/spanien/barcelona/forum/18934.aspx/spanien/barcelona/forum/18934.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L!VOZ
2009-03-18 22:33
Hoppas på Man United på fredag från hella mitt hjärta, jag är så säkert på att vi kommer ta dem jävlarna!
Barcelona FCBARCELONA_10
2009-03-18 22:22
Jag skulle helst vilja ha Arsenal eller United på fredag.;)
Barcelona Allendinho
2009-03-18 22:20
måste få lite fart i forumet :P
Barcelona Allendinho
2009-03-18 22:20
Vad tycker du c.andrés ? :P
Barcelona Allendinho
2009-03-18 22:16
Jo jag skulle vilja att motståndarna skulle vara Arsenal, Man utd, Liverpool :) Arsenal för att vi ska bevisa för arsenal fansen att barca är bättre än arsenal, alla arsenal fans klagar på att de va lehmans fel... de va bara barcas vackra fotboll... Man utd som sagt, de skulle vara skönt om vi vann och fick hämnd.

Liverpool, jo de skulle bara va skönt och vinna mot dom :)
Barcelona C.Andrés
2009-03-18 22:13
Dröm motståndare i CL? Varför?

Själv hoppas jag på Chelsea/Man utd/Liverpool. Dessa tre är storlag som jag tycker skulle vara ett jävla bra drag runt. Mot Man utd har vi hämnd att utkräva. Liverpool skulle vara härligt att krossa med 3+ mål samt att Chelsea vore jävligt härligt att se bli förnedrade á la barca style.
Barcelona Allendinho
2009-03-18 22:13
Asså varför kan inte barca köpa en anfallare UTAN att byta med eto'o?
Barcelona D_ALVES_20
2009-03-18 22:10
Culéé

Även om det blir grova skador i Barca ändå jag vill inte ha Zlatan i laget, och det finns 3 - 5 anfallare ute i Europa som passar bättre än Zlatan hos Barca. Exempel nummer 1 (David Villa), han är snabb, teknisk, effektiv och etablerad både i La Liga och CL.

Nummer 2 (Llorente) som är etablerad i Spanien och kan ge mycket nytta för Barca, speciellt i Spanien sen vet jag inte hur bra jobb han kan göra i CL. Nummer 3 (Ribery) som på sätt och viss kan behövas för att skapa tyngd och stabilitet för Barcas trio, plus han är erfaren på nationell nivå och etablerad i CL.

Om Bayer M vill verkligen ha Hleb, dels vi kan sälja bort Hleb i smart affär. Om jag var Laporta då jag skulle ge Hleb plus lite CASH och ta Ribery. Alternativ nr 4 är Silva från Valencia, han är snabb, teknisk och har väldigt bra skott. Han kan skapa hot och göra mål mot vilket lag du kan nämna. Han är etablerad i La Liga och CL. Men det lilla negativa är att han inte kommer lägga tyngd eller balans på vår trio som Ribery kan göra.

Nummer 5 Karim Benzema som är ung, teknisk, stark fysiskt, snabb, bra skott, kan utvecklas, det finns många positiva saker med honom. Benzema kan passa in i Barcas system, men han kommer inte acceptera att spela på kanten eller vara rotations spelare. Han skulle kräva hög lön, det kan vara värt att köpa honom om Etoo lämnar Barca och om Txiki letar efter en framtids anfallare.

Bara så du ska veta en sak, jag skulle inte fira om Zlatan blir värvad av Barca. Inte för att jag har nåt emot honom, men jag firar när Barca köper rätt typ av spelare. Kom ihåg Barca är inte som Real Madrid, där det hela handlar om STÅLAR! Till och med Gravesen har erkänt att han var fel köp hos Real, vi är inte som Real. Jag ska rätta dig om en sak. Hur kan du tro att Sveriges landslag har bättre mittfält än Inter?

Är inte Quaresma/Mancini bättre än Alexandersson, Ljungberg? Jag tycker att han är bättre än båda, och tyvärr Rijkard gjorde ett grovt misstag att släppa Quaresma från Barca. Quaresma har underbar teknik, underbar känsla, underbara skott, och han har förmåga att spela på höger/vänster kanten.

Vem är bättre Cambiasso eller Lindroth, Källström? Cambiasso har spelat från start för Argentinga i VM, samt gjorde mycket bra jobb i Real och samma sak gör han i Inter. Jag vill inte gå långt ifrån diskussionen om Barcas framtid, men du bör ta fram lämplig fakta.
Barcelona Okkapokka
2009-03-18 22:07
Sen sjunker nivån när alla säger att nivån sjunker. Nu går vi vidare, tack.

Nån modig hjälte som vågar att ta upp ett nytt ämne?
Barcelona Cape
2009-03-18 22:03
Inte varit inne på ett tag, men det verkar vara en del transfer snack. Naturligt, men tråkigt. Varför snacka övergångar om det går bra? Den som vill värva ihop ett världslag kan väl köpa FIFA och lägga in sina favoritspelare där. Det är för tråkigt här inne just nu alltså...
Barcelona C.Andrés
2009-03-18 21:59
Barcelona kommer INTE att köpa Zlatan. Nu räcker det med urlöjligt fåniga tanken. Behövs ett nytt ämne att prata om: Nya camp nou är jävligt het,vilka ser fram emot det? Etc...
Barcelona VizzlA
2009-03-18 21:56
petersays:

man ska inte dra alla över samma kam trots en ringa ålder;)..men håller med att forummet har sjukt låg nivå..vartannat inlägg är från nån okunnig galactico inspirerad person..men men..personligen tycker jag inte barca ska ändra så mycket i laget max 3spelare in: ytter, målvakt (asenjo), vänsterback.

och mot all förmodan att etoo lämnar så är villa den ända som kan konkurrera:)
Barcelona Okkapokka
2009-03-18 21:54
Barca Athletic hade till och med varit ett bättre väl än Ipswich.

På 7 månader har han gått från hat-trick i Barcelona till Ipswich i englands andra division. Så nog tog han ett rejält snedsteg i sin kärriär, Även om hans agent nu hade en fot med i spelet också.
Barcelona Barca o Mort!
2009-03-18 21:53
Moe-_-

Eller hur han kunde ha blivit stor!

Andres Iniesta

Först och främst, Bojan vill inte bli utlånad.
Sen att låna ut spelare så visst i FM så blir dem dubbelt bättre. Men i praktiken så får våra talanger den perfekta speltiden tycker jag.

Tycker inte att vi ska låna ut våra talanger så att de lär sig spela som något defensivt lag. Hellre att de spelar några få minuter med oss och tränar med oss. Det är inte så lätt att komma in i vårat spelsystem.
Canaletes
2009-03-18 21:51
Ämne: Alltså nu är forumet....
I agree som fan asså.
Barcelona Andrés Iniesta #8
2009-03-18 21:51
petersays//

skulle inte du ta en time out??
Barcelona petersays
2009-03-18 21:48
Kanske skulle Barcelona inleda ett samarbete med Ipswich snarare än Celtic och sätta våra lånespelare där. Våga!
Barcelona petersays
2009-03-18 21:48
"Jag tycker verkligen synd om Giovanni. Killen kunde ha haft en underbar fotbollskärriär hos oss. Nu är han i Ipswich..... "

Inget skit om Ipswich! Jag kryssar alltid Ipswich på kupongen med motivationen att dom alltid vinner. Nu kan någon säga att det det gör dom inte alls, eftersom dom ligger i mitten i andradivisionen. Men det skiter jag i. Ipswich till PL igen till hösten!
Barcelona petersays
2009-03-18 21:46
Alltså nu är forumet så jäkla fånigt så jag tar time out några dagar tills ni lugnat er. Det är ju rene puertan här inne. Får man tro er har vi ju fem världsanfallare nästa år. Zlatanryktet satte nog skruv på den yngre generationen. Chilla för tusan.
Barcelona Tompa
2009-03-18 21:46
Culéé:
Angående ett högst EVENTUELLT köp av Zlatan. Mitt motstånd mot köpet handlar inte om att jag tycker Zlatan är för dålig för Barca, han är givetvis en spelare i absolut världsklass. Men är han värd de pengar som Inter kommer att kräva för att släppa honom? Nej, det tycker jag inte.

Om Etóo mot förmodan lämnar tycker jag David Villa är en bättre ersättare än Zlatan, framförallt för att jag tror att han passar bättre i vårt spelsystem

Vad gäller intresset för Barca i Sverige och La Liga i stort hade Zlatan varit et jättelyft. Men är det verkligen det bästa för laget? Visst kan jag ha fel men jag tror som sagt inte Zlatans spelstil passar så bra i Barcelona.
Real Madrid Neuthon
2009-03-18 21:43
Ämne: Ämne: Är det ....
1900 kr/år ?? O.O
Kostar bara 65 euro/år för medlemskap i real madrid

Du har inte koll på hur många medlemar barca har?
Barcelona Moe-_-
2009-03-18 21:38
Jag tycker verkligen synd om Giovanni. Killen kunde ha haft en underbar fotbollskärriär hos oss. Nu är han i Ipswich.....
2009-03-18 21:35
Canaletes//

jag sa att det som dem gör bra är att låna ut. Att dem inte kommer tillbaks är för det har så bra spelare så de inte får plats.

Men köper vi tex ribery. Han håller högst tills han är 30 i toppnivå. Då är ju gai ca 21-22 år och kan spela där. Man måste tänka lite så. Men real går ju ut och köper tex benzema eller aguero bara tog nån som exempel för dem skiter i talangerna kan man säga. Tex dem vill köpa benzema men vad händer med higuain då?? eller bueno.

Men pep å dem tänker på talangerna så dem vill inte köpa aguero utan mer en äldre rutinerad som kan spela bra som ribery och när han inte är i top har gai,pedro,jeffren,bojan mognat tillräckligt. Därför föredrar jag tex villa före aguero,benzema. Eller Ribery före silva.

En annan sak jag glömde skriva förut är att etoo lämnar ju till afrikanska mästerskapen. Så om vi har kvar honom så skulle det också vara bra ifall vi hade kvar henry.
Canaletes
2009-03-18 21:27
Andrés Iniesta #8

Dem lånar ut ja, men hur många kommer tillbaks, och när dem väl är tillbaks, hur mycket spelar dem? ;)

Javi Garcia, bra exempel på de
Canaletes
2009-03-18 21:11
Kolla hur Dani Alves såg ut innan han gjorde en Extreme Makeover... hahaha!
2009-03-18 21:04
vi borde låna ut fler spelare som real gör. Det är en bra sak som real gör att låna ut talangerna och det gör inte vi så ofta.

Låna ut bojan,jeffren,pedro.

Låt gai och thiago stanna i b laget och efter en säsong till låna ut dem till en spanskt lag i la liga och efter det är dem redo för a laget. Finns fler också som tex han anfallaren i b laget som flyttades upp precis. 91 är han.

Det är faktiskt en sak vi gjorde fel med bojan. Man borde lånat ut honom och nu skulle han varit mycket bättre.

Sälj sanchez, Han duger inte så är det bara. Om vi ska ha kvar han så låna ut han en säsong till och låt han få speltid så får vi se hur det går med honom.

Jag har inget fel med att hålla kvar hleb. Men han vill ju inte vara på bänken och därför borde han säljas. Han har ingen chans och få en startplats i barcas startelva någonsin. Men accepterar han bänken så är det bara perfekt.

Henry som "supersub" perfekt. Han börjar åldras och låt han spela en säsong till men som en inhoppare och det tror jag han skulle acceptera men frågan är om barca gör det eftersom hans höga lön.

In med ribery och villa ifall etoo lämnar.

Då ser vår anfallstrupp så här ut.

Ribery,Etoo/villa,Messi=startspelare Henry(supersub) Iniesta (kan spela där annars mittfältet för honom) Vem tar den sista??
Barcelona Napao
2009-03-18 20:39
Ämne: Ämne: Är det ....
aha nice tack för svaret.
Barcelona A/FCB
2009-03-18 20:31
Ämne: Är det nån som vet h....
Är själv medlem,det kostar ca. 1900 kronor/ år.
Barcelona A.Gaudi
2009-03-18 20:31
föredrar utan någon tvekan alls pique över Caceres. Pique är ifrån ungdomsleden, och väldigt stabil sett till hans ringa erfarenhet. Caceres kan inte ha imponerat på någon under hans tid i barca hitills. det var stora förväntningar men han har ej infriat dem. Pique däremot har imponerat, hur hånad han än må vara i puertan. Det var inte en slump att Del Bosque lät honom debutera i spanska landslaget nyligen.
Barcelona Barca o Mort!
2009-03-18 20:12
Culéé

Man kan fan inte värva en spelare för flera miljoner som ska ha högsta lönen i Barca, bara för ifall det skulle komma 2-3 skador på våra toppanfallare.
Annons: