/spanien/barcelona/forum/18944.aspx/spanien/barcelona/forum/18944.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pep.G
2009-03-13 23:38
westinho | "Akta er för El Madridismo"

Aha så är det. Tack så mycket.

Mot lag som Numancia, Recreativo, Real Madrid m.m. som gillar att parkera spelarbussen framför sin målvakt så behöver vi ingen Keita utan en Iniesta, men mot lag som Man Utd, Pool m.m så behöver vi faktist en tvåvägsspelare.
Barcelona westinho | "Akta er för El Madridismo"
2009-03-13 23:25
Pep.G

En tvåvägsspelare, som Keita, jobbar upp och ner hela tiden. Bra i det defensiva jobbet och hjälper samtidigt till i det offensiva. Iniesta är nästan bara bra i det offensiva, vilket gör att vi enbart har Touré kvar som gör det defensiva jobbet. Om vi då får problem med att hålla i bollen kan det bli för mycket jobb för honom.

Jag är på din sida dock. Jag vill ha Iniesta och Xavi tillsammans på mittfältet. De har bevisat för alla att de kan spela tillsammans. Men det skulle inte vara fel att ha ett lite tyngre mittfält när vi har svåra bortamatcher.
Barcelona Rey Etoo
2009-03-13 23:23
Är det bara jag eller kan Puyi ibland ta för mycket ansvar?

Ibland känns det som om han är på alves plats när han inte ska vara där och ibland känns det som om han vill styra hela backlinjen sj.

Jag mena han får förlita sig på sina lagkamrater ilband.

Det kanske har att göra med att han spelar på olika positioner allt som oftast vad vet jag?

Men missuppfata mig inte puyol är fortfarande bästa mittbacken:D
Barcelona Pep.G
2009-03-13 23:22
Andrés Iniesta #8

Hur ska ne spelare som Silva kunna stoppa talanger när inte Ribery kan ?

P.S Jag skulle gärna vilja veta EXAKT vad en tvåvägsspelare är och vad han ska göra. För varje gång jag vill se Iniesta och Xavi på mittältet så klagar folk på att vi behöver en tvåvägsspelare också.
Barcelona el Flaco
2009-03-13 22:56
Ämne:
Trött på alla som ....
Första mötet spelas den 7/8 april och returen den 14/15 april. Det står under "spelschema" till vänster.
2009-03-13 22:51

Trött på alla som kritiserar Abidal. Han har visat denna säsongen att han är utmärkt som vänsterback i Barcelona. Precis som Henry behövde han en säsong på sig att anpassa sig, denna säsongen har han varit riktigt stabil och även gjort några fina offensiva löpningar.

Skulle inte byta ut Abidal mot någon annan i världen. Riktigt synd att han drog på sig en allvarlig skada nu när han behövs som mest. Vi får helt enkelt hoppas att Sylvinho/Cáceres sköter sig.

När spelas kvartsfinalerna?
Barcelona Andrés Iniesta #8
2009-03-13 22:30
Sant vårt försvar är inte så bra som de flesta andra topplagen i världen men vår offensiv är bäst av alla i världen.

Alves,Abidal tycker jag är grymma ytterbackar en mer offensiv den andra lite mer defensiv men kan gå upp ibland.

Puyol är ju given bland mittbackarna men vem ska ta den sista platsen. Är marquez bra nog att spela där eller ska milito ta den platsen? Vi har ju pique,Caceres och Henrique som också kanske är på väg tillbaks.

Hur ska backlinjen se ut nästa år? vem ska bort vilka ska köpas?

Angående anfallet så vill jag ha ribery då han är äldre och när han är ca 30-32 så är Talangerna redo att starta där. Men köper vi silva stoppar han deras utveckling. Därför vill jag köpa ribery och sälja hleb.

Ribery--Etoo--Messi

Henry stannar kvar ett sista år som supersub eller ibland starta. Iniesta kan spela på kanten om det behövs men återigen kommer bojan få lite speltid. Vad ska man göra åt detta?
Barcelona Barcadinho.
2009-03-13 22:10
Ja, ni får ha en forsatt bra diskussioner och en trevlig kväll.

Jag fortsätter vidare...
Barcelona Barcadinho.
2009-03-13 22:04
Ämne: Hetfield//

Är tvu....
Jag tror inte heller att Ribery kommer till Barca nästa säsong. Han har ett kontrakt fram till 2011, så det är ingen brådska mför Bayern.

Dock nästa sommar kan det vara något annat på tal. Ska man låta honom byta klubb fri utan en enda euro. Det är ett dilema som många klubbar har om deras stjärnor.
Antigen att vänta till sist och låta spelare gå fri eller släppa tidigare med tjocka buntar.
Även om Bayerns ekonomi är stabil, så betyder det inte att man skiter totalt i pengar.

Sen är det så att Bayern har aldrig haft stora stjärnor som är icke tyskar. Det är första gången ni har en stor stjärna som är en utläning. Och det kan bli intressant coh se hur ni sköter den här situationen.

Och från Riberys del. Han kommer att tjäna mycket pengar var han är går och han kanske kommer att välja en ny utmaning.
Han vill kanske prova fram den spanska ligan t ex, eller att han vill kankse prova och vinna CL med Real. Vad vet vi.

Rummingge som var en stor stjärna förkökte också prova något annat och lämnade Munchen till Inter. Det gick inte bra och han återvände efter några säsongen men han blev sugen...

Ribery är inte tysk och inte uppfostrad i Bayerns ungdomsakademi.
Ingen kan förvänta sig att han kommer att ha ovanligt lojalitet till sin nuvarande klubb i all evighet.
Barcelona AintNoOtherFan / Okkapokka
2009-03-13 22:04
Och om jag fattade rätt så var väl Barcelona världens rikaste klubb om skulder var inräknade?

Oavsett hur de än är kan jag inte bry mig nämnvärt, för liknande statestik ändras hela tiden. Och det är knappast dom ekonomiska musklerna som avgör i slutändan, för då hade Manchester City vart världens bästa lag just nu.
Deportivo Der grössten FCB FAN
2009-03-13 21:54
iMadrid//

Det var därför jag skrev Hetfield//...
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-03-13 21:53
Der grössten FCB FAN

Ditt Bayern har svårare att locka till sig stjärnor till en liga som Bundesliga än vad Barcelona har.

Att en medlem här säger att han vill byte Bojan och Hleb + pengar mot Ribéry står ju knappast fö vad klubben vill. Det är inte så att Laporta sitter här och skriver.

Ribéry är en underbar spelare men jag föredrar David Silva som vi kan få billigare och vi har sett hur han spelar med Xavi och Iniesta i landslaget.
2009-03-13 21:53
ciao - V//

Källan är forbes, den alla använder... Skulder räknas inte in där, men Bayern har inga speciella skulder, då vi inte ägs av en person utan är en sorts aktiebolag, ett så kallat E.V (Eintragener Verein)
Barcelona Barcadinho.
2009-03-13 21:51
Om helgens matcher:

Båda Barca och Real har mycket svåra borta matcher. Almeria är starka hemma med bra hemmafacit: endast två förluster (och bägge med 0-1, mot Deportivo o Sevilla).

Men jag tror att Real har en aning svårare match. Bilbao o Almeria är ungefär lika bra, men det är just inställningen som kan avgöra.

Bilbao har erbjudit sina fans på en underbar tillställning mot Sevilla och festen i Bilbao var lång efter matchen. Mot Barca var de totalt urladdade och trötta. Men efter en veckovila så är alla krafter och motivationen tillbaka.

Bilbao har två stora matcher o bjuda sina fans resten av den här säsongen.
Finalen mot Barca (räkna med 30 000 resenärer till finalen) och matchen imorgon mot Real. Alla lag vill slå Barca o Real och aptiten är större på hemmaplan.

Bilbao var otroligt taggade mot Sevilla. En kämpe insats med press på boll och hårda tacklingar och de vann stort (3-0). Spelarna har fått ett bevis på att med en rätt inställning så kan man slå alla lag. Även om man har sämre spelmaterial.

Och jag är övertygad om att de kommer att köra på samma sätt igen mot Real och göra matchen surt och obekvämt för marängerna.

Jag tror att Barca kan ha en aning lättare att hämma Almerias ambitioner och plocka poäng.
Men det är inte säkert att vi lyckas.

(förlåt att jag bombarderar er med inlägg nu. Jag har tillgång nu en stund till datorn, så det är lika bra och passa på…)

Barcelona Ciao-V
2009-03-13 21:48
Ursäkta men var hittar du den där statistiken? Det finns väldig många olika statistik och variation på rankningen av klubbar när det gäller ekonomi.
Att Bayen har bättre ekonomi än Barca har jag svårt att tro i dagsläget.
Det beror helt enkelt på hur och vad man räknar/vad som värderas.
Sen Ribery vill jag inte ha i Barca. Behåll honom gärna.
2009-03-13 21:38
Hetfield//

Är tvungen att svara dig. Det du snackar om, Hleb, pengar och Bojan i ett år, det kommer aldrig att hända. För det första, så är vårt mittfält helt fullt, så vi behöver inte Hleb. Vi har Schweinsteiger på den positionen och ett steg in har vi nästa säsong Tymoschuck... Sen vad det gäller Bojan, så har vi aldrig tagit in unga blivande stjärnor och fostrat dem åt andra lag, vi lånar ut VÅRA för att de ska bli stjärnor. Dessutom har vi så många unga stjärnor nu, att vi de knappt får plats och många måste lånas ut. Som exempel kan vi ju ta Kroos, som lett Tyska U 21 landslaget till EM (nu utlånad), sen kan vi ta Müller som gjorde mål och assist i sin första championsleague match och blott andra a lagsmatch. Tillsist så behöver vi inte pengar, vi är världens femte rikaste klubb och det kan jämföras med att ni är sjunde.
Barcelona Barça-fan
2009-03-13 21:37
Barca såklart!
På Söndag, 21:00, Almeria - Barcelona.
Barca såklart!
2009-03-13 21:35
När sänds nästa Barcamatch på tv4 sport?
Barcelona BlueRed.
2009-03-13 21:29
Benzema verkar vilja stanna en säsong till i Lyon.

*Länk
Barcelona Barcadinho.
2009-03-13 21:05
En sak som jag bara måste gnälla lite, eftersom jag inte kan släppa det från mitt huvud de sista två dagarna är Juninho.

Det är klart att Iniesta inte kunde gå hem efter matchen. Juninho gick på hans fötter hela tiden.

Ni vet, det finns ibland stora eller små saker som gör att man börjar uppskatta en spelare från en annan klubb, eller tom en annan klubb.

Och det finns ibland små saker som gör precis tvärtom. Jag gillade på något sätt Juninho, men jag har tappat nu all respekt för grabben.
Vad är det med honom? bara gå på el Vampiros fötter hela tiden.
Vad vill han tjäna med det?
Massa med små tacklingar mitt på plan till o med.
För vilket syfte?
Är det det rätta sättet att skaka Iniesta ur balansen?

Vill han uppmuntra sitt lag, så får han hitta på andra sätt och peppa kamraterna, inte genom att sparka fötter på vår mest viktiga spelare just nu.

Och vad vill han visa med sin irritation mot Alves?
Menar han att Barca försöker vinna tid genom filmningar eller sånt?
Blev han irriterad av att man slös med tid?

Jag fattar inte.

Man måste kunna förlora med heder.

Jag tror att de flesta av Lyons fans, samt spelare på plan är medvetna om att de förlorade, eftersom det andra laget var bättre.
Vi är vidare eftersom vi var det bättre laget i dubbelmötena.

Nej du Juninho.
Osportligt beteende hela matchen igenom.
En dålig o osportslig förlorare som gjorde att jag har tappat respekten för honom.

(förlåt att jag gnäller, var bara tvungen o berätta mina känslor för folk som förstår vad jag pratar om och jag hann inte skriva det tidigare).
Barcelona Barcalonawi
2009-03-13 20:55
Ämne: Rambla//

Jag syft....Cesc//
""Arsenal försöker spela som Barcelona men klarar inte av det"" är inget vi säger för att provocera, det är en fakta för oss.
Personligen gillar jag Arsenal bäst i PL, men ni är långt ifrån att köra lika offensivt som Barcelona. Ni har för många heta talanger och för få tunga rutinerade spelare. Så gör själv en snabb jämförelse på varje position mellan våra och era spelare och då förstår du varför Arsenal inte kan komma upp till Barcas nivå, inte i dagsläget iaf.
Barcelona Barcadinho.
2009-03-13 20:46
Cesc Fabregas#4/

Jag tror inte att du behöver vara orolig att folk här i Les Rambles underskattar Arsenal eller tycker att laget är dåligt.

Du brukar kanske läsa såna saker i engelska forum men här står det inte så ofta dåligt.

Enligt vad jag har läst i Les Rambles så finns det många barcafans som faktiskt uppskattar Arsenal.

Uppskattar Arsenals offensiva spel ideologi och att man satsar på unga (Nasri o Walcott ser tom ut som barn, äkta babyfaces).

Och akta motståndarna, när Arsenal får en bra dag. Inte roligt alls.

Det enda som vi har att klaga över Arsenal o andra engelska lag är att de skickar för ofta sina scouter till La Masia.
Kan de inte flyga vidare till Sydamerika, eller så.
Spanien Cesc Fabregas#4
2009-03-13 20:15
Rambla//

Jag syftade på denna säsong inte förra,jag vet att ni hade en massa borta ville bara förklara vår situation just denna säsong,

förövrigt bra diskuterat även om vissa kommentarer som "Arsenal försöker spela som Barcelona men klarar inte av det" är provocerande och frestande att bemöta. Tänk om alla börja spela på result alá Benitez/Mourinho.
Barcelona Barça-fan
2009-03-13 20:07
Ang. diskussionen Ribery/Silva så tycker jag Ribery är snäppet bättre som fotbollsspelare just nu. Samtidigt tycker jag Silva är det bästa alternativet. Anledningarna stavas att Silva redan kan Spanien, samt att jag tror han har större utvecklingspotential om man tänker långsiktigt. Ribery är redan stjärnan som kan föra ett helt lag, se Bayern. En sådan har vi redan i Messi. Missförstå mig inte, jag tror Ribery skulle lyckas bra i Barca men jag får lite dåliga galacticos-vibbar. Silva är därmed ett säkrare kort som jag tror - på lång sikt - kan göra stor nytta i Barcelona.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-03-13 20:01
Ämne: Ämne: Klint/ ....
Kunde inte ha sagt det bättre själv, låt oss sätta en punkt där.
Barcelona Rambla
2009-03-13 19:58
Ämne: Klint/

Jag har då....Vi var utan Messi och Eto'o i över 5 mån förra säsongen. Ronaldinho nästan hela säsongen. Henry var skadad till och från, när han spelade var han inte helt fit. Så vi vet hur det känns att vara utan viktiga spelare. Trots det så gick vi till semifinal i CL, semifinal i CdR och utmanade i ligan en bit in på våren.

Ni räds inte Barça och vi räds inte på långa vägar Arsenal. Fine, låt oss lämna vid det.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-03-13 19:57
Cesc Fabregas#4

Arsenal passar oss för dem likt Barca kör otroligt offensivt, lagen är inte precis kända för att spela jätte taktiskt, av alla eng lag möter vi hellre Ars.

Ingen bör underskatta Arsenal, deras fotbolls filosofi är mäktig och underhållande, skulle bli en bra match. Men Pool och Manchester måste vi slå så är det bara, de slog ut oss och det vankas revanch!
Spanien Cesc Fabregas#4
2009-03-13 19:43
Klint/

Jag har då inte sagt att ni ska vara rädda för oss men varför förväntar sig folk att Arsenal alltid ska vara rädda för dessa giganter, Vi har ju slagit ut Juve och Real med sina galacticos på samma säsong vi har slagit GRANDE Milan som skulle slakta oss på San Siro vi blev bortdömda på Anfield i CL sammanhang som vanligt vi har redan slagit Man U iår med ett skadedrabbat anfall. Arsenal räds ingen vi har bara en snål tränare som vägrar slänga pengar på heta spelare.
Barcelona BlueRed.
2009-03-13 19:34
Islam_Bosna

Så du vill, med ett par mindre ord, ha en galactico "era" i Barcelona?
Nej tack. Du kanske ska tänka på att Barcelona har lagt mycket tid och pengar på La Masia och ungdomarna där längtar till att få ta på sig Barca tröjan en dag och få spela bredvid Leo Messi. (Som för övrigt också är från La Masia)

Sen kan du glömma att Ribery ens kommer tänka på att sitta på bänken. Ribery är en man för startelvan.

Sen förstår jag inte varför du tycker att Yaya Touré ska bli bänkad? Berätta gärna vem det är du hade tänkt dig ta över hans position.
2009-03-13 19:31

Han har en poäng nr det gäller Barcelonas försvar, det är mycket mer darrigt än Chelseas, Uniteds eller Liverpools. Dock så har vi så mycket bättre mittfält/anfallsspel så det väger upp (hoppas jag).

Jag skulle vara nöjd med Arsenal i kvarten. "De försöker spela ett spel som liknar Barcelonas, men klarar inte av det". Deras försvar är inte heller fläckfritt. Med Iniesta, Messi, Henry och Eto'o skulle Arsenals försvar inte klara sig i 20 minuter utan att läcka.

Jag föredrar hellre att Barcelona spelar bländande fotboll med lite darrigt försvar, än tråkfotboll med stabilt försvar.

Fotboll ska vara kul att titta på, tyvärr är det många lag som glömt bort det och går endast på resultat nuförtiden. Vi ska vara stolta över vårt Barca, även om vi inte skulle vinna något denna säsongen.

BLAUGRANA!
Annons: