/spanien/barcelona/forum/18913.aspx/spanien/barcelona/forum/18913.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2009-03-17 23:37
el Flaco:

Vi kan spinna vidare på spekulationerna. Varför tilldelas Muñíz Fernández Barças match just nu efter all kritik han fått? Visst är det mest frustation från Iraizoz även om de flesta domsluten gick emot dom i helgen.
Barcelona Heywood Jablome
2009-03-17 23:35
Okkapokka.

Du får heller inte glömma en kommentar som denna. "Zlatan räddar Barcelona med sitt 4-1 i mål" :-)

Zlatan är en duktig fotbollsspelare, men han skulle inte passa in i Barcelona spel. In med Benzema eller Villa om Eto'o lämnar.
Barcelona Barcadinho.
2009-03-17 23:34
Jag kollade som snabbast på enkätfrågan i EMD.

Det är Villa som leder och inte Zlatan som någon skrev nere (se länken).

Om det spelar nån roll.

(dax för mig o sova)
Barcelona Rambla
2009-03-17 23:34
Ämne: Ja precis! Tror att ....
Tja, om inte annat nästa säsong. Marquez när han är fokuserad är riktigt jävla bra. Problemet är bara att han ibland tappar fokus och ser allmännt håglös ut och då kommer också misstagen.
Barcelona Barcadinho.
2009-03-17 23:28
På tal om Zlatan eller nya värvningar.

Jag tycker att man ska försöka få en viss identitet i truppen.
Inte bara massa namn hit o dit. Det är viktigt att behålla gruppen som en enhet. Och för det är det viktigt att ha spelare som har ett visst hjärta till klubben.
Spelare som känner en viss empati och sätta på sig Bracas tröja.

Det känns ännu viktigt till den närmaste framtiden att bilda en identitet.
Många spelare rör sig från den ena klubben till den andra och man vet knappt vem är vem. Pengarna styr osv.

Det är också viktigt för intresset för fansen att klubben har en viss karaktär.

Pep har lyckats få en grupp som består av många hemma spelare och några duktiga utlänningar.
Och ska man fortsätta på den här linjen så ska man absolut värva Villa istället för Zlatan.

Villa är en spanjor och han har deklarerat sig som en culé förut.
Han kommer att ha mer känsla för klubbmärket och han kommer att passa perfekt till gruppen.

Smidigt o enkelt.

Och han är otroligt duktig spelare.

Jag väljer honom om jag ska välja någon.
Han kommer också att passa bättre till spelstilen.

Men frågan är inte lätt ändå.

Ska man sälja eto'o för att hämta Villa?
Båda två går det inte.
Barcelona Okkapokka
2009-03-17 23:28
Heywood Jablome

Då väljer jag att se den negativa sidan av den positiva sidan, och säga att jag inte vill se dramatiska rubriker som "ZLATANS BARCA VANN MOT MADRID" osv. På aftonblaskan och i fyrans teve sändningar.

Jag är sur idag.
Barcelona el Flaco
2009-03-17 23:25
Rambla/

Tror du Iraizoz har en poäng eller var det bara frustrationen som talade? Madrid har ju trots allt fått en del tveksamma domarbeslut med sig på senaste tiden.
Barcelona Marc
2009-03-17 23:24
Ja precis! Tror att Caceres skulle må bra av en utlåning. Vad tror du, om alla backar är tillgängliga, bör inte Piqué starta då?
Barcelona Rambla
2009-03-17 23:21
Ämne: Rambla

Hedman ska....
Som sagt, allt handlar om förtroende från tränaren och självförtroende. Det är bara att kolla på en så i förväg prisad och lovande back som Cacéres, vilka svårigheter han får i ett spelande lag som Barça där det ställs högre krav på försvarspelare när det gäller bollkontroll och i uppspelsfasen.
Barcelona Heywood Jablome
2009-03-17 23:21
Ja, kom igen. Se det positiva med en värvning av Zlatan. Mediabevakningen kommer att vara enorm från Sverige och vi kommer få se alla matcher i TV. :-)

Pique är underbar. Skönt att ha honom tillbaka.
Barcelona Marc
2009-03-17 23:16
Rambla

Hedman ska nog hålla sig till att kommentera målvakterna ;)

Håller med dig angående Marquez. Tycker också att Pique nu alltmer börjat slå krossbollar och oftast med bättre resultat. Pique kommer att bli en stor spelare, satt och njöt när han sprang ifatt Negredo och tog av han bollen lite lätt sådär.
Barcelona Rambla
2009-03-17 23:14
Barcadinho:

Det lustiga när det gäller ryktena om Zlatan är att det är hans korkade agent som startat helta cirkusen när han i intervjuer tidigare i veckan antytt att om Zlatan vill läman så gör han det. Ingen kan tvinga kvar Zlatan. Det är bara 4-5 klubbar i Europa som kan värva honom osv. Han sågade dessutom Mou i pressen och menade på att han höll på att förstöra Inter.

Nu när det blivit extra mycket spekulationer om Zlatans framtid, är det samma korkade agent som går ut och dementerar alltihop och säger att det minsannn inte är några problem mellan Inter, Mourinho och Zlatan. Varför inte hålla käften ifrån första början?
Barcelona Sants Estacio (Mes Que Un Club ! 3)
2009-03-17 23:10
Hahahahaha, Daily Mirror..
Barcelona Rambla
2009-03-17 23:08
Marc:

Haha, jag skattade gott åt Hedmans kommentar i helgen. Snacka om att ha noll koll. Konstigt då att så fort Piqué är på planen att det oftast är han som styr uppspelen oavsett motståndare. Marquez är känd för sina långa svepande kross på 60-70m, som i ärlighetns namn inte alltid är så lätta att plocka ner för anfallaren. Rafa ser dessutom kanske lite mer bekväm med bollen när han rör sig framåt än vad Piqué gör, men det handlar nog mycket om självförtroende och erfarenhet.
2009-03-17 23:04
Vad tror ni ?

Att Pique ska gå in i Startelvan och dominera?
Visst, han är ung och gör misstag i bland.

Är absolut inte orolig över och jag tror att Piques utveckling kommer gå uppåt med tiden.
Är nöjd med hans insatser, jag brukar själv sitta och studera backarna i uppspelsfasen och jag instämmer, Det är ofta bra uppspel så har inget och klaga på.
Barcelona Barcadinho.
2009-03-17 23:01
Ja ja, Gezzetta brukar skriva massa rykten, precis som AS, Sport, EMD osv.

Ibland blir det sant, men oftast nada.

Men en sak är jag fortfarande nyfiken över.
Jag har jätte svårt att gissa hur Pep och Txiki tänker nu på den här biten om en center tank.

Hela sommaren gick till hårda försök mot Addebayor och vi förstod att det handlade om honom istället för eto'o (vilken tur att det inte gick. Helt sjukt idé från början).

Sen när det var ganska klart att lejonet hittade inte en ny klubb och han ska atanna, så kom det upp rykten om några gamlingar som är center tankar (Cruz, Trezeguet osv).

Då trodde jag att pep vill ha en supersub som är en centertank för att kunna variera anfallspelet i vissa matcher.

Men nu så kan jag inte gissa hur de tänker.

Vill de fortfarande värva en stor striker?
Ska det vara en gamling som ska rotera med lejonet?
Ska det vara en oridinarie och man säljer eto'o?

Kan de inte tänka sig o värva en mindre variant som Villa?

Ingen aning.
Barcelona Barca&LeoMessi
2009-03-17 23:00

fan vad alla är negativa ifall zlatan skulle komm, jag tror Zlatan skulle göra dundersucce :) Etoo är bra fotboll spelare men Zlatan är bättre och storlag, och jag tror zlatan skulle butit mönstret. JA säger ja till Zlatan.
Barcelona Marc
2009-03-17 22:59
Abbe

Kolla på pique nästa match får du se.

Känns som att efter Hedmans uttalande om att almeria "styrde" så att Pique fick sköta uppspelen, så hängde en massa okunninga "supportrar" efter.

Piqué har tagit över tronen som bästa uppspelare efter Rafa, det är sanningen.
Barcelona Barca Barca
2009-03-17 22:58
Håller med dom som antyder att Pique har en bra uppspelsförmåga. Jag var lite kritisk mot honom i början av säsongen då jag tyckte att han just i uppspelen slarvade men han blir bara bättre o bättre för varje match. Han utvecklas i andra egenskaper också, positionsspelet har blivit oerhört mycket bättre. Nej, för mig är Pique en back o räkna med mågna år framöver.

Bojan ligger på fjärde plats i den internaskytteligan trots mycket få minuter både i Champions league och ligan.
Barcelona Rambla
2009-03-17 22:55
el Flaco:

Skit också, den domaren är så dålig. Athletics målvakt Gorka Iraizoz kommenterade efter matchen att eftersom Barças tidigare varit så överlägsna känns det numera som om domarna favoriserar Madrid bara för att det ska bli spännande om ligatiteln.
Barcelona Rambla
2009-03-17 22:49
Abbe:

Missade du de två underbara kross han slog från mittcirkeln ut till högerkanten vid Barças 2-0 och 3-0 mot Lyon. Jag håller med Marc, Piqués passningsfort är grovt underskattad.
Barcelona Hyder
2009-03-17 22:48
Marc

När vi ända haller på. Jag alskar Pique. Inte bara for hans skona personlighet utan aven for hans offenvsiva lopningar, harda narkampsspel och hjarta for klubben. Jag menar titta bara pa honom efter att han gjorde mal mot Espanyol i Copa del Rey.

Han har dessutom en bra uppspelsfot men kan utveckla den mer. Titta bara pa Lyon matchen. Han krossar over bollen fran ena sidan till den andra hela tiden, med bra resultat. En av dem lyckade bollarna satte upp Messis mal. Just i Lyon-matchen tycker jag att man sag hur skona uppspel killen ar kapabel till att gora.

Pique ar for mig en grymt bra mittback som behöver jobba lite mer pa att hanga med snabba spelare men den har sasongen har han bevisat att han, med god marginal, haller for ett lag som Barcelona. Jag har inte ens namnt hans stenharda huvudspel som inte bara ar nagonting som saknats utan aven nagonting som ar farligt pa offensiv planhalva. En underbar spelare som har aldern pa sin sida och kapabel till att bli en varldsback.
Barcelona Barcadinho.
Marc/

Du har rätt med Pique och uppspel. Det blir bara mer o mer för varje gång.
Man kan se mera crossbollar av honom än Marquez på sistone.
Han börjar nu våga komma upp också när han får tomma ytor. Sticker några meter uppåt för att starta ett anfall.

Men han är inte så bekväm än med bollen när han får en press spelare på sig.
Och i början på säsongen så passade han ofta till Valdes eller den andra mittbacken (fick busvisslingar för det ibland).

Det är bra att han vågar mer nu och jag är säker på att Pep pratade med honom om det.

el Flaco/

Vad kan man göra?
Muniz betraktas som en av de bästa domare i la primera av det spanska fotbollskommité.
Det blir mycket fet i håret på Camo Nou. Det glänsar snyggt på tv-skärmen...
Barcelona E_R
Ämne: Ämne: så vad ....
hehe man kan väl leka med tanken Zlatan med messi är ju som en våtdröm. Sen tror jag nog att laporta alltid kollar nya spelare
Barcelona Abbe_
2009-03-17 22:44
Ämne: Satt och skummade....
Måste säga emot dig där. Jag säger inte att Piqué är en dålig passningsspelare, men det är faktiskt väldigt många uppspel som går halvt åt helvete. Sedan varierar väl det som allt annat också, antar jag.
2009-03-17 22:42
Ämne: så vad tror vi zlata....
Men lägg ner Zlatan disskustionerna nu för i helvet*..

Det är bara ett ****ing rykte och är så trött på att ni håller på som att Zlatan redan är klar.
Txiki/Laporta har redan sagt att dom inte kommer blanda in transfer nu i säsongen för att inte störa spelarna så släpp detta för fa*.

Herregud vad lack man blir..
Barcelona E_R
2009-03-17 22:38
så vad tror vi zlatan eller etoo vad vill vi ha
Barcelona Okkapokka
2009-03-17 22:36
Fusion

Nej.
Barcelona Marc
2009-03-17 22:32
Satt och skummade igenom lite inkägg och hittade detta:

Namn: --Xavi-- » Svara inlägg
Sänt: 2009-03-15 21:44
pique utan tvekan barcas sämsta passningsspelare !!! han kanske ligger på 20%

Är du helt Seriös?

Kan säga så här, Det finns en anledning till att Piqué match efter match sköter uppspelen. För att han har lagets BÄSTA uppspelsfot.

Statistik från officiella visar sitt tydliga språk: 18 spelade matcher, 57 förlorade bollar. Det ger ett snitt på ca 3,1 förlorad boll per match.

Jämför då med Marquez som också spelat 18 matcher men har 77 förlorade bollar.

Ett Tips till alla: Kolla på en match och studera Piqué's uppspel, det är inte många som går fel!!
Barcelona Abbe_
2009-03-17 22:25
Ämne: Ämne: fann va....
Lite diskussion är inget fel, även om ämnet visade sig vara osannolikt ;-).
Annons: