/spanien/barcelona/forum/18920.aspx/spanien/barcelona/forum/18920.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Albiin
2009-03-20 12:03
Är det bara för mig som eurosportlänken inte funkar?
Barcelona Ciao-V
2009-03-20 12:03
Kan någon skriva ner dragningen på forumet allteftersom? Är på jobbet. Kan tyvärr inte följa det på TV.
Barcelona --Xavi--
2009-03-20 12:02
http://video.eurosport.se/fotboll/champions-league-lottning_vid99376/video.shtml
Barcelona a l b .
2009-03-20 12:02
Kan man se det på internet någonstans ?
Barcelona Marianne
2009-03-20 11:59
Herregud vad nervös jag är :D Jag hoppas som er nedanstående att de får möta Man Utd, fan vad skönt att krossa dom med våran starka trupp :D
Barcelona haeger
2009-03-20 11:58
Jag hoppas på:

Barcelona - Arsenal
Liverpool - Man Utd
Chelsea - Bayern
Villarreal - Porto

Jag tror inte att vårat försvar skulle hålla mot Man Utd eller Liverpool. Får hoppas att Pep fixar defensiven.
Jesus Kristus
2009-03-20 11:54
Ge oss Manu det saftas i min mun jag vet att vi slår ut dom dena gången.!!!Visca Barca!
Barcelona Stolt Palestinier
2009-03-20 11:49
Hoppas vi får ett Engelskt lag men helst United så att vi kan ta revansch från förra årets grisfotboll de visade.
Barcelona JoeyLa
2009-03-20 11:47
För att alla ska kunna se sin motståndare som jämlik och kunna gå vidare utan att andra bittra fans ska klaga på att det laget gick vidare för enkelt, så hoppas jag att dessa lag möts:

Barcelona - Bayern (Skön anfallsfotboll, jämt)
Villareal - Man United (8 senaste matcher lika)
Liverpool- Chelsea (spikad 0-0 matcher nån?!?)
Porto - Arsenal (mest ojämn, men blir så vilket lag Porto än möter känns det som)
Barcelona Stolt Palestinier
2009-03-20 11:45
Snälla gud ge oss ett Engelskt lag.
Barcelona Klint
2009-03-20 11:45
Ja det är lite svårt att tro på någon lottning. Dock så ser jag gärna följande matcher.

Barca-Porto
Villarreal-Arsenal
Man U-Liverpool
Chelsea-Bayern
Barcelona kallesiete
2009-03-20 11:44

Vi får Porto eller Villarreal. Lugnt! ;)
Barcelona Mojito
2009-03-20 11:39
Klint

Det hör väl mest till antar jag, när det handlar om lottningar. Alla vill ge sitt tips, och de som får in sitt kan säga, "vad var det jag sa".

Vad tror du själv?
Barcelona Klint
2009-03-20 11:31
Jag är lite spänd på er som tippar lottningen. Vad har ni för statistik att luta er på? Ni tvivlar på slumpen eller =)?
Barcelona Mojito
2009-03-20 11:23
Först vill jag påstå att det är kul att Barcelona kan binda samman personer med olika bakgrund och religion. Més Que un Club...

Sen har jag en svag aning om att vi kommer få se en sprakande match på söndag då ett offensivt Malaga kommer på besök utan sina två ordinarie mittbackar.

Till sist vill jag som alla andra posta mitt tips inför lottningen av CL om en timme;

Barcelona - Bayern
Villarreal - Liverpool
Man United - Porto
Chelsea - Arsenal
Barcelona Pedro_27
2009-03-20 10:38
någon som är intresserad och vill följa lottning, Bara att klicka på länken;)...

Porto - Arsenal
M United - Barca
Liverpool-Chelsea
Villareal-Bayern M

Och JAG HAR HOPPATS PÅ UNITED hela tiden :)
Rayo
2009-03-20 10:32
Jag vill så inte möta er, vårt bräckliga försvar mot er offensiv... no no no no .. trots att jag trår att vi hade målat mot er...
Barcelona viscal--barca
2009-03-20 10:13
skulle va jäligt bra om vi skulle mötta man u
som du säger de fick lite luft men den har året e baracas år
Barcelona haeger
2009-03-20 09:38
Jag hoppas fortfarande på att vi får möta Arsenal. Skulle bli jävligt intressanta möten, plus heta återkomster ;)
Jesus Kristus
2009-03-20 09:35
Manchester United har fått för mycket luft under vingarna.Vill att vi ska lottas mot dom,och gör vi det så tror jag vi slår ut dom faktiskt.Uniteds svåraste motståndare förra året var ett Barca som underpresterade och var i skit dålig form.Give oss thim and wi will win!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-03-20 07:30
Kvartsfinaler:

Barcelona - Porto
Villareal - Bayern
Arsenal - Chelsea
Liverpool - Manchester

Semifinaler:

Barcelona - Porto / Villareal - Bayern
Arsenal - Chelsea / Liverpool - Manchester

Finalen lottas också idag, kl. 12.20 efter reklamerna. Enligt mina säkra källor inom UEFA ser det ut såhär:

Barcelona - Arsenal

Vinnaren utses dagen innan match.
Barcelona Més que un Esport
2009-03-20 04:02
Pep.G, detta är inte riktat mot dig, men det behöver sägas

[quote]""Vissa här kommer att säga men att heta att "Gud är störst" är samma sak. Det är det verkligen inte.
Är man troende, så tycker man garanterat att ett nick vid namn "Gud finns inte" är provocerande, för man TROR på någonting.""

Måste bara säga att det här inlägget är inte alls i stil med vad FC Barcelona står för. Jag skäms över huvud taget när jag läser inläggen på Les Rambles. Att ta upp politik, religion eller liknande i samband med Barca, och dessutom ha mage att slänga ur sig ens en antydan av "vi är bättre än ni" gör mig illamående.

Més que un Club!

Kom ihåg det, alla ni som försöker vara något annat än FC Barcelona fans här inne. Jag, liksom klubben, struntar i var ni kommer ifrån, vilken religion ni tillhör, vart ni bor. I det här forumet pratar vi fotboll. Inget annat. Fotboll. Det gör mig ledsen att vi supportrar inte kan lämna våra olikheter vid dörren. Jag är inte mer naiv än att jag förstår att vi har människor från alla delar av jorden som följer Barca. Visst, jag förstår att det finns många som inte håller med varandra utanför planen. Det ska inte ha något att göra med FC Barcelona. VI är en klubb för alla. Spanjorer, Svenskar, Israeler, Tyskar, Irakier, Fransmen, Algerier. VI är Barca.
Det spelar ingen roll om du är troende eller inte. Det spelar ingen roll om du är gay eller inte. Det enda som spelar roll är att du har ett hjärta, ett hjärta som klappar för fotboll. Ett hjärta som klappar även utanför planen. Ett riktigt hjärta.

Jag bara undrar... Hur kan sådana enkla, dåliga, trista tendenser sprida sig in i mitt kära Barca. Ni som känner behov av att utmärka er. Ni som tycker detta är rätt forum att uttrycka politiska åsikter. Ni, ni få, som envisas med missförstå hela FC Barcelonas filosofi. Varför?

Är ni här för att provocera? Det är inte så det fungerar. Barca är més que un club. Kom ihåg det. More than football. Mer än sport.

Barcelona a l b .
2009-03-20 02:48
Innan jag går och lägger mig så vill jag bara säga till er alla att vi garanterat kommer att få möta antingen Arsenal eller Man Utd.

God Natt & Sov Gott !
Barcelona Pep.G
2009-03-20 00:57
Cape

Njaa, t.ex om man heter "stolt palestinier" eller "stolt israel" så ser jag inga problem med det, men om någon heter "Gud finns inte" så ser man direkt att det är provocerande. Vissa här kommer att säga men att heta att "Gud är störst" är samma sak. Det är det verkligen inte.

Är man troende, så tycker man garanterat att ett nick vid namn "Gud finns inte" är provocerande, för man TROR på någonting.

Om man är icke troende, så ska man inte bry sig för att någon heter "Gud är störst" för man är INTE troende helt enketl. Man bör inte "ta åt sig" i detta fal.

Men jag håller med, mer Barca-snack tack !

P.S Värst vad många citationstecken det blev :P
Barcelona Napao
2009-03-20 00:54
Ämne: CHRISTOPHER KVIBORG ....kul att ett fan av ett lag som real som föredrar köpa spelare och skippar cantera spelare skriver om utbilda spelare med roberto carlos osv ja han är rolig denna kille.
Barcelona Napao
2009-03-20 00:52
Ämne: Jag såg också att Re....
Du är den enda som inte snackar om lottningen imorgon och vill diskutera folks nick så tappa inte "fokus".
Barcelona Cape
2009-03-20 00:50
För att vara ärlig tycker jag man ska få ha vilket namn som helst, om man inte har det enbart för att provocera. Men att föra diskussioner som inte har något med Barca att göra överhuvudtaget känns lite onödigt kanske?
Barcelona Pep.G
2009-03-20 00:46
Det blir Chelsea imorgon. Det känns som om jag är hundra på det. Hoppas jag har rätt =D
Barcelona Pep.G
2009-03-20 00:45
Islam_Bosna

Jag blev klar med Fysik A under höstterminen i 2an. Så jag har haft Fysik B i 3 månader nu. Mitt första prov imorgon.

Jag fick VG på Fysik A, men det var på gränsen. Ämnen som Fysik, Kemi och Matte MÅSTE man plugga hemma. Jag slappade för mycket under 1an och sen så hade jag fotbollsträning hela tiden, men tyvär så har jag slutat med fotboll nu. Jag hinner helt enkelt inte =/
Mallorca Ruud van Nistelrooy #?
2009-03-20 00:27
Tjena alla goa fans:D

Vet någon här vad låten heter som spelas efter Ibagazas straffmål i slutet av videon? Vore mycket uppskattat om ni svarade här :)

http://www.youtube.com/watch?v=GUj_N79PIwc&feature=related
Annons: