/spanien/barcelona/forum/1894.aspx/spanien/barcelona/forum/1894.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona neymar JR
2016-02-08 15:36
Jag hatar matcherna kl 12-16:00 fotboll skall spelas efter kl 19:30
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2016-02-08 15:35
Flavia
Här är länken till lönerna i Barca. Lyckades få tag i länken. :)

Obs! Trovärdigheten på dessa uppgifter kan säkert ifrågasättas.
Barcelona Rambla~
2016-02-08 15:22
@enkos:

Precis, dessutom notera linjedomarens position på bilden. Han står ju perfekt placerad. Han ska inte kunna missa det.
Barcelona Liunil Masse
2016-02-08 15:22
The league have scheduled 12 Barça games at 4 PM this season so far. Real Madrid 13. Targeting the asian market. Fler o fler gånger kommer Barca o Real få spela kl 16.00 pga den asiatiska marknaden, money talks. Real Madrid gör sina bästa matcher den tiden medan Barca gör sina sämsta. Jag vet inte varför, men något måste göras för vi kommer spela kl 16.00 mer o mer.
Barcelona Liunil Masse
2016-02-08 15:15
Laporte (Athletic): "I didn't say I would reject a Barça offer, as media report. I said first I should get one, then I'd analyze it." [as] note: several english and spanish media mistranslated a statement of laporte during an interview with french tv
Barcelona Barca3# BIGPUN
2016-02-08 14:47
Tror faktiskt vi tar Valencia ganska lätt i returen trots med B-laget. Dem är i såpass dålig form att vi ska kunna vinna stabilt med munir och co
Barcelona enkos
2016-02-08 14:36
@Coach Pep.:

Och idioter av domare rånar honom på en sån assist. . Hoppas pajasen vid linjen är stolt för det
Barcelona Rambla~
2016-02-08 14:24
Intressant läsning om hur utköpsklausuler fungerar i Spanien.
Barcelona Coach Pep.
2016-02-08 14:08
Den här ögonblickspassningen (länktips) av Iniesta igår summerar varför han är ett geni och en av de bästa passningsspelarna genom tiderna.

Här nedan är en stillbild av vad Iniesta ser innan han slår passen

http://i.imgur.com/rZNLVPG.png?1

Iniesta vet att han kan slå den från början och tvekar inte en sekund innan han instinktivt avfyrar projektilen med laserprecision.
Barcelona Rambla~
2016-02-08 13:33
enkos Sluta vara så envis hela tiden. Hur oprövade kort var inte spelare som Henrique, Keirrison och Douglas? Det är en sak att de värvas in men fick de ens chansen att visa upp sig? Henrique och Keirrison spelade inte en enda tävlingsmatch för klubben. Varför inte då? Jo, för att Pep ansåg de helt enkelt vara usla.
Barcelona Liunil Masse
2016-02-08 13:26
[QUOTE=enkos]Hur ska man veta om en värvning är idiotisk eller inte? det är väl lätt att vara efterklok. Zlatan kostade enormt men floppade hos oss, Martinez ville vi ha men han floppade i Atletico, Cuadrado ville vi ha men han floppade i Chelsea,, alltså bara några exempel på stora spelare som har bevisat sig men ändå floppat,, [/QUOTE] Fast nu var Douglas redan usel i Sao Paulo. Martinez och Cuadrado var nyckelspelare i sina klubbar innan de flytta o floppa.
Barcelona enkos
2016-02-08 13:20
@Rambla~:

Hur ska man veta om en värvning är idiotisk eller inte? det är väl lätt att vara efterklok. Zlatan kostade enormt men floppade hos oss, Martinez ville vi ha men han floppade i Atletico, Cuadrado ville vi ha men han floppade i Chelsea,, alltså bara några exempel på stora spelare som har bevisat sig men ändå floppat,,
Barcelona Rambla~
2016-02-08 13:17
Flavia
Sorry, har inte någon länk eller källa. Läste i ett anant internationellt forum.

påfågeln
Jo, det är lätt att tro att det handlar om Rosells Brasilien-kopplingar. Fast det värvades skumt redan under Laportas tid när Txiki gjorde affärrer med det där Traffic som hade andelar i både Henrique och Keirrison. Det ska tydligen vara samma sak med Douglas.

Fattar inte varför de envisas med dessa idiotiska värvningar som inte leder någon vart.
Barcelona enkos
2016-02-08 13:08
@Flavia:

Så blir det med spelare som hämtas utifrån. Ingen som precis visste att han skulle floppa
Flavia
2016-02-08 12:16
@Rambla~:

Jävlar, vart har du läst det någonstans?
Barcelona påfågeln
2016-02-08 12:04
Douglas måste ha världens bästa jobb. Få leva dag ut och dag in nära Barcelonas a-lag, lyfta en sjukt hög lön, väl medveten om att han aldrig kommer att nå högre än sin nuvarande position. Hoppas att han åtminstone är väldigt duktig på att vara en bra vän till Neymar och Dani Alves, något annat verkar han inte duga till.

I vems intresse värvas han till Barca? Det är mycket smuts med ursprung i Rosells Brasilien-kopplingar som finns kvar i klubben...
Barcelona DM1982
2016-02-08 11:59
[QUOTE=Rambla~]Visste ni att Lord Douglas har dubbla lönen av Sergi Roberto, 7 ggr mer än Munir, 10% mer än Bravo och nära samma lön som Rafinha? Detta för att göra praktiskt taget ingenting. Det är ju fan inte klokt. [/QUOTE] Har för mig att Song också klev in på en sjuk lön, mycket högre än Busquets till exempel.
Barcelona Davids3
2016-02-08 11:33
Messi: "Without me, Barca will be the same, without Barca i would be nothing."

Den ödmjukheten.. :/
Barcelona A good coach is everything!
2016-02-08 11:25
Rambla~ Vår ledning är inte klok!
Barcelona neymar JR
2016-02-08 11:10
Har han högre lön än bravo? Kan väl ändå inte stämma
Barcelona Rambla~
2016-02-08 11:07
Visste ni att Lord Douglas har dubbla lönen av Sergi Roberto, 7 ggr mer än Munir, 10% mer än Bravo och nära samma lön som Rafinha?

Detta för att göra praktiskt taget ingenting. Det är ju fan inte klokt.
Barcelona Barca3# BIGPUN
2016-02-08 02:31
@messiooooxavii:

Hur Kandu vara så säker på det?
Barcelona messiooooxavii
2016-02-08 01:58
Marcelo e inte mycket bättre än Danilo plus så kommer Nacho lira Vb
Barcelona Barca3# BIGPUN
2016-02-08 01:52
Marcelo kan bli borta ett par veckor. Inte för att jag vill att en spelare ska bli skadad spelar ingen roll om det är Real Madrid spelare. jag hoppas Marcelo återhämtar sig för hans och reals skull. Men visst vattnas det i munnen att Danilo kommer att spela flera matcher nu hehe
Barcelona messiooooxavii
2016-02-08 01:38
Håller på Broncos lite känner jag :)
Barcelona A good coach is everything!
2016-02-08 01:24
Jävla skit försvar Carolina har Newton får inte ens en sekund med bollen!
Barcelona älskabarcelona
2016-02-08 01:16
Tw Pique: "10-0.. Still a lot left, but that Broncos defense reminds me of ours, no? @Mascherano ??????
Barcelona messiooooxavii
2016-02-08 00:59
Superbowl e fan riktigt kul
Barcelona Busquets
2016-02-07 23:56
Vad är man utan en ungdomsakademi med egna talanger som slår sig in a-aget? Madrid! 1 ligatitel på 7 år, en cl på 13 år. Barca är exemplet på att talanger som brinner för klubben är modellen för framgång. Det är vad tyskarna upptäckte efter deras landslag fiasko för ett tag sen. Bundesliga har gjort till lag att varje klubb ska han en ungdomsakademi. Det gav tyska landslaget VM guld och ligan spottar ut talanger på högvarv. Mina vänner vår bästa era någonsin i klubben har kommit under våra egna talanger när de fick en mer betydande roll och framträdande av Pep Guardiola Puyol, xavi, Iniesta, Messi och ni kan själva resten. Till och med våra tränare är x Barca legender eller la masia spelare som kan vårt spel. Det snackas mycket om att Barto missköter La masia och det gör mig orolig för att beviset har vi framför oss av lag som kört med egna talanger de når framgång och motsatsen ser vi varje dag i psg, city och Madrid där man tror att köpa stora etablerade spelare är svaret. Kanske ett kortvarig svar. Alla över hypade spelare från Portugal eller andra ligor har misslyckats grovt. Jag väljer odla egna spelare som brinner och krigar för klubben på ett helt annat sätt. Precis som Cruyff sa. Och krydda med spelarköp som vi alltid har gjort.
Barcelona Ribohn Fan
2016-02-07 23:54
Jag känner mer och mer att prio ett är en ny innermittfältare av klass. Busquets och Iniesta får dra ett för tungt lass just nu. Rakitic och Arda tycker jag faller ihop för lätt. För långsamma i fötter och huvud. Sergi gör det bra tycker jag, men för tidigt ännu att ställa några högre krav på honom. Mascherano har pluss på allt som Rakitic och Ardan saknar, men saknar passningsspelet och att lösa trånga situationer. Vi skulle behöva en spelare av typ Ramsey. Fan vad jag saknar Xavi.
Annons: