/spanien/barcelona/forum/18971.aspx/spanien/barcelona/forum/18971.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona westinho | "Akta er för El Madridismo"
2009-03-13 19:31

Han har en poäng nr det gäller Barcelonas försvar, det är mycket mer darrigt än Chelseas, Uniteds eller Liverpools. Dock så har vi så mycket bättre mittfält/anfallsspel så det väger upp (hoppas jag).

Jag skulle vara nöjd med Arsenal i kvarten. "De försöker spela ett spel som liknar Barcelonas, men klarar inte av det". Deras försvar är inte heller fläckfritt. Med Iniesta, Messi, Henry och Eto'o skulle Arsenals försvar inte klara sig i 20 minuter utan att läcka.

Jag föredrar hellre att Barcelona spelar bländande fotboll med lite darrigt försvar, än tråkfotboll med stabilt försvar.

Fotboll ska vara kul att titta på, tyvärr är det många lag som glömt bort det och går endast på resultat nuförtiden. Vi ska vara stolta över vårt Barca, även om vi inte skulle vinna något denna säsongen.

BLAUGRANA!
Spanien Cesc Fabregas#4
2009-03-13 19:30
Ämne: Det stämmer. Vi hade....
Vi har inte vart bra i år korrekt och det erkänner jag men vi är i FA Cupen som är stort i england vi gick ju ändå vidare mot det italienska mitten gänget och vi kommer gå förbi Aston Villa som var hela 8 p före oss nu endast 3 p, så i slutändan kommer vi ha en godkänd säsong där vi fått spela utan flera ordinarie spelare ett bra tag. Hur skulle det gå för er om Messi och Xavi var borta ett tag och missa Cl matcher dessutom.
Barcelona Klint
2009-03-13 19:25
Det stämmer. Vi hade en formsvacka som ser ut att endast ha varit fem matcher lång. Ni å sin sida hade problem att slå ut ett italiensk mittengäng och ligger efter Aston Villa i ligan. Är det vi som ska vara rädda för Arsenal?
Barcelona Myrran
2009-03-13 19:24
Stackars G. dos Santos, killen flyttar till Tottenham för att få mer speltid etc. Nu har han blivit utlånad till Ipswich Town till slutet av säsongen. Någon som vet hur långt kontrakt han sitter på? Kanske kan va intressant att ta tillbaka han som bosman. Talang har ju killen iaf.
Barcelona Gaucho!
2009-03-13 19:21
Överskattad tycker jag inte att Benzema är han blir 22 i år och borde byta klubb till sommaren men att säga att han bara kan göra mål i franska ligan stämmer inte. Tänk på att Lyon blev 2a i Grupp F bara 3p bakom Bayern som vann gruppen och 5p före Fiorentina som slutade på en 3e plats. 5 mål gjorde Benzema i den gruppen.
Barcelona AintNoOtherFan / Okkapokka
2009-03-13 19:16
Ämne: AintNoOtherFan / Okk....
Ditto.
Spanien Cesc Fabregas#4
2009-03-13 19:14
AintNoOtherFan / Okkapokka//

Ja det skulle jag vara utan tvekan.
Barcelona Islam_Bosna
2009-03-13 19:10
FC-Barcelona:

Pengarna bör inte vara ett problem, och dessa spelare lär ha motivationen att komma så tror inte det blir ett problem.

Angående dem egna talangerna så om dem är tillräckligt bra så kommer dem spela i laget, som Puyol, Messi, Xavi, Valdez, och Iniesta. Tror inte det blir ett problem för dem om dem har spelare som Ribery att konkurrera med, det lär till och med motivera dem ännu mer.
TheGreatest
2009-03-13 19:08
Jag måste bara säga att jag e sjukt imponerad av Iniesta... Han fick ju i princip agera inhoppare under hela Frank Rijkaards tid (inget ont om honom) och klagade inte en enda gång... han hade ju gått in i vilket annat lags startelva o dominerat men han valde att stanna.. de tyder på karaktär och hjärta! de e sådanna spelare som bygger och bär ett lag o inte dyra inköp o primadonnor...

Jag håller med Pep.G, Benzema är fruktansvärt överskattad o presterar typ endast mot franska lag (o vi vet ju hur bra den ligan e där Lyon vinner år efter år). Nej, den killen har inget att hämta i Europeiska toppklubbar o definitivt inte i spanska (Real Madrid exkluderat)

Islam_Bosna:

Lycka till att sätta Ribery och Benzema på bänken...vadå pengar i sjön?
2009-03-13 19:08
Cesc Fabregas#4

Det är väl olika för varje individ. Men om jag frågar dig själv istället, Skulle du vara nöjd med att få Barcelona i kvartfinalen?
Barcelona FC-Barcelona
2009-03-13 19:04
Islam_Bosna

OM vi köper Benzema,Ribery och Evra vad ska vi göra med våra underbara talanger som kanske får chansen redan nästa säsong, Gai,Alcantra,Botia och Jeffren det finns fler mycket fler, så jag tycker att vi ska statsa på våra egna talanger.
Ska vi köpa en spelare, så ska det vara SILVA utan tvekan.
Men att köpa in Evra Islma_Bosna det vore en dröm för oss samma gäller Lahm
Barcelona Gaucho!
2009-03-13 19:00
Det enda man hör är hur dålig backlinje och målvakt vi har men endå är vi alltid en mardröms-motståndare år efter år. Har sagt det innan och säger det igen: Anfall är bästa försvar ;)
Spanien Cesc Fabregas#4
2009-03-13 19:00
Ämne: Ämne: Ni snac....Jag ligger nog närmare sanningen än din analys hur många 0-0 matcher har inte Arsenal kört eller kryss matcher överhuvudtaget. Det har släppts in 8 mål på dom 14 senaste liga matcherna, räknar vi med cl och fa cupen blir ju snittet bättre.

AintNoOtherFan / Okkapokka//

Jag tror inte nån skulle vara missnöjd över att möta ett offensivt lag som Barca hellre det än Liverpool eller chelsea som kan oss in och ut och försvarar effektivt.

Klint//

Det är lag man ska slå sant men även ni har åkt på några fåtal minor mot liknande lag i er liga som man bara ska slå.
Barcelona Islam_Bosna
2009-03-13 18:55
BlueRed.

Jag tror det är bra att ha ersättare till vår trio nu, speciellt med tanke på att vi har haft tur med skadorna denna säsongen i anfallet, varken Henry, Etoo eller Messi har varit skadade i år, i alla fall under längre tid.

Henry och Ribery kan samsas om i platsen på vänster i anfallet, medan Etoo och Benzema kan samsas om i mitten, sen kan Ribery spela även i höger om Messi inte skulle vara med. Då har man ett komplett anfall, sen har man också Bojan Krkic som reserv.

Och som vänsterback bör man kunna köpa Evra så att man har bra spelare även på den positionen.

Det var längesen man hade ett komplett lag i Barcelona, med det så menar jag världsklasspelare på varje position. För att säga sanningen så har man inte haft det på över 13 år.

Man har alltid haft medelmåttor i ett lag med världsklasspelare. Man har haft spelare som Oleguer, Van Bronckhorst, Gabri, Gudjohnsen, Maxi Lopez, Sylvinho och så vidare.

Med detta så menar jag att man borde ha 11 stycken världsklasspelare i truppen, så att man har spelare på absoluta världsklass på varje position, i dag har man Xavi och Iniesta, Henry, Messi, Etoo, Puyol och Dani Alves. Dessa är spelare på absoluta världklass.

Men detta borde man ha på varje position i laget sen så har man andra spelare som kan komma in om någon av dessa ordinarie spelarna skadar sig, såsom Pique, Marquez, Krkic, Yaya Toure, Keita och så vidare. Ungefär som Manchester United idag.
Barcelona Barcaholic
2009-03-13 18:48
Ämne: Ni snackar om chelse....
5 mål på senaste 17 matcherna? Vad snackar du om? Senaste 17 ligamatcherna så har Arsenal släppt in 14 mål och gjort 18 mål. Imponerar inte.
Barcelona Rambla
2009-03-13 18:42
Darrigt försvar? Visst, det händer till och från att vårt försvar ibland spelar med huvudet under armen. Fast i CL är det en helt annan historia och om hela lagets defensiv fungerar och alla har fullt fokus blir det en helt annan sak.

Hur många mål gjorde ManU på oss i förra årets semifinal över 180 min? Det krävdes en bjudning från Zambrotta och en fantastisk lyckoträff från Scholes för att de att göra mål på Barcelona. Dessvärre för vår del så var vår offensiv ineffektiv och inne i något slags slumrande vakum under nästan hela säsongen.
2009-03-13 18:30
Klint, Flaco

Äsch visst får man skoja lite ändå? :)

Cesc Fabregas#4

Och mot vilka lag har Arsenals försvar prövats mot på sistonde? Matchen mot Roma var knappast 'stabil' från er sida i alla fall. Och jag är övertygad om att ni skulle vara mer missnöjd över en eventuell lottning mot oss, än vi skulle vara över er.
Barcelona Frodo
2009-03-13 18:27
Då vet vi...
Barcelona Klint
2009-03-13 18:27
Sant! Men visserligen har Arsenal mött lag som West Bromwich, Burnley, Fulham. Inte sådär jätteimponerande att inte släppa in mål mot dessa. Samtidigt verkar lagets målskytte helt ha gått i stå. Hur många 0-0 matcher har inte Arsenal spelat på sistone?
Spanien Cesc Fabregas#4
2009-03-13 18:23
Ni snackar om chelseas och Arsenals darriga försvar arsenal har släppt in 5 mål på typ 17 matcher nu och chelsea är ju äckligt stabila nu med Guus Hiddink vid rodret. Ni har en fantastisk offensiv men när ni möter lag som Man U,Chelsea,Pool eller Arsenal kommer försvars spelet avgöra och en darrig backlinje med Valdes som sista utpost imponerar inte.
Barcelona BAAARCA!
2009-03-13 18:19
Asså jag fattar inte med några som skriver att dom vill ha han och han och han, vi har perfekt lag alla våra spelare presterar den ända jag kan säga okej att värva är kanske ribery och dom menar jag kanske. Annars tycker jag att vi har ett perfekt backlinje,mittfält,anfall, och jag tycker Henry har kommit igång nu och jag hoppas att han fortsätter
Barcelona BlueRed.
2009-03-13 18:18
Islam_Bosna

Varför inte dra till med Buffon samtidigt och Casillas som andra målvakt? ;)

Ferguson kommer inte släppa Evra.

Sen är frågan om du har tänkt dig Benzema som Henry´s ersättare eller Eto'o?
Barcelona Tompa
2009-03-13 18:17
Pep.G:
Naturligtvis vore Ribery väldigt dyr att lösa (tror inte Bayern släpper honom för under 50 miljoner euro) och jag tror inte Barca värvar honom till sommaren i alla fall. Däremot håller jag inte med om att Silva är en bättre spelare. Ribery är enligt mig en av världens bästa spelare.
Barcelona D_ALVES_20
2009-03-13 18:16
Tja alla Barcafans!

Det var ett tag sen jag deltog här, men däremot jag har inte missat nåt om Barca. Benzema passar perfekt som central anfallare, han skulle inte passa som vänster forward. Ingen kan tacka nej för honom, i princip han är bra anfallare och kan utvecklas till en mycket bättre spelare. Men om Etoo inte stannar kvar. Jag tror inte Etoo lämnar Barca, han trivs bra just nu plus han älskar Barca.

Silva är absolut en av favoriterna men passar endast i Henrys position, men man vet inte hur Pep tänker eller önskar. Det skulle vara mycket intressant att veta hur han vill att laget ska se ut i nästa säsong. Men jag har ett förslag, skulle inte det vara bra om man köper Silva och låta honom rotera med Messi och Henry. Det kommer också vara mycket VM kval matcher till VM 2010. Bojan kan fokusera på att spela centralt, han kan bli hur bra som helst.

Det kan ju gå när man har ett lag som Barca, en säsong är visst lång och intensiv. Varför ska vi bli beroende av Messi eller det skadar inte att vara det lite gran tycker jag. Men kan även bli beroende av Henry när han spelar otroligt bra och producerar mål. Det skadar inte 100 % om man har bred trupp.
Barcelona el Flaco
2009-03-13 18:12
Ämne: Ämne: Jorquer....
*Dör av skratt över Okkapokkas sågning av stackars Jorquera*
Barcelona Bojan#11
2009-03-13 18:10
Ämne: Jag hoppas verkligen....
Jag slår nästan vad om att du just nu spelar FM? inte sant?;)
Tror inte någon utav dessa spelarna kommer att komma men hoppas visserligen ribery kommer:)jag menar våra anfallare Henry, Messi och etoo har gjort sammanlagt 77 mål denna säsongen varför då gå och köpa 2 nya anfallare/ ytter? visst henry börjar gå mot sitt slut men klarar nog av 2 säsonger till:D i ett topplag=)
Real Madrid Zizou_spars
2009-03-13 18:08
Pep.G

Det är vi fortfarande, en las buenas y malas! :-)

Förövrigt är den killen juventino...
Barcelona Klint
2009-03-13 17:58
Ämne: Ämne: Jorquer....
Haha! Inte ska du vara sån mot Jorquera.
Barcelona Islam_Bosna
2009-03-13 17:55
Jag hoppas verkligen att man köper Benzema till nästa säsong. Om man kan köpa Benzema och Ribery så har man perfekt anfall och sen köpa en vänsterback såsom Evra så tror jag man har ett ganska komplett lag.
Barcelona Gaucho!
2009-03-13 17:34
Benzema är en central anfallare, han vägrade ju att spela på vänsterkanten om jag inte minns fel. Det var även något mellan Benzema och Ben Arfa, där av anledningen att Ben Arfa lämnade klubben för spel i Marsielle. Så nej tack till Benzema just nu. Som någon annan skrev så ser jag hellre silva i vår vackra tröja sålänge det inte är på Henrys bekostnad :)
Annons: