/spanien/barcelona/forum/18923.aspx/spanien/barcelona/forum/18923.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Nesto
2009-03-16 21:05
Touré har väl inte förnyat sitt kontrakt än?

Frågan är varför i helvans förnyar man inte?
väntar man till sommaren eller?

Han är ju en av världens bästa defensiva mittfältare och en nyckelspelare i Barça!
Real Madrid Sherko
2009-03-16 21:00
Alves-Ramos diskussionen är egentligen oändlig, men jag står fast vid min åsikt.

Pep.G

Är du säker på att Alves är bättre än Ramos offensivt? Vad säger statistiken? :P
Enligt Realmadrid.com har Ramos gjort 14 assist i ligan men det tror jag inte stämmer.
Dem har gjort lika många mål iaf.

el Flaco

Allt pekar på att Perez ställer upp, jag kan inte föreställa mig någon annan president faktiskt, den nuvarande verkar vara okej men han vill vara vice-president.
Men vi får se till sommaren, blir det perez kommer förmodligen en stjärna att köpas, kanske två. Den som lever den får se.
Barcelona Andrés Iniesta #8
2009-03-16 21:00
ni beter er som små barn som diskuterar vem som är bäst mellan ramos och alves. Vi alla här vet att alla i barca säger alves och alla i real säger ramos. Så detta leder ingen vart.

Angående hleb situationen och vem vi ska köpa tills sommar och vilka som ska flyttas upp och lånas ut det vill jag inte tänka på nu. Jag litar på pep,txiki och grabbarna i barca och låt dem göra deras jobb.

Det ända jag tänker på nu är spelarna nu och hur det går för oss och det borde ni också göra.

Än så länge ser det bra ut. Formen tillbaks efter svackan och jag visste att den skulle komma men frågan var när. Skönt att var tillbaks iallafall och tycker det går bra för oss just nu. Hoppas det fortsätter så!!

Copa del rey final.
Leder ligan med 6p.
Cl kvart.

Det känns bra!!
Barcelona el Flaco
2009-03-16 20:51
Sherko/

I respons till ditt första inlägg så kan man ju se en klar koppling mellan politik och fotboll inte bara mellan rivaliteten mellan klubbarna, men även när det gäller presidentvalen. Det är alltid någon kandidat som lovar en eller flera storstjärnor och oftast, precis som inom politiken, så är det löften som oftast glöms bort.

Sen vad gäller den "listan" så ska man nog inte lita på den fullt ut. Vad jag vet så är källan till den listan lite mysko och det har väl inte ens blivit bekräftat om Perez ska ställa upp i valet eller inte (du får rätta mig om jag har fel).
Barcelona Pride of Spain
2009-03-16 20:50
Varför ville Real köpa Alves också? Var det för att deras högerback var för kass eller? Äsch, orka diskutera om denna saken
Canaletes
2009-03-16 20:49
Sherko

På Wikipedia står de att Dani Alves är bättre. kolla
Barcelona Pep.G
2009-03-16 20:48
Pride of Spain

Nej, den attityden behövs inte. Det här forumet är öppet för en anledning. Vi behöver inte hoppa på varandra för allting som nämns här. Barca och Real är kanske dödsfiender ute på plan, men vad gör det dödsfiendeskapet här på på Les Rambles ?
Barcelona Pride of Spain
2009-03-16 20:45
Sherko

Killen är lika nästan lika bra defensivt än som offensivt, han var ju 10 gånger bättren Ramos i el Clasico, så kom inte in här och säg att Ramos är bättre.
Barcelona Pep.G
2009-03-16 20:44
Sherko

Dagens ytterbackar ska vara mer offensiva än deffensiva. Mittbackarnas huvuduppgift är att försvara. Så är inte fallet längre för ytterbackar.

Ramos är bättre defensivt och Alves är bättre offensivt. Du har 100 % rätt, men Alves är bättre defensivt än vad Ramos är offensivt ;)
Real Madrid Sherko
2009-03-16 20:39
¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!

Pinsamt?
Höj inte Alves för högt nu bara.

Personligen ser jag att Ramos är bättre defensivt och Alves bättre offensivt.
Med andra ord föredrar jag Ramos, för hans krigarhjärta och hans defensiv, för att försvara är väl en försvarares huvuduppgift?

Men men, alla tycker som dem vill. Går inte att ändra på det, bättre att visa respekt för deras åsikter :) Nu säger jag inte att du inte visar respekt så du inte tar det fel.

Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-03-16 20:33
Tittade in på Puertan för att se vad de snackar om och då ser man att de fortfarande snackar om värvningar hit o dit. Senast jag var inne på Puerta var för några veckor sedan.

Att de sedan påstår att Sergio Ramos är bättre än Dani Alves är bara pinsamt.
Barcelona 1&onlyMessi
2009-03-16 20:26
angående hleb så läste man att han har sagt typ.. "jag är njöd i barcelona och vill stanna men jag tänker inte spendera mina bästa år på bänken"

slutsatsen kan ni dra själv om ni inte är under 14 :)
Real Madrid Sherko
2009-03-16 20:20
Den där listan är absolut inte trovärdig, men ett par här verkar ha hakat upp sig på den.

Jag blir väldigt irriterad på alla möjliga rykten om vilka värvningar osv realmadrid ska göra. Det förstör verkligen imagen för Real Madrid, helt klart.

Många fans går ganska lätt "på" dessa saker vilket är tragiskt enligt mig, tidningar och falska rykten ger dessa fans en dålig vision av klubben.

Detta gäller absolut inte endast madrid, i princip varje klubb drabbas av detta. Bara för en massa skittidningar ska tjäna pengar på att lura fansen.
Canaletes
2009-03-16 20:14
asså STOR LOL!! till perez önskelista. Det är inte jul...
Real Madrid Raúl har lika många CL-titlar som Man Utd!
2009-03-16 20:09
issem.

Har Perez blivit vald än? Och tror du att man kommer värva alla spelare som står på listan?
Barcelona Criff
2009-03-16 19:46
Virtually the whole of the Almeria-Barça game took place in the home team’s half. Barça’s possession at the end of the game stood at 71%, which is a pretty impressive figure especially away from home. The team also completed 640 passes as against 190 by their opponents.
Barcelona Klint
2009-03-16 18:19
Både Niva och Dahlqivst med i denna veckas Eurotalk =). Det blir att se på programmet när man kommer hem.
Barcelona issem.
2009-03-16 18:13
Jag hoppas Madrid får alla stjärnor de önskar, de tror fan att det här är ett Fifa-spel och spelarna kombinerar hur enkelt som helst.
Barcelona Pep.G
2009-03-16 17:57
Hetfield

Han pratade med Zidane igår. Zidane garanterade honom varenda fransman med stjärnstatus :)
Barcelona Pep.G
2009-03-16 17:57
Iniestas djupledsboll till Alves igår gav mig lust att plugga till Matteprovet idag. Fy fan vilken känsla:S
Barcelona Antonio Puerta
2009-03-16 17:56
Grabbar har en fråg angående målvaktsidan kommer Sergio Asenjo komma vad som än händer ellr bara om Victor Valdes lämnar.

Tack på förhand
Barcelona Hetfield
2009-03-16 17:56
Haha har ni sett Kviborgs önskelista...herregud, han tror att Zidane kan ta hit vartenda fransman med ett enda samtal eller mess....
Barcelona Pep.G
2009-03-16 17:55
När vi ledde med 2-0, kunde inte Pep sätta in Hleb istället för Xavi. Det skulle nog visa vilka kvaliteér denna man bessitter.

Han har alltid avrit bra när det gäller. Mot Sevilla, Valencia och Real för att nämna några. Han gjorde typ 3-4 assists där och lägg till att han endast spelade tilläggsminuterna under Real och Sevilla matcherna :)
Barcelona Hetfield
2009-03-16 17:54
Tror ni verkligen att Fabregas, Xavi och Iniesta kommer att funka?

Det behövs verkligen en stor och stark spelare i mittfältet, och med tanke på att Fabregas och Xavi är exakt samma typ av spelare så kommer det inte att funka
Barcelona Pride of Spain
2009-03-16 17:34
Namn: ^Madridista^ » Svara inlägg
Sänt: 2009-03-16 17:29
Jag tar Ramos.

Anledningar:
Spanjor
Bättre defensiv
minst lika bra offensiv
Ramos e stark
Alves e klen
Ramos kan bli kapten
Yngre

Är han hög eller?
Barcelona serdelbarcaeselmillorquehiha
2009-03-16 17:28
Fabregas vill jag inte se i Barcelona så länge xavi finns där. Känns dessutom väldigt onödigt att punga ut med den summa pengar för en egen produkt. Just nu, med ett skadefritt mittfält, vill jag inte ha några förändringar alls. Tycker dessutom att man kan ge hleb mer tid. Mannen som om han inte hade varit fotbollspelare skulle ha varit gangster! :P
Barcelona Andrés Iniesta #8
2009-03-16 17:10
vi borde använda hleb i utbyte med ribery. Vi kommer tjäna mycket på det.

Sen borde vi köpa fabregas ifall arsenal inte avancerar till cl och låter iniesta xavi fabregas rotera i mittfälltet. Ibland kan även iniesta spela där uppe och då kan ju fabregas xavi iniesta starta tillsammans.

så ett kör av fabregas skulle vara mycket bra för oss. Han är ung och skulle förstår vår spelidé riktigt bra och kommer bara bli bättre och bättre och när xavi slutar så har vi fabregas där som ersättare.

Köps fabregas ut med guddy. Annars blir det för många i mittfälltet. Keita,yaya,xavi,iniesta,fabregas,busquet. Så vill jag att vår mitfälltstrupp ska se ut.

Ribery,etoo,messi,henry (iniesta kan spela där) och den sista platsen vem ska ta den? bojan borde lånas ut.Det kanske skulle vara bra ifall hleb stanna.
Barcelona kallesiete
2009-03-16 16:52

Ni har alla rätt. Henry fick mer speltid, vi behövde en vänsterytter o.s.v.

MEN,

Varför sälja Hleb om han trivs och vill stanna? OM han trivs.

Visst, han kanske inte blir en startspelare när alla är tillgänliga men får vi 2-3 skador på anfallet/mittfältet kan han lätt bli ett alternativ. Om inte annat så är han perfekt att ha på bänken. Varför sälja honom? Vem ska vi köpa istället? Försök hitta en spelare som accepterar att vara på bänken istället för på planen där Xavi och Iniesta spelar, som ändå är bättre än Hleb.

Blir inte lätt kan jag lova.
Barcelona haeger
2009-03-16 16:37
En annan sak med Hleb tror jag är att i Barcelona är han "en i mängden" medans i Arsenal så var han en av de stora stjärnorna och fick mycket mer boll än vad han får i Barca. Han styrde Arsenals spel mer än vad han gör nu.
Barcelona Antonio Puerta
2009-03-16 16:28
Jag håller faktiskt med Hleb har talang han e snabb bra på utmana han behövs när matcherna eär tillstängda han förändra en matchbild Henry va såhär förra året men kolla nu o henry var 30 Hleb ärbara 28 han har tid till att anpassa sig efter spelet ge han ett år till o se.
Annons: