/spanien/barcelona/forum/18936.aspx/spanien/barcelona/forum/18936.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-03-16 22:16
Stackars Huntelaar som blir dissad av Robben och Van Der Vaart.
Barcelona Rambla
2009-03-16 22:15
14 assists, 10 i ligan.
Barcelona DaniAlves
2009-03-16 21:55
Dani Alves har gjort 13 assister och 3 mål den här säsongen, för er som undrar..

9 asisster i ligan 2 i cl och 2 i cdr.
alla 3 målen har han gjort i ligan.
Barcelona 8 man fram
2009-03-16 21:50
snacka om hjärta - passande smeknamn
Barcelona 2HeadsOnEagle
2009-03-16 21:41
Hahaha fetaste Eto'o videon hahaha
Barcelona Nesto
2009-03-16 21:30
Ämne: HAHAHA!!

Ni måste....
HAHAHA!

Bra inlevelse, fifan vilken spelare!
Canaletes
2009-03-16 21:28
el Flaco

verkligen!
vad betyder props? :P
Barcelona J.Gamper
2009-03-16 21:28
Ämne: HAHAHA!!

Ni måste....
HAHA klockren.. Etoo är bara för skön :D
Real Madrid Sherko
2009-03-16 21:27
Pep.G

Tror också det, men det lustiga är ju att Realmadrid.com säger att han har gjort hela 14 assist endast i ligan :S

Canaletes

Vilken skön kille :)
Kan inte tänka mig att han lämnar Barca alltså..
Barcelona el Flaco
2009-03-16 21:27
Canaletes/

Haha, fan, va skön Eto'o är.
Props för länken.
Barcelona Pep.G
2009-03-16 21:25
Sherko

Jag tror statisktiken står på Alves sida. Han har gjort FÖR många assists.
Canaletes
2009-03-16 21:22
HAHAHA!!

Ni måste kolla på den här videon från Eto'o från matchen igår

+ om ni kan spanska
Barcelona J.Gamper
2009-03-16 21:21
Ämne: Vilken diva Robben ä....
HAHA
Påminde mig om grundskole mobbning när Robben och Faart dissade Huntelaar. Fyfan.. man undrar vad problemet är?
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-03-16 21:18
Vissa säger att Alves brister i defensiven delvis för att han är så offensiv men kom ihåg vilken kondition Alves har. När laget är där uppe så är han där och hjälper till och när motståndarlaget försöker köra offensivt så är Alves där nere. Sanningen är faktist att Alves är perfekt i defensiven det har vi sett match efter match hur han vinner kampen på sin högerkant.

Ramos har inte övertygat mig efter EM.

Alves är för närvarande en av världens bästa spelare.
Barcelona Ciao-V
2009-03-16 21:16
Ämne: Nesto/

Jag läste ....
Oj, du hann skriva samma sak före mig...
Barcelona Ciao-V
2009-03-16 21:14
Ämne: Touré har väl inte f....
Vad jag kunnat läsa mig till, ska inga kontraktförhandlingar göras just nu under pågående säsong. Man skjuter upp förhandlingarna till sommaren. Jag tror att det finns en ömsesidig förståelse kring tanken.
Det handlar inte bara Toure utan även Eto'o, Valdes, Puyol, Marquez, och kanske till och med Messi.

Tycker att det är bra att man inte förhandlar just nu utan fokuserar på att vinna. Vinner laget blir ju spelarnas möjligheter att förhandla till sig bra kontakt än större dessutom.
Real Madrid Sherko
2009-03-16 21:13
Pep.G

Haha, det är inget snack om saken att Alves är bättre än Ramos offensivt, men jag undrar vad statistiken säger?
Barcelona Gud är störst!
2009-03-16 21:13
Vilken diva Robben är, se länktips hur han håller på och är rent ut sagt barnslig mot Hunteelaar.

Tydligen så är det lite problem mellan de 2.
Barcelona el Flaco
2009-03-16 21:12
Nesto/

Jag läste förra veckan att klubben tänker vänta till sommaren för att förnya hans kontrakt.

Kan inte se framför mig att Touré lämnar. Som du säger så är han en av de viktigaste spelarna, Pep har förtroende för honom och Touré har själv sagt att han vill stanna.
Barcelona Pep.G
2009-03-16 21:09
Sherko

HAHA säg att du skojar när du ställer den där frågan ?

Alves, vilken kille ! Ena minuten är han högerback och i andra minuten så är han vänsterytter:S
Barcelona Nesto
2009-03-16 21:05
Touré har väl inte förnyat sitt kontrakt än?

Frågan är varför i helvans förnyar man inte?
väntar man till sommaren eller?

Han är ju en av världens bästa defensiva mittfältare och en nyckelspelare i Barça!
Real Madrid Sherko
2009-03-16 21:00
Alves-Ramos diskussionen är egentligen oändlig, men jag står fast vid min åsikt.

Pep.G

Är du säker på att Alves är bättre än Ramos offensivt? Vad säger statistiken? :P
Enligt Realmadrid.com har Ramos gjort 14 assist i ligan men det tror jag inte stämmer.
Dem har gjort lika många mål iaf.

el Flaco

Allt pekar på att Perez ställer upp, jag kan inte föreställa mig någon annan president faktiskt, den nuvarande verkar vara okej men han vill vara vice-president.
Men vi får se till sommaren, blir det perez kommer förmodligen en stjärna att köpas, kanske två. Den som lever den får se.
Barcelona Andrés Iniesta #8
2009-03-16 21:00
ni beter er som små barn som diskuterar vem som är bäst mellan ramos och alves. Vi alla här vet att alla i barca säger alves och alla i real säger ramos. Så detta leder ingen vart.

Angående hleb situationen och vem vi ska köpa tills sommar och vilka som ska flyttas upp och lånas ut det vill jag inte tänka på nu. Jag litar på pep,txiki och grabbarna i barca och låt dem göra deras jobb.

Det ända jag tänker på nu är spelarna nu och hur det går för oss och det borde ni också göra.

Än så länge ser det bra ut. Formen tillbaks efter svackan och jag visste att den skulle komma men frågan var när. Skönt att var tillbaks iallafall och tycker det går bra för oss just nu. Hoppas det fortsätter så!!

Copa del rey final.
Leder ligan med 6p.
Cl kvart.

Det känns bra!!
Barcelona el Flaco
2009-03-16 20:51
Sherko/

I respons till ditt första inlägg så kan man ju se en klar koppling mellan politik och fotboll inte bara mellan rivaliteten mellan klubbarna, men även när det gäller presidentvalen. Det är alltid någon kandidat som lovar en eller flera storstjärnor och oftast, precis som inom politiken, så är det löften som oftast glöms bort.

Sen vad gäller den "listan" så ska man nog inte lita på den fullt ut. Vad jag vet så är källan till den listan lite mysko och det har väl inte ens blivit bekräftat om Perez ska ställa upp i valet eller inte (du får rätta mig om jag har fel).
Barcelona Pride of Spain
2009-03-16 20:50
Varför ville Real köpa Alves också? Var det för att deras högerback var för kass eller? Äsch, orka diskutera om denna saken
Canaletes
2009-03-16 20:49
Sherko

På Wikipedia står de att Dani Alves är bättre. kolla
Barcelona Pep.G
2009-03-16 20:48
Pride of Spain

Nej, den attityden behövs inte. Det här forumet är öppet för en anledning. Vi behöver inte hoppa på varandra för allting som nämns här. Barca och Real är kanske dödsfiender ute på plan, men vad gör det dödsfiendeskapet här på på Les Rambles ?
Barcelona Pride of Spain
2009-03-16 20:45
Sherko

Killen är lika nästan lika bra defensivt än som offensivt, han var ju 10 gånger bättren Ramos i el Clasico, så kom inte in här och säg att Ramos är bättre.
Barcelona Pep.G
2009-03-16 20:44
Sherko

Dagens ytterbackar ska vara mer offensiva än deffensiva. Mittbackarnas huvuduppgift är att försvara. Så är inte fallet längre för ytterbackar.

Ramos är bättre defensivt och Alves är bättre offensivt. Du har 100 % rätt, men Alves är bättre defensivt än vad Ramos är offensivt ;)
Real Madrid Sherko
2009-03-16 20:39
¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!

Pinsamt?
Höj inte Alves för högt nu bara.

Personligen ser jag att Ramos är bättre defensivt och Alves bättre offensivt.
Med andra ord föredrar jag Ramos, för hans krigarhjärta och hans defensiv, för att försvara är väl en försvarares huvuduppgift?

Men men, alla tycker som dem vill. Går inte att ändra på det, bättre att visa respekt för deras åsikter :) Nu säger jag inte att du inte visar respekt så du inte tar det fel.

Annons: