/spanien/barcelona/forum/190.aspx/spanien/barcelona/forum/190.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2017-04-29 13:24
Koeman!!

Ousmane Dembélé i Dortmund.
Barcelona Koeman!!
2017-04-29 13:22
@Gabriel:

Vilken Dembele?
Barcelona Gabriel
2017-04-29 13:14
@Reymar:

Dembele eller Coutinho, vet att många inte tror att Coutinho kan spela på den positionen, men jag är utav en annan åsikt. Sedan älskar jag den unga talangen Nouri, men han är inte redo för det än.
Barcelona FCB-1899
2017-04-29 13:08
En eventuell liga seger för madrid måste kännas värdelöst utan att ha vunnit över oss den här säsongen. 3-2 baby. srry för trippelpost admins haha
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona FCB-1899
2017-04-29 13:07
[QUOTE=FCB-1899]... [/QUOTE]
Barcelona FCB-1899
2017-04-29 13:06
...
Barcelona FCB-1899
2017-04-29 13:06
En eventuell liga seger för madrid måste kännas värdelöst utan att ha vunnit över oss den där här säsongen. 3-2 baby
Barcelona Reymar
2017-04-29 12:56
Gabriel

Isåfall vem hade du sett som Iniestas ersättare?
Barcelona Blaugrana91
2017-04-29 12:17
Det verkar vara coolt i det här forumet att inte gilla ledningen, trams säger jag.
Barcelona FCB- Culé master
2017-04-29 12:15
Vårt hopp ligger hos Valencia, Sevilla och Celta. två kryss eller en förlust måste dem ta innan ligan är över, men viktigast att vi gör vårt jobb och vinner alla matcher och fokuserar på oss själva. Det är så man når framgång.

Jag är ny här vid det här namnet men varit medlem tidigare, kul vara tillbaka hehe.
Barcelona Gabriel
2017-04-29 12:03
Ja, det blir minst sagt svårt att ersätta både Xavi och Iniesta till nästa säsong. Tror i ärlighetens namn inte att det räcker med Verratti, Iniesta behövs ersättas han med. Jag vet att många tror mycket på Denis, men själv är jag inte alls lika övertygad om att han har vad som krävs för att ersätta Fon Andrés, han får mer än gärna motbevisa mig.
Barcelona L.A.M Nr 10
2017-04-29 12:02
DM1982 Det är synd då Iniesta fortfarande visat att han stundtals kan prestera på den absoluta toppen. Jag tyckte han var väldigt bra mot Real Madrid på Bernabeu men framförallt hans inhopp i höstas mot samma lag. Däremot blandar han och ger oerhört mycket samtidigt som han inte alls besitter samma kvickhet för att rycka förbi motståndaren. Som du säger ska den bästa elvan spela de matcher som är kvar. Neymar är tillbaka och kan förhoppningsvis avsluta säsongen starkt. Messi är i storform. Vi ska kunna lösa segrar i samtliga kvarvarande matcher, allt annat är bara uselt i det läget vi befinner oss.
Barcelona DM1982
2017-04-29 11:55
Ingen Iniesta i matchtruppen, kanske vilas till nästa säsong. Skämt åt sido, jag känner i alla fall att sagan Iniesta i Barça bör ha kommit till sista kapitlet. Skadad väldigt ofta, måste vilas mycket och presterar inte på samma höga nivå. Ibland är det ganska enkelt, kill your darlings. Kanske låter hårt men så är det. Nu är det även enkelt med laguppställningar, bästa laget ska köra resterande matcher. Inga vila och rotationer för att blidka spelare.
Barcelona Bollinnehavet
2017-04-29 11:19
@Reymar:
Han blev spärrad för att han fortsatte att snacka om det efter att han blev ombedd att ta frågor om moderering på PM. Jag, i egenskap av moderator denna gång, ber likväl dig nu att ta fortsatta frågor och synpunkter om modereringen i PM till någon av oss moderatorer. Jag förstår verkligen att man ibland har synpunkter osv om hur forumet sköts och vilken nivå det är som ska gälla, det är jag själv lite av en självutnämnd expert på. Men för att vi ska slippa att ha ett forum om hur vi ska ha ett forum så är det bättre att ta det i PM så kan vi fokusera på FC Barcelona i forumet istället. Detta blir mitt sista inlägg om detta för denna gång och jag hänvisar er återigen att ta frågor, synpunkter eller kritik om modereringen via PM.
Barcelona the cameroonians
2017-04-29 11:05
Neymar är tillbaka efter att ha missat Osasuna, Real och Sociedad.
Barcelona II Barça II
2017-04-29 10:35
Är Neymar fortfarande avstängd?
Barcelona the cameroonians
2017-04-29 08:03
[QUOTE=Loco Lucho]Munir (Valencia) "We'll see if I can score against Madrid. What I want is for Barcelona to win the Liga title." Och sen så har vi Sandro som firar mål mot klubben han växt upp i... [/QUOTE] [QUOTE=Loco Lucho]Munir (Valencia) "We'll see if I can score against Madrid. What I want is for Barcelona to win the Liga title." Och sen så har vi Sandro som firar mål mot klubben han växt upp i... [/QUOTE] Det var ett viktigt mål som Sandro gjorde och eftersom han inte längre tillhör Barça så är det väl okej att fira? Han fick visserligen kritik efteråt och bad om ursäkt till de han jobbat med i la Masia och menade att han har dem att tacka för allt han lärt sig. Det var alltså inget överdrivet firande som var riktat mot någon annan än lagkamrater o fans. Om det var något culers skulle känna sig förödmjukade av så var det vårt egna spel i första halvlek och Neymars utvisning i andra. Inte Sandro.
Barcelona Lion24
2017-04-29 03:20
Jag ångrar inte det jag skrev men jag gjorde fel och jag spärrar mig själv 48 timmar, om det får er att må bra. Låt mig njuta av fantastiska diskussioner som handlar enbart om fotboll. Som Gabriel skrev så håller vi alla på ett och samma lag, vi försöker göra det bästa av det här. Jag börjar mig själv. Framåt culés.
Barcelona Reymar
2017-04-29 02:42
Som sagt, frågor om modereringen tas via PM. /MOD
Barcelona papillon
2017-04-29 02:05
Sluttjafsat nu. Spärr 48 timmar. /MOD
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona koeman92
2017-04-29 01:44
papillon

Gabriels inlägg var sakligt och med tillräckligt god ton. Ditt inlägg å andra sidan tillförde ingenting. Om du har synpunkter om andra skribenter är du mer än välkommen att PM:a mig om det. Tills dess får du skärpa dig och ta åt dig av den kritik du får utan att käfta mot mod.
Barcelona papillon
2017-04-29 01:16
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Gabriel
2017-04-29 00:44
Mina vänner, mina bröder och systrar. I en tid där det finns enorma splittringar inom klubben vad gäller supporterskaror så är det inte konstigt att Les Rambles har delats upp i läger. Ingen av oss är perfekta, jag mindre än någon annan. Men Barça är kärlek. Barça ska ena oss och få oss att stå tillsammans som familjemedlemmar. Familjemedlemmar bråkar också, men sedan löser man det. Kom ihåg att oavsett vad din personliga berättelse med Barça än må vara, och hur unik du anser den vara för dig, så har vi alla våra egna berättelser som slutligen fört oss hit till det här forumet. Ett forum som under alla år jag varit här givit mig både glädje, lycka, sorg, ilska och förtvivlan. Fotboll engagerar på så många olika känslomässiga sätt och man involverar sig på ett mentalt sätt som får hela själen att sväva i vad som enbart kan liknas med något utomjordiskt. Det är så jag känner för den här klubben, och jag är säker på att det är precis så varenda en här inne känner. Så oavsett om du är Pro Laporta eller Pro Bartomeu, oavsett om du är Pro Pep eller Pro Lucho så spelar det ingen roll för vi har alla våra personliga anledningar till varför vi anser som vi gör - och det grundar i att VI tycker att den åsikten är vad som gynnar Barça allra mest som klubb. Det finns inga rätt eller fel, det finns bara en sak; respekt. Jag respekterar, eller försöker åtminstone att respektera alla åsikter här inne, jag kan bli bättre, jag försöker bli bättre. Jag vill ha ett rent forum utan gräll och bråk, jag vill ha ett kärleksfullt forum där folk som mig som delar min enorma kärlek till ett fotbollslag står tillsammans hand i hand och delar upplevelserna som det här tokiga laget tar oss med på. Jag vill att vi minns och inte glömmer av att vi alla är en och samma person när det kommer till kärleken för den här klubben. Det må finnas culés som delar eller inte delar mina uppfattningar, men jag vet, det finns inte en enda äkta culé som inte älskar klubben precis lika mycket som jag gör, som min bror gör, som min pappa gör, eller som mina spanska släktingar gör. Sök inte fiender bland vänner. Les Rambles borde vara, och är allt som oftast en vacker plats att besöka där man får lufta sina tankar och åsikter kring den här fotbollsklubben. Och Gud vet att jag vuxit här inne som person. Jag reggade mig år 2003 om jag inte minns fel, det var andra tider, och en annan person. 15 år gammal var jag, nästa år fyller jag 30. Med det sagt har jag tillbringat halva mitt liv här inne genom att lufta mina tankar med er alla, och jag ångrar inte en endaste minut. Jag ångrar varken besöken efter de jobbigaste förlusterna, och jag ångrar definitivt inte besöken efter alla underbara upplevelser; allt från CL titlar, ligatitlar, till Messis personliga rekord, Guardiolas total fotboll. Jag ångrar inte alla mina personliga gräl med skribenter som Thierry Henry eller Krjöff - jag hyser dem inget som helst agg. Just under den dagen må vi ha clashed, men sedan minns jag, sedan kommer jag ihåg, de är mina bröder. Liksom er alla. Säsongen är snart slut mina vänner, den har varit lång och jobbig. Men, vi är fortfarande med i racet, vi har fortfarande en chans att göra något utav den här skiten. Jag ber inte att alla ska älska varandra här inne, men jag ber er enbart att komma ihåg att vi är enade i vår kärlek till den här klubben och att visa respekt, alltid, oavsett situation. Alla kan fela, män som kvinnor, det som visar ens sanna karaktär är att stå upp och erkänna sitt misstag och ursäkta sig - sedan släpper man det. Så, låt oss släppa den här dagen med massa personliga bråk och agg som distanserat oss från det vi alla håller kärt innerst inne, och låt oss minnas att vi står starkast tillsammans. Imorgon vaknar vi upp glada och förhoppningsfulla, ligan ska stanna kvar i Barcelona mina vänner. Visca el Barça!
Barcelona Fuerza
2017-04-29 00:40
Ronaldinho's passning till Giuly. Man blir tårögd!
Barcelona Davids3
2017-04-29 00:26
Jurgen Klopp: “Busquets is only 28, right? What a player! And it seems that he’s been playing 16 years in that position."

Barcelona Kröjjff
2017-04-29 00:09
Barcelonistas Förvisso var jag irriterad tidigare idag, men jag har lugnat ned mig för länge sedan. Så jag förstår inte riktigt vad det var i mitt inlägg nyligen, som fick dig att reagera som du gjorde nu, med ord som mord och chill pill. Jag är lugn som en filbunke och lär somna på studs och se an den nya dagen med viss tillförsikt. I alla fall fotbollsmässigt.Blås av.
Barcelona Loco Lucho
2017-04-29 00:09
Munir (Valencia) "We'll see if I can score against Madrid. What I want is for Barcelona to win the Liga title." Och sen så har vi Sandro som firar mål mot klubben han växt upp i...
Barcelona Barcelonistas
2017-04-28 23:58
Kröjjff - tagga ner mannen du får det låta som ett mord har skett. Take a chill pill och gå sov och ladda upp inför morgon dagens derby!
Barcelona FCB_Messi
2017-04-28 23:56
Barca legends vs real Madrid legends spelade idag . Slutade 3-2 till Barca efter stor show av Ronaldinho och giuly. Ronaldinho stog för 3 assist giuly för 2 mål. Ibland tänker jag "hade inte Ronaldinho platsat på bänken i dagens Barca".. Vilken King han är !
Barcelona Kröjjff
2017-04-28 23:51
Är det något jag aldrig skulle drista mig till att göra, så är det att dissa någon annans skrivstil. Alla har vi våra sätt att uttrycka oss på och jag har mitt som faller sig helt naturligt, även om det verkar sticka en och annan i ögonen. Men det finns ett bra botemedel, blunda och scrolla förbi mitt "nick" om det nu skulle dyka upp igen nån gång. Och vad gäller detaljerade genomgångar av diverse förflyttningar under match med tidsangivelser och allt, skulle jag kunna beskriva mitt förhållningssätt så här: Jag är mer intresserad av den goda berättelse en bra fotbollsmatch ibland är, än att hänga upp mig på meningsbyggnader och sätta en stor bock i kanten för alla tänkbara fel i framförandet. Men jag antar att det syvende och till sist är en fråga om tycke och smak...
Annons: