/spanien/barcelona/forum/18973.aspx/spanien/barcelona/forum/18973.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona A.Gaudi
2009-03-13 15:49
det finns väl anledningar till att han inte får speltid. och när han väl fått speltid har han inte imponerat i år. Därför borde han spela i ett lag där han får lira kontinuerligt och visa vad han går för på riktigt. det är lite för mycket för honom att bära, att vara vårt första val till anfallet på bänken. så bra är han helt enkelt inte JUST NU.

Det känns bara envist att hålla kvar honom i klubben och låta honom spela var åttonde match.

Han måste bevisa mer än sin statistik i ungdomslagen. Se bara på sergio garcia, en bra spelare men inte så mycket mer. däremot hade han den bästa statistiken någonsin under sin tid i barcas ungdomslag.
Real Madrid Sherko
2009-03-13 15:32
Helgens matcher kan gå hur som helst för real och barca.
Bilbao borta är ruggigt svårt, men almeria borta mot före detta realmadrid spelaren som tränare är inte heller den lättaste uppgiften.
Barcelona Napao
2009-03-13 15:17
Ämne: Angående nyförvärv s....
Sant snacka mera om matchen på söndag och skippa vem man vill dom ska köpa för personligen litar jag på Guardiola att han gör rätt i sommar.
Barcelona Andrés Iniesta #8
2009-03-13 15:03
Angående nyförvärv så tycker jag vi inte ska prata om det nu för att det är på sommaren vi ska köpa dem. Allt kan hända då. Det som händer nu är bara rykten som man inte ska tro på.

Vi borde skriva mer om situationen här i barca och om spelet än köp.
Barcelona Andrés Iniesta #8
2009-03-13 14:58
orkar inte med alla som kritiserar Bojan. Han är bland de bästa anfallstalangerna i världen. Ni alla kommer få se att när han får speltid är han vår ersättare till etoo.

Match på¨söndag mot almeria borta. Det är en svår match och dem kör riktigt offensivt och dem som gör det mot barca. NI alla vet hur det går då!!! Iallafall hoppas såklart på en vinst och att vi inte drar på oss några skador.

Real matchen kan allt hända. Vi är 6p före dem och om dem förlorar och vi vinner kan det bli 9p försprång. Men det kan också minskas till 3p.
Barcelona 2HeadsOnEagle
2009-03-13 14:49
Även ett gott råd till alla. Om ni nu ska tippa, ta en extra titt på Atl. Bilbao - R.Madrid matchen. Vad som helst kan hända och oddsen är ovanligt fina :D !
Barcelona 2HeadsOnEagle
2009-03-13 14:46
Okaj, tack så mycket för svar grabbar.
Barcelona el Flaco
2009-03-13 14:45
Abidal bör vara tillbaka runt 20-23 april.
Barcelona Barcelona #7
2009-03-13 14:42
Puyol: vid uppehållet som är om 2-3 veckor.
Abidal skulle vara borta ca 2 månader. Hur mkt har det gått?
Barcelona 2HeadsOnEagle
2009-03-13 14:39
Hellu grabbar !

Någon som vet när (ungefär) Abidal och Puyol kommer tillbaka ?
Barcelona Koeman_4
2009-03-13 14:33
Ämne: Mycke intressant o r....
Det intressanta var vart då?
Det roliga var vart?

patetiskt att hålla på så.
Barcelona Barcelona.10
2009-03-13 14:23
Mycke intressant o rolig lank...
Tillagnad alla Barca Fans o Madrid Hatare

http://www.youtube.com/watch?v=eeEMR7a_fHE
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-03-13 13:48
Måste hylla Henry. Underbar person som ger 100% hela tiden. Jag minns i början av säsongen när många på detta forumet kritiserade Henry och ville att han skulle lämna, det var nästan Puerta-nivå på de inläggen.

Hoppas bara inte Iniesta skadar sig. Han är så viktig för laget.

Var det någon som såg när Xavi var helt ensam mot 2 Lyonspelare i straffområdet när han försökte göra en tvåfotare? Synd att det inte var vår Vampyr i det läget för då hade han gått igenom och pangat in den :).

VISCA INIESTA!
Barcelona Ciao-V
2009-03-13 13:33
Ämne: Skicka bojan till en....
Bojan klarar av höga krav. Det har han gjort i förra säsongen när han fick speltid. Det skulle han säkert göra i denna säsong också om han hade fått regelbunden speltid.
Det är alltså inte det, det hänger på utan speltiden, tror jag.
Han kanske inte skulle få lika mycket speltid i Valencia heller förresten.
Barcelona A.Gaudi
2009-03-13 13:02
Skicka bojan till en "över mitten klubb". Valencia är trots allt en storklubb, hur usla dom än må vara just nu. Skicka honom till en klubb där inte förväntningarna är lika höga.

Skulle jag få bestämma hade han lånats ut till Valladolid/Malaga. Två lag som gör mycket mål och spelar rolig fotboll. Sporting gijon skulle nog också fungera bra för honom.
Barcelona DM1982
2009-03-13 12:13
Ämne: Iniesta fick ta emot....
Om Iniesta känner minsta tveksamhet till spel på söndag så ska han stå över den matchen. Det skulle vara jäkligt onödigt om han skadade sig i den matchen.

Det är en tuff match på söndag, Almeria spelar en riktig bra och rolig fotboll. De fegar inte utan kör på framåt vilket säkert komma gynna oss men det kommer även sätta vårt försvar på prov. Utöver målen som vi släppte in mot Lyon tycker jag att försvaret agerade bra, det kändes stabilt. Hoppas på en trepoängare, dessa matcher ska Barca vinna om de vill vinna ligan.

Real har en tuff match borta mot Bilbao, det kan faktiskt hända att de tappar poäng. Deras förlust mot Liverpool var tung, vi får se hur laget agerar efter det. Antingen knyter de näven och vill vinna ligan mer än allt annat i världen eller så tappade de luften helt och struntar i den här säsongen. Ska bli intressant att se hur de agerar.
Barcelona el Flaco
2009-03-13 11:47
Iniesta fick ta emot så pass många smällar under matchen mot Lyon att han inte ens orkade köra hem efteråt! Hoppas han hinner återhämta sig tills på söndag, annars är det kanske bäst om han får vila.
Barcelona Ciao-V
2009-03-13 11:47
Ingen fel på Bojans anfallskunskaper. Det är bara det att han behöver speltid. Det behöver alla om man ska utvecklas.
Kanske låna honom till Valencia, om nu Villa tvingas lämna.
Barcelona Hetfield
2009-03-13 11:42
Håller med om att man borde låna ut Bojan, han är inte ens i närheten av att ta över rollen som anfallare i Barca, han är alldeles för vek och flummig

Om man skulle kunna ge pengar+Hleb+ Bojan (endast 1 år) och ta in Ribery så vore det alldeles underbart

Å andra sidan så gillar jag iden med ta hit Tevez, som är en riktig kämpe
Barcelona Castefa
2009-03-13 10:56
Visst menade jag endast "om" Eto'o lämnar.

Bästa spelarna ska spela, det betyder Xavi och Iniesta på mittfältet, Henry-Eto'o-Messi i anfallet. Skulle Henry tappa den form han är i nu kan man omvärdera.
Barcelona Barcalonawi
2009-03-13 10:16
Ämne: Castefa

Du måste ....Barcelonito/
Jag skulle fortfarande föredra den lite mer offensiva versionen mot ett lag som Man.u., av två anledningar:

1. Lättare att tillämpa Peps princip "anfall är bästa försvar".
2. Det är just mot stora lagen som spelar lite "fegt" och bygger sitt anfall på kontringar osv. Det är där det behövs extra playmakers som kan borra deras väggar och skapa flera chanser.
Barcelona BlueRed.
2009-03-13 10:06
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Han skrev om någon i det nuvarande laget lämnar, och jag gissar på att han först och främst tänker på Eto'o. Skulle det hända att han lämnar så ser jag också hellre Villa än Benzema i laget.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-03-13 09:25
Castefa

Du måste skoja. Våra anfallare har gjort 76 mål tillsammans den här säsongen. Varför ska vi ha nån som gör mål? Det är det Barca saknar minst i det här läget. Henry har sagt att han inte lämnar Barcelona och jag hoppas inte han gör det heller. Vi behöver inte någon målskytt, utan tvåväggspelare som kan roteras i truppen. Jag är fortfarande orolig över vårt mittfälts balans i vissa matcher.

Ska man verkligen starta med Iniesta, Xavi och Yaya i stora matcher på bortaplan eller ska man låta Iniesta ta Henrys plats och spela med Keita,Xavi och Yaya? T.ex. mot lag som Man U eller Pool på bortaplan.
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-03-13 09:10
Benzema är fortfarande oprövad och han har inte direkt imponerat på mig när Lyon möter storlag.

Villa alla dagar i veckan då han är Spanjor och prövad.
Barcelona Castefa
2009-03-13 09:05
I diskussionen om nyförvärv:
Hellre Ribery and Silva. Med Silva får vi ännu än "liten brilliant spelande spelare". Med Ribery skulle vi få fart och mer tyngd, dvs något vi saknar.
Hellre Villa and Benzema. Visserligen är Benzema större, starkare och blir kanske (troligen) en dag en bättre spelare. Men Villa är en bättre målskytt och det är det Barcelona måste ha, någon som gör mål.

Men, men endast nyförärv om någon av de nuvarande lämnar... så vi får väl se.
2009-03-13 08:39
Att Madrid är andraseedade i CL nästa säsong betyder väl att om de hamnar i samma grupp som Chelsea, Pool, Man U, Inter, Arsenal, Bayern, Milan så kommer de fortfarande komma tvåa i gruppen och åka ut ur CL i åttondelen igen. :)
2009-03-13 08:27
Så som Henry har spelat de sista matcherna så behövs det knappt någon ny spelare på hans position. Han har gjort 20 mål hittills och jag är mycket tveksam till att Ribery eller Silva hade gjort det.

Det vi egentligen behöver är en rotationsspelare som Pep litar på mer än Hleb. Någon som Tevez med mycket hjärta och egentligen mycket större beredd i spelet än både Ribery och Hleb. Målskytt, mycket bra defensivt, kämpar oerhört mycket, kan spela på 4 olika positioner osv.

Skönliret ska man låta Messi, Xavi och Iniesta stå för. Annars kan det bli lite för mycket.
Stolt Israel
2009-03-13 07:59
Pep.G. Tycker du inte att det är lite förhastat att säga så? Hur har du ens någon aning om detta?
Det är en lång tid senare, nya spelare det handlar om, Barcelona har en ny tränare. Det mesta har ändrats. Dessutom; är Silva sämre än Ribery eller vad är grejen med att det skulle funka med Silva på vänsterkanten men inte Ribery?
Jag hade ju utan tvivel föredragit Ribery.
Barcelona Pep.G
2009-03-13 07:33
Heywood Jablome

Exakt och då skulle det inte funka med en storstjärna som Ribery på andra kanten.
Barcelona Rambo~
2009-03-13 03:46
Ämne: Rambo~:

Han gjord....Ja :D, nu när man tänker efter så är det mäktigt att ha sett den matchen, det var då en ny världsstjärna föddes, samtidigt som en annan stjärna agerade i sina bästa dagar, syftar på Ronaldinho ;) Tror faktiskt att Ronaldinho påverkade Messis karriär positivt även under sina två sista mörka år, och är en anledning till varför Messi är så bra idag:=)
Annons: