/spanien/barcelona/forum/18985.aspx/spanien/barcelona/forum/18985.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Xoonix
2009-06-12 15:59
Är en jävla hype kring R.Madrid, men de är väl så de vill ha det. Dessa två spelare skrämmer mig inte direkt. Vi har bättre spelare i vår trupp. Se bara hur pass mycket barnungen Ronaldo vek ned sig i CL-finalen, ska bli kul att se han komma till Camp Nou och bli uppkäkad av Puyol än en gång.

Tycker Barça ska sattsa på att behålla de spelare man har. Yaya T är ett måste! Älskar den spelaren. Dock hade jag gäna sett Villa i Barça sen får gärna Cesc komma hem och leka lite med Xavi och de andra grabbana:)

Men snart lägger väl madrid ett bud på 1,5 miljarder för honom...:P
Barcelona Saman.
2009-06-12 15:57
Valdes eller hans agent kommer ge vika. Jag förstår vad de håller på med. Vi har precis vunnit allt och Valdes vann priset som ligans bästa målvakt. Detta är ett ypperligt tillfälle att förhandla fram en högre lön. Om inte nu, när?
Barcelona Criff
2009-06-12 15:57
D_ALVES_20,

Inte för att skydda Madrid här va, men Pellegrini med sitt Villareal ställde aldrig upp med någon defensiv fotboll varken på hemma eller bortaplan.

Tror inte så blir fallet denna gången heller.
Barcelona Rambla
2009-06-12 15:49
el Flaco:

Inte annat att förvänta sig när han har en agent som även har Raúl, Cañizares, Salgado, Morientes, Juande Ramos, Juan Ramón López Caro och tidigare även Casillas som klienter. Tydligen ska han också vara Marc Muniesas agent. Man undrar ju vad för omdöme Valdés egentligen har.
Barcelona Gud är störst! - Trippeln! Pep är magisk!
2009-06-12 15:48
Den där Matias De Federico ser intressant ut. Är Barca allvarligt intresserade eller?
Barcelona D_ALVES_20
2009-06-12 15:47
Fredrik R

Det spelar ingen roll om det e Real, Man U, Chelski, Liverpool, Arsenal, Milan, Roma, Inter, Juve, Bayer M, alla spelar DEFENSIV FOTBOLL på borta plan. Även om ni kommer värva hela världen, ni kommer spela FEG fotboll i Nou Camp.

Det vet jag, oavsett om ni kommer ha C.Ronaldo, kaka, David Villa, Silva, Ribery. Det e Barca som DOMINERAR världen idag med sitt spelsystem, det e världens bästa lag. Vi behöver bara komplettera laget och allt blir perfekt, det e vi som RÅDER FOTBOLL på plan.

Om du FÖRSÖKER säga till mig att Real inte kommer spela defensiv fotboll på borta plan mot Barca, du kan lika gärna lägga ner diskussionen. Real är inte som Barca, vi spelar offensivt på borta plan och klär av de flesta lag utan problem.

Det e Barca som vågar på borta plan och inte Real, medan Real har varit effektiva på borta plan i La Liga mot vanliga klubbar. När ni mötte Barca, Valencia och Villareal det gick åt helvete. Förutom Sevilla som saknar balans i laget. Därför kunde Real vinna mot de.

Med 10 man på plan vi lyckades slänga ut Chelski på borta plan, Barca e Europas KUNGAR. Angående att folk säger Barca hade tur med domaren mot Chelski, jag säger också att Chelski hade mycket tur med utvisningen på Abidal, och när det gäller hans på Etoo i sista sekunder.

Vad ska Etoo göra? Kapa av sig handen? Om det ska stämma då borde varenda spelare kapa sig handen förutom målvakterna, pga att slippa ha BOLL på HAND vilket kan hända spontant. Om du ska försöka övertyga att Real inte kommer spela defensiv fotboll på borta plan mot stora lag.

Då du e ute och cyklar i månen, Real kommer spela defensivt mot Liverpool, Chelski, Man U, Arsenal, Milan, Roma, Inter, Juve, Bayer M och till slut EUROPAS KUNGAR BARCA. Oavsett om ni kommer ha Kaka, Cristina Ronaldo ETC. Men Barca vågar och DOMINERAR mot stora lag. Med 8 stjärnor som e Barca produkter. Barca spelar offensiv, attraktiv fotboll med FRAMGÅNGAR!
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
2009-06-12 15:44
el Flaco:

Först Yaya och nu Valdés. Det här var det sista vi behövde, hade hoppats på att alla kontrakt hade blivit klara snabbt så att ledningen får koncentrera sig på spelarköp. Fel tillfälle att bli giriga.
Barcelona Para Siempre
2009-06-12 15:42
FooTBaLL

Bayern München begär minst 50 miljoner euro, så jag tror inte på ett köp av Ferraribery vilket är väldigt synd.
Barcelona el Flaco
2009-06-12 15:37
Glömde länken.
Barcelona el Flaco
2009-06-12 15:37
Uppdatering gällande Valdés kontraktsrenovation med Barça. Enligt katalanska TV3 har spelaren begärt en årslön på 9 miljoner euro, samma som Casillas tjänar i Madrid och strax under det Messi tjänar i Barcelona. Klubben har däremot erbjudit målvakten 6 miljoner om året. Valdés agent har även gått ut och sagt att det är långt kvar tills de olika parterna når en överenskommelse.
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
2009-06-12 15:28
Bra krönika. Kan ärligt säga att mina förväntningar inte var speciellt höga efter att det blev klart med Pep. Tänkte att laget skulle kunna utmana bättre i ligan och få igång spelet, men att det skulle gå såhär bra kunde jag inte ens drömma om speciellt inte med den här truppen som kändes rätt tunn inför säsongen.

Riktigt modigt av Laporta att ens våga satsa på en orutinerad tränare som endast har haft ett B-lag att styra över. Han ska ha mycket cred, inte så konstigt att han är tri-tranquilo dessa dagar.
FooTBaLL
2009-06-12 15:28
Para Siempre

Jaha så dem har inte det än, Okej. Men jag läste nyligen att Laporta hade ringt till Ribery och sedan han bett Abidal att ta hålla kontakt med Ribery också om att Barca fortfarande är intresserade av honom. Och som du sa att dem inte tänker lägga mer än 40 milj euro. Men det är upp till B.Munchen att avgöra det hela. Annars tror jag Barca skulle lätt komma överens med Ribery.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2009-06-12 15:23
Tycker att Rambla slog huvudet på spiken! En framgångsrik ungdomsförening tycker jag är lika mycket att släppa fram sina talanger som att utveckla dom. Sedan är det självklart att alla inte är av Barcelona eller Real Madrid-material men att tex Mata inte skulle kunna ta plats i Real Madrids trupp känns inte så troligt. Därför håller jag Bacelonas ungdomsakademi mycket högre är Reals. Talang finns där på bägge hållen (dock även där mer i Barcelona, läs Muniesa, Thiago, Gai, Rochina etc) men att släppa fram dessa är det klasskillnad mellan klubbarna.
Barcelona Para Siempre
2009-06-12 15:21
FooTBaLL

Dom har inte lagt ett bud alls men Pep gick ut och sa att dom inte tänker lägga mer än 40 miljoner euro på Ferraribery.
FooTBaLL
2009-06-12 15:18
Någon som vet om att det stämmer att Barca lagt ett bud på Ribery på 40 miljoner? Och jag menar ett riktigt bud och inte att Bayern München förnekar det inomkort om att detta inte stämmer?!?!
Canaletes
2009-06-12 15:17
bra artikel på spanska..
Barcelona Jaca Pau
2009-06-12 15:12
Ämne: de borde inte köra 4....
Tror att man får välja spelsystem lite beroende på vad man har för spelarmaterial och vad tränaren förespråkar för grunduppställning, 4-3-3 är ju klart vägvinnande i Barca iaf ;)
Barcelona Rambla
2009-06-12 15:09
Fredrik:

Det beror på hur man ser på det. Om tanken är att Ramon Martinez huvudsakliga uppgift är att förse resten av ligan med dugliga fotbollspelare, så har han ju lyckats helt okej. Är tanken däremot att man har en cantera för att någon gång få upp en spelare till a-truppen som sen slår igenom och blir rankad bland topp 5 i världen, så har han ju misslycktas kaptitalt. Samme man sägs ha undgått att se Iniestas och David Silvas talang i ung ålder.
Real Madrid Zlatan!!
2009-06-12 15:08
de borde inte köra 442 iaf
Barcelona Para Siempre
2009-06-12 15:05
Barcelona försöker spela sitt spel även om man ligger under eller leder. Real Madrid är kanske världens största och vackraste klubb enligt Real Madrid fans men ni kan inte neka till att Barcelona har spelat den vackraste fotbollen i världen sedan Johan Cruyff byggde upp "Dream Team". På eran bortaplan förra säsongen så var ni många nivåer bättre än oss men vi försökte ändå följa vår filosofi tillskillnad från er som försvarade med mer än halva laget på vår hemma plan den här säsongen, inte sant?
Real Madrid Zlatan!!
2009-06-12 15:04
ganska spännande att följa real på gott o ont dock, har real kommit upp med en officiel spelsystem?
Barcelona westinho
2009-06-12 14:58
Skillnaden är att även om Barca var underlägsna mot Real Madrid, så försökte "vi" spela fotboll på bortaplan. Vi gick inte in för att skada era spelare och vi backade inte hem med hela laget. Jag vill även minnas att ni backade hem på hemmaplan mot Valladolid. Tummen upp!

Ni förstör fotbollen.
Real Madrid Fredrik R
2009-06-12 14:53
Para Siempre

Varför tror du Perez i princip genomför en revolution? Det Real Madrid vi sett i år är långt ifrån vad madridistas förväntar sig. Det laget som mötte er på bortaplan var miserabelt, men vad kan man förvänta sig när mittfältet efter Sneijders skada bestod av Drenthe, Guti, Gago och Palanca. Du nämner ett exempel som är ett absolut lågvattenmärke för Real Madrid som klubb, det är ungefär som om jag skulle nämna 4-1 matchen förra säsongen som typexemplet för vad jag ser som "er fotboll". Är det rättvist?
Barcelona Jaca Pau
2009-06-12 14:46
Ämne: en kille i Real Madr....
Han har ju en poäng i det uttalandet. Dock så tycker jag personligen att hysterin kring Kakà och Ronaldo börjar bli lite smått överdriven..oavsett vilka spelare man värvar så är det ju LAGET som plockar titlarna, även om spelarna oavsett vilka de är bidrar till det. Barca är det bästa laget den här säsongen, tre titlar talar sitt tydliga språk...
Barcelona Para Siempre
2009-06-12 14:45
"fotboll är en konstform och fotboll ska vara vackert samt underhållande. De lagen som dödar dessa ideal i sporten, det vill säga spelar fult, försvarar med 11 man på bortaplan och spelar på resultat, det är de lagen som dödar sporten."

Det måste nog ändå vara årets kommentar, har du följt Real Madrid några månader? Du måste ha missat första el clasico säsongen 08/09.
Real Madrid Sherko
2009-06-12 14:44
Klockrent inlägg Fredrik R

Barcelona Lokmaniinhoo
2009-06-12 14:43
Barca är bra på Plan
Real Madrid är bra på slösa pengar:D
Barcelona Lokmaniinhoo
2009-06-12 14:39
en kille i Real Madrid forum skrev så här

Vad är det med alla här? Skulle velat ha Villa, Silva och en högerback. Ni vill värva hela världen? Kaka, jävla överpris, bra för 2 år sen. Ronaldo är en bra värvning, men hellre Silva. Varför? Han är spanjor, kvick, bra teknik och kan spela på flera positioner. Villa behöver man inte ens kommentera. Men istället köper vi en överskattad spelare(Kaka), och Ronaldo när man kan få Silva billigare, och Silva är även bra i dom stora matcherna(när det går dåligt för Ronaldo ett tag så viker han ner sig totalt och börjar gråta). Jag tycker vi borde skämmas att vi nu har topp 4 dyraste värvningarna i världen. Skulle varit fan så mycket roligare med en titel och att några då är spanjorer som får lyfta bucklan. Men som vanligt, styrelsen tänker bara på stjärnor, inte hjärta.

Saaaaaaaaaaaaaaannnnttt
Real Madrid Fredrik R
2009-06-12 14:38
D_ALVES_20

Jag håller inte med, jag anser att det som är påväg att döda fotbollen är vinst över konst-prioriteringen, fotboll är en konstform och fotboll ska vara vackert samt underhållande. De lagen som dödar dessa ideal i sporten, det vill säga spelar fult, försvarar med 11 man på bortaplan och spelar på resultat, det är de lagen som dödar sporten. Real Madrid betalar vad det kosta vill för att inte sänka sig till den nivån.

Antagligen är det väl här som Madridistas och Culés har den gemensamma nämnaren, vi accepterar inte fulfotboll och vi föll för våra lag för att de spelade attraktivt. Sedan skiljer det sig lite i hur man uppnår detta i just detta skede utav historien, men jag slutar inte gilla min klubb för att den spenderar pengar för att uppnå de idealen som man föll för hos den.
Barcelona Oha789
2009-06-12 14:36
La liga bodde byta namn till CL faktis?

Alla bästa spelarna är snart i Spanien :D
Annons: