/spanien/barcelona/forum/18928.aspx/spanien/barcelona/forum/18928.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Antonio Puerta
2009-03-16 16:28
Jag håller faktiskt med Hleb har talang han e snabb bra på utmana han behövs när matcherna eär tillstängda han förändra en matchbild Henry va såhär förra året men kolla nu o henry var 30 Hleb ärbara 28 han har tid till att anpassa sig efter spelet ge han ett år till o se.
Robben De La Red # 11
2009-03-16 16:10
kallesiete

Skillnaden är att Henry fick massvis med speltid förra året, tillskillnad från Hleb.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-03-16 16:05
Ämne: Klint, el flaco:
Kö....
Klart att Robben räknas som en världstjärna, bara för han är skadedrabbad gör honom inte till en mindre stjärna för det, när han lirar är han oftast grym.
Barcelona Hetfield
2009-03-16 16:01
Skillnaden mellan Henry och Hleb är att Henry behövs i barca, Hleb kan lika gärna byta klubb.

Vi behövde en som kunde ta över vänsterkanten efter att Ronaldinho försvann, och det är därför Henry fick chansen

I dagens barca så behövs det ingen Hleb då vi har spelare som Keita, Guddy, Toure, Busquet, Iniesta , Xavi i mittfältet
Barcelona el Flaco
2009-03-16 15:57
The Reporter/

Skriver under ditt inlägg till 100 %. Skönt att veta att man inte är den ende som tänker i de banorna.
Barcelona kallesiete
2009-03-16 15:53

Glömde.

Madrid sidan uppdateras ständigt och dom kommer med nya designs som jag måste säga jag tycker är ganska snygga.

När får vi se en uppdatering här? :)
Barcelona The Reporter
2009-03-16 15:53
Jag tycker att det är för mycket snack om nästa säsong, vilka ska säljas? vilka ska köpas in?

Vi leder ligan med 6p , Final i CDR och kvartsfinal i CL. Är det inte bättre att fokusera på denna säsong?

Självklart kan man ju önska att några spelare kommer och går, men tycker att det är för mycket.
Barcelona kallesiete
2009-03-16 15:51

Varför sälja Hleb? Henry var trögstartad i en ny miljö.. Kommer från exakt samma klubb. Hleb kan också växa och få mer självförtroende.

De gångerna han har kommit in har han gjort många bra saker och assisterat till många mål. Bland annat El classico där han slår en riktigt lång fin genomskärare till Henry som sen hittar Messi och även senast i Champions League mot Lyon när han hittar Keita.

Han har riktigt bra kvalitéer. Vill han stanna så låt honom för guds skull göra det!
Barcelona Andrés Iniesta #8
2009-03-16 15:40
låna ut bojan och sälj hleb.
Köp ribery.

Så här ska vår anfallstrupp se ut nästa säsong.

ribery,etoo,messi,henry. Iniesta kan spela där om det behövs. Sen vem ska ta den sista platsen?? Tycker man ska ha 6 st anfallare. Vi har 4 och iniesta som kan spela där.

Vi har spelare som är medelmåtta. Sånna som pedro,sanchez vill jag inte ha utan ge dem en chans å låna ut dem eller sälj dem.

Intresserade spela i akedemin som kan spela anfallare är många tex jeffren,gai,rosina?
Real Madrid Paco Buyo
2009-03-16 15:38
Klint, el flaco:
Köper båda era argument. Å andra sidan var det ett bra tag sedan Real värvade en superstjärna. Robben, räknas han?

Pérez själv formulerade ju sin värvningsfilosofi som "Zidanes y Pavones". Tittar man på hans tre-fyra första år var Real Madrid antagligen den klubb som hade mest kontinuitet i sin trupp av alla storlag och som värvade minst spelare.
Att Barça under de senaste åren haft en bättre och mer långsiktig satsning på ungdomslag, med en genomgående spelfilosofi på alla plan och i alla lag har betytt mer för laget än lyckade värvningar.

EDIT: ...och till den här säsongen har nog de spelare man lyckades göra sig av med betytt lika mycket för framgången som de man värvade. Real hade (och lär få) samma problem.
Barcelona el Flaco
2009-03-16 15:29
Paco Buyo/

Men Barcelona har också valt att satsa mer på la cantera än vad Madrid gjorde under Perez och Calderón. Och om man kollar på två senaste säsongerna så är Henry och Alves de enda två som får klassas som superstjänor. Resten (Touré, Keita, Abidal, etc.) är knappast spelare som säljer en massa tröjor i Asien eller som har samma status som de två förstnämnda.
Barcelona Klint
2009-03-16 15:28
Paco Buyo

Det är inte antalet värvningar jag menar utan vilket fokus man väljer att lägga på nya inköp. Högsta hönsen i Madrid har under en längre tid haft för vana att snarare prata om vilka spelare de villa värva istället för att tala om vad som presteras på planen.
Real Madrid Paco Buyo
2009-03-16 15:21
Mojito:
...och ändå har det i Real Madrid, sedan Laporta kom till presidentposten i Barcelona, bara värvats en spelare mer än i Barça. Mer pengar har lagts ner på värvningarna, men många fler än FC Barcelona har man inte värvat under perioden (går du tillbaka ytterligare några år och tar med Pérezs tidiga år lär nog Barça ha värvat mångt mer än Real).
Dääremot har det roterats friskare än hos Barça vad det gäller tränare, sportchefer och Presidenter.

EDIT: mer stavning
Real Madrid Ziz
2009-03-16 15:20
Klint:

Tror inte vissa människor inser vad det betyder att värva spelare till höger och vänster, familjer som ska flyttas, nya skolor/dagis för spelare med barn, nytt språk - egentligen ett helt nytt liv.

Verkar som att många tror att det just är, som ni har påpekat som i spelvärlden där man har möjlighet att köpa in och bryta kontrakt lite hur som man vill. Tror det handlar om usel verklighetsförankring helt enkelt.
Barcelona el Flaco
2009-03-16 15:03
2HeadsOnEagle/

Efter matchen mot Malaga kommer det spelas landskamper så det lär inte bli någon vila för många av spelarna. FIFA-viruset brukar ofta ställa till med problem för oss och det hela blir inte mycket bättre av att vi måste åka och spela en svår bortamatch mot Valladolid.
Barcelona Miguel.G
2009-03-16 15:03
2HeadsOnEagle,

Några kommer spela för landslaget så det blir ingen vila för dem.
Barcelona Mojito
2009-03-16 15:02
Klint

Visst är det som du säger.
Fansen är kräsna och det har blivit en spiral i övergångar ända sedan galacticostiden. Folk lever kvar i den tiden och tror att lösningen på alla problem heter värvningar. Var tar själen vägen är frågan.
Sedan är det ju så att Real (precis som de flesta andra lag) alltid har en svacka under säsongen, och då blir det helt galet i organisationen, från fans till ledning, vad gäller värvningar.

Även om jag inte gillar Perez så var det ändå lite "coolt" att se vilken ny stjärna som skulle komma senast han var president.
Mannen som lyckas med det omöjliga...?
Barcelona 2HeadsOnEagle
2009-03-16 14:59
Märkte nyss att det blir ungefär 2 veckors vila för lager efter nästa liga match (22 mars).

Enligt mig är det bra, då Barca behöver vila lite för dem kommer ha det tufft i aprill. Men det kan även vara något negativt då det finns risk för att formen försvinner...

Barcelona Klint
2009-03-16 14:54
Jag tror emellanåt att en värvning av spelare i kategorin Kaka och C.Ronaldo uppskattas mer i huvudstaden än en titel.

2HeadsOnEagle

Mitt inlägg var absolut inte menat som någon slags förrakt mot någon Madridsupporter utan snarare en frågeställning om hur den klubben fungerar i dagsläget. För min del kan jag inte begripa det.
G.Rossi
2009-03-16 14:53
Ämne: G.Rossi
Färgad som ....
erdelbarcaeselmillorquehiha:

Ok, joo jag förstår. skönt att du är objektiv iaf :)

Vissa cules skulle inte ägna en tanke åt frågan utan svara tveklöst Etoo, Alves!

Jag personligen skulle välja etoo framför villa alla dagar i veckan!

Gällande Maicon vs D.Alves föredrar jag Maicon då jag anser att han är mer stabil samt att han besitter grymt bra egenskaper och kvaliteter. (vilket även Alves gör men inte i samma klass)

Men Alves är inte långt bakom han, dock så är Maicon snäppet vassare vilket märks tydligt i landskamper då Maicon är Given.

men men, de e ju bara min åsikt =)
Barcelona 2HeadsOnEagle
2009-03-16 14:50
Klint

Det är sant. Även när det går super för dem så pratas det om värvningar, fast då inte lika mycket.

Känns som att madrid fansen som är registrerade här på SF (INTE ALLA) är en massa småbarn som inte nöjer sig förän världens allra bästa spelare spelar där.
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2009-03-16 14:50
Ämne: En intressant grej i....
Klint

Skulle deras önskelistor slagit igenom så hade t.o.m några här i Lés Rambles blivit värvad.

Det är så konstigt där inne.
Barcelona Klint
2009-03-16 14:36
En intressant grej i Madridklubben (med tanke på FM-önskelistan) är att det alltid pratas om värvningar i den klubben. Oavsett hur det går i liga och cupspel är den ständigt återkommande frågan på agendan - värvningar.
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2009-03-16 14:05
Ämne: PILMÀ (Blaugrana en ....
Gud finns inte

Ingen tvekan om att Pep en bra men vad vi pratade om va Islam_Bosnias inlägg där han uttryckte sin rädsla om att vi skulle tappa viktiga poäng mot Almeria med tanke på att två av världens farligast anfallare satt på bänken.
Barcelona Joanilson
2009-03-16 13:55
man undrar ju hur full kameramannen var igår.
han filmade ju fan allt annat utom bollhållaren. och som vid Bojans andra mål så såg kunde man ju bara se när bollen gick i mål och inte skottögonblicket.
Barcelona -Messi#10-
2009-03-16 13:41
Ämne: Tjena Grabbar!

ha....
G. Rossi
1. Eto´o
2. D. alves
Barcelona Hetfield
2009-03-16 13:28
Hleb är inte alls ett onödigt köp (förhand iaf), föratt han kan spela nästan överallt och det behövs när skadorna väl kommer fram, men håller med om att det är dags för Hleb att dra vidare och ta in en yngling eller Ribery
el capitano
2009-03-16 13:25
So what? jag skrev också att Pep gjorde fel när han bänkade både Lejonet och Titti, för att jag var livrädd att vi skulle tappa viktiga poäng mot Almaria med tanke på att Real låg på andra plats och då med endast "3" poäng.
Nu leder vi ligan med 6 pinnar och spelar drömfotboll. Njut av spelet och kolla på tabellen istället för att hacka på varann!

El Flaco bra krönika som vanligt, tummen upp.
Gud finns inte!
2009-03-16 13:16
PILMÀ (Blaugrana en mi corazón:
Jag tycker Pep är en jävligt bra tränare. Alla verkar inte tycka det. Vad anser du?
Barcelona serdelbarcaeselmillorquehiha
2009-03-16 13:05
G.Rossi
Färgad som jag är föredrar jag Eto'o framför villa, frågan om vem som är bäst tycker jag är svårare, eto'o gör för närvarande fler mål, men har ju faktiskt bättre förutsättningar med tanke på vilket lag han spelar i. Maicon och Dani är också klurig. Min personliga åsikt är att Maicon är stabilare defensivt, men att hålla på att jämföra såhär är oerhört svårt, speciellt om man ska försöka vara objektiv! :P Vad anser du själv?
Annons: