/spanien/barcelona/forum/18995.aspx/spanien/barcelona/forum/18995.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ihefsu
2009-03-11 13:48
Här har vi BEVISET på att Mino Raiola inte kan NÅGONTING överhuvudtaget om fotboll:

"Raiola säger också att både Real Madrid och Barcelona är intresserade av att ta Zlatan till Spanien, där han enligt Raiola skulle göra dundersucce.
- Real Madrid och Barcelona skulle göra vad som helst för att få honom. I spanska ligan skulle Ibra göra 40 mål och definitivt ha större chans att vinna guldbollen, säger han."

40 mål? Bara i La Liga? Tillåt mig att småle, José!
Barcelona Castefa
2009-03-11 13:40
Guardiola har "förbjudit" att ge bort frisparkar nära straffområdet enligt Sport (hur man nu gör det).
Barcelona attacante
2009-03-11 13:35

Ju närmre avspark desto mer inser man hur viktigt Henrys bortamål var vid förra mötet. Det kommer att bli en sjuk kamp och förhoppningsvis är vi kliniska när chanserna dyker upp.

Barcelona ihefsu
2009-03-11 13:30
Ämne: Ämne: Bara ja....
Säg inte sådär. Jag låtsas som att Juninho inte finns ju.
Barcelona kallesiete
2009-03-11 13:12
Ämne: Bara jag som blir kr....

Håller med dig. Låt för fan inte Lyon få några farliga frisparkslägen. Det vill säga typ hela vår planhalva.

Valdes måste vara bra ikväll. Hoppas att anfall är bästa försvar är det sista som går igenom Peps huvud innan han snackar med spelarna.
Barcelona Criff
2009-03-11 13:09
Vi är långt ifrån klara! Men det kommer bli en sjuhelvetes fotbollsfest :) Det är garanterat!
På ett sätt hoppas jag att Benzema är med från start, just för underhållningen, men utan Puyol i försvaret kan det bli farligt med en het Benzema.

Så hur som helst får man väl se det positiva :)
Barcelona petersays
2009-03-11 13:07
Hetfield
Och framförallt Caceres och Alves tendenser att dra på sig frisparkar senaste tiden.
Barcelona Hetfield
2009-03-11 12:57
Bara jag som blir kräk/bajs/kissnödig så fort man tänker på Juninho+Frispark?

Lägg till Valdes (ibland!) fumliga aktioner i ekvationen så blir det ännu svettigare
Barcelona petersays
2009-03-11 12:54
Det gjorde dom inte. Surt - då blir det spansk stream ikväll då.
Barcelona petersays
2009-03-11 12:51
Får man chansa på hur vi kommer starta idag, eller snarare önska hur vi kommer starta idag så tror jag på:

----------Valdes-----------
Alves--Marquez--Pique--Sylv
-----------Yaya------------
Xavi----------------Iniesta
Messi------Etoo-------Henry

Men jag är tveksam om det kommer bli så. Varför jag inte vill ha Keita eller Guddy är för att de inte är lika bra bollhållare och jag vill se att vi kontrollerar spelet den här gången - för Lyon kommer gå ut och pressa lika hårt som sist.

Men edan är det ju inte omöjligt att Iniesta ersätts av Guddy/Keita och börjar på bänk. Eller att Henry kanske får börja bänken och Iniesta gå upp där. Busquets får nog inte chans från start.

Kommer hur som helst bli spännande. Undrar om viasat sänder matcherna gratis online idag med?
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-03-11 12:51

Jag kan inte riktigt säga vad som oroar mig inför mötet ikväll, men nånting ger mig kalla kårar. Det kan vara Juninho. Kommer Benzema att spela eller inte, har vi fått svar på frågan?
Barcelona A.Gaudi
2009-03-11 12:44
Precis skrev fel.
Barcelona haeger
2009-03-11 12:24
A.Gaudi

Alla spelar idag annars.
Shan The Man!
2009-03-11 12:22
Du menar att ni spelar idag och dem andra spelar idag med.
Barcelona A.Gaudi
2009-03-11 12:17
vidare just nu: Liverpool, villareal, Bayern, Chelsea.

de lag som spelar imorgon(förutom oss): Man utd-inter, atletico-porto, roma-arsenal

om vi nu tar oss vidare så är det så gott som omöjligt att få samma "drömlottning" som förra året men vad säger ni? vilka vill ni bli lottade mot?

Själv skulle jag helst möta någon av Roma/arsenal. Spanska lag vill jag helst undvika men väljer ett spanskt lag framför Man Utd och liverpool åtminstone. Roma/arsenal känns dock på papperet som bra motståndare. dom vill spela offensivt och spelande lag brukar aldrig kunna stå upp mot barcelona.
Barcelona Skoob
2009-03-11 11:37
En fantastisk uppvisning av Liverpool igår...

Det var ett tråkigt sätt att ramla ur Champions League för de mesta mästarna, men Liverpool gav de aldrig en chans.

Det som gör att jag dagen efter är glad, är först och främst kommentarerna från Real Madrids ledning de senaste veckorna och Madridistas som var snabba med att kommentera Barcelonas lilla (men ack så kännbara) formsvacka. Fulspel och intriger gör att man inte kan göra annat än glädjas.

För i slutändan (detta är svar till Madridistas här inne som är ledsna över att culés är lyckliga över Madrids förlust igår) så drog Madrid-fans både här och världen över in sig själva i skiten; genom att grisa ner Barcelonas fantastiska fotboll genom bedömningen att det var kört på grund av två förluster och två lika-matcher.

Det var härligt att se Villareal gå vidare och vi hoppas på Atletico ikväll också! FC Barcelona är favorittippade; Lyon kan skaka oss, men det kommer inte räcka på Camp Nou - kvartsfinal, här kommer vi!
Barcelona J.Gamper
2009-03-11 11:28
Ämne: Va inte allt fär kax....
Håller med.
Visst madridfansen kanske var för kaxiga och hånade oss för ett par veckor sen, men inte ska vi behöva sjunka till deras nivå?

Barcelona Qanii
2009-03-11 11:26
Va inte allt fär kaxiga vi har än inte spelat vår match och lyon är inte korpen lag precis. Lyon kan få skit straff och sen så sätter juninho in 2 utanför målet. Det Scenariot vill vi ju inte ha, de jag försöker säga är att va lite ödmjuka och håll fötterna.

Bayen ser ruskigt bra ut, de krossade ju bokstavligt talat sporting. Man får akta sig för tyskarna med ribery i spetsen. Sen så vet jag inte vad real höll på med igår. Visst straff skulle de inte vart. Föresten va linje domaren spansk?Det är ju bara i la liga de håller den klassen. Det va ändast casillas och Lass som stog upp för real resten av laget va ju kaos bara. Hoppas real har lärt sig nu att man inte kan jämföra messi med robben eller Gago med xavi bara för att nämna några spelare. Alla spelare kan ha en dålig dag på jobbet men inte i en åttondelsfinal i CL där man möter världs lag där de handlar om vinna eller försvinna med miljoner som tittar på än.
Barcelona Para Siempre
2009-03-11 11:18
JALLA

Det betyder: Madrid era jävlar, hedra mästarna.
Barcelona JALLA
2009-03-11 10:19
hahhaha real i puertan drömmer man just nu om en ny vänster- och mittback man drömmer om ribery kaka david villa
HERREGUD LYCKA TILL SÄGER JAG
Barcelona JALLA
2009-03-11 10:11
en fråga bara ska springa in i skolan med tio pers och ropa madrid carbon saluda al campeon men vad betyder det egentligen?
Barcelona Pep.G
2009-03-11 10:08
Bayern 12-1 sammanlagt ! Imopnerande. Skulle vi vara oroliga om vi fick Bayern som motstånd i kvartsfinalen ?

GAGO WHO ?!?!
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2009-03-11 09:31
Det vore en bra idé, ag skulle skjuta till lite pengar!
Barcelona Castefa
2009-03-11 09:16
Håller med om att då man spenderar miljoner (snart miljarder) på spelare, måste man ju kunna lägga lite på dommarutbildning. Kanske skulle de bästa ligorna börja "köpa" dommare från andra ligor, precis som spelare.
2009-03-11 09:10
För mig handlar det inte om snabbhet och så, det handlar om att allt ska vara så himla kontrollerat och korrekt.
Att inget får vara lite dåligt i livet. alltid ska allt vara så himla bra och detta kommer kosta pengar också, pengar som så mycket väl kunnat gå till annat. Kanske utbilda domarna bättre för det de gör på planen är att förstöra spansk fotboll.
Barcelona Castefa
2009-03-11 09:07
Varför är alla så rädda för målkameror, repriser och andra tekniska hjälpmedel? Man får väl välja hur det ska användas, så jag säger inte att varenda frispark ska videobedömmas. Men att kontrollera om bollen var inne, skulle man göra på några sekunder. Det kunde man säga till dommaren i en hörlur. Samma sak med offside tex. På samma sätt som att en linjedommare ska reagera, kunde någon som sitter framför en skärm göra bedömningen snabbt.

För övrigt vet ju alla att det kommer införas målkameror. Det är ju en fråga om när inte om.
La Liga Bengan
2009-03-11 09:07
Serie A kommer testa straffområdsdomare nästa säsong, känns som rätt väg att gå istället för kameror och elektronik!
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-03-11 09:03
Äntligen så har Madridistas börjat inse vad Gago verkligen är. Även en arbetskamrat till mig som är Madridista har insett att Gago är inget att hänga i julgranen.

Och Gago jämfördes med Redondo. Huh?
2009-03-11 08:57
Nej det tycker inte jag, fotbollen fungerade ju bra innan man ens hade kameror. Varför ska allt bli så jävla hi tech!?
Blir det feldömt mål så tjut och gå vidare, får man det med sig så skratta och gå vidare.

Allt behöver inte vara så kontrollerat hela tiden i allt som finns på jorden, låt fotbollen vara som förr, fotboll. Fel ibland men oftast så jälva rätt.
sebbaa
2009-03-11 08:26
Linjedomarna har alldeles för stor makt visst. Det fanns en del konstiga straffar ifjol också. Förvisso behövs linjedomarna, men det är kaos då huvuddomaren förlitar sig till 100% om den själv ens är lite osäker. Kanske dags att införa Reprismöjlighet på stadionscreenen för domarna? ;)
Annons: