/spanien/barcelona/forum/18910.aspx/spanien/barcelona/forum/18910.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic jackesnacke
2009-03-21 00:25
Hel sjukt vad ni underskattar Arsenal här. Visst vår ligaposition är kanske så imonerande men vi har ett mycket bra lag och vi är absolut kapabla att slå alla lag som är kvar i turneringen. Dessutom är vi verkligen på gång rent formmässigt och kommer få tillbaka många viktiga spelare. Väl mött.
Barcelona Gud är störst!
2009-03-21 00:21
Jag tror stenhårt på Villareal mot Arsenal och på Chelsea mot Pool. Hiddink är ju en otrolig tränare, dessutom har man fått tillbaka Essien som är en stor del av laget.

Villareal - Arsenal kommer bli jämt men Villareal tar sig vidare, Arsenal ser inte stabila ut och deras spel ser slarvigt ut på nåt sätt. Villareal kan spela defensivt och underbar offensiv fotboll också och det kommer avgöra.

Kom ihåg vem som sa det!

The Reporter
Ja, jag är nästan 100 på att de kommmer spela med 5 mittfältare och Toni längst upp, på Camp nou i alla fall. Nawrozt piroz be förresten! :D
Barcelona The Reporter
2009-03-21 00:20
Gud är störst!

Hoppas dom anfaller med många spelare. Dom spelar ju med 2 defensiva innemittfältare enligt folket på deras forum :S
Barcelona Gud är störst!
2009-03-21 00:17
Jesus

United har en match mindre så de kan utöka ledningen till 7p.

The Reporter
Om Alves lämnar ytor, tro inte att Bayern kommer attackera med hela laget då. De kommer kontra med några av de offensiva spelarna bara.
Real Madrid Sherko
2009-03-21 00:17
D_ALVES_20

Jo men då har man åtminstone vunnit den, jag tror inte att dem är lika hungriga som liverpool spelarna t.ex.

Dessutom tror jag Hiddink kommer tända chelsea spelarna ordentligt.

Jesus Kristus
ManU har en match mindre spelad.
Barcelona The Reporter
2009-03-21 00:13
Tycker att det är bra att Alves är mycket offensiv mot Bayern, iochmed att han är så offensiv så finns det ytor bakom honom. Där kan Bayern ta nytta och flytta upp laget. Och det är just detta som jag tycker är bra, för då behöver inte dom parkera spelarbussen frammför målet :)
Barcelona D_ALVES_20
2009-03-21 00:11
Sherko

Du har rätt men borde inte Man U försvara sina titlar?
Barcelona kallesiete
2009-03-21 00:07

Kan,
Men dom gör det inte.

Ett eller två - noll är ett kanonresultat för oss på himmaplan. Bayern får inte göra mål i första mötet!
Barcelona The Reporter
2009-03-21 00:07
Börjar känna mig lite mer nervös inför Bayern :|
Jesus Kristus
2009-03-21 00:06
4 poäng upp till manu! klart att dom kan vinna ligan.
Barcelona kallesiete
2009-03-21 00:00

Måste hålla med Sherko där.
Liverpool - Chelsea är verkligen yberhett och förloraren i det mötets säsong är gott som förstörd.
Inget av lagen vinner ligan.
Real Madrid Sherko
2009-03-20 23:48
D_ALVES_20

Jag håller inte riktigt med om att Manchester har större press på sig, dem har redan vunnit dem mesta det/dem senaste åren.

Däremot liverpool och chelsea, när vann pool ligan senast?
Och när ska Chelsea vinna cl?
Tycker att liverpool och chelsea har rätt större press på sig än ManU.
Jesus Kristus
2009-03-20 23:41
Angelzzz) hehe aaa det har du rätt i ;)
Real Madrid Angelzzz™
2009-03-20 23:36
Jesus Kristus

Du av alla filurer både ju veta de. :)
Barcelona The Reporter
2009-03-20 23:33
Hoppas verkligen inte att fansen buar ut Bommel.
En bra anledning är det han gjorde mot Madrid fansen på bernabeu :)
Barcelona D_ALVES_20
2009-03-20 23:24
Jesus Kristus

Nej det är inte slump, jag känner att lottningen är avgjord. Hoppas att det inte stämmer. Jag känner att de kommer hålla upp i god form vid det tillfället Barca möter en av de, och därfför man ska vara extra försiktig mot de. Men om vi skulle möta Man U i semifinalen, de är erfarna och väldigt rutinerade i CL. Däremot de har press på sig, Man U vill behålla ligaledning plus vinna CL. Jag tror inte att de upprepar samma framgång.

Annars Chelsea och Liverpool har inte samma press som Man U har på sig, de är ute efter en tung titel. Jag vill vara ärlig och säga det här och hoppas att man inte tycker jag låter dum, det känns att den här lottning är avgjord på nåt sätt. Varför? Varför ska två starka lag som Chelsea och Liverpool slå ut varandra redan i kvartfinalen? Visst det vore skönt att bli av med engelska dominansen i CL.

Varför lottades Chelsea mot Liverpool och Barca mot Bayer M?
Är inte alla fyra lag lika bra nästan?

Och plötsligt ligger Man U i andra blocket med 3 mindre starka lag, jag vill inte överdriva. I för sig de kan bli utslagna av ett från dessa fyra lag, men vilket är mindre troligt. Men alla vet att Man U räknas som finalist lag, medan Chelsea, Liverpool, Barca och Bayer M är också finalistlag. De kanske vill minska ner engelska dominansen, egentligen vem vet. Det hade inte spelat stor roll om Barca skulle möta Liverpool/Chelsea istället Bayer M, det är inte stor skillnad mellan dessa tre lag.

Sannolikheten ser såhär ut idag, (Villareal - Arsenal) det är 50 - 50. (Man U - Porto) chansen är 75 - 25. (Chelsea - Liverpool) chansen är 50 - 50. (Barca - Bayer M) chansen är 50 - 50, de kan slå ut Barca och tvärtom. Det känns lottningen blev så, för att i princip den borde vara rättvis. Jag har en känsla att den är avgjord, men hoppas att det inte stämmer.
Jesus Kristus
2009-03-20 23:20
Liverpool-Chelsea igen! är det en slump?
Real Madrid Neuthon
2009-03-20 23:15
GLAD Blekfis //
menade självklart inte alla, ledsen att det inte framgick ur det första meddelandet.
Barcelona kallesiete
2009-03-20 23:13
Ämne: Läst igenom ett par ....

Du klagar på att folk här inne drar alla madrid-fansen över en kam genom att dra alla här inne över en annan.

Tumme upp.
Barcelona D_ALVES_20
LeoMessi10

Jag tycker att du din analys är rätt logisk, det kan sluta så. Jag tror att vi tar oss förbi Bayer M, men det kommer inte sälja sig billigt. Alla vet hur tyskarna kämpar eller jobbar 100%, plus de GER INTE UPP. Men semifinalen kommer vara riktigt jobbigt, vi har Chelsea och Liverpool. Båda är envisa och finalister, Chelsea är starka och är ett vinnande lag. Men Liverpool är envisa och brukar vara finalister, det lilla negativa med dessa två lag.

Jag känner att de kommer hålla upp i god form vid det tillfället Barca möter en av de, och därfför man ska vara extra försiktig mot de. Men om vi skulle möta Man U i semifinalen, de är erfarna och väldigt rutinerade i CL. Däremot de har press på sig, Man U vill behålla ligaledning plus vinna CL. Jag tror inte att de upprepar samma framgång.

Annars Chelsea och Liverpool har inte samma press som Man U har på sig, de är ute efter en tung titel. Jag vill vara ärlig och säga det här och hoppas att man inte tycker jag låter dum, det känns att den här lottning är avgjord på nåt sätt. Varför? Varför ska två starka lag som Chelsea och Liverpool slå ut varandra redan i kvartfinalen? Visst det vore skönt att bli av med engelska dominansen i CL.

Varför lottades Chelsea mot Liverpool och Barca mot Bayer M?
Är inte alla fyra lag lika bra nästan?

Och plötsligt ligger Man U i andra blocket med 3 mindre starka lag, jag vill inte överdriva. I för sig de kan bli utslagna av ett från dessa fyra lag, men vilket är mindre troligt. Men alla vet att Man U räknas som finalist lag, medan Chelsea, Liverpool, Barca och Bayer M är också finalistlag. De kanske vill minska ner engelska dominansen, egentligen vem vet. Det hade inte spelat stor roll om Barca skulle möta Liverpool/Chelsea istället Bayer M, det är inte stor skillnad mellan dessa tre lag.

Sannolikheten ser såhär ut idag, (Villareal - Arsenal) det är 50 - 50. (Man U - Porto) chansen är 75 - 25. (Chelsea - Liverpool) chansen är 50 - 50. (Barca - Bayer M) chansen är 50 - 50, de kan slå ut Barca och tvärtom. Det känns lottningen blev så, för att i princip den borde vara rättvis. Jag har en känsla att den är avgjord, men hoppas att det inte stämmer.

Neuthon

Jag kan bara säga enligt min erfarenhet, 90 % av Realfans är tänker LIKA och 10 % lite annorlunda. Det är min uppfattning tyvärr, jag skulle vilja MYCKET GÄRNA komma överens i fotbolls diskussioner med Realfans. Men det är svårt, det är min åsikt och hoppas det ändrar sig.
Barcelona el Flaco
Neuthon/

Det ironiska är att du gör likadant, generaliserar. Grattis, du är ett steg närmare till att bli en rasist.
Barcelona GLAD Blekfis (Mes Que Un Club ! 3)
2009-03-20 23:07
Ämne: Läst igenom ett par ....
Så bara för att du läser några fjortisars inlägg så måste du dra oss vanliga/bra eller vad man nu kan kalla oss över en kam?

/M
Real Madrid Neuthon
2009-03-20 23:05
Läst igenom ett par sidor bakåt här i les rembles och jag måste säga att jag har aldrig mött några så fördomsfulla människor som barca fansen här inne, ni tror att alla madridistas att precis likadana.
Ett steg på vägen till rasism.
Jesus Kristus
2009-03-20 22:18
LeoMessi10 lol jag tror ochså det blir så!
Barcelona LeoMessi10
2009-03-20 22:15
villareal - arsenal - villareal vidare
Man.u - porto - man.u vidare
liverpool - chelsea - liverpool vidare
barca - bayern - barca vidare

Villareal - man.u - man.u vidare
barca - liverpool - barca vidare

Barca - Man.u - BARCA VINNER

Så här tror jag att det blir:D
Barcelona Andrés Iniesta #8
2009-03-20 22:13
vänsterbacken i gijon som heter cote verkar intressant.

Han är också ung 19 år är han och är spanjor. Vi får se hur det går men skulle inte vara fel och värva han då abidal kommer förmodligen starta men han har sagt själv att han slutar fotboll kanske när hans kontrakt med barca går ut eller spelar i en mindre klubb och då har vi vår ersättare där.

Sylvinho håller helt enkelt inte längre och hans kontrakt kommer gå ut efter denna säsongen. Så värva cote skulle vara bra för oss.

Men vi har för många mittbackar tycker jag.

puyol,marquez,pique,milito,caceres,henrique är också utlånad. man borde ju ha 4 mittbackar.
Jesus Kristus
2009-03-20 22:08
Kommer abidal att spela mot bayern?
Barcelona FCBMessi10
2009-03-20 21:54
haha!:)
Barcelona Okkapokka / Peace på Les Rambles!
2009-03-20 21:53
Barcelona spelar aldrig defensivt, helt uteslutet :)
Barcelona FCBMessi10
2009-03-20 21:52
westinho | "Akta er för El Madridismo": Det kan ju vara en liten fördel att ha också hemmaplan, för om vi vinner första matchen med 2-0 eller 1-0, då är det bara att spela defensivt andra matchen:)
Annons: