/spanien/barcelona/forum/18951.aspx/spanien/barcelona/forum/18951.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BlueRed.
2009-03-28 20:14
Dani Alves#20

Eto'o är världens bästa anfallare. Däremot så tror jag inte Villa skulle ha större problem med att axla den uppgiften i Barcelona. Zlatan däremot...
Barcelona pokke
2009-03-28 20:12
Tror ni att hela Bernabeu applåderar Messi om han lyckas chippa den över Casillas och få in Cannavaros knä i stolpen igen?
Barcelona pokke
2009-03-28 20:09
Ride_The_Big_One(6)

Haha, jag kom ihåg hur Ronaldinho förnedrade Ramos på Bernabeu November -05.

Det lär bli en jävla massa Heinz ketchup iallafal :)

Okkapokka

Jag själv vill inte se en ny värvning för jag tycker Henry och Iniesta gör det utmärkt på vänsterflanken men när Titi lämnar vill jag helst se Ribéry där.

Barcelona Dani Alves#20
2009-03-28 20:05
hellre ribery då han är bättre helt enkelt. Han är mer lik ronaldinho och ni såg hur det gick när R-E-M spelade.

Silva är ung och är nästan lika gammal som de flesta talangerna som vi har så han skulle stoppa deras utveckling.

Lämnar etoo så är villa optimala köpet.

Jag gillar villa mer men det är min åsikt. Villa är världens bästa anfallare tillsammans med zlatan. Men lämnar etoo så ber jag till gud att han inte lämnar till nån klubb som inter,milan,pool,arsenal mm. Dessa är storklubbar och han kommer göra mål garanterat. Jag vill inte se han lyckas i nån annan klubb än barca isåfall nån medelmåtta klubb tex lyon,PSG,Mallorca och avslutar karriären där.
Barcelona Okkapokka
2009-03-28 20:02
pokke

Det är ett helvete för motståndarna med dagens anfall ändå, så det är inget nytt för dom ;)
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-03-28 20:01
pokke

Mot ramos hade det nog blivit rätt svårt, han är ju ändå rätt svårpasserad förutom när ronaldninho gjorde lekstuga.

Mot heinz därimot hade det blivit heinz ketchup effekten, då den dära karln saknar en massa i sitt repotoir.
Barcelona pokke
2009-03-28 19:55
Ribéry och Messi är gjorda för att spela i samma lag precis som en kastrull och sitt lock. Tänk er vilket helvete Heinze och Ramos skulle ha haft med Ribéry och Messi :)

Kan ni tänka er Ribéry-Eto'o/Villa*-Messi. Vilket helvete motståndarlaget får.

*Om Eto'o lämnar.
Barcelona Gud är störst!
2009-03-28 19:45
Delarocha

Håller med, detsamma gäller när folk säger att Silva inte skulle vara bra för Barca.
Delarocha
2009-03-28 19:40
Att påstå att Messi och Ribery inte skulle funka tillsammans utan att egentligen en aning är för mig både onödigt och helt obegripligt. Känns direkt knasigt att uttala sig om något man inte har en aning om.
Andreas-
2009-03-28 19:32
Är det några från forumet som ska ner på Barcelona-Bayern München? Jag flyger ner själv, så om det är någon som också åker ner kan man ju alltid ta några bärs någon dag :)
sebbaa
2009-03-28 19:31
el Flaco

Ganska träffande jämförelse faktist. Kanske dessa utgör huvudfaktorerna i ett Barcelona?
Barcelona el Flaco
2009-03-28 19:27
Barcelonito / Lucho Enrique 21/

När jag först blev culé i slutet av 90-talet blev Lucho genast en personlig favorit. Min tre favoriter då var Pep (hjärnan), Rivaldo (magin) och Luis Enrique (hjärtat). Känns kul att kunna dra en parallell till dagens Barcelona och notera att Xavi är hjärnan, Messi står för magin och Puyol symboliserar blaugrana-hjärtat.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-03-28 19:19
el Flaco

Hans passion för spelet och Barcatröjan var enormt. Lucho är min absoluta favorit av alla Barcaspelarna. Lucho, Puyol, Pep, Rivaldo, Xavi, Cocu, Stoichkov och Iniesta är mina favoriter i Barcelona.
sebbaa
2009-03-28 19:11
Roligt att Karims agent heter Karim. Haha. (Snackar förstås om Benzema.)
Barcelona el Flaco
2009-03-28 19:04
Luis Enriques målgester var episka. Han är kort och gott en legend i Barcelona.
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-03-28 18:17
Ämne: Nån mer som saknar l....
Ride_The_Big_One(6)

Det gör väl alla.
Saknar hans mål gest ála Källström nu för tiden. hahahah.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-03-28 17:36
Nån mer som saknar luis enrique?
Barcelona westinho | "Akta er för El Madridismo"
2009-03-28 17:35
Pep.G

Tycker det är lite dumt att du är så säker på att Ribery och Messi inte skulle funka när du inte ens sett de tillsammans. Hur kan du veta att det inte skulle funka liksom? Jag tror det skulle fungera bra.

Ja, båda vill ha mycket boll. Det är väl bra? Då får båda mycket boll så vi kan anfalla från båda kanterna istället för att använda Messi hela tiden.

Vill även jag ha kvar Henry, men tar hellre Ribery än Silva eftersom fransmannen är en bättre målskytt. H-E-M har gjort ca 80 mål tillsammans denna säsongen, det hade vårt anfall aldrig gjort om vi haft Silva istället för Henry. Vi kan inte förvänta oss att Messi och Etoo ska göra 40 mål var.

Henry for president.
Barcelona Salcini
2009-03-28 17:31
Pride of Spain

Haha, aj fan...misstolkade hela grejen då.
Barcelona Abbe_
2009-03-28 17:29
Ämne: Ämne: Pep.G
....
Katalonien har ett landslag ;-).
Barcelona Pride of Spain
2009-03-28 17:17
Ämne: Pep.G

Du kan nog ....
Han menar nog mig, jag ändrar mitt namn när ''Catalunya'' fått ett landslag/eller blir ett land :D :)
Barcelona Salcini
2009-03-28 16:21
För att ge min del i diskussionen så vill jag inte se Silva i Barca. Av den enkla anledningen att vi är fullbokade på hans platser och han är inte tillräckligt bra att ta över någon av dom. Dessutom har vi yngre i akademin som vill ta sig fram och uppåt och få speltid, jag tror och hoppas att Barca satsar mer på dessa än att lägga 300 milj. kronor på Silva.

Ribery är däremot ett bättre alternativ. Lite äldre, lite mer etablerad, lite mer annorlunda i Barca.

"Det är som att ha den "förra" Ronaldinho tillsamans med den Messi vi har idag. D.v.s DET SKULLE ALDRIG FUNKA !" Var det någon som sov under säsongen 2005/2006? Jag vill minnas att vi vann både ligan och cl när dessa lirade tillsammans. Sedan gick det utför, men då var det ju inte den gamla Ronaldinho längre.
Barcelona Barca o Mort!
2009-03-28 16:13
Pep.G

Tror att du har lite fel ang Ribery och Messi att det inte skulle funka.

REM trion var kanske 2000-talets farligaste anfall enligt mig. Och du kan inte säga att Messi och Ronaldinho båda inte vill ha boll.

Edit. stavfel
Barcelona Ciao-V
2009-03-28 15:58
Ser framemot kvällens matcher. Portugal - Sverige; Spanien - Turkiet och Argentinas match.
Tror ni att Messi får nr. 10 i det argentiniska landslaget?
Jag tror att han kommer att få nummer 10.
Barcelona Pep.G
2009-03-28 15:28
Okkapokka

Näe faktist inte, men han är den bästa vänsterytterkandidaten tycker jag :)
Barcelona Okkapokka
2009-03-28 15:25
Nu sa jag inte att jag vill ha Ribery. Jag vill helst se att Henry stannar kvar på vänsterflanken.

Det jag menade var att om vi ska gå efter en vänsterytter så ska det vara Ribery, som kan avlasta jobbet från våra spelfördelare, men även ta hand om målskyttet som tex Silva inte skulle klara av.

Men jag ser allra helst att Titi stannar kvar på vänsterflanken.

Pep.G

Har du nånsin sett han spela på sin originella position? Men visst han är säkert minst lika bra som ytter.
Barcelona Pep.G
2009-03-28 15:24
Okkapokka

Han spelar bäst som vänsterytter.
Barcelona Pep.G
2009-03-28 15:22
Människor, det skulle inte funka med både Ribery och Messi. Det skulle bli för överflödigt. Det är som att ha den "förra" Ronaldinho tillsamans med den Messi vi har idag. D.v.s DET SKULLE ALDRIG FUNKA !
Barcelona Okkapokka
2009-03-28 15:21
Gud är störst!

Silva skulle givetvis bli en bättre spelare i Barca, med bättre spelare omkring sig. Men för mig blir ansvaret för stort på Eto'o & Messi om det är dom som ska stå för alla mål vi gör. Det räcker inte i längden.

Pep.G

Silvas naturliga position är som släpande anfallare, inte som ytter. Även om han spelar som den sistnämnda både i landslag och i klubblag.
Barcelona Gud är störst!
2009-03-28 15:18
Nä, I stick to my opinion. Jag tror också att Silva skulle utveckla målskyttet i Barca. Han behöver dessutom inte göra målen, det tar andra spelare hand om. Han har ett fantastiskt skott som skulle komma till hands.

Riberý är ju också en spelfördelare, han vill ju styra spelet där uppe så mycket som möjligt.
Annons: