/spanien/barcelona/forum/1891.aspx/spanien/barcelona/forum/1891.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Arda-Turan
2015-09-22 19:09
[QUOTE=Cule4life]Hur tycker ni romas högerback Florenzi hade passat Barca ? [/QUOTE] inget för Barca medioker är han alla spelare höjer sig när de möter oss viket gör att man tror att de är så har bra faktum är jag kollade helgens match när de möte Sasaulo 2-2 han kom in från bänken och det enda han gjorde vad tappa boll. vi har dessutom Alves Vidal och Roberto som visa sig vara en spelare att räkna med där.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2015-09-22 19:06
Undra hur det blir om vi blir självständiga? La Liga hade ju imploderat totalt utan oss, inte bara fotbollen som hade gått under men även Spanien som land? Rätta mig om jag har fel. Ett Spanien som har enorma skulder, som dessutom förlorar en stor och viktig del ( Katalonien) som drar in mycket pengar till landet?. Barca hade inte förlorat ett piss på att byta liga vad skulle dom förlora på det? Lique 1 hade slickat våran röv för att få oss spela i Frankrike.
Barcelona Arda-Turan
2015-09-22 19:04
hahahahhaha vad är det de i Puertan snackar om att Barca inte kommer saknas i la liga och ligan kommer fortfarande vara lika bra vad försöker de intala sig själva att La liga utan Barca kommer fortfarande vara samma liga eller. sen den har med att Barca ska börja om lägre ner i serie system i Frankrike o grejer Barca är fan bättre än hela league 1 om de sätter i hop ett allstar team skulle Barca Fortfarande spöa skiten ur de. om det visa sig att Katalonien blir självständiga (vilket jag hoppas) då kan val våra spelare byta landslag o välja spela för Katalonien då Katalonien inte hade godkänd landslaget förut.
Barcelona Cule4life
2015-09-22 18:58
Hur tycker ni romas högerback Florenzi hade passat Barca ?
Barcelona vuvzela
2015-09-22 18:37
Jävlar vad sugen man blir. Vore nice att vinna en resa till El Clasico i Madrid! Någon som provat?
Barcelona the cameroonians
2015-09-22 18:29
FA har upphävt det röda kort som Diego Costa lyckades pracka på Gabriel i matchen mellan Chelsea och Arsenal.

Ska bli intressant att då se vad deras undersökning kring just Costas beteende kommer att rendera i.

Men mest av allt ser jag fram emot att höra mr Por Qué och hans respons på det hela och se hur ett smått skakat Chelsea kommer att klara sig utan Costa några matcher framöver - om det nu blir någon avstängning såklart.
Barcelona Imzon #5 Busquets
2015-09-22 17:09
@the cameroonians:

Vad fan röker LE? Helvete vad arg och besviken jag kommer bli om Samper inte får chansen eller lämnar..
Barcelona NoGo™
2015-09-22 17:05
@dinho the artist:
Vi har en buy-back option. 2a på bollen.
2015-09-22 17:04
Enda förändringen i truppen till morgondagens match är att Piqué, som är tillbaka efter avstängning, ersätter Sandro. Denne fick nämligen en smäll mot Levante och inte är tillräckligt fit för att hänga med till Galicien och Vigo.
Barcelona enkos
2015-09-22 16:46
Xabi Alonso åtalas för skattebrott i Spanien för åren han spelat i Real
Barcelona Rambla~
2015-09-22 16:09
Haha, kan inte låta bli och garva åt idioten och madridistan Tebas eller åsnan sportministern Cardenal. Kasta ut Barca ur La Liga? Ja men visst, gör det då. Det är ju inte lite stålar som Barca drar in till denna liga. För att inte tala om den nästan 100-åriga rivaliteten med Real Madrid. Tv-bolagen lär ju säkert investera samma summor för rättigheterna när det inte finns ett FC Barcelona. Jag vill nästan se det ske, vill se hur idioterna gräver La Ligas grav.
Barcelona neymar JR
2015-09-22 15:43
Lennyromario Har du kollat citya ungdomsled? Hur många engelsmän finns det där?! Visst dom har inte utreds för samma brott men likt förbannad har dom gjort samma brott
2015-09-22 15:01
[QUOTE=Liunil Masse]@G14_en: Undiano Mallenco will be the referee of the game against Celta Vigo. Känns som planerat att man vill att vi ska tappa poäng mot Celta. Dålig känsla. [/QUOTE] Var det inte längesen vi tappade poäng när Mallenco dömde? Kommer visserligen bara ihåg 3-4 vinsten mot Real och nån Atletico-match, men..?
Barcelona LennyRomario
2015-09-22 14:46
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Men de har inte begått samma "brott" va? Eller har City, Psg och Chelsea fått böter för att ha värvat unga spelare?
Barcelona Liunil Masse
2015-09-22 14:37
20.00 Celta-Barca 21.00 Bilbao-Real Vad fan är det?! Man kommer ju missa en halvtimme av Bilbao-Real, kul!
Barcelona Liunil Masse
2015-09-22 14:30
@G14_en: Undiano Mallenco will be the referee of the game against Celta Vigo. Känns som planerat att man vill att vi ska tappa poäng mot Celta. Dålig känsla.
Barcelona Neymar N11
2015-09-22 14:17
Lämnar vi ligan så är det som att ge Real allt serverad. Blir detta verklighet så förlorar ligan sitt värde , spänning och inga fler el clasico.
Barcelona neymar JR
2015-09-22 14:09
@barcastuff: Luis Enrique: "I can imagine a Liga without Barça? After everything that has happened, I can imagine antyhing." #fcblive
Barcelona Neymar N11
2015-09-22 14:04
note: ahead of upcoming catalan elections, liga president and government say barcelona will be out of liga in case of catalan independence
Barcelona Gabriel
2015-09-22 13:49
Coutinho till Barça i januari, yes puto please!!!
2015-09-22 13:43
Luis Enrique:"Last year it was very hard to win away at Celta. They're a great team, play attractive football. It will be a difficult game."

Luis Enrique: "Celta is one of the best teams in the league, without a doubt. That's thanks to its coach and players."

Luis Enrique: "I expect a very complicated game due to the rival's characteristics and their current form. It will be an interesting game."

Luis Enrique: "It will be a complicated game, they'll fight for every ball. Just like against Rayo and Leverkusen."

Luis Enrique: "If we're not focused, Celta will run over us. If our level isn't what it should be they'll overrun us at 200km/h."

Luis Enrique: "If we play our game right, Nolito, Orellana and Aspas will spend more time defending than attacking."

RESPEKT.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-09-22 13:41
Tycker inte någon av er att det är konstigt att lag som City, Psg och Chelsea får böter av FIFA medan Barca blir jagade och förnedrade i 2 år?

Hade City, PSG och Chelsea fått samma behandling som oss skulle jag inte misstänka nånting. Antingen är ledningen/advokaterna inkompetenta eller så vet de inte hur man mutar FIFA.

Orkar inte bry längre om FIFA. Barca verkar inte ha någon botemedel alls mot dessa Franco fasoner. De verkar inte ha lärt sig hur man handskas med dessa diktatorn.

Man undrar ändå hur Laporte skulle sköta den här eviga häxjakten?
2015-09-22 13:36
Luis Enrique: "Gumbau is an interesting player. He can play both as defensive and attacking midifelder. Physically strong, good passing."

Luis Enrique: "Gumbau vs Samper? I don't like to compare players, it's ugly"

Med andra ord: Gumbau värderas högre än Samper.

Om B-lagets situation inte förbättras innan nyår kommer med största sannolikhet Samper att lämna klubben, endera permanent eller på lån.
Kan inte se honom stanna när dörren till A-laget är så stängd som den kan bli.
2015-09-22 13:31
Luis Enrique: "The injuries are not because of how we train, we're doing the same things we did last season."

Luis Enrique: "Some of them are knocks that the players get, like it happened with Sandro in the last game."

Luis Enrique: "Our situation is not dramatic. With the players I have the situation is wonderful, perfect."

Luis Enrique: "We don't feel like we're in a critical situation or a catastrophic one. It's a normal situation following the FIFA sanction."

Luis Enrique: "Right now we can't register any player so I can't say anything. If FIFA accepts we'll tell you what player we'll register."
Barcelona enkos
2015-09-22 12:57
Neymar har till ESPN sagt att Coutinho är en perfekt spelare för Barca. Återstår att se om Neymar övertalar Coutinho nästa gång de träffas i landslaget, fast det egentligen inte behövs då alla spelarens dröm är ju att spela i Barca
Barcelona LennyRomario
2015-09-22 12:47
@LeoMessi:

Om jag inte är helt fel ute så får de inte det heller. Inom EU får de flytta om de är 16-18 år. Det är väl i viss mån också barn visserligen, men ändå en skillnad.
Barcelona ElRaval
2015-09-22 12:29
Barcelona are considering a January transfer-window move for Liverpool's Brazil playmaker Philippe Coutinho [talksport]
Barcelona LeoMessi
2015-09-22 12:25
Lennyromario Att Barca som klubb straffades med transferban kan jag inte säga så mycket om eftersom dom tydligen bröt mot reglerna trots varningar. Men att straffa banen är helt fel! Varför det är okej för dom att flytta till till exempel Holland och spela fattar jag inte. Då menar jag från Barca till ett lag i ett annat land.
Barcelona LeoMessi
2015-09-22 12:23
Egentligen inte ett kryphål*
Barcelona LeoMessi
2015-09-22 12:23
Lennyromario Men nu är det ju egentligen i kryphål. Om bannen gick ut i augusti och om man i Spanien kan värva någon inhemsk spelare för att ersätta en långtidsskadad så tycker jag att man ska försöka. Så länge föräldrarna flyttar med ungarna och det är vad don vill så får dom gärna komma från Japan eller Sydafrika. Varför är det okej för dessa ungdomar att spela i andra europeiska klubbar? Det är ju flera som har dragit till andra klubbar för att dom inte får i Barcelona. Blev inte en spelare nyligen förbjuden att spela i Barcelona fast han var från Spanien? Det hade varit en sak om ungdomarna flyttade hit utan sina föräldrar. Men en annan när dom flyttar med ungarna. Vet FIFA bättre än föräldrarna vad som är bäst för deras barn?
Annons: