/spanien/barcelona/forum/18900.aspx/spanien/barcelona/forum/18900.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2009-03-20 18:33
F7 Zizou~™

Patetisk, enögd? Vad fan är du för en tomte egentligen? Förklara på vilket sätt Lahm är bättre defensivt och taktiskt. Det är saker som du inte har den blekaste aning om så sluta jiddra.

Ta och kolla upp statistik över hur många mål Barcelona släpper in för att Alves som du hävdar är dålig i defensiven och jämför det sen med Lahms defensiva misstag.
Barcelona A.Gaudi
2 semifinaler i cl och sedan el classico under 7 dagar. Man får hoppas att vi har drygat ut våra ligaledning tills dess så vi slipper lägga för mycket energi på klassikern. Visst det är prestige i matchen, men ifall vi skulle leda ligan med nio poäng har jag ingenting emot att låta "b-laget" spela matchen.
Jag värderar titlar(CL åtminstone) högre än kukmätning mot Real Madrid.
Barcelona a l b .
Orka bråka om vilka spelare som är bäst...
Barcelona Stolt Palestinier
2009-03-20 18:32
F7 Zizou~™

Hur kan du säga att Alvés är dålig i defensiven? Alves är känd för att vara en offensiv ytterback och när man tänker på offensiv så tänker man på att han är helt usel när det gäller defensiven men så är inte fallet med Alves. Han är helt utmärkt defensivt det har vi fått se gång efter gång.

Han har vunnit bollar mot Crusat, Adriano osv osv.
Real Madrid F7 Zizou~™ [7 de mayo]
2009-03-20 18:31
Criff

Tänkte faktist skriva upp det;) Men Lahm har bättre taktiska egenskaper än Alves.

Det var bara ett exempel, Alves upphävde offsiden ? Sen är han inte lika bra defensivt som Lahm är. det är hela poängen.
Barcelona Criff
2009-03-20 18:29
F7 Zizou~™ [7 de mayo], Vad har Lahm som kännetecken då? Han är ju knappast en defensiv ytterback utan har sin främsta egenskap i offensiven.

Eller du har aldrig sett en match med Bayern eller Tyskland?

Nej mitt inlägg var riktat till att du nämnde att Drenthe fick 1, observera 1 friläge då hela Barcelona var på Reals planhalva, så hur man nu kan beskylla det på Alves är ett stort frågetecken för min del.
2009-03-20 18:27
Criff

Ditt inlägg var alltså enbart postat för att påminna alla om att Barca står för offensiven medans Real ståt för allt tråkigt i fotbollen ? Skojigt.
Barcelona Okkapokka / Peace på Les Rambles!
2009-03-20 18:25
Jesus Kristus

Jag hoppas att du skojar.. Hade precis samma förväntningar som Blekfisen hade inför säsongen. Titlar såg jag som bonus och det gör jag fortfarande.

Men svaret på din fråga, vi börjar hemma på Camp Nou om vi når semifinalen.
2009-03-20 18:24
Rambla

Maken till mer enögd Barca fans, hur kan DU tycka att Alves som har offensiven som kännetecken inte har sämre defensiv än Lahm ? Patetiskt.

Sen var det du som tolka mitt inlägg helt fel, alltså var det du som började med skitsnacket.
Jesus Kristus
2009-03-20 18:22
Om Barca går vidare till semifinal i cl,börjar vi spela borta då eller hemma?
Jesus Kristus
2009-03-20 18:21
GlAD Blekfis)Vilka dåliga förväntningar du hade!
Rambla, F7 Zizou

Lägg ner nu, båda två.
Barcelona Criff
F7 Zizou~™ [7 de mayo], Haha "till och med Drenthe". Till skillnad från Real i den matchen så försökte Barca göra mål och hade stundtals endast 2 mittbackar där bak då resten av laget försökte penetrera muren Real hade byggt upp. Att då ni sen kontrar på det som var/är er spelide, är väl inte så konstigt då att Alves är ur position.

Sluta skriva massa svammel för fan.
Barcelona Rambla
2009-03-20 18:19
F7 Zizou~™

Nej, Alves är inte sämre defensivt SETT. Det är något du har fått för dig bara.

Det är du som drar upp anti-madri, inte jag. Alltså är det du som för dig med skitsnack.
Barcelona GLAD Blekfis (Mes Que Un Club ! 3)
2009-03-20 18:17
Herregud, sluta sätt upp så höga förhoppningar som:

Nu vinner vi allt osv..
Vi är bäst.

Jag menar, har Liverpool, United, Arsenal, Ja tillomed Bayern en bra dag så är vi ute. Tillfälligheter är det som gäller..

Det är Peps första år för fasiken, jag hade varit nöjd om vi bara presterat bra fotboll med det lagbygget. Hade inte förväntat mig att vinna någonting i år faktiskt.
Barcelona Criff
2009-03-20 18:17
Gio Style, Jovisst, det Barcelona behöver är en till framspelare, och en som varken presterar i stora matcher eller gör några enkla mål när det behövs.

Nej tack.

Straffskyttar har vi nog av.
2009-03-20 18:16
Rambla

Det klart att Bayern ska oroa sig för Messi, han är världens bästa fotbollspelare.

Men faktumet kvarstår Alves är sämre defensivt sätt, sen kan man atgumentera hur mycket Lahm kommer att hjälpa Ribery i offensiven. Samma gäller Alves.

Sen skippar jag skitsnacket när du gör det.
Barcelona Gio Style
2009-03-20 18:14
Hur kan vi fotbollskunniga barca fans säga att man inte skulle bli glad över att få in zlatan?
Visst, han skulle behöva en attityds förändring innan (trots att han har skärpt till sig rejält), men han skulle göra underverk i anfallet tror jag.
Som jag ser det så är eto'os svaga sidor just det som en center behöver i barca, bra mottagningar och bra passningar. Allt för ofta har vi sett lejonet slå bort Messis försök till väggspel, eller att han har fått bollen för långt ifrån sig och slår till slut bort bollen till motståndaren.
Tänk er zlatan centralt istället, Messi skulle få MYCKET MYCKET fler passningar och skulle på så sätt göra fler mål. + att Zlatan skulle göra mycket fler mål med messi bredvid sig.
Eto'o är en egoistisk spelare, skjuter hellre mot mål ur dålig vinkel än att spela vidare bollen (oftast), och Messi har sprungit fri ettt antal hundra ggr utan att ha fått bollen tillbaka. Zlatan agerar gärna framspelare och har bättre spelförståelse.

Jag älskar Eto'o, men jag skulle inte gråta om det sker ett byte heller

Barcelona Rambla
2009-03-20 18:12
Lahm bättre än Alves defensivt? Snälla nån, kolla synen omgående.
Barcelona Rambla
2009-03-20 18:11
F7 Zizou~™

Du behöver inte dra in anti-madrid och allt annat. Du är lika mycket anti-barça så skippa skitsnacket tack.

Så du menar att Lahm inte lämnar mycket utrymme efter sig om han nu ska hjälpa Ribery i offensiven? Som jag ser det är snarare Bayern som ska oroa sig för Messi. Åtminstone lika mycket som Barça ska oroa sig över Ribery. Vet du någon spelare som så enkelt gör bort 3-4 spelare i ett nafs? Jag tror knappast att enbart Lahm kommer att försöka bevaka Messi. Det är risk för att det blir som när vi möter Real Madrid, 3-4 spelare kommer att försöka täcka honom.

Oavsett vilket så anser jag att ett möte mot Bayern är riktigt svårt för Barcelona och det kan gå hur som helst i detta möte. Som jag ser det är 50-50 chans för bägge lagen.
Jesus Kristus
2009-03-20 18:11
klart att vi kan ta trippeln!
2009-03-20 18:08
Ämne: GLAD Blekfis (Mes Qu....
Haha, vi får väl se.

Trippeln tar vi aldrig.
2009-03-20 18:07
Okkapokka / Peace på Les Rambles!

JAG tycker att Lahm är bättre defensivt, Alves lämnar mycket yta bakom sig, tillochmed Drenthe fick sin del av kakan mot alves. Alltså blir den kampen intressant.

Messi klarar av egentligen vilken back som helst i hans höst form...
2009-03-20 18:03
Vad är det som gör Lahm vs Messi så intressant, medans Ribery vs Alvés är 'skrämmande'? Lahm lämnar väl lika mycket yta bakom sig som Alvés brukar göra.

Lahm kommer ha större problem med Messi än vad Alvés kommer ha med Ribery i alla fall.
2009-03-20 18:02
Gud är störst!

Ja, det har du rätt i men alla Real fans är inte korkade, hoppas Rambla förstår detta. Killen är antimadrid, we get it.
Barcelona a l b .
2009-03-20 18:02
Aprill och Maj kommer vara 2 underbara fotbolls månader !

Trippel !

Mes Que Un Club..
Barcelona Gud är störst!
2009-03-20 17:57
F7 Zizou~™ [7 de mayo]

Han kanske tolkade det fel, många madridistas skriver såna inlägg oftast det är därför. Så du får ta det. ;)
2009-03-20 17:51
Ämne: "Messi vs Lahm.....

Du verkar tycka att det är roligt att hoppa på Realfans eller att idiotförklara men du kan väl iallafal tolka inlägget på ett bättre sätt ?

Har redan postat detta men du har uppenbarligen missat så; Jag menar att Messi vs Lahm fighten blir intressant ifrån er perspektiv. Sen lämnar Alves mycket utrymme efter sig han drar ut på offensiva utflyckter, Ribery är fel spelare att lämna ytor åt. Då blir det skrämmande utifrån er perspektiv.
Barcelona a l b .
2009-03-20 17:41
GLAD Blekfis (Mes Que Un Club ! 3)

Du kommer inte långt med sånna tankar..

Dessutom är Barca HUR BRA SOM HELST just nu..
2009-03-20 17:39
Jag är fan nervös inför Bayern alltså. Jag tror vi kommer åka ut :S

Om vi inte kör det så gör vi det i Semi, låter negativ jag vet men kolla spelschemat om vi går till Semi, helt sjukt.
Annons: