/spanien/barcelona/forum/189.aspx/spanien/barcelona/forum/189.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Funeral Canticle
2017-08-02 11:25
@socccerfan1:
Vad är pengar bra till när man inte lyckas värva någon? Med denna ledning är inget säkert vi kan hoppas och hopas men dem har gjort så vi tappat starpower ingen vill komma. Värvningen som jag är nöjd med heter Valverde, hans stil är rätt och han kommer krama ut sig talangen som finns.
Barcelona Bossquets
2017-08-02 11:23
Neymar kommer bli psgs Golden boy / poster boy. Han kommer komma undan med så mycket mer skit som som att ta röda kort och träffa syrran i Brasilien eller festa i carnaval.

Sanningen är den att han kommer göra dunder bra ifrån sig i ligue 1 då Zlatan utmanade bokstavligen Messi och Ronaldo för skytteligan. Dock finns det ingen sportslig utmaning i franska ligan. Det kommer vara kul de två första åren men han kommer tröttna och tappa ganska drastiskt i franska ligan som ingen bryr sig så värst om. Thiago Silva, veratti och med många fler spelare som di Maria är helt anonyma och syns inte på den större scenen längre. Neymar har för stor stjärnstatus och kommer synas men Paris har ingen sportslig utmaning för spelarna än att bara sitta tyst och acceptera pengarna likt veratti. Den enda med potential som ville lämna Paris. De kommer vinna Ligurien 1 den här säsongen men nästa säsong och de kommande efter det. Kommer sluta likadant. De kommer förlora ligan till de andra lagen.
Barcelona Vampíro
2017-08-02 11:22
Barças status på transfermarknaden är beyond sorglig dessa dagar. Man misslyckas för femtioelfte gången att värva en spelare från Paris och det hela slutar med att de klipper en av våra bästa spelare istället. Jämför detta med hur andra klubbar hanterar sina stjärnor. Vi har tur att Messi är såpass hemkär för annsrs hade han lämnat för längesen. Glöm att man kommer kunna hitta en ersättare nu också, är det nånting denna ledning är experter på så är det att göra en besviken. Vi kommer få nöja oss med Arda och Deulo samtidigt som de låtsas försöka i media. Rosell/Barto har lyckats sänka klubbens status rakt ner i källaren. Visca I guess...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Soko
2017-08-02 11:17
Jag har alltid avskytt Neymar, även när han spelar som bäst . Hans ego, arrogans och nonchalans har jag haft svårt för. Därför sörjer jag inte och har lätt att bli av med honom. Jag tänker mest på er som har öppnat er hjärta för honom så att ni var redo att dö för honom. Han tackade er genom att hugga er i ryggen. Hoppas att folk lärt sig läxan och inte alltid tror på vad spelarna lovar och säger när de kommer till vår vackra klubben. Barca är Barca och kommer snabbt att glömma egoisten. Messi och co kommer att ge oss mycket glädje och titlar. Det är jag hur säker som helst.
Barcelona Barclasico
2017-08-02 11:16
Neymar wants to feature in the Gamper Cup game against Chapecoense on August 7, to say goodbye to the fans. [@Alfremartinezz]

Hoppas verkligen alla buar åt honom!!

Herregud från att vara en av mina favoritspelare till att hamna i samma nivå som pepe...krossad!
Barcelona zigazaga
2017-08-02 11:14
Jag ser det framför mig. Barça lottas mot Psg i kvartsfinal i år och Neymar återvänder till Camp Nou. Den matchen hade man velat se live. Fatta ljudnivån när Neymar får bollen, han får passa sig så att han inte blir träffad av nåt. Inte omöjligt att ett grishuvud flyger in mot plan. :-) Hur som helst, otroligt skönt att denna soppa är över. Neymar väljer som de flesta brassar pengar och fest framför framgång. Nån Ballon D'or kan han glömma i Psg. Nu har vi en jävla massa stålar att göra något vettigt med. Hoppas Valverde blir hörd över vilka spelare han vill ha och att man inte går efter nån jävla Paulinho eller Coutinho. Fråga tränaren vafan han behöver? Och vad vill vi uppnå? Känns så löjligt över alla namn som nämns. Ingen av de spelarna är lika varandra. Ha en plan nu, för det är ett bra läge och kunna få de spelarna man önskar med tanke på all cash man får utav Neymar försäljningen.
Barcelona socccerfan1
2017-08-02 11:11
Chilla grabbar ! All lycka till Neymar :) pengar är bra och ha. Han kommer säkert göra bra ifrån sig i psg och vinna L1 och vinna skytteligan ! Han är bra och han gav oss mycket ! Titlar och nu massa pengar också, har tjänat på honom. Skönt med en månad kvar! Hoppas på några bra värvningar nu bara sen är det klart! Lycka till och ha det bra! Visca!!!!
2017-08-02 11:11
@Rambla~:

Fan vilken sorglig sorti att lämna på detta sätt, att lämna som en råtta när man som du skrev kunde skött det på ett bättre sätt. Att man gått från att gilla någon spelare men avsky honom pga hans sätt gentemot vad klubben gjort för honom eller hans förbannade varumärke. Ronaldinhos arvtagare sades det fan vad fel att förknippas med honom jävla sellout.

Aja nog om detta sista inlägget som handlar om judas.

Hoppas sista delen sköts snabbt så det finns dineros för positioner som måste förstärkas:
Försvarare
Central mittfältare
Anfall/kant

Hektiskt slutspurt mot övergångsdatumet
Barcelona Barclasico
2017-08-02 11:08
Official: Neymar has informed the dressing room that he's leaving the club for PSG. He has said goodbye to his teammates #fcblive [fcb]

Då var det officiellt från själva Barcelona staff, tack o hej, hoppas med hela mitt hjärta att han misslyckas med sin karriär där!!
Barcelona Rambla~
2017-08-02 11:01
Du kan nog avfärda Verratti med en gång, de släpper honom inte. De lär betala Neymars klausul och då är det goodbye Verratti. Tebas och Barca kan hota med FFP bäst de vill, de har inte mandat för det. Hela grejen med FFP går ju ut på att klubbar utmanar det och sen utreder FIFA det hela under kommande säsonger. Eventuell påföljd blir ju först säsongen 2018/19 där man kontrollerar böckerna de 3 tidigare säsongerna. Vilken loser att gå till PSG istället för att vara kvar i Barcelona där han fått precis allt och de bästa förutsättningar att växa som spelare. Jag hade inte haft några problem med att han vill lämna om det bara hade skötts lite smidigare. Istället har han varit som en mussla till idag tydligen och lytt minsta direktiv från farsan, sitt entourage och Nasser. De har förstört hela mercaton denna sommar för Barca med sitt agerande. Det vänder sig i magen över detta beteende. Jag anser inte att man från klubben ska försöka försvåra en övergång, bara stå på sig när det gäller betalningen och den spelare man vill ha i utbyte om klausulen inte behöver aktiveras. Utöver det, vill han så gärna lämna är det bara att visa honom dörren. Sluta med hot om att anmäla till Uefa osv., det är bara löjligt och lite förnedrande. Nej, istället ska vi bida vår tid och se fram emot chansen till payback time som kommer dyka upp förr eller senare. Då ska vi vissa Nasser och hans fula skrytbygge vad det innebär att hamna på Barcas shit list. :)
2017-08-02 10:39
Efter ha läst lite och samlat mig något är det solklart att det är 2 värvningar vi bör göra på 2 vitala positioner, några måste lämna men i det stora behöver vi en kontrollerande mittfältare och har vi råd att chansa på ynglingar i det läget vi är i?

All in på Veratti hans egenskaper tillsammans med dem vi har hade bildat ett fint och kompletterande mittfält. Hade vi haft ett bättre balanserat lag likt Real hade vi kunnat chansa på tex Máppe men vi är inte i det läget och jag hade föredragit safe bet i Alexis eller DI maria samt en kontrollerande cm i Veratti eller bolltrollaren Coutinho men helst Veratti.

Vad tycker ni är vi i ett läge där vi kan chansa på oslipade diamanter?
Barcelona Pep - El Míster
2017-08-02 10:34
Dealen mellan klubbarna bör vara ordnad och klar. Förmodligen löser dom klausulen. Annars hade inte Neymar lämnat Ciutat E. efter 35 min.

Så ni kan glömma Verratti osv.

Barcelona Koeman!!
2017-08-02 10:33
Evigt tacksam att Messi alltid är med Barca oavsett, det är lojalitet.
Barcelona Koeman!!
2017-08-02 10:28
@Vampíro:

Hahah skön, fast kan nog stämma
Barcelona El Tridente
2017-08-02 10:26
@Soko:

Förrädaren ska inte ha ett öre till från klubben.

Han och sin feta giriga farsa kan mjölka PSG nu.

Känns skönt att ledningen stått på sig när de gäller klausulen. Ifall PSG inte vill betala över 300 miljoner euro så är det Verratti + 150 miljoner euro som gäller.

Hoppas man fortsätter att förhandla starkt. Det är våran ledning som sitter i förarstolen nu.
Barcelona Pep - El Míster
2017-08-02 10:21
Vidriga lilla pengakåta barnunge. Hoppas han har det bra där borta i PSG och korpenligan med sina avdankade brassepolare. Bara en tidsfråga innan det luftslottet fallerar.

Messi kommer visa oss vägen denna säsongen och jag hoppas Leo kyligt visar Neymar att han svikit laget, kamraterna, sporten och alla fans för ett större lönekuvert.

Tyvärr så har hans pappa en stor del i denna girighet och jag tror dessutom Dani Alves övertalat Neymar en hel del. Alves är så oerhört bitter på Barca.

#neymarout
#mbappein
Barcelona Vampíro
2017-08-02 10:16
Arda kommer vara den som ersätter, tro inget annat.
Barcelona Soko
2017-08-02 10:14
”Blåser Neymar på bonusen”
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-08-02 10:10
Så jävla härligt, var rädd att han till sist skulle stanna och få högre lön. Ge oss nu 2,2 miljarder, jag vet att med tanke på dagens marknad är det en liten summa för neymar. Men jisses vad gott man kan göra med den summan, en crack värvning givetvis men det finns gott om mer okänt talang i fotbolls Europa. Hoppas pengarna förvaltas på bästa möjliga sätt.
Barcelona Romelu Umtiti
2017-08-02 10:05
Barça confirmed that Neymar told his teammates that he's joining PSG. Valverde gave him permission to leave the training centre. [CatRadio] Aaaaaand he's gone
Barcelona Romelu Umtiti
2017-08-02 10:04
Official: FC Barcelona have dismissed Neymar from training. Valverde has given him the permission to resolve his future.
Barcelona zigazaga
2017-08-02 10:04
Soko Som jag förstod det så var han då inte med på träningen.
Barcelona Soko
2017-08-02 09:57
@zigazaga:

Igen eller det var en gammal nyhet?
Egon trodde väl att allt var så enkelt och smidigt. Men affären kan inte gå igenom pga FFP därför ska han tillbaka i träning idag. Kan tänka mig hur förödmjukad han blir när han måste säga att han bara "skojade ".
Barcelona Smogen
2017-08-02 09:55
Tebas försöker stoppa övergången
Bartomeu vägrar atråt betala ut lojalitetsbonus

Jag gillar att dom gör det svårt för dom i alla fall
Barcelona zigazaga
2017-08-02 09:49
Neymar ska tydligen ha informerat sina lagkamrater att han lämnar till PSG. Källa sport.es, elmundo
Barcelona Koeman!!
2017-08-02 09:41
@S.Eto'o:

Ouch igen! Haha
Barcelona Rambla~
2017-08-02 09:04
Nja, Kun gör sig inget vidare från en kant så som Neymar. Vilket innebär att Valverde troligen behöver ändra systemet lite och spela med två centrala anfallare med Messi lite bakom. Paco då? Det skulle innebära mindre speltid för honom gissar jag. Ser hellre att vi ger honom fler chanser denna säsong nu när vi ändå har honom. Dessutom så verkar han ha anpassat sig allt bättre i slutet av förra säsongen. Han kan säkert växa in ännu bättre denna säsong om han får fortsatt förtroende av Valverde.
Barcelona Cule4life
2017-08-02 07:48
Om vi värvar Aguero så är det en kortsiktig lösning. Jag hade inte haft emot det. Denna sommarn känns omöjlig då klubbarna inte vill släppa sina cracks till oss. En 29 årig Aguero som bortprioriteras för Jesus kam vara en billig lösning. När vi ändå kör nu ganska centrerat anfall funkar Aguero faktiskt där. Han e bra på vrida och vända och kliniska avslut.
Barcelona S.Eto'o
2017-08-02 07:36
Imponerat stort? Han har spelat där sens februari 2017 och gjort Max 4 mål och har vart bänkad mer än 60% av alla matcher han vart tillgänglig. Sluta missleda folk härinne, Tack!
Barcelona Barcelonistas
2017-08-02 07:09
Imponerat stort där.
Annons: