/spanien/barcelona/forum/18976.aspx/spanien/barcelona/forum/18976.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Valencia Villa/Silva
2009-03-12 16:09
Ämne: Villa/Silva:

Barc....Unai har faktiskt varit ganska bra men jag ser honom inte som den coach som skulle kunna ge Valencia de stora framgångarna som man hade i början av 2000 talet. Men jag skulle gärna se honom kvar i minst två säsonger till för att se hur läget ser ut då. Jag vill inte att ledningen gör samma misstag som när man sparkade flores och anlitade den värdelöse Koeaman.
Vi kanske borde anlita Rijkaard för att rensa vår trupp. Han gjorde mirakel med ett nedåtgående Barca.
Jag tycker verkligen att vi bör låna yngre talanger från barca och andra lag då våra egna är i princip värdelösa. Bojan hade säkert hellre valt att gå till valencia som lån istället för Villareal.

Men med rätt värvningar och en bra ekonomi så tror jag att vi kommer tillbaka om några år, helst nästa säsong men det är mindre troligt.
Barcelona Rambla
2009-03-12 15:57
Villa/Silva:

Barca eller Madrid vill Valencia nog helst slippa sälja till av förståeliga skäl. Milan? Om Valencia vill ha hyfsat betalt för Villa ska de nog stryka Milan från listan omedelebart. De vill helst värva spelare gratis.

När det gäller Valencia och tränare så tycker jag att de ska behålla Unai Emery. Han är en spännande och modern coach och han precis som Pep behöver bara skaffa sig lite mera erfarenhet. Låt honom lägga en grund och bygga laget efter egen idé. Precis som du nämnde, Valencia behöver göra en rensning som Barca gjorde 2003 när Rijkaard kom. Satsa på yngre spelare som inte kräver så höga löner, åtminstone inte i början. Kanske låna in några yngre förmågor? Bojan, Cacéres, Pedro, Jeffrén? Bara för att nämna några potentiella talanger från Barcelona.
Barcelona Castefa
2009-03-12 15:56
Rambla, visst är det spekulation. Men kontraktet är snart inte så mycket värt. Klubben kan förtillfället inte betala lönerna. Helt riktigt att Barcelona är bara aktuellt om Eto'o inte förlänger. Men, det dröjer innan vi vet det, och då har nog tåget redan gått.

Borde lägga till att om Eto'o lämnar så skulle jag föredra Villa som ersättare, mycket hellre än Benzema, Kun eller någon annan.
Barcelona Pride of Spain
2009-03-12 15:55
Va menar ni med att Villa skulle komma hem? Har har han spelat i Barcelona förut eller?
Valencia Villa/Silva
2009-03-12 15:41
Ämne: Castefa:

Som jag ....
Men Villa har även sagt förrut att han vill det bästa för laget och kan tänka sig lämna Valencia om det skulle rädda klubben(även en flytt till man city).
barca känns mer troligt men kanske Milan hade pröjsat upp en hel del då dem är i behov av en riktigt bra anfallare.
Valencia Villa/Silva
2009-03-12 15:39
Som valencia supporter skulle jag helst se David Villa och silva hela sin karriär i Valencia men somd det ser ut i dagsläget så måste vi sälja Villa under sommaren och möjligtvis Silva.
Villa ser jag att vi helst säljer till City och tvingar dem att betala flera miljoner.
Dessutom tycker jag ochså att klubben ska rensa truppen, likt barca runt 2003-2004. Med pengarna från Villa's försäljning och de andra så kan vi börja strukurera om laget och en ny rutinerad tränare hade inte varit dåligt.

Kanske hade Negredo kunnat vara en bra anfallare efter Villa's försäljning. Llorente i bilbao hade ochså kunnat vara ett bra alternativ efter Villa lämnar.
Barcelona Rambla
2009-03-12 15:35
Castefa:

Som jag ser det och det är ren spekualtion. Jag kan inte se att Man City klarar av att värva David Villa just av den anledningen att jag tror han vägrar gå dit. En spelare av hans kaliber vill inte till en medioker klubb som Man City. Visst, Valencia vill sälja till den klubb som betalar mest, men det ville också Barcelona när det handlade om Ronaldinho. Spelaren har också en del att säga om val av klubb och eftersom Villa nyligen skrev ett långtidskontrakt med Valencia så kan de knappast tvinga honom till Man City bara för att de bjuder högst. Han kan helt enkelt vägra och hänvisa till sitt kontrakt.

Villa har ju flera gånger sagt att han inte vill till PL ovasett vilken klubb det handlar om, och då har han ändå ryktats till stora klubbar som Chelsea och Liverpool. Nä, lämnar han Valencia så blir det för Barca eller Madrid. Vad han själv föredrar är inte så svårt att gissa. Blir det till Barca, så blir det endast om Eto'o lämnar i sommar.
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-03-12 15:29
Underbar bild.
Barcelona Messidinho_10
2009-03-12 15:17
Vilken underbar seger igår och vilket spel dem bjöd på fyfan alltså man är så stolt över våra hjältar.

Visca Barca!!
Real Madrid Jangis
2009-03-12 15:17
Lycka till i CL! Har lite svårt att hoppas att ni vinner men en final får ni gärna gå till. Det är viktigt för ligan att Barca och förhoppningsvis Villareal tar sig en bit. La Liga tappar för mycket mark nu till PL. Madrid bestämde sig med en patetisk inställning att inte hjälpa ligan.
Barcelona Castefa
2009-03-12 15:14
Ämne: Ämne: Kommer ....
Vet faktiskt inte, de kanske inte har något val. Uppgifterna idag var ju att City tex. skulle ge X miljoner idag, trots att Villa inte kom förrän nästa säsong. Vad som talar emot, är ju att Valencia säkert vill att så många klubbar som möjligt kommer med bud och att man därför dröjer...
Barcelona Estifanos
2009-03-12 15:06
underbar match från våran sida, hoppas vi tar med oss denna lagandan i liga spelet och kör på mot liga titeln! Vi ska tacka henry för två fina mål, men mest kanske pep som är hjärnan bakom de barcelona vi får se idag =! Gå även med i min grupp "Fc Barcelona" där vi jag vill samma alla som älskar barcelona!
Barcelona Rambla
2009-03-12 15:02
Ämne: Kommer inte Valencia....
Tror knappast att Valencia kan sälja nu under säsongen ändå. Nya spelare får först registreras efter 30 juni. Då kan Barca göra klart med spelare nu och säkert betala handpenning om Valencia skulle kräva det.

Underbara högupplösta bilder från gårdagskvällen i länktips.
Barcelona Castefa
2009-03-12 15:02
Ämne: Bayerns president Ru....
Han har nog 50% rätt i alla. Jag tror inte han vill köpa Hleb, det hittade nog bara någon journalist på. Frågan är dock om han har något val när det gäller Ribery.
Barcelona Castefa
2009-03-12 14:59
Kommer inte Valencias akuta penningakris ganska olägligt för Barcelona? I dagsläget ska man naturligtvis inte göra klart med någon ny spelare utan fokusera på de man har. Men när väl säsongen är över kommer både Villa och Silva vara sålda redan. I och med att Madrid ska ha val, kan inte de heller vara med och bjuda, så det nog så att spansk fotboll förlorar dessa både herrar.
Barcelona 2HeadsOnEagle
2009-03-12 14:58
Ribery & Kun Aguero hade varit PERFEKTA köp. Hoppas Barca köper dem båda, om inte i alla fall någon av dem.

Då helst Aguero..
Barcelona el Flaco
2009-03-12 14:25
Bayerns president Rummenigge har nu sagt att de tänker varken sälja Ribery eller köpa Hleb (länktips).
Barcelona ihefsu
2009-03-12 14:20
Ämne: Tompa

Dem har int....Arsenal hade en fantastisk fjolårssäsong fram tills i februari/mars-skiftet, ungefär. Fram till det ledde man ligan, man gick bra i CL och jag tror även att man var kvar i FA-cupen.

Dåliga har man sannerligen inte varit sen Henry lämnade. Däremot har Arsenal haft en tuff säsong iår. Eller, ja, tuff och tuff. Man ligger ju ändå femma i PL...
Barcelona Smogen
2009-03-12 14:07
Nu är det tre på papperet ganska enkla matcher Barcelona har de närmaste veckorna, Almeria, Malaga och Valladolid.

Hoppas man får chansen att ladda lite batterier och vila viktiga spelare inför resterande säsong sen. Det är väl visserligen landskamper snart, men får hoppas att vi slipper skador och att Puyol hinner vara tillbaka inför nästa CL match.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-03-12 13:08
Barcelona måste nog slå ut 2 engelska lag för att vinna CL. En kvarts eller semifinal mellan Manchester U - Liverpool skulle vara det bästa för Barcelona. Tror inte att Barcelona är rädda för något lag och med Puyol och Abidal och inte minst Iniesta tillbaka på allvar så har vi minst 50-50 chans mot Man U.

Barca slår alla andra lag ganska övertygande tror jag.
Barcelona Mr Andrés-Iniesta.
2009-03-12 12:48
Lottningen är nästa fredag klockan 12:00 på Viasat fotboll. Det är bara att kolla på tvmatchen.se så står det där. : )

Visca el Barca.
Barcelona 2HeadsOnEagle
2009-03-12 12:42
Är själv inte säkert men de flesta i detta forum säger nästa fredag. Dvs fredagen den 20'de Mars.

Fc B !
Barcelona theguru
2009-03-12 12:40
När är lottningen?
Barcelona theguru
2009-03-12 12:39
Jag håller inte på något lag( Inter om något ), gillar många lag.

Nu håller jag på Barca, föredrar spanskt över engelskt anytime baby!
Barcelona 2HeadsOnEagle
2009-03-12 12:37
Hoppas verkligen att vi vinner TRIPPEL i år, Ligan, CHL & CdR.

Blickarna framåt nu !

FC BARCELONA
Barcelona Braxingen
2009-03-12 12:30
Intressant att många nu ser Barcelona som de övriga ligornas hot mot Premier League-lagen och att alltfler tycks hålla på Barcelona av denna anledning. En ny supporterkultur som växer fram att hålla på ligorna? Plastigt.

Samtidigt alltfler som vill stöta på och slå ut PL-lagen. Tycker det är tråkigt att vi supportrar späder på denna "ligakamp". Vi supportrar primärt Barcelona och inte någon liga.

el Flaco,
Tack!
Det ger lite mer klarhet i det hela.
Barcelona theguru
2009-03-12 12:27
Komigen nu Barca... slå ut alla engelska lag som återstår!

När är lottningen i CL?
2009-03-12 12:13
Chelski är ett Afrikanskt/Portugisiskt lag och Liverpool är Spanskt.

En drömfinal vore Chelski-Barcelona.
Barcelona La Pasion
2009-03-12 12:09
Skulle vara kul att trycka till 3 engelska lag på vägen. United i kvarten, chelsea i semin och avsluta med att slå Liverpool i finalen. Inte omöjligt och en trevlig tanke. Hatar när dom snackar om att "Engelska lag är bäst" och att Engelsk fotboll dominerar. Rent geografiskt så hör lagen hemma i england. Men trupperna, förtom United, består ju till minst 75% av icke brittiska spelare.
2009-03-12 12:04
Tror knappast Porto når finalen. De kommer få storstryk av de lagen som finns kvar det kan jag garantera.

Hoppas vi får Porto eller Arsenal.

Annons: