/spanien/barcelona/forum/18959.aspx/spanien/barcelona/forum/18959.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona J.Gamper
2009-05-12 17:43
Anledningen till att jag blir imponerad vid en CdR vinst är först och främst pga att för att vinna mot A.Bilbao.. så måste vi nog kriga rejält. Ni vet ju själva hur taggade de är. Sedan så är spelarna redan mentalt och fysisk trötta med tanke på den senaste månaden. Vid vinst betyder det att de fortfarande klarar av det mentala och det fysiska. Sedan så är det otrolig press på våra spelare just nu, folk har höga förväntningar på oss. Känns nästan som att det skulle vara en misslyckande om vi inte tog minst två titlar.
A.Bilbao spelarna kommer vara på topp, de är inget dåligt lag.
Dessutom är det ju inte vår start elva som säkerligen kommer att spela mot A.Bilbao precis? ELler?
Sammanfattningsvis kan man helt enkelt säga att jag kommer att bli imponerad eftersom Barca har gått igenom mycket och om man vinner vid det här läget så är det väldigt starkt gjort av laget tycker jag.
Zaragoza Gunner 4 Life
2009-05-12 17:24
Hoppas eran fina klubb aldrig blir som Reals, ni bär spansk fotboll på era axlar just nu.

Se till att ta Man Utd nu i finalen med.

Och en fråga, något nytt om Henry spelar i finalen?
Barcelona lameG^
2009-05-12 17:21
vinner vi mot bilbao. Är copan klar. Ligan avgör nu vi i helgen med ett ganska b betonat lag. Sen är det vila som gäller tills cl finalen.

Mot bilbao tycker jag vi ska spela med bästa möjliga elva. Undantag (pinto,bojan?,hleb?)

Pinto
Alves Puyol Pique Sylvinho/Caceres
Yaya Keita Xavi
Messi Etoo Bojan/hleb
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-05-12 17:19
Abidals röda kort senast mot Villarreal har vi också överklagats men avslogs precis som Uefas.

Äsch man undrar ju vad har dessa människor har emot Abidal?:S
Två felaktiga röda och därmed får han missa två finaler. Äsch
2009-05-12 17:15
Ämne: J.Gamper

För att ....
Okkapokka

hehe har också märkt det.
2009-05-12 17:12
Ämne: Om Barca vinner mot ....
Hehe självklart blir allihopa jätte glada om vi tar hem copan men det verkar som att du har en alldeles egen anledning att vara extra glad, får man då fråga varför?:P
Barcelona Okkapokka
2009-05-12 17:12
J.Gamper

För att vi tagit en titel kanske?

PILMÀ

Fann det underhållande att Henry spelade CL semi och vann VM samma år som Bojan var sju år och nyss börjat spela fotboll ungefär. Nu är dom i samma trupp och med samma förutsättningar. :-)
2009-05-12 17:10
Den här länken är riktigt riktigt intressant.
Den handlar nämligen om vad varje spelare i vår trupp gjorde under vår senast Copa del rey final 97/98.

Bojan:I was seven and was still playing for the under-8s at Bellpuig. The following year I joined Barça’s academy.”

Bara sju år hahaha.
Barcelona J.Gamper
2009-05-12 16:58
Om Barca vinner mot A.Bilbao i Copa del rey finalen blir jag jävligt imponerad. Gissa varför?
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2009-05-12 16:22
Javito har det gått bra för i år. Han gjorde 6 mål och spelade bra. Förra året gjorde han ju också det otroligt viktiga målet borta mot Zaragoza när vi slog ut dem ur UEFA-cupen. Javito är en spelare som alltid kämpar och springer hela matchen. Om han blir en bättre avslutare kommer han gör mycket fler mål också eftersom han nu missar de flesta lägen.

Calvo är lite mer talangfull är Javito. Men han är lite för svag och han är därför ofta skadad. Calvo har en otroligt bra teknik. Han gjorde ett snyggt mål borta mot Bolton förra året i UEFA-cupen. I år han han gjort 4 mål tror jag.

Båda spelar på samma position(högerytter) så därför spelar dem inte så ofta tillsammans.
Jag tror att Calvo kan bli en riktigt grym spelare om han blir lite starkare.
Barcelona Im back
2009-05-12 16:07
Andreas (Aris/Brasilien Red.):
Hur har det gått för Javito och Calvo sen de kom till Aris?
2009-05-12 16:05
Cape

Har också hört att han spelar både mittfält och mittback och även högerback ibland. Men Xavi Torres ska tydligen vara en bra spelare, han är ju dessutom lagkapten.

Japp det är Toni Calvo som spelar i Aris.
Barcelona Cape
2009-05-12 15:50
Andreas (Aris/Brasilien Red.)

Xavi Torres känner jag till, men har ingen bättre koll på hur det går för honom. Vet däremot att han har spelat de flesta matcher i år för Atletic och att han är en allround-spelare (mittfält/back). Född -86 så jätteung är han inte.

Menar du Toni Calvo?
Barcelona PESETAS
2009-05-12 15:42
Tjenare!
Jag är ett stort fan av Wolves - nykomlingar i Premier League nästa säsong. Nu är det så att det kommit fram att Wolves ska möta ett europeiskt lag precis innan ligastarten i Augusti.

För 50 år sedan i år spelade Wolves en kvartsfinal i Europacupen mot Barcelona. Jag misstänker att en jubileumsmatch är på G. Någon som hört något om Barcelonas pre-seasonprogram i Augusti?

Och lycka till i La Liga och Champions League! Barcelona är världens bästa klubblag!
2009-05-12 15:40
Finns det någon som har bra koll på Barca Atlétic?
För mitt lag Aris verkar ha gjort klart med lagkaptenen Xavi Torres. Skulle uppskatta om någon kunde beskriva honom lite som spelare o så.

Vi har ju sedan tidigare även Javito och Calvo från Barca B.
Barcelona Okkapokka
2009-05-12 15:32
Riiioo!!

Fula tröjor till dom som spelar fult, precis som någon kommenterade där också. Ser ut som en Chelsea dekorerad våtdräkt om du frågar mig.
Barcelona Riiio!!
2009-05-12 15:28
Dessa va däremot väldigt fula, ser ut som om dom har BH på sig! =)

Fattar inte hur man kan få en så ful spelare som Ballack att ta kort med dom nya tröjorna =)

SPelar ingen roll vilka tröjor vi kommer ha nästa år, Vi kommer fortsätta vinna ändå!
Barcelona Alavi
2009-05-12 15:22
Fusion

Imorgon kväll 22:00!
Real Madrid Fusion
2009-05-12 15:18
När spelar Barcelona mot Atheltic Bilbao? :)
Barcelona NoGo™
2009-05-12 15:16
Barca#1(R.I.P PUERTA)

Måste säga att dom var inte allt för snygga alltså =/, gillar de borta tröjorna vi har nu. Men de snyggaste var nog dom i **länktips** riktigt snygga!
Barcelona Meessii10
2009-05-12 15:14
Om man får rött kort i ligan, gäller kortet även i CdR?
Barcelona Alavi
2009-05-12 15:09
Jag har inget emot att ta tillbaks 05/06 tröjorna.
Tycker att dom är riktigt snygga!
El Capitano
2009-05-12 15:00
Ämne: oj förlåt pinto ska ....
Läs forumregler, Red påpekade om omotiverade startelvor senast imorse.
Barcelona VAMOOOOOSSSS BARCAA!!!!!!!!
2009-05-12 14:57
oj förlåt pinto ska stå såklart;)
Barcelona VAMOOOOOSSSS BARCAA!!!!!!!!
2009-05-12 14:56
Hoppas att vi startar ungefär såhär imorgon

valdes
alves- puyol- caceres- sylvinho
Busquets
xavi- Keita/ guddy
Messi- bojan- hleb
Barcelona The Game
2009-05-12 14:52
dani alves: här e länken
El Capitano
2009-05-12 14:51
Ämne: Här är de nya borta ....
Jag tyckte att de var snygga :)
Inte att jag gillar rosa färgen men gillade tanken på på nåt konstigt sätt! hehe
Barcelona Barca#1(R.I.P PUERTA)
2009-05-12 14:49
Här är de nya borta tröjorna för att vara helt ärlig så tycker jag att dom är riktigt fula !
Barcelona - a L b -
2009-05-12 14:48
Okkapokka

Haha jaa för det blev nåt konstigt hos mig gick inte att lägga till.

Det verkar som att Messi blir den som gjort mest mål i Champions League detta året. Han har gjort 8 än så länge och ligger på nummer 1. Ingen i United är något större hot.
Barcelona Okkapokka
2009-05-12 14:45
Här är länken som - a L b - menar.
Annons: