/spanien/barcelona/forum/18948.aspx/spanien/barcelona/forum/18948.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Moe-_-
2009-03-15 15:40
Hur många matcher i veckan sänder canal+? Och vad är skilnaden mellan Canal+ och Canal+ sport?
Barcelona Moe-_-
2009-03-15 15:37
Jag tycker faktiskt att han är bättre än Berg och vissa andra som får chansen till A-lags spel.
Barcelona Sants Estacio (Mes Que Un Club ! 3)
2009-03-15 15:35
Ämne: -----------Valdes---....
Hahahahaha..

Driver du? Ställer Pep upp med det där laget i en av de viktigaste matcherna kommer jag sitta och gapa i soffan..
Kan lova dig att det där aldrig kommer hända. Inte mot Almeria och inte i dagens läge.
Barcelona Sants Estacio (Mes Que Un Club ! 3)
2009-03-15 15:34
Fan va gött att henok äntligen får chansen mot Portugal :D
Barcelona Messidinho_10
2009-03-15 15:32
Petersays //

Själv tror jag på detta

Messi--------Bojan--------Eto
Barcelona Andrés Iniesta #8
2009-03-15 15:24
detta är inget om matchen men vad skulle ni tycka ifall bojan lämnade på lån och kommer tillbaks efter ca 1-2 år.

Han skulle bli mycket bättre för ni alla har sätt att när han fått spela så har han varit grym men det tar tid. Förra säsongen presterade han inte så bra i början men efter ett tag såg alla bojan som en av världens bästa talanger.

Jag vill se han i barca centralt om 2-3 år som start spelare. Då är etoo 30 år typ och kan då lämna oss eller agera som en inhoppare.

Helst vill jag att bojan lånas då ut till en spansk topp klubb som kommer låta han få speltid så han kan spela cl också. Valencia skulle vara ett bra val ifall villa lämnade.
Barcelona Tiritar
2009-03-15 15:16
Ämne: -----------Valdes---....
Tror faktiskt det finns möjlighet att Hleb startar idag.
Barcelona haeger
2009-03-15 15:07
petersays

Nu ska vi inte ta o överdriva. Almeria är inte dåliga.
Barcelona petersays
2009-03-15 15:02
-----------Valdes-------------
Alves--Pique--Marquez--Caceres
-----------Busquets-----------
Xavi----------------Gudjohnsen
Hleb--------Bojan--------Henry

Vore kul att se bojan och hleb från start. Någon av Xavi och Iniesta vilas antagligen. Det har varit en hektisk matchperiod men nu dras tempot ned igen. Tror att Caceres får vänsterpositionen eftersom Sylvinho spelat ett par matcher nu.

Spännande ska det bli. Jag är pepp!
Barcelona Bernie
2009-03-15 14:17
Fick läsa om att Iniesta är lite osäker inför ikväll, har han medverkat för fullt på träningarna då? Uttagen i truppen är han iaf.

edit, fel länktips.
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2009-03-15 14:14
Ämne: Vilka lag vil ni hel....Krullo

Ska jag svara ärligt så skulle jag säga TVÄRTOM.
För jag har så mycket självförtroende för vår lag.
Är säker på att vi skulle kunna ge de en den bästa möjliga motståndet.
Barcelona AintNoOtherFan / Okkapokka
2009-03-15 14:14
krullo

För mig så duger allt motstånd. CL ser jag mera som en bonus i år. La Liga känns viktigare att vinna denna säsong.
Barcelona krullo
2009-03-15 14:06
Vilka lag vil ni helst möta i CL och vilka vill ni undvika?

Känns som Porto och Arsenal skulle passa bra.
Undvika vill man väl Liverpool och United.
Barcelona Islam_Bosna
2009-03-15 14:04
Vad var det han sa?
Barcelona Gud är störst!
2009-03-15 14:04
Oj sorry såg nu att Smogen hade länkat till denna tidigare.
Barcelona el Flaco
2009-03-15 14:03
westinho/

Hehe, Caparrós var klockren i sina uttalanden. Domarinsatsen igår var verkligen inte "normal".
Barcelona westinho | "Akta er för El Madridismo"
2009-03-15 13:57
Hahah har ni läst vad Joaquín Caparrós sagt efter real-matchen? Har alltid beundrat honom.
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2009-03-15 13:57
Dagens match är en välidgt viktigt match.

Hoppas att vi inte börjar med Sylvinho för jag vill se Cacéres defensiv i sån här match.
För om vi börjar med Sylvinho kommer vi att sakna Alves härliga offensiv bidrag som kommer säkerligen att behövas i denna matcn.
Så här hoppas jag att dagens backlinje ska se ut.

---Alves-------Marquez-------Pique----Cacerés----

Sen vill jag se Keita i dagens match med hans löp vilja eftersom jag tror att det kommer att behövas mot lag som Almeria som kommer förmodligen att parkera spelarbussen framför målet.
Så här ska dagens mittfält se ut antar jag.

---------Xavi----------Yayá-----------Keita------

Sen hellre att man startar med MEssi och sedan byta ut honom om vi leder matchen.
Hoppas att Henry får vila idag och att Iniesta tar hans plats för det kommer att behövas spelare som Iniesta som utmanar sin man, menar inte Henry inte gör det men Vampyren gör det bättre eftersom han viker inåt i stället för Tittis utåt mot hörnflagan.
Så här hoppas jag att anfallet ska se ut idag.

--------Iniesta----------Etoó----------Messi-----

Vad säger ni? eller vad tycker ni om denna förslag? vad är era synpunkter?
har ni en bättre? iså fall lägg upp det.
Kommentera gärna.

Mot 3 nya, fräscha poäng.

VISCA EL BARÇA Y VISCA CATALUNYA.
Barcelona AintNoOtherFan / Okkapokka
2009-03-15 13:55
Det blev seger för Barca Athletic med 2-0 :)

Luchos grabbar fortsätter att spela hem tre poängare.
Barcelona westinho | "Akta er för El Madridismo"
2009-03-15 13:54
2-0, slut. Ser bra ut nu för Barca Athletic.

Om nu Pep väljer att sluta som tränare 2010, då kanske luis enrique kan ta över? :)
Barcelona Rey Etoo
2009-03-15 13:44
Gonzalez_Barca //
Tack så mycket!
Barcelona Rey Etoo
2009-03-15 13:44
Goran maric har livsfarliga frisparkar
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-03-15 13:42
Rey Etoo

Se länktips
Barcelona Barcadinho.
2009-03-15 13:42
Jag tror mer på att Henry får vila på bänken i så fall. Och som vanligt är Iniesta till vänster istället och Xavi plus två defensiva i mitten.

Caceres istället för Sylvinho är inte en så stor skillnad, egentligen.

Klint/

Det var faktiskt skönt och läsa din inför match artikel.
Det var som att svälja en lugnande medicin.
Jag får också tro på en vinst, utan att behöva vara så orolig i förväg och vi får väl se ikväll.

Nu blir det en promenad och en fika med mina grabbar.
Kan ni tro på mig om jag skriver att solen skiner ute just nu.
Jag glömde nästan hur det gula klotet ser ut.
Man måste passa på då.
Barcelona Rey Etoo
2009-03-15 13:41
var kan man se barca athletic spela? tips någon?
Barcelona el Flaco
2009-03-15 13:41
haeger/

De två ändringarna hade jag kunnat skriva under.
Barcelona haeger
2009-03-15 13:38
2-0 Benja :)

el Flaco

Jo iofs, men skulle gärna se Iniesta ta Henrys plats och lägga in Busquets eller Keita på mitten.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-03-15 13:37
2-0 Barca athletic :)
Barcelona el Flaco
2009-03-15 13:34
haeger/

Visst har laget spelat många matcher på senaste tiden men att bänka Messi i en viktig bortamatch mot Almeria får nog väl ändå klassas som en mindre "överraskning".
Barcelona Barcadinho.
2009-03-15 13:27
smogen /

Ja, det var en ganska intressant artikel, men som vanligt så kan man nästan alltid kritisera ens åsikter.

Först jämför han inte laliga med övriga Europa, utan nästan alla hans jämförelser riktas mot PL (inget nämnt om Serie A eller Bundesliga t ex).

Sen att han tror att de engelska lagens framgång beror på spel filosofi är bara en liten bråkdel av sanningen.

De lyckas mest på grund av PENGAR.

Det är därför de dominerar så starkt på sistone.
När pengarna var mer jämnt fördelade mellan stora klubbar från olika ligor förut, så var dominansen inte så tydligt.

Sen nämner han misslyckandet i uefacupen för spanska lag.
Varför ska man ha så kort minne?

Sevilla har ju vunnit två gånger i rad uefacupen för två och tre säsonger sen (sist var det Zenit) och finalen för två säsonger sen var helt spansk (mot Espanyol).

Ser vi till CL för typ de sista 10 år, så har spanska ligan inget att skämmas för. Båda vinster o finalister.

Mina slutsatser är följande:

Man behöver inte ändra fotbolls filosofi i Spanien. Man har lyckats med den ganska bra. Laliga ligger tvåa i eufas-ranknig efter PL och det är inte ett dåligt betyg.

PL dominans på de sista två/tre säsonger beror mest på pengar och inte annat.

Det är dax för Platini o Co och försöka reglera på något sett fotbollsmarknaden,
eller det är kanske dax (tvung?) för spanska klubbar och försöka släppa in miljardärer och inte bli ägda av medlemmarna (som Barca eller Real).

Money talks...
Så enkelt är sanningen
Annons: