.

Yaya är sedan min favorit spelare tillsammans med Messi och Iniesta så jag har kanske ett par tjockare Barça glasögon nu, men jag tycker att han är bättre än Lassana på i stort sätt allt.

Förlåt om jag låter dryg eller nåt :-)
Barcelona Gud är störst!
2009-04-19 23:00
jost15

Det är inte bara min åsikt, du kan nog fråga vem som helst här så kommer de säga samma sak om ett fan till ett lag.
Barcelona Abbe_
2009-04-19 22:57
tarrak

Det är så pass alltså. Tack för länken och informationen.
Barcelona tarrak
2009-04-19 22:55
Abbe_

All info om biljettsläpp hittar du i länktips. Man kan inte skriva ut biljetterna själv till CL-matcher (åtminstone gick det inte till Bayern), utan man får köpa biljetten via hemsidan och sedan hämta ut den på biljettkontor i Barcelona.
Valencia rågi
2009-04-19 22:55
Antimadridistas

Jag hoppades på att någon som kunde svara skulle göra det, men det blev inte så. Kul att du googla upp tidigare möten och tar med det i dina inlägg men till vilken nytta?

Många är snabba med att vifta med Valencias förra säsong och att vi förlorade hårt. Detta gjorde vi p.g.a. ett missöde vid namn Koeman, ett öde jag inte unnar någon annan klubb. Det var dock inte detta mitt förra inlägg handla om.

Det lät på vissa som att det var Valencias fel att domaren var horribel (vilket är löjligt). Om han nu låter sig påverkas lätt av publik och spelare gör det honom ju bara till en sämre domare om inte annat.

Barcelona el Flaco
2009-04-19 22:54
Abbe/

Biljetterna kommer börja säljas den 23:e april, fast endast till medlemmar. Vanliga supportrar kan först börja köpa biljetter den 24:e april.
Real Madrid Sherko
2009-04-19 22:53
Okkapokka

Låter bra det :)

Ja mellan dem två är en smaksak men Lassana har verkligen varit fenomenal hittils i den vita tröjan.
Dessutom behöver inte barcaspelarna ägna sig så mycket åt försvarsspel då ni oftast har runt 65-70% bollinnehav :P
Barcelona pokke
2009-04-19 22:53
Löjlig jämförelse. På pappret kanske vissa Madrid spelare är bättre men på planen har vi sett vilka som presterat.
Barcelona Abbe_
2009-04-19 22:48
Tänkte försöka få tag i biljetter till matchen mot Chelsea, och har noll i erfarenhet när det gäller sånt här.

Först och främst, behöver man vara medlem för att beställa biljetter från officiella hemsidan? Och hur fungerar det där med att skriva ut biljetterna?
ANTIMADRIDISTAS
2009-04-19 22:42
Rågi! Däremot ska ni vara glada om valencia ens lyckas göra något mål på barca 3 senaste liga matcherna har barca vunnit mot valencia med 3-0, 6-0, 4-0,)
Barcelona Okkapokka
2009-04-19 22:42
Sherko

Som jag sagt många gånger tidigare så är du kanske den enda madridistan på hela SF som man kan ha en mogen diskussion med. Så du behöver inte bevisa något i alla fall.

Min lista hade sett likadan ut fast Yaya hade tagit L.Diarra.
ANTIMADRIDISTAS
2009-04-19 22:40
Rågi! jag tror inte det spelar någon roll vilka dom möter vi minns ju förra året sevilla 0-3 Barcelona!
Barcelona Barca o Mort!
2009-04-19 22:36
Sherko håller tyvärr inte med dig nånstans nästan haha :D

Förstår inte vad 1orna och 2orna är för men jag säger så här:

Casillas-Valdes = Casillas
Ramos-Alves = Tajjt men Alves
Pepe-Marquez = Pepe
Canna-Puyi = Puyi
Heinze-Abidal = Abidal
Sneijder-Xavi = Solklar Xavi
Robben-Iniesta= Iniesta, robben kanske betyder mer för Real men Iniesta är bättre.

L.Diarra-Toure kan jag inte säga har inte sett Diarra så mycket.

Ruud-Eto'o = Lika
Raul-Henry = Rätt lika men Henry tar nog det
Higuain-Messi = Behöver jag jämnföra?

Antar att ni jämnför vem som är bättre xD
Real Madrid Sherko
Okkapokka

Så sant så sant. Men jag vill visa att alla madridistas inte är enögda osv
Valencia rågi
Barca ska vara glada över att ni får möta Sevilla's B-lag. Och varför beror på en domare som var fullständigt katastrofal och tyvärr inte på att Marchena och Albelda ibland kan vara as (för övrigt våra 2 sämsta spelare denna säsong). Både Valencia och Sevilla försökte spela fin fotboll stundtals, något DOMARN inte ville tillåta.
Barcelona De Goda
2009-04-19 22:35
Rambla: Tack för svaret! Om du nu är kvar här inne, vet du hur den eventuella play-offen för dem kommer att se ut?
Barcelona el Flaco
2009-04-19 22:35
Sherko/

Rent allmänt tycker jag såna jämföranden är ganska betydelselösa, onödiga och irrelevanta. Förstår inte vad poängen är med att göra en sådan jämförelse.
Barcelona Okkapokka
2009-04-19 22:34
Sherko

Båda vi är ju ensidiga, eller ett rättare ord är väl att vi är färgade av våra lag och föredrar våra egna spelare. Därför blir liknande listor löjliga.
Barcelona jost15
2009-04-19 22:30
Gud är störst!

Du anser alltså att du har rätt att sätta upp vilkoren för vem som kan anses vara ett fan? Som jag sa.. jag skulle fortsätta "hålla" på barcelona även om dom inte spelade vacker fotboll längre men jag skulle dock prioritera min tid anorlunda. Jag lever och dör inte med fc barcelona.

sebbaa

Det var bara ett exempel (dock på felaktiga grunder om det skrevs här) som skulle illustrera ett ointressant och meningslöst inlägg.
Real Madrid Sherko
2009-04-19 22:28
Jämförelsen tycker jag borde sett ut så här:

Casillas-Valdes 1-0
Ramos-Alves Lika
Pepe-Marquez 2-0
Canna-Puyol 2-1
Heinze-Abidal Lika (Lutar åt abidal lika tycker ja)
Sneijder-Xavi 2-2
Robben-Iniesta 3-2 (Spetskvalitet, fler mål)
L.Diarra-Toure 4-2
Ruud-Eto 4-3
Raul-Henry 4-4
Higuain-Messi 4-5

5-4 till barcas fördel.

Tajt mellan L.diarra och Toure, Robben och Iniesta och Ruud o Eto. Men alla har sina åsikter.

Annars hoppas jag att ni håller med mig :)
Annons: