/spanien/barcelona/forum/18980.aspx/spanien/barcelona/forum/18980.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ciao-V
2009-03-13 13:33
Ämne: Skicka bojan till en....
Bojan klarar av höga krav. Det har han gjort i förra säsongen när han fick speltid. Det skulle han säkert göra i denna säsong också om han hade fått regelbunden speltid.
Det är alltså inte det, det hänger på utan speltiden, tror jag.
Han kanske inte skulle få lika mycket speltid i Valencia heller förresten.
Barcelona A.Gaudi
2009-03-13 13:02
Skicka bojan till en "över mitten klubb". Valencia är trots allt en storklubb, hur usla dom än må vara just nu. Skicka honom till en klubb där inte förväntningarna är lika höga.

Skulle jag få bestämma hade han lånats ut till Valladolid/Malaga. Två lag som gör mycket mål och spelar rolig fotboll. Sporting gijon skulle nog också fungera bra för honom.
Barcelona DM1982
2009-03-13 12:13
Ämne: Iniesta fick ta emot....
Om Iniesta känner minsta tveksamhet till spel på söndag så ska han stå över den matchen. Det skulle vara jäkligt onödigt om han skadade sig i den matchen.

Det är en tuff match på söndag, Almeria spelar en riktig bra och rolig fotboll. De fegar inte utan kör på framåt vilket säkert komma gynna oss men det kommer även sätta vårt försvar på prov. Utöver målen som vi släppte in mot Lyon tycker jag att försvaret agerade bra, det kändes stabilt. Hoppas på en trepoängare, dessa matcher ska Barca vinna om de vill vinna ligan.

Real har en tuff match borta mot Bilbao, det kan faktiskt hända att de tappar poäng. Deras förlust mot Liverpool var tung, vi får se hur laget agerar efter det. Antingen knyter de näven och vill vinna ligan mer än allt annat i världen eller så tappade de luften helt och struntar i den här säsongen. Ska bli intressant att se hur de agerar.
Barcelona el Flaco
2009-03-13 11:47
Iniesta fick ta emot så pass många smällar under matchen mot Lyon att han inte ens orkade köra hem efteråt! Hoppas han hinner återhämta sig tills på söndag, annars är det kanske bäst om han får vila.
Barcelona Ciao-V
2009-03-13 11:47
Ingen fel på Bojans anfallskunskaper. Det är bara det att han behöver speltid. Det behöver alla om man ska utvecklas.
Kanske låna honom till Valencia, om nu Villa tvingas lämna.
Barcelona Hetfield
2009-03-13 11:42
Håller med om att man borde låna ut Bojan, han är inte ens i närheten av att ta över rollen som anfallare i Barca, han är alldeles för vek och flummig

Om man skulle kunna ge pengar+Hleb+ Bojan (endast 1 år) och ta in Ribery så vore det alldeles underbart

Å andra sidan så gillar jag iden med ta hit Tevez, som är en riktig kämpe
Barcelona Castefa
2009-03-13 10:56
Visst menade jag endast "om" Eto'o lämnar.

Bästa spelarna ska spela, det betyder Xavi och Iniesta på mittfältet, Henry-Eto'o-Messi i anfallet. Skulle Henry tappa den form han är i nu kan man omvärdera.
Barcelona Barcalonawi
2009-03-13 10:16
Ämne: Castefa

Du måste ....Barcelonito/
Jag skulle fortfarande föredra den lite mer offensiva versionen mot ett lag som Man.u., av två anledningar:

1. Lättare att tillämpa Peps princip "anfall är bästa försvar".
2. Det är just mot stora lagen som spelar lite "fegt" och bygger sitt anfall på kontringar osv. Det är där det behövs extra playmakers som kan borra deras väggar och skapa flera chanser.
Barcelona BlueRed.
2009-03-13 10:06
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Han skrev om någon i det nuvarande laget lämnar, och jag gissar på att han först och främst tänker på Eto'o. Skulle det hända att han lämnar så ser jag också hellre Villa än Benzema i laget.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-03-13 09:25
Castefa

Du måste skoja. Våra anfallare har gjort 76 mål tillsammans den här säsongen. Varför ska vi ha nån som gör mål? Det är det Barca saknar minst i det här läget. Henry har sagt att han inte lämnar Barcelona och jag hoppas inte han gör det heller. Vi behöver inte någon målskytt, utan tvåväggspelare som kan roteras i truppen. Jag är fortfarande orolig över vårt mittfälts balans i vissa matcher.

Ska man verkligen starta med Iniesta, Xavi och Yaya i stora matcher på bortaplan eller ska man låta Iniesta ta Henrys plats och spela med Keita,Xavi och Yaya? T.ex. mot lag som Man U eller Pool på bortaplan.
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-03-13 09:10
Benzema är fortfarande oprövad och han har inte direkt imponerat på mig när Lyon möter storlag.

Villa alla dagar i veckan då han är Spanjor och prövad.
Barcelona Castefa
2009-03-13 09:05
I diskussionen om nyförvärv:
Hellre Ribery and Silva. Med Silva får vi ännu än "liten brilliant spelande spelare". Med Ribery skulle vi få fart och mer tyngd, dvs något vi saknar.
Hellre Villa and Benzema. Visserligen är Benzema större, starkare och blir kanske (troligen) en dag en bättre spelare. Men Villa är en bättre målskytt och det är det Barcelona måste ha, någon som gör mål.

Men, men endast nyförärv om någon av de nuvarande lämnar... så vi får väl se.
2009-03-13 08:39
Att Madrid är andraseedade i CL nästa säsong betyder väl att om de hamnar i samma grupp som Chelsea, Pool, Man U, Inter, Arsenal, Bayern, Milan så kommer de fortfarande komma tvåa i gruppen och åka ut ur CL i åttondelen igen. :)
2009-03-13 08:27
Så som Henry har spelat de sista matcherna så behövs det knappt någon ny spelare på hans position. Han har gjort 20 mål hittills och jag är mycket tveksam till att Ribery eller Silva hade gjort det.

Det vi egentligen behöver är en rotationsspelare som Pep litar på mer än Hleb. Någon som Tevez med mycket hjärta och egentligen mycket större beredd i spelet än både Ribery och Hleb. Målskytt, mycket bra defensivt, kämpar oerhört mycket, kan spela på 4 olika positioner osv.

Skönliret ska man låta Messi, Xavi och Iniesta stå för. Annars kan det bli lite för mycket.
Stolt Israel
2009-03-13 07:59
Pep.G. Tycker du inte att det är lite förhastat att säga så? Hur har du ens någon aning om detta?
Det är en lång tid senare, nya spelare det handlar om, Barcelona har en ny tränare. Det mesta har ändrats. Dessutom; är Silva sämre än Ribery eller vad är grejen med att det skulle funka med Silva på vänsterkanten men inte Ribery?
Jag hade ju utan tvivel föredragit Ribery.
Barcelona Pep.G
2009-03-13 07:33
Heywood Jablome

Exakt och då skulle det inte funka med en storstjärna som Ribery på andra kanten.
Barcelona Rambo~
2009-03-13 03:46
Ämne: Rambo~:

Han gjord....Ja :D, nu när man tänker efter så är det mäktigt att ha sett den matchen, det var då en ny världsstjärna föddes, samtidigt som en annan stjärna agerade i sina bästa dagar, syftar på Ronaldinho ;) Tror faktiskt att Ronaldinho påverkade Messis karriär positivt även under sina två sista mörka år, och är en anledning till varför Messi är så bra idag:=)
Barcelona Islam_Bosna
2009-03-13 03:12
Rambo~:

Han gjorde ett till mål fast det blev bortdömt, nästan identiska mål. Tror det var mot Albacete eller nåt sånt lag.
Barcelona Rambo~
2009-03-13 02:31
Kommer ni ihåg Messis första match? :D När Ronaldinho serverade honom en trevlig passning och messi sköt in den, vilken känsla det var när man såg messi rida på Ronaldinhos rygg, de var amazing.
Barcelona Heywood Jablome
2009-03-13 01:42
Skillnaden på Messi när före och efter Ronaldinho-tiden. Är att Messi nu är en världsstjärna och leder Barcelona. Förut var han en jäkla bra fotbollsspelare. Skillnad, min vän.
Barcelona Xavi_totalkontroll
2009-03-13 01:30
haha vad pratar du om Gubben.... Messi tog Ronaldinhos plats långt innan han flyttade till Milan.... Ronn var ju bänkad ett helt år + att Messi fick ta hans plats efter en lång tids skada.... Blev nämnd som 2 världens bäste av fifa det året oxå !!!! Tro mig det hade inte gjort nån skillnad om Ronaldinho hade stannat, hade nog suttit på bänken som han gör i Milan just nu
Barcelona Heywood Jablome
2009-03-13 01:21
haeger. Men då var Messi inte i den klass som han är idag. Hade Ronaldinho varit kvar, hade vi nog inte sett den Messi som han är idag.
Barcelona haeger
2009-03-13 00:51
Pep.G

Ja för då var Ronaldinho HELT ur form.
Kommer du inte ihåg hur alla pratade om "REM", hur bra de var.
Förra säsongen undantag, så gick det väldigt bra när båda var på plan.
Barcelona Pep.G
2009-03-13 00:44
haeger

Kommer du ihåg förra säsongen ? Hur bra Messi var och hur dålig Ronnie var ? En anledning till att Ronnie var dålig då är att Messi var helt enkelt för bra.

Det mesta av Barcas spel bygger på Messi. Om Ribery kommer så måste spela bygga på honom också. Det blir för mycket helt enkelt.

Ursäkta att jag inte kan förklara ordentligt. Har precis pluggat sönder mig, så jag känner FÖR trött.
Barcelona Humphrey Bogart
2009-03-12 23:49
el Flaco

Jag minns hur bra Joaquín var i Betis men han har inte levt upp till förväntningarna i Los Che.

Bona nit, Buenos Noches nu blir det sängen för mig!
Real Madrid Angelzzz™
2009-03-12 23:31
Humphrey Bogart

Barca roterar frisk under en o samma match, så för mig kan han lika gärna börja på vänsterkanten o dra in som Henry killen har en tung bössa också.
Barcelona el Flaco
2009-03-12 23:30
Det var mycket hype kring Joaquin för några år sen men idag ser man att han aldrig levde upp till den. Han är bra i Valencia men tvivlar starkt på att han hade överlevt i en storklubb.
Barcelona Humphrey Bogart
2009-03-12 23:27
Joaquin? Nej tack till Joaquin. Lägg även till att Joaquin lirar åt höger och där har vi som bekant vår lilla Leo.
Real Madrid Angelzzz™
2009-03-12 23:15
Silva eller eventuellt Joaquin som vänsterytter ja då blir det verkligen svårt att hålla nollan mot er kan jag säga.
Barcelona Sants Estacio (Mes Que Un Club ! 3)
2009-03-12 23:14
Jag vill inte ha Ribery efter jag tänkt efter lite..

Mycket hellre David Silva, där vet man vad man får.
Annons: