/spanien/barcelona/forum/18966.aspx/spanien/barcelona/forum/18966.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ciao-V
2009-03-12 19:12
Eto'o ordnade en fest i tisdags för att fira sin födelsedag. Han fyllde ju 28 år. Det var 50 journalister och Gerard Piqué som dök upp på festen!

Bara Gerard Piqué av kollegorna!!!

Källa: Se länken.
Barcelona Sersari
2009-03-12 19:10
Enligt sport.es så motiverar Pep spelarna med Coldplays Viva la vida låt. Skön låt om man förstår låten och dess innebörd, texten är så bra och verklig.
Se länktips.
Barcelona Andrés Iniesta #8
2009-03-12 19:05
seria a och la liga blir sämmre medans pl blir bättre. Dem får ju alla spelare. Villa är en spelare som ska spela i la liga och ser hellre han i real än city.
Barcelona BlueRed.
2009-03-12 19:04
Eto'o is a man of his word

As he had promised at the press conference on Tuesday when journalists kept asking him about his birthday, Barcelona player Samuel Eto'o offered the press today a reception for his 28th birthday. Some fifty journalists,plus Gerard Piqué who sneaked in, enjoyed food and drinks in the press room at the sports centre.

*Länk (Finns länk till video där också)

Piqué- Grunden till ett omklädningsrum full av glädje.
Barcelona el Flaco
2009-03-12 18:19
Villa/Silva /

Håller med allt du tidigare skrev om Luis Enrique. Jag blev själv en culé i slutet av 90-talet och han blev genast en av mina favoritspelare. Hans målgest va alltid skön att skåda. Luis Enrique var definitionen av en karaktärspelare.
Barcelona J.Gamper
2009-03-12 17:25
Ämne: Hej kommer från Leve....
Låter som en bra ersättare till Marquez. Hur är det med hans snabbhet?
Barcelona J.Gamper
2009-03-12 17:22
Jag hoppas verkligen att Villa inte drar från Spanien och speciellt inte Valencia. SKulle vara kul om Valencia skulle kunna bygga ihop ett bra lag igen och verkligen utmana både Real och Barca. Skulle vara mycket mer spännande =)
Valencia Villa/Silva
2009-03-12 17:19
Enligt GOAL är Villa snart klar för man city. men man ska inte lita på media. Ronaldo var i princip klar för madrid för två år sen
Juve
2009-03-12 17:19
Hej kommer från Leverkusen sidan.

Några undrade om Henrique. Jag tycker han är grym.

En riktig kämpe i backlinjen, även bra uppspel och säker med bollen, som de flesta brassar. Leverkusen har tidigare haft brassebackar som Juan, Lucio och Roque Junior som alla blivit mycket bra fotbollspelare.

Grattis till 5-2 segern.. H
Valencia Villa/Silva
2009-03-12 17:09
Yep jag tycker ochså att Villa bör säljas för så högt pris som möjligt. För det första så är han för bra för dagens valencia och klubben skulle verkligen ha nytta av pengarna. Villa blir inte yngre så det är dags att sälja honom för att rädda klubben. Tragiskt för oss Valencia fans men försäljningen av Villa är ett måste. Räcker inte med att bli av med Maduro, Albelda och andra Valencia spelare.
Barcelona Tompa
2009-03-12 17:04
Vad gäller David Villa debatten. Skulle det vara så att Etóo lämnar oss till sommaren (inte så troligt) så ser jag gärna Valencias skyttekung som ersättare. Villa är utan tvekan en av världens bästa spelare och utan någon som helst avsikt att vilja förolämpa Valenciafansen tycker jag han förtjänar något bättre än det krislag som Valencia har utvecklats till senaste åren.

Villa skulle visserligen vara svindyr att lösa men övergången skulle till stor del finansieras med en högst eventuell försäljning av Lejonet.
Real Madrid F7 Zizou~
2009-03-12 16:58
Criff

Det tragiska är att du har rätt istället för kontinuitet så skall det köpas och det skall köpas dyrt...

Gör Spanien(Katalonien) stolt genom att förlora mot Villarreal i finalen;)
Barcelona Rambla
2009-03-12 16:53
Villa/Silva:

Luís Enrique är David Villas stora idol och förebild. Kanske inte så konstigt då de kommer från samma klubb, Sporting Gijon.
Valencia Villa/Silva
2009-03-12 16:53
Ämne: Har inte Villa`s age....jag tror verkligen inte att Villa vill spela i real. Barca känns mer troligt. Hans idol är ochså luis enrique vilket är stort plus och jag ser honom hellre i Barca än real. Jag tror verkligen inte att pengarna spelar så stor roll för Villa då han har valt att stanna i Valencia istället för att gå till chelsea eller real som ständigt kommer upp med löjligt höga summor. men Valencia letar säkert efter den högsbjudande
Barcelona Criff
2009-03-12 16:47
Har inte Villa`s agent gått ut och sagt att Villa inte vill flytta från Spanien?

Så jag tror han hamnar i Real, dem behöver en klass anfallare + Barca har redan klass anfallare.

Men vem vet.

Ska bli intressant om Real tillsätter han Perez, de kan bli en skojig sillyseason då. Räkna med en drös med transfer sagor om att "Nu är Messi klar", "Messi gör den förbjudna övergången", för att sen total förnekas av Messi på den officiella hemsidan :)
Valencia Villa/Silva
2009-03-12 16:47
Ämne: Villa/Silva

Jag f....
Jag är själv 19 år och såg enrique spela första gången 97-98. Hehehe jag känner mig ändå ganska gammal när folk brukar prata om Messi som deras favo spelare medan jag nämner Enrique och Guardiola som mina topp barca spelare.
Valencia Villa/Silva
2009-03-12 16:44
Jag har verkligen några underbara minnen från gamla barca med enrique. jag såg enrique spela för första gången när jag var 7 år gammal och han blev direkt min favo spelare och Barca mitt favo lag ända till 2005 när han pensionerades.

Med det bästa minnet jag ändå har är när Enrique gjorde mål mot Madrid säsong 2004 och barca vann med 2-1 på det sista derbyt han spelade.
Jag har hört att Enrique är bra vän med Villa och att han skulle kunna få Villa till barca.
Barcelona AintNoOtherFan / Okkapokka
2009-03-12 16:39
Villa/Silva

Jag förstår om du saknar 90-talets Barca, speciellt om din favo spelare var Lucho. Jag själv var ju knappt född under dessa tider så jag kan väl inte ge någon riktig bild om honom. Fast som vi spelar just nu saknar jag inget :)

Barcelona Rambla
2009-03-12 16:38
Ah, vilka underbara minnen. Vilken glöd, vilken passion han alltid hade. Jag älskade hans målgest. Hur kan en fd maräng bli så populär i Barcelona? Det är nog få spelare som skulle klara av det.

Jag glömmer aldrig Vm i Usa där han blev fult armbågad av Tassotti i matchen mot Italien. Det blev några hijo de **** från Luchos mun där. :D
Valencia Villa/Silva
2009-03-12 16:28
Ämne: Villa/Silva:

Klar....
Luis Enrique hade jag gärna viljat se då han är min favo spelare genom tiderna. Men som du sa så behöver han mer erfarenhet.

Kolla in videon. Massor med mål av lucho. Saknar verkligen 90talet Barca.
Barcelona Rambla
2009-03-12 16:22
Villa/Silva:

Klart ni kommer tillbaka, det är en självklarhet. Det har ni alltid gjort tidigare. Rijkaard är nog inte rätt man nu längre. Han har nog för stora känslor för Barcelona när det gäller lagen i Spanien. Vilket jag tror skulle göra att han inte skulle gå in för uppgiften att bygga ett nytt Valencia med samma inlevelse som han gjorde när han var ny i Barca. Dessutom så förespråkar han en helt annan fotbollsfilosofi än vad de är vana vid i Valencia. Han är också rätt sönderläst nu i Spanien skulle jag gissa. Fast vem vet, man ska aldrig säga aldrig. Jag tror inte att det är rätt man för Valencia bara. Kanske då istället Luís Enrique som tränar Barcleona Atlètic. Fast han är ju mer oerfaren än Emery. Men han har en jävla passion.
Valencia Villa/Silva
2009-03-12 16:20
Davids var I barca i en halv säsong och hjälpte laget men det var framförallt Dinho och Rijkaard som lyfte barca och inte davids. Hade davids varit så betydelsefull så hade Rijkaard hållt kvar honom i laget några säsonger till men han såldes och säsongen därpå vann Barca ligan utan Davids.
Barcelona 2HeadsOnEagle
2009-03-12 16:17
Någon mer än mig som är trött på denna liga vs liga tävling på forumen här på SF ?

Det går aldrig o bestämma vilken liga som är bäst.. alla tycker olika. Bryr mig inte om andra spanska lag i CHL förutom BARCA förstås.

Hoppas Barca går så långt som möjligt i CHL och helt ärligt fukk alla andra lag.

Mes Que Un Club !
Real Madrid F7 Zizou~
2009-03-12 16:17

Har för mig att det var en viss Edgar Davids som lyfte deras spel mot en smått otrolig upphämtning av poäng. Inte Rijkaard.
Valencia Villa/Silva
2009-03-12 16:09
Ämne: Villa/Silva:

Barc....Unai har faktiskt varit ganska bra men jag ser honom inte som den coach som skulle kunna ge Valencia de stora framgångarna som man hade i början av 2000 talet. Men jag skulle gärna se honom kvar i minst två säsonger till för att se hur läget ser ut då. Jag vill inte att ledningen gör samma misstag som när man sparkade flores och anlitade den värdelöse Koeaman.
Vi kanske borde anlita Rijkaard för att rensa vår trupp. Han gjorde mirakel med ett nedåtgående Barca.
Jag tycker verkligen att vi bör låna yngre talanger från barca och andra lag då våra egna är i princip värdelösa. Bojan hade säkert hellre valt att gå till valencia som lån istället för Villareal.

Men med rätt värvningar och en bra ekonomi så tror jag att vi kommer tillbaka om några år, helst nästa säsong men det är mindre troligt.
Barcelona Rambla
2009-03-12 15:57
Villa/Silva:

Barca eller Madrid vill Valencia nog helst slippa sälja till av förståeliga skäl. Milan? Om Valencia vill ha hyfsat betalt för Villa ska de nog stryka Milan från listan omedelebart. De vill helst värva spelare gratis.

När det gäller Valencia och tränare så tycker jag att de ska behålla Unai Emery. Han är en spännande och modern coach och han precis som Pep behöver bara skaffa sig lite mera erfarenhet. Låt honom lägga en grund och bygga laget efter egen idé. Precis som du nämnde, Valencia behöver göra en rensning som Barca gjorde 2003 när Rijkaard kom. Satsa på yngre spelare som inte kräver så höga löner, åtminstone inte i början. Kanske låna in några yngre förmågor? Bojan, Cacéres, Pedro, Jeffrén? Bara för att nämna några potentiella talanger från Barcelona.
Barcelona Castefa
2009-03-12 15:56
Rambla, visst är det spekulation. Men kontraktet är snart inte så mycket värt. Klubben kan förtillfället inte betala lönerna. Helt riktigt att Barcelona är bara aktuellt om Eto'o inte förlänger. Men, det dröjer innan vi vet det, och då har nog tåget redan gått.

Borde lägga till att om Eto'o lämnar så skulle jag föredra Villa som ersättare, mycket hellre än Benzema, Kun eller någon annan.
Barcelona Pride of Spain
2009-03-12 15:55
Va menar ni med att Villa skulle komma hem? Har har han spelat i Barcelona förut eller?
Valencia Villa/Silva
2009-03-12 15:41
Ämne: Castefa:

Som jag ....
Men Villa har även sagt förrut att han vill det bästa för laget och kan tänka sig lämna Valencia om det skulle rädda klubben(även en flytt till man city).
barca känns mer troligt men kanske Milan hade pröjsat upp en hel del då dem är i behov av en riktigt bra anfallare.
Valencia Villa/Silva
2009-03-12 15:39
Som valencia supporter skulle jag helst se David Villa och silva hela sin karriär i Valencia men somd det ser ut i dagsläget så måste vi sälja Villa under sommaren och möjligtvis Silva.
Villa ser jag att vi helst säljer till City och tvingar dem att betala flera miljoner.
Dessutom tycker jag ochså att klubben ska rensa truppen, likt barca runt 2003-2004. Med pengarna från Villa's försäljning och de andra så kan vi börja strukurera om laget och en ny rutinerad tränare hade inte varit dåligt.

Kanske hade Negredo kunnat vara en bra anfallare efter Villa's försäljning. Llorente i bilbao hade ochså kunnat vara ett bra alternativ efter Villa lämnar.
Annons: