/spanien/barcelona/forum/18921.aspx/spanien/barcelona/forum/18921.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messi-Barca-10
2009-03-17 09:43
David villa hade varit en dröm värvning men om eto'o är på topp så vet jag och det borde ni också veta att eto'o inte kan petas eller? svårt val..
Barcelona Abbe_
2009-03-17 09:02
Också intressant. Det säger väl inte allt om målvakten den där statistiken, men den säger lite om lag. Anfall är bästa försvar, och det visar ju att Valdés absolut håller klassen i ett lag som Barça. Det har tidigare varit uppe, det skulle kännas konstigt om det stod någon annan än Valdés i kassen.
Barcelona Barcalonawi
2009-03-17 01:07
Vet inte om någon har postat det här innan, tycker att det är intressant annars.

Synd att han inte tänker flytta nu till sommaren, för jag vill se en annan målvakt börja konkurrera Valdes snart.
Barcelona SaM__-
2009-03-17 00:35
Smogen:

Jag håller inte med dig riktigt då många spelare utvecklas olika. Bosquets utveckling är väl relativt "sen" då han är runt 20-21. På det sättet tycker jag det är kanon att Barcelona behåller spelare till 23-24 års åldern då man aldrig vet hur utvecklingskurvan går. Exempel på "sen" utveckling är väl Shearer och Zidane bl.a.

Man ser ju oftast i Sverige hur man skeppar iväg ungdomar med utslagning redan vid 15-16 års åldern vilket är ett stort misstag i mina ögon.
Barcelona Pep.G
2009-03-17 00:15
Rambla

Det är just det som är problemet. Om Samu stannar så kommer Villa att åka iväg till Madrid istället och där vill vi inte ha honom.

Kommer inte Villa så ska vi iallafall ha David Silva !
Barcelona Rambla
2009-03-17 00:05
Ämne: Rambla

Villa sku....
Jag är kluven. Det är klart att jag vill Samu ska stanna efter allt han gjort. Fast vill han själv lämna för en ny utmaning så är det all in for Villa enligt mig.
Barcelona Sants Estacio (Mes Que Un Club ! 3)
2009-03-17 00:00
Ämne: Ämne: Abbe oc....
Den är ganska känd u know. 12 miljoner hits är inte fyskam även om det är Asshunter :O
Barcelona Pep.G
2009-03-16 23:54
Rambla

Villa skulle vara en drömvärvning. Världens bästa anfallare enligt mig, men vad ska vi göra med Samu ? :(
Barcelona Rambla
2009-03-16 23:51
Det är ganska så uppenbart vilken klubb David Villa skulle föredra att spela för om han tvingas lämna Valencia. Innan någon påpekar källan Sport, själva intervjun kommer från den spanska fotbollstidningen Don Balon.
Barcelona 2HeadsOnEagle
2009-03-16 23:50
Tycker inte att vi ska ändra våran forum design. Men det hade varit nice att bredda ut bannern längst upp och ha lagnyheter åt höger sida överst.

Den är redan riktigt fin, men man kan alltid uppgradera den lite...
Barcelona petersays
2009-03-16 23:47
"Kolla in den här brassen som kallas "Hulk" vilket monster, han verkar vara riktigt bra. Påminner om en ung Adriano."

Har läst om honom och sett en del klipp, men det skulel vara kul att följa några matcher med Porto och se hur han framstår. Men nog verkar det lovande allt. Ung och kommer närmast från japanska andradivisionen (tror jag).
Barcelona Rambla
2009-03-16 23:38
Ämne: En liten reflektion ....
Kanske vill man etablera laget i en högre serie? Då räcker det inte att enbart spela med tonåringar. När man väl etablerat sig i en högre serie ges det ju möjlighet att låta yngre spelare få chansen under en säsong.

Dock retar jag mig fortfarande på att Lucho släppte iväg Iago. Aja, man kan inte få allt. Annars har Luís Enrique gjort ett helt okej jobb i Atlètic.
Barcelona DaniAlves
2009-03-16 23:33
Rambla

japp 14 assist, missade den från igår antar jag..
Barcelona ExtraVaganza
2009-03-16 23:33
Kviborgs artikel om F.Pérez önskelista är skrattretande. "För er som har legat i koma i 3 år ..... Cristiano är världens bäste spelare just nu" . Verkar som att Kviborg har legat i koma senaste året då Messi har varit bäst och fortfarande är bäst JUST NU! Haha fortsätt leverera komiska inslag, Kviborg. Komiker är ditt rätta yrke, jag lovar! :D
Barcelona Smogen
2009-03-16 23:29
En liten reflektion över Barca Atletic. Tycker det är kul att följa laget och se hur det går för Enrique och grabbarna.
MEN, Atletic har väl som enda uppgift att förbereda Barcelonas ungdomsspelare till att kunna spela i A-laget?
Hur kommer det sig i så fall att endast TVÅ spelare i truppen är under 20 år? (Gai och Thiago, ok, Oier och Fontas Prat fyller 20 senare i år)

Dessutom är faktiskt de flesta 21 år eller äldre. Borde det inte finnas några fler spelare i Barcelonas ungdomsakademi som skulle må bra av att spela i Atletic? Det är väl knappast någon idé att hoppas på att en 23 åring ska utvecklas och platsa i a-laget?

Sen Enrique kom och tog över efter Pep tycker jag enbart det värvats "äldre" spelare till laget.
Ok, man vill hålla sig kvar i en "högre" liga så att de få ungdomar som får chansen i Atletic ska kunna utvecklas mot bra motstånd men,
tycker det är en riskabel väg att gå. Varför inte fortsätta på den strategi som varit så otroligt lyckad de senaste säsongerna där åtminstone 5-8 spelare i Atletic varit under 20?

Har jag rätt eller är jag helt ute och cyklar?

Barcelona Gud är störst!
2009-03-16 23:12
ihefsu

HAHAH! Aa glömde nämna den märkliga val av låt, herregud. Men det står på youtube att uppladdaren är från Portugal i alla fall, ok nu blir det hejdå på riktigt. D:
Barcelona ihefsu
2009-03-16 23:10
Ämne: Abbe och sebba tack ....
Haha! Ofta nån portugis/brasse sitter och gör en video om Hulk och väljer en svensk låt som bakgrundsmusik...

xD
Barcelona Gud är störst!
2009-03-16 23:06
Aja ni får njuta av videon, El flaco jag är ett fan av old school rap men den där designen får gärna bytas ut :D. Det är nåt konstigt med mig, ibland skriver jag inte så ofta men om jag skriver 1 inlägg så medföljer flera i rad, det blir bara så vet inte varför. Aja vi hörs Bona nit! :D
Barcelona el Flaco
2009-03-16 23:06
Jag kanske är den enda, men jag gillar hur den nuvarande Barcelona-sida ser ut. Mer av en ol' school känsla.
Barcelona Gud är störst!
2009-03-16 23:03
Ämne: De har inte breddat ....
Ja? där det står Mes que un club på vår sida har de andra breddat ut till hela internet fönstret, och alla lagets nyheter står på högersida.
Barcelona Saman.
2009-03-16 23:01
De har inte breddat så mycket alls. De har bara lagt till en större banner högst upp och menyn under den. Inga större förändringar.

Antagligen för att de ska få plats med mer reklam.
Barcelona Gud är störst!
2009-03-16 23:01
Abbe och sebba tack för svaren!

Kolla inden här brassen som kallas "Hulk" vilket monster, han verkar vara riktigt bra. Påminner om en ung Adriano.

sebbaa
2009-03-16 23:00
Ämne: Ämne: Förrest....
Jo, längs våren är målet att alla sidor skall vara "nya". Mera designbyte kan man kalla det isf:)
Barcelona el Flaco
2009-03-16 22:55
Kuriöst fakta om Bojans andra mål igårkväll i länktips. Från dess att Xavi vann bollen till att Bojan överlistade Diego Alves gick det 1 minut och 49 sekunder. Under den tiden hade man 37 passningar inom laget och alla spelarna rörde bollen, förutom Valdés och Marquez. Ett klassisk Barça-mål med andra ord.
Barcelona Abbe_
2009-03-16 22:51
Ämne: Förresten tycker ni ....
Det verkar som att SvenskaFans genomgår en designutveckling där alla lagsidor ska vara som dessa sidor du nämner är. Det är vad jag antar iallafall, och jag tycker de är snygga och modernare.
Barcelona Exclusive
2009-03-16 22:50
Kudos!
Barcelona Gud är störst!
2009-03-16 22:49
8 man fram

Va? Support betyder det inte.
Barcelona Sants Estacio (Mes Que Un Club ! 3)
2009-03-16 22:48
"Cred" kan man säga istället för Tack tex..
Barcelona Gud är störst!
2009-03-16 22:45
Förresten tycker ni inte att vår sida(här på SF) också borde breddas och göras som Atletico, Valencia och senast Rmadrid har gjort. Jag tycker att det är väldigt fint och stiligt sådär. Vad tycker ni

Ride
Han var väl också arg på Klaas av nån anledning.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-03-16 22:44
Ämne: Ämne: Vilken ....
Okej att robb inte fave high five tillbaka, varför gav inte van der vaart high give stackarns hand var i luften och allt haha.

Aja
Annons: