/spanien/barcelona/forum/18962.aspx/spanien/barcelona/forum/18962.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bojan#11
2009-03-13 18:10
Ämne: Jag hoppas verkligen....
Jag slår nästan vad om att du just nu spelar FM? inte sant?;)
Tror inte någon utav dessa spelarna kommer att komma men hoppas visserligen ribery kommer:)jag menar våra anfallare Henry, Messi och etoo har gjort sammanlagt 77 mål denna säsongen varför då gå och köpa 2 nya anfallare/ ytter? visst henry börjar gå mot sitt slut men klarar nog av 2 säsonger till:D i ett topplag=)
Real Madrid Zizou_spars
2009-03-13 18:08
Pep.G

Det är vi fortfarande, en las buenas y malas! :-)

Förövrigt är den killen juventino...
Barcelona Klint
2009-03-13 17:58
Ämne: Ämne: Jorquer....
Haha! Inte ska du vara sån mot Jorquera.
Barcelona Islam_Bosna
2009-03-13 17:55
Jag hoppas verkligen att man köper Benzema till nästa säsong. Om man kan köpa Benzema och Ribery så har man perfekt anfall och sen köpa en vänsterback såsom Evra så tror jag man har ett ganska komplett lag.
Barcelona Gaucho!
2009-03-13 17:34
Benzema är en central anfallare, han vägrade ju att spela på vänsterkanten om jag inte minns fel. Det var även något mellan Benzema och Ben Arfa, där av anledningen att Ben Arfa lämnade klubben för spel i Marsielle. Så nej tack till Benzema just nu. Som någon annan skrev så ser jag hellre silva i vår vackra tröja sålänge det inte är på Henrys bekostnad :)
Barcelona AintNoOtherFan / Okkapokka
2009-03-13 17:14
Ämne: Jorquera borta 10 da....
Jorden gick just under.
Barcelona Napao
2009-03-13 17:06
Jorquera borta 10 dagar.
Barcelona Gud är störst!
2009-03-13 17:04
Pep.G

Karim är en bra fotbollsspelare, tänk på att han är 20 år bara. Han kommer utvecklas och lära sig att vara lite mer osjälvisk tro mig. Är själv inte ett så stort fan av honom men man kan inte förneka hans potential. Däremot så vill jag inte ha honom i Barca, vet inte vad det är men jag har en känsla att han är Rmadrid material på nåt sätt.
Barcelona Gud är störst!
2009-03-13 17:02
Barcadinho.

Kommer i alla fall ihåg att dem vann finalen mot Monaco. Måste ha varit den mest otippade finalen i historien.
Barcelona J.Gamper
2009-03-13 17:00
Ämne: Namn: Salle_ » Svar....
Det dummaste jag läst på länge.
2009-03-13 17:00
Pep.G

För det första så talar han inte för alla Real Madrid fans och det där är helt patetiskt, och för det andra så borde du och alla andra, även om det är svårt ibland, låta bli att posta inlägg från Puertan ;)
Barcelona Pep.G
2009-03-13 16:56
Namn: Salle_ » Svara inlägg
Sänt: 2009-03-13 16:37
fortfarande inte kommit över förlusten mot liverpool! tycker stora förändringar borde ske!

Sälj Sergio Ramos.. killen känner sig för säker
Pepe han tror han är general ir nått sälj han!
heinze borde bli mittback.. kämpar för laget!
låta robben bli innermitt!!
sälj Raul till typ valencia o låt han spela med morientes.. så tar vi villa! ny tränare i ferguso ska vi ha! och köpa evans från man united och även legro från juve och ribery!

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA var dem inte världens bästa lag för någon vecka sedan ?!
Barcelona Pep.G
2009-03-13 16:42
Sen att folk kan nämna Benzema. Människor SNÄLLA, det finns inte en mer överskattad spelare. Han är bra mot lag som Nantes m.m. Lägg mid i Lyon, jag kan också tvåfota förbi dessa spelare. Ett stort NEJ TACK till Benzema !
Barcelona Barcadinho.
2009-03-13 16:40
Jag föredrar en i förväg lätt motstånd till CL.
Det är titlarna som räknas i slutändan och inte vem man har slagit på vägen dit.

Och det är titelvinnaren som man brukar komma ihåg efter några år och inte vem som vann någon kvarts eller semifinal.

Vem t ex kommer ihåg vilka lag FC Porto vann över på resan till Cl titeln 03/04?

Knappt några, utav en del av deras fans.

Men alla kommer ihåg att de vann titeln.

Jag tar gärna den lättaste/kortaste vägen dit jag ska.
Barcelona Pep.G
2009-03-13 16:40
Stolt Israel

Silva är ung och han är en allround spelare. Han kan spela i Xavis position och i Messis position. Dessutom så kan ni ge er på att vi skulle få honom minst 3 gånger så billig som Ribery. Han passar vårt spel bättre än vad Ribery hade haft. Han är dessutom en bättre spelare i mina ögon.

MEN ingen Silva om inte Henry lämnar. Jag trodde att han skulle lämna efter den här säsongen ( Givetvis efter sin efterlängtade CL-titel ) men han har gjort det så bra iår så jag skulle inte ha emot att han stannar i några säsonger till.
Barcelona attacante
2009-03-13 16:38

Hur tror ni att klubben resonerar kring Henry?

Som jag ser det finns två kandidater på hans position som är bättre: Ribery och Benzema. Frågan är om detta blir Henrys sista säsong i Barca och någon av ovan nämnda spelare kommer och hur fansen ställer sig till en sådan förändring.
Barcelona Ciao-V
2009-03-13 16:30
Ämne: det finns väl anledn....
"det finns väl anledningar till att han inte får speltid. och när han väl fått speltid har han inte imponerat i år..."

Juste det, anledningen är att han har väldig hård konkurrens. Han konkurrerar med Eto'o och Henry och även tillviss del med Messi.
Det är inte så lätt att konkurrera med dessa i topp form i Barcas anfall.
Hade någon av dessa blivit skadad hade han säkert fått mycket mer speltid. Hans form hade då sett annorlunda ut.
Han hade säkertligen imponerat med mer regelbunden speltid. Man är dock tacksam att ingen av dessa blev skadad.

Bojan har princip bara spelat CdR, bortsett ifrån enstaka matcher i ligan och i CL som inhoppare.
Han har gjort 7 mål hittills om jag inte har fel...trots att han inte har spelat så mycket.
2009-03-13 16:27
Salle_

Bryr mig ärligt talat inte om vilket motstånd vi eventuellt mostånd vi kommer få. Skulle inte ha något emot att möta Manu eller Liverpool nu direkt i kvarten så man får de överstökat direkt. Sen är väl CL till för att man ska mätas mot dom allra största, och inte lag som Porto? (No offense Porto fans.)
Barcelona Castefa
2009-03-13 16:19
Tror Almeria är starkare än Bilbao, men som sagt Barcelona kommer med en uppåt pekande formkurva. Det som ingen vet är hur Madrid kommer vara. Antingen kommer de taggade och sammansvetsade, då vinner de troligen ganska lätt. Men de kan lika gärna komma med dåligt självförtroende och tagna av pressen. Då behövs inte mycket press från Bilbao för att vinna.
Salle_
2009-03-13 16:13
tja boys.. en fråga.. vilka vill ni möta och vilka vill ni undvika i Cl??

TAcksam för svar!
Barcelona el Flaco
2009-03-13 15:54
Sherko/

Det är sant, det kan sluta hur som helst denna helgen. Men på förhand tror jag att det kan bli svårare för er än för oss. Bilbao har haft en hel vecka att förberedda sig och träna i lugn och ro och spelarna vill säkert ge sin hemmapublik en ny anledning att fira.

Almeria är ett typisk starkt hemmalag och svagt bortalag och det kommer inte bli en lätt uppgift att vinna där. Men det som talar till vår fördel är att formkurvan pekar uppåt, spelet på planen fungerar och humöret är på topp efter avancemanget till kvartsfinal.
2009-03-13 15:51
Sherko

Almería är onekligen en svår match borta, och det lär med all största sannolikhet inte bli någon 5-0 seger som på Camp Nou senast. Endast två förluster på 13 matcher för Almeria på Estadio del Mediterráneo, så nog väntar en tuff bortamatch för Barca trots att formen verkar sitta på plats igen.

Och Athletic borta är alltid en klassisk match för både Real och Barca. Som jag sa förrut, det blir intressant och se hur både Real och Bilbao reagerar efter deras respektive förluster. Det är en svår uppgift att vinna på San Mamés mot Bilbao, men inte är det omöjligt.

Det blir återigen en spännande La Liga helg som väntar i alla fall, den saken är säker.
Barcelona A.Gaudi
2009-03-13 15:49
det finns väl anledningar till att han inte får speltid. och när han väl fått speltid har han inte imponerat i år. Därför borde han spela i ett lag där han får lira kontinuerligt och visa vad han går för på riktigt. det är lite för mycket för honom att bära, att vara vårt första val till anfallet på bänken. så bra är han helt enkelt inte JUST NU.

Det känns bara envist att hålla kvar honom i klubben och låta honom spela var åttonde match.

Han måste bevisa mer än sin statistik i ungdomslagen. Se bara på sergio garcia, en bra spelare men inte så mycket mer. däremot hade han den bästa statistiken någonsin under sin tid i barcas ungdomslag.
Real Madrid Sherko
2009-03-13 15:32
Helgens matcher kan gå hur som helst för real och barca.
Bilbao borta är ruggigt svårt, men almeria borta mot före detta realmadrid spelaren som tränare är inte heller den lättaste uppgiften.
Barcelona Napao
2009-03-13 15:17
Ämne: Angående nyförvärv s....
Sant snacka mera om matchen på söndag och skippa vem man vill dom ska köpa för personligen litar jag på Guardiola att han gör rätt i sommar.
Barcelona Andrés Iniesta #8
2009-03-13 15:03
Angående nyförvärv så tycker jag vi inte ska prata om det nu för att det är på sommaren vi ska köpa dem. Allt kan hända då. Det som händer nu är bara rykten som man inte ska tro på.

Vi borde skriva mer om situationen här i barca och om spelet än köp.
Barcelona Andrés Iniesta #8
2009-03-13 14:58
orkar inte med alla som kritiserar Bojan. Han är bland de bästa anfallstalangerna i världen. Ni alla kommer få se att när han får speltid är han vår ersättare till etoo.

Match på¨söndag mot almeria borta. Det är en svår match och dem kör riktigt offensivt och dem som gör det mot barca. NI alla vet hur det går då!!! Iallafall hoppas såklart på en vinst och att vi inte drar på oss några skador.

Real matchen kan allt hända. Vi är 6p före dem och om dem förlorar och vi vinner kan det bli 9p försprång. Men det kan också minskas till 3p.
Barcelona 2HeadsOnEagle
2009-03-13 14:49
Även ett gott råd till alla. Om ni nu ska tippa, ta en extra titt på Atl. Bilbao - R.Madrid matchen. Vad som helst kan hända och oddsen är ovanligt fina :D !
Barcelona 2HeadsOnEagle
2009-03-13 14:46
Okaj, tack så mycket för svar grabbar.
Barcelona el Flaco
2009-03-13 14:45
Abidal bör vara tillbaka runt 20-23 april.
Annons: