/spanien/barcelona/forum/1900.aspx/spanien/barcelona/forum/1900.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kröjf
2015-09-24 15:00
Barcelonistas skrev: "Kröjf - så brukar det låta när man har slut på argument eller känner sig besegrad." Jösses! Din självbild är så fullständigt obefogat grandios, att den finns inte. Visst, jag gav upp. Tyckte att du gott kunde få "kvalitetstid" att leka lite med dig själv ett tag.
Barcelona neymar JR
2015-09-24 15:00
Det är ganska kul hur man kan håna luchos taktiker med jämförelse med Pep men ingen jävel av er kommer med något konstruktivt. Oftast står ni för dom mest efterkloka kommentarerna med och dunkar er själva på bröstet 3 frågor 1: Vem ska träna Barcelona för att kopiera Pep? 2: vart ska vi få tag på dom spelarna som passar in i systemet? 3: Hur lång tid kommer ni själva ge projekt innan ni drar parallellen till Pep och vilket misslyckande det blev Vi hade 3 guld år med Pep, med fantastisk fotboll och lagsammanhållning. Allt i klubben var perfekt 3 år av klubbens 100+ historia som definierar vad den här klubben står för.... Nu kommer väl svaret som alltid bli bielsa är gubb fanskapet som ska leda oss....
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2015-09-24 14:49
@Liunil Masse:

Hade Celta utklassat oss om vår nivå ligger på samma som den gjorde mot tex Bayern i CL?
Barcelona Barcelonistas
2015-09-24 14:47
Vi vann mot City-PSG-Bayern-Juve på rena rama Mourinho stylen.

Nej nu ska jag ta en promenad med hunden och skratta.
Barcelona Barcelonistas
2015-09-24 14:45
Kröjf - så brukar det låta när man har slut på argument eller känner sig besegrad.

Men för att göra dig glad ok. Luis Enriques är precis som Mourinho, en tränare som vinner titlar men som inte spelar attraktiv och fin fotboll! lMFAO.
Barcelona Kröjf
2015-09-24 14:36
Barcelonistas

No comments........................................................................................................!
Barcelona Barcelonistas
2015-09-24 14:29
Kröjf - "Du räknar ihop MSN:s samlade målskörd och ser det som synonymt med ordet kvalitet. Men hur går det räknesättet ihop med sättet du ser på målspottaren "Penaldo". Mig veterligen har du inte räknat in honom som kvalitetsspelare.." Jag har aldrig sagt att Penaldo inte är en kvalitetspelare. Du kanske har tolkat det så då jag kallar honom för just Penaldo men det beror bara på att han gör så otroligt mycket straffmål. Häromdagen mot Donetsk så blev han den spelaren som gjort flest straffmål i Cl historia. Så Ronaldo lever ju sannerligen upp till namnet Penaldo. Dm1982 - sant jag chansade lite helt enkelt trodde explosionen skulle ske mot Celta. Tänkte lite på när vi föra säsongen åkte ner till Bilbao och slog dom med 2-5 trodde på något liknande. Men så här bra kunde jag inte föreställa mig att Celta skulle va samtidigt som vi va så usla.
Barcelona Barcelonistas
2015-09-24 14:16
Kröjf - jag förstår vad Cruijff vill säga och jag håller med honom men inte att det skulle stämma överens med Luis Enriques Barcelona. Allt handlar i slutändan om vem du jämför dig själv med.

Jämför vi Luis Enriques Barcelona med alla alla lag ( syftar på dom bästa lagen i världen idag) så tycker jag i varje fall att vi spelar den mest underhållande fotbollen när vi är i form. Jämför vi däremot Luis Enriques Barca med Pep Guardiolas då är det ju självklart att Enriques lag kmr framstås som tråkigt när man jämför dom. Men den jämförelsen är inte rättvis den är snarare väldigt orättvis både mot Lucho och laget. Om bra fotboll bara är Pep Guardiolas Barca så kan vi ju lika gärna sluta kolla på fotboll för inget lag kmr någonsin nå den nivån.

Att man sätter Luis Enriques lag i samma grupp som Mourinhos lag genom åren är befängt.

Junta Dimision - att vi även hade brister föra säsongen när vi var som bäst håller jag med om. Det finns alltid saker man kan förbättra men att vi bara levde på trions individuella prestationer håller jag inte helt med om. Vi hade ett väldigt stabilt försvarspel. 21 insläppta mål på 38 matcher i ligan säger ju sitt.
Barcelona Kröjf
2015-09-24 14:12
Barcelonistas

Du räknar ihop MSN:s samlade målskörd och ser det som synonymt med ordet kvalitet. Men hur går det räknesättet ihop med sättet du ser på målspottaren "Penaldo". Mig veterligen har du inte räknat in honom som kvalitetsspelare..
Barcelona DM1982
2015-09-24 14:09
[QUOTE=Barcelonistas]DM1982 - jag trodde faktiskt att vi skulle vinna enkelt. För vi har ännu inte sett den där explosions matchen som vi alla väntar på där allt ska lossna. Jag trodde det skulle ske mot Celta Vigo, ett lag som spelar offensivt och vill framåt. Trodde att vår trio skulle straffa dom mer. [/QUOTE] Celta borta är aldrig enkelt men Barcelona spelade ruttet, då är det omöjligt. Vi får hoppas att det lossnar till helgen.
Barcelona Liunil Masse
2015-09-24 14:05
Celta utklassa oss genom att spela exakt samma spelstil. Vi har bättre spelare än Celta men vad gör det när Celta spelar med mycket bättre inställning och kör över oss. Hatten av till Celta men våra spelare kan MYCKET bättre. Varför får vi inte se laget ge allt på plan?
Barcelona Junta Dimision
2015-09-24 14:05
Barcelonistas

Visst vi vann trippeln förra säsongen men vi hade fortfarande stora brister i vårt spel vid flera tillfällen och jag tycker att det är något vi borde ha tagit i akt under försäsongen, men det har vi tydligen inte. Sen pratar nog Kröjf om kollektiv kvalité vilket jag tycker att vi saknar nu och är något vi saknade i många matcher av förra säsongen, medan du med länktipset pratar om individuell kvalité och det är ingen som förnekar att vi har det. I längden håller dock inte individuell briljans, jämfört med kollektiv briljans.
Barcelona Kröjf
2015-09-24 13:59
Barcelonistas Kanske att jag förlitar mig för mycket på mitt tidigare oförvitliga minne, nu när jag äter massa medicin. Men jag tänker inte gräva fram fakta för att "bevisa" min sak. Utan av bekvämlighetsskäl återanvänder jag istället ytterligare ett citat av Cruijff som fångade din uppmärksamhet förra gången som det begav sig: "Mourinho is a coach of titles, not football. Or rather, not a football coach if we understand the sport is a spectacle or entertainment for those who watch it, either at home or live in the stadium". Läs in Lucho i Mourinhos ställe och du finner mitt svar. För övrigt tycker jag att du som sysselsättning, i citatform kan ställa olika inlägg du själv skrivit det senaste dygnet mot varann. Det kommer att framtona som en livlig diskussion mellan två helt oliktänkande barcasupporters. Är nästan lite frestad att göra det åt dig,
Barcelona Barcelonistas
2015-09-24 13:51
"Cruijff blir dig inte svaret skyldig: "Quality without results is pointless. Results without quality is boring". Ok låt oss kolla igenom. Trippelmästare 1 - MSN 120 mål tillsammans 2 - Real-City-PSG-Bayern-Juventus- Atletico blev alla slagna av oss under våren 3 - vid punkt 3 så låter jag länktips tala. Om inte detta är kvalite så vet jag inte vad ordet kvalite innebär.
Barcelona Barcelonistas
2015-09-24 13:44
Kröjf - Real Madrid låg aldrig 7 poäng före oss så jag förstår inte riktigt var du har fått det ifrån? Efter dom 3 första omgångarna föra säsongen så låg vi 6 poäng före Real Madrid. Det var snarare vi som tappade ett enormt stort försprång. Sen kan vända på myntet och säga att vi med ett helt nytt lag och ett så bedrövligt spel under hösten, samtidigt som Real Madrid radade upp 22 raka segrar så hamnade vi inte speciellt mycket efter dom i ligan alls. Dom hade ett 3 poängs försprång som mest mot oss. Sen tycker jag skillnaden var enorm på spelet från hösten föra säsongen jämfört med våren. Det var som dag och natt.. Kan man inte se det så bör man söka hjälp.
Barcelona Kröjf
2015-09-24 13:36
Barcelonistas skrev:

Kröjf - låt mig citera mig själv säsongen 13/14 under Mr Barbeque.

" Den dagen vi lämnar Peps fotboll är den dagen vi kmr stå som vinnare"

Vi lämnade Peps fotboll och idag är vi trippelmästare".

Cruijff blir dig inte svaret skyldig: "Quality without results is pointless. Results without quality is boring".

Barcelona Kröjf
2015-09-24 13:23
Barcelonistas Vad som hände under våren 2015 må vara historia. Men till historien hör också att ett osedvanligt skadedrabbat Real Madrid faktiskt "tappade" en ledning i La Liga på 7 poäng Det är inte svårt att föreställa sig vad som hade skrivits härinne, i fall FC Barcelona "tappat" nio poäng gentemot ärkerivalen, när den prestigefyllda ligatiteln stod på spel.
Barcelona Barcelonistas
2015-09-24 13:20
Föresten tolka mig inte fel jag älskar den eran vi hade under Pep, historiens bästa lag men jag gillar att man blickar framåt. Att sitta och gråta över något som tog slut 2012 håller inte.
Barcelona Barcelonistas
2015-09-24 13:17
Coach Peps pest har spridit sig ser jag.

Visst vi spelar inte bra just nu och vi spelade inte bra föra hösten heller men att sitta och kritisera det spelet som vi hade under våren? Pleaaaaseee get a job. Du kanske gillade att vi hade 80 bollinnehav i varenda match samt en tränare som bjöd laget på barbeque och sån äcklig senapsås? Som jag tidigare påpekade så var vi påväg ner redan under Titos första år och folk har mage och säga att vi spelar dåligt nu? Hur fan såg det ut innan Pep kom till klubben? Franks sista år i klubben var en hönsgård vi släppte in 4-5 bollar i varje match i princip. Även under Ronaldinhos prime 05/06 så kunde vi förlora med 1-3 hemma mot Atletico osv.

Kröjf - låt mig citera mig själv säsongen 13/14 under Mr Barbeque.

" Den dagen vi lämnar Peps fotboll är den dagen vi kmr stå som vinnare"

Vi lämnade Peps fotboll och idag är vi trippelmästare.
Barcelona Kröjf
2015-09-24 12:59
LennyRomario avslutade sitt inlägg med att Barca i kraft av några få spelares exceptionella kapacitet, mycket väl kan vinna även den här säsongens upplaga av CL. Samtidigt som han konstaterade att "Luchos" FC Barcelona "absolut" inte är att betrakta som något "stort lag". Med reservation för att inte samtliga av dagens barcaspelare per automatik alltid bör lystra till smeknamnet "superstjärna", så kan som så ofta ett citat av den oförliknelige Johan Cruijff, vara på sin plats: "Choose the best player for every position, and you’ll end up not with a strong XI, but with 11 strong 1’s.". Och skulle nu någon visa sig vara på diskussionshumör så kan jag förekomma denne, med ett citat till: "If I wanted you to understand it, I would have explained it better".
Barcelona Barcelonistas
2015-09-24 12:56
Jag tycker inte alls att vi spelar tråkigt under Lucho visst just nu spelar vi inte bra. Men när folk inte ens är nöjda med det vi presterade under föra säsongens vår då blir man lite frustrerad. Tyckte ni att vi spelade bra under Tata Martino? Tom under Tito Kunde vi se att laget inte pallar med Bollinnehavs fotbollen längre.

Bayern slog oss med 4-0 ( även om det berodde på många faktorer) när vi spelade med mycket bollinnehav, vi lyckades under Tata inte slå Atletico på 6 matcher under Lucho har vi nu 5 raka vinster mot dom är det en slump?

enkos - du baserar allt på några enstaka matcher under den här hösten. Det är för tidigt att dra sådana slutsatser. Föra säsongen var vi ännu värre under hösten jag tom kallade Lucho för jävla knarkare, jag ville bara att han skulle få sparken. Vad som sen händer under våren är historia.
Barcelona enkos
2015-09-24 12:47
Vi klagar allt för ofta mot parkerade bussar men vi ska bara vara glada att många lag överskattar oss och vågar inte spela mot oss, för de lag som har gjort det hittills har lekt med oss, Bilbao, Sevilla och Celta..
Är så glad att Atletico valde att spela försiktigt annars hade ven den matchen blivit förlorad... Kanske börjar nu fler lag spela fotboll mot oss och det kommer inte se bra ut för oss...
Jag trodde hela tiden att lag som spelar öppet passar oss men hade helt fel, Vi är sjukt odugliga på att kontra, har inga spelare för det.. Hade Real spelat igår mot Celta med såna enorma ytor hade Real krossat Celta något man även kommer att göra när de möts..
Barcelona enkos
2015-09-24 12:43
@Liunil Masse:

Bilbao ger precis samma som Barca ger sina motståndarna. Alves bjuder på första målet, Pique bjuder på andra, Mascherano hoppas som en känguru och bjuder på tredje målet och en förlamad Pique låter en bänknötare Guidetti göra sitt allra första mål i ligan.. Komedi på högsta nivå..
Vi ska bara sluta att klaga och skratta å andra när vi själva blir utskrattade och förödmjukade gång på gång... Dagas att komma ner på jorden och inse att vi har ett skit lag att så fort motståndarna bestämmer sig för att attackera oss är vi rena rama hönsgård..
Barcelona Rambla~
2015-09-24 12:38
Har ni lyssnat på senaste avsnittet av La Liga-podden? En intressant gäst, Alexandra Jonsson, som tidigare bott nere i Spanien under några år. Hon har väldigt stor kunskap om La Masia och ungdomsspelare överlag i Spanien. Här fick man bla höra en del intressanta uppgifter om både Grimaldo och Samper. Hur motståndarna i Segundan förra säsongen själva ställde sig frågande till hur dessa två kunde spela i Barca B när de som spelare var för bra för att spela i Segundan. Hm, och då skickar vår klubb dem ner i Segunda B istället.
Barcelona papillon
2015-09-24 12:32
Neymar = Pedro 2.0
Likt Pedro går han alltid på insidan, han utmanar aldrig sin back på utsidan. Så lättläst nuförtiden. Ibland saknar man Henry.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona neymar JR
2015-09-24 12:28
Vi har ett system som är anpassat efter Messi, det är absolut inget fel med det. Felet är att det är Peps system och Peps projekt och inte luchos Nu ska fan neymar få skit, inte för att han är dålig utan för hans mentalitet. Han har ställt sig under Messi, och lever i hans skugga. Dags att hitta till ljuset och börja briljera själv. Han har så fina aktioner, skottlägen men ska alltid leta efter Messi istället för att vara självisk. Han är sin egen fiende, för fotboll vill/kan grabben Mittfältet det fungerar inte längre, varken formationen eller rollerna spelarna har. Vänd på triangeln och ha 2 sittande och en riktig offensiv mittfältare istället för att fortsätta med en idiotisk rak formation. Iniesta ska få den offensiva rollen och ska inte behöva lägga så mycket energi i försvaret centralt. Vi har redan täckning där med 2 täckande mittfältare då Arda hade suttit perfekt i den rollen, och han kommer absolut inte ha några problem att spela till sig platsen Alves är inget mer än 3:de valet för högerbacken, det räcker nu. Han blir omognare för varje säsong och ännu dummare Vår trio ska inte och borde inte jobba hem för att täcka ytor. Med 2 sittande mittfältare så löser man problemet Rakitic ska ner 10-20 meter där han får tid med boll och har lättare för att styra spelet utan press Pique ska inte ha skit för gårdagen, han har varit avstängd i 4 matcher och borde inte ha startat matchen. Bartra gjorde en bra match och borde ha fått förtroendet
Barcelona FCB_Messi
2015-09-24 12:08
Varför gjorde inte suarez en enda djupledslöpning bakom deras backlinje ? Varför höll sig inte Messi på kanten och utmana därifrån ? Jag måste verkligen berömma celtas insats igår . Herregud vad dom spelade ut oss . Tillät oss inte slå 4-5 passningar inom laget . Kom knappt över halva plan ju .
Barcelona LennyRomario
2015-09-24 12:08
@Kröjf:
Jag håller den ödmjuka linjen ;) Cameroonians sammanfattar det bra.: "Vi förlitade oss till MSN förra säsongen, och Luchos spelsätt bygger på detta. När försvaret haltar och anfallarna missar de lägen som uppstår, ja då kan det bli så här stora siffror mot ett lag som är bättre för dagen". Det finns inga tydliga linjer i spelet, det finns ingen trygghet. Däremot så har vi tre spelare där framme som är större än de flesta. Men det gör inte att vi är ett stort lag. Vi är i mångt och mycket inte ett lag överhuvudet längre. Men med det sagt, även denna säsong skulle kunna sluta med att vi vinner CL. Inte med en fotboll som är vackrare än någon annans. Inte med något spelsystem och tanke bakom sig som gör att laget tillsammans blir starkare än vad individerna är var för sig. Utan av den enkla anledning att vi har sådana individuellt skickliga spelare att vi alltid har en chans. Men Luchos Barcelona är absolut inget stort lag.
Barcelona Barcelonistas
2015-09-24 11:54
DM1982 - jag trodde faktiskt att vi skulle vinna enkelt. För vi har ännu inte sett den där explosions matchen som vi alla väntar på där allt ska lossna. Jag trodde det skulle ske mot Celta Vigo, ett lag som spelar offensivt och vill framåt. Trodde att vår trio skulle straffa dom mer.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-09-24 11:07
Förstår inte att Lucho får så mycket kritik för förlusten. Han varnade laget för underskattning, bänkade Rakitic som faktiskt inte gjort en bra säsongsinledning och då kan man inte slänga in honom i halvlek. Rakitic behövde bänkas och tränaren kan inte bänka en spelare i en lätt hemmamatch, det ska kännas för en bänkad spelare. Därför väljer man en svår bortamatch alla vill spela. Att vi inte har bättre än Roberto på bänken är inte heller Luchos fel. Som vi behövde Rafinha igår!

Vi har 3 anfallare som inte behöver göra något hemjobb i 90% av matcherna. Men på bortamatcher där vi blir utspelade spelmässigt behöver vi försvara med 9 utespelare, inte 7! När MSN inte tar en löpning hem så blir kanterna helt fria och då får Alves och Mathieu skit istället. Sergio och Iniesta gjorde ett försök att täppa till mitten samtidigt som de ger understöd till ytterbackarna. Men seriöst! Pedro och Rafinha hade gjort ett hästjobb hemåt en kväll som igår.

Sen var inte Messis touch det bästa, man hittade inte heller Suarez löpningar. Hade Messi och Neymar varit effektivare så hade det lätt kunna stå 4-4. Luchos enda misstag var att bänka Suarez förra matchen, vi behövde göra fler mål och bättre spel mot Levante och det påpekade jag innan matchen. Målskyttet är under all kritik för att vara MSN.

Sen så glömmer de allra flesta hur förra säsongen var. Samma personer som kritiserade Lucho för rotation fick krypa tillbaka när det hjälpte oss att vinna trippeln och ha det piggaste laget i mars april maj. Tänker man efter lite så roterar han inte ens mycket nu, det finns inga spelare att rotera med! En spelare här och där som bänkas betyder inte rotation!

Munir var kanonbra! Påhittig, bra kontroll, bra passningar och smart spelat av ynglingen. All skit han har fått här inne som 18-20 åring är totalt orättvist. Han kan inte vara någon stjärna än, ge honom tid!

Iniesta fick oförtjänt mycket skit här igår, han och Busquets var de enda som gjorde allt de kunde och faktiskt såg svettiga och sura ut. Synd att man bara väljer ut de man tror sig har sämst form och gör dom till syndabockar.

Många här inne har analyserat alldeles för fel. Sådana matcher kollar man inte på vem som spelat bäst då alla var dåliga. Men Iniesta och Busquets var mil från andra i deras inställning. Det är det enda som räknas när lagarbetet suger under en match.

Annons: