/spanien/barcelona/forum/18960.aspx/spanien/barcelona/forum/18960.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-03-15 13:37
2-0 Barca athletic :)
Barcelona el Flaco
2009-03-15 13:34
haeger/

Visst har laget spelat många matcher på senaste tiden men att bänka Messi i en viktig bortamatch mot Almeria får nog väl ändå klassas som en mindre "överraskning".
Barcelona Barcadinho.
2009-03-15 13:27
smogen /

Ja, det var en ganska intressant artikel, men som vanligt så kan man nästan alltid kritisera ens åsikter.

Först jämför han inte laliga med övriga Europa, utan nästan alla hans jämförelser riktas mot PL (inget nämnt om Serie A eller Bundesliga t ex).

Sen att han tror att de engelska lagens framgång beror på spel filosofi är bara en liten bråkdel av sanningen.

De lyckas mest på grund av PENGAR.

Det är därför de dominerar så starkt på sistone.
När pengarna var mer jämnt fördelade mellan stora klubbar från olika ligor förut, så var dominansen inte så tydligt.

Sen nämner han misslyckandet i uefacupen för spanska lag.
Varför ska man ha så kort minne?

Sevilla har ju vunnit två gånger i rad uefacupen för två och tre säsonger sen (sist var det Zenit) och finalen för två säsonger sen var helt spansk (mot Espanyol).

Ser vi till CL för typ de sista 10 år, så har spanska ligan inget att skämmas för. Båda vinster o finalister.

Mina slutsatser är följande:

Man behöver inte ändra fotbolls filosofi i Spanien. Man har lyckats med den ganska bra. Laliga ligger tvåa i eufas-ranknig efter PL och det är inte ett dåligt betyg.

PL dominans på de sista två/tre säsonger beror mest på pengar och inte annat.

Det är dax för Platini o Co och försöka reglera på något sett fotbollsmarknaden,
eller det är kanske dax (tvung?) för spanska klubbar och försöka släppa in miljardärer och inte bli ägda av medlemmarna (som Barca eller Real).

Money talks...
Så enkelt är sanningen
Barcelona AintNoOtherFan / Okkapokka
2009-03-15 13:27
Barcaholic

Det har gått ungefär 20 minuter in i andra halvlek, alltså 65 minuter totalt.

Och det vart 1-0 till Barca Athletic ganska nyligen.
Barcelona haeger
2009-03-15 13:26
el Flaco

Skulle väl inte vara så stor överraskning? De har spelat flera matcher irad nu från start. Pep brukar ju annars alltid rotera.
2009-03-15 13:25
1-0 Barca Athletic!
Barcelona Barcaholic
2009-03-15 13:23
Ni som kollar på Barca B's match, vad står det och hur mycket tid är det kvar?
Barcelona el Flaco
2009-03-15 13:15
Det spekuleras i SPORT att Pep kan komma att rotera någon av trion Messi-Eto'o-Henry ikväll. Det skrivs att det kan bli argentinarens tur att få vila eller möjligtvis Henry som får kliva åt sidan. Guardiola kanske även bänkar Sylvinho och ger Cáceres chansen från start på vänsterbacks-platsen. Vi får se. Det lär inte bli första gången som Guardiola överraskar oss.
Barcelona FC-Barcelona
2009-03-15 12:41
klicka in på dena länk och leta efter BarcaTV.
Där vissar dem match efter match och just nu går FCB-LYON.
Barcelona chonchocorito
2009-03-15 12:41
Ämne: Där finns en annan s....
Tack sa mycket , nu funkar det. Ingen aning varfor det forkartas LIV.
Barcelona westinho | "Akta er för El Madridismo"
2009-03-15 12:36
Där finns en annan stream där nu, montestv, den fungerar hyfsat faktiskt. De möter väl Ibiza om jag inte minns fel? Varför förkortas det "LIV" ?
Barcelona chonchocorito
2009-03-15 12:33
Har redan provat. Dom sander CL matchen mot Lyon.

Tack
Barcelona westinho | "Akta er för El Madridismo"
2009-03-15 12:31
chonchocorito

Om du mot förmodan har FLV player så kan du se matchen på rojadirecta.
Barcelona chonchocorito
2009-03-15 12:22
Nagon som har stream till Barca Athletic matchen som pagar nu?
2009-03-15 12:03
GaGo Är Bäst

Läs inför matchrapporten.

*Länktips.
GaGo Är Bäst
2009-03-15 11:54
Jag tänkte tippa på er idag. Hur ser laget ut? vilka är borta och vem spelar på anfallet?. Tacksam för svar.
Barcelona C.Andrés
2009-03-15 11:35
Självklart
Tevezz
2009-03-15 11:06
vågar man tippa på er grabbar?
Barcelona J.Gamper
2009-03-15 11:03
Ämne: Mycket intressant ar....
Ja den va intressant och jag håller med honom.

"The biggest irony of all is that seven to ten years ago, when La Liga’s elite were conquering Europe, their national team flopped endlessly at international level. Now, everything has gone in reverse. La Seleccion have triumphed on the big stage, and continue to impress, while the club sides are struggling haplessly."

Haha..
Barcelona FC Barcelona: The Beautiful Game
2009-03-15 10:58
jag undrar om någon har en länk för att kunna se barcelona vs lyon match
Barcelona Smogen
2009-03-15 09:50
Mycket intressant artikel i Goal om spanska ligan i jämförelse med övriga europa.

ber om ursäkt om den postats innan, orkar inte kolla
Sevilla R.A.
2009-03-15 02:54
Ämne: Detta är ju ett gläd....
Reals straff rättvis? Marcelo påbörjade sin flygtur en decimeter framför Bilbaospelaren.
Barcelona #10/ S. Busquets
2009-03-15 02:29
Vad händer imon? Hur blir startelvan imon?
Barcelona Klint
2009-03-15 01:04
Förstår vad du menar. Det känns som att ett foruminlägg inte riktigt kan förmedla alla ens ståndpunkter i frågan så det känns lika bra att sätta stopp där, även om det är ett intressant ämne.

God natt!
Barcelona SaM__-
2009-03-15 00:57
Ämne: Det är inte så att d....Jo självklart, men samtidigt utan dess splittringar och känsloladdade mötena hade i mina ögon fotboll exempelvis inte haft samma atmosfär. Hur hade det sett ut om Real och Barcelona inte hade haft de känsloladdade mötena man har?

Men givetvis förstår jag hur du menar då idrotten i sig ska hjälpa människor att engagera sig i något och kunna ena sig kring ett intresse man delar. Det jag menade var att fotboll sevenemang och dylikt är tillfällen människor som inte hörs i samhället tar chansen till. Gäller inte bara fotboll utan även exempelvis Graffitin i Sverige har ett politiskt budskap som kanske inte många ser
Barcelona Klint
2009-03-15 00:50
Det är inte så att det är svart eller vitt om idrott och politik bör hänga ihop. Själv är jag av den åsikten att idrotten bör förena människor och inte tvärtom.
Barcelona SaM__-
2009-03-15 00:40
Klint:

Beror på hur man ser det. Själv är jag en av dem som tycker att idrott och politik hänger ihop väldigt mycket då det är ett sett att nå fram till politikerna. Men grejen är att man kan egentligen koppla politik till allting.
Barcelona el Flaco
2009-03-15 00:29
Klint/

I Spanien har dock det alltid funnits en stark koppling mellan politik och fotboll. Bara att acceptera läget.
Barcelona Para Siempre
2009-03-15 00:24
Det är inte bara A.bilbao som höjer sig några snäpp högre mot Barcelona. Nästan alla lag i Liga BBVA höjer sig mot Barcelona och är mycket farligare mot Barca än Real Madrid. Kanske är det Real Madrids försvar som glänser?

Barcelona Klint
2009-03-15 00:20
Ämne: Klint/

Jag brukar....
Yes! Det ligger väldigt mycket politisk laddning i dessa möten. Dessvärre kan man tycka då politik och fotboll inte bör kopplas samman.
Annons: