/spanien/barcelona/forum/18899.aspx/spanien/barcelona/forum/18899.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid F7 Zizou~™ [7 de mayo]
2009-03-20 18:59

Ni kan hoppa på mig hur mycket ni vill, men jag menar att Alves är en mycket mycket bra högerback, han brister defensivt sätt enligt mig. Lahm är underskattad, inte lika bra offensivt men bra offensivt är han...
Barcelona J.Gamper
2009-03-20 18:58
Ämne: F7 Zizou:

Varför ....
Haha håller med totalt. Vem kommer inte ihåg Realfansen hype kring att Robben är bättre än Messi. Så typiskt.. att det kan vara så svårt för de att erkänna rivalernas lag helt enkelt är ett bra lag som dessutom är bättre än deras.
Barcelona Vampíro
2009-03-20 18:57
F7 Zizou:

Varför skulle det vara kul? Alves har som sagt flera matcher klarat av att radera bort spelare med hjälp av sin agressivitet och fysik medans Lahm allt som ofta förlorar löpdueller och närkamper pga av sin fysik. Det enda som är kul är hur ni madridistas alltid ska ha rätt med era spelardebatter, Robben vs Messi, Guti vs Xavi osv.
Barcelona J.Gamper
2009-03-20 18:55
Ämne: J.Gamper

VM-fin....
Haha vad spelar det för roll? Maicon är en världsback som Lahm har låååångt upp till.
Barcelona Rambla
2009-03-20 18:55
Ämne: Rambla

Och ändå ....
Ja precis. Du behöver inte vistas på forumet med den attityden du uppvisar.

Kan du vara så vänlig och försöka att inte särskriva allting? Det blir lite jobbigt att läsa faktiskt. Skriv ihop nobelpriset vetja.
2009-03-20 18:54
J.Gamper

VM-finalen var ett missförstånd, sen kanske du kan visa mig klipp på alves i landslaget...

Ne juste, han är petad av Maicon....
Barcelona J.Gamper
2009-03-20 18:54
Lahm är för mig en offensiv back som helt enkelt är en sämre version av Alves. När Alves spelar på sin toppnivå vilket han egentligen inte gör alla matcher så är han världens bästa back, annars är han helt klart Top5 högerbackar i världen.
2009-03-20 18:52
Rambla

Och ändå vill du att jag ska komma tillbaka när jag kan visa respekt ? Rambla du bodde få nobel priset;)
Barcelona J.Gamper
2009-03-20 18:51
Ämne: Ämne: F7 Zizo....
Kan du förklara på något sett eller ge något exempel på hur Lahm är en så duktig defensiv back?

Kanske genom att visa ett klipp på Lahms agerande i EM finalen mot Torres som gjorde att Tyskland förlora finalen?
2009-03-20 18:51
J.Gamper

Du behöver inte respektera mig, då jag inte har något respekt över till någon....

Vampíro

Alves har bättre fysik ? Kul.
Barcelona Rambla
2009-03-20 18:50

Respekt ....
Din respekt är det nog inte många som suktar efter. Tro det eller ej.

Ciao...
2009-03-20 18:49
Ämne: F7 Zizou~™ [7 de may....

Det uttalandet var för att visa att Alves inte är "bäst" defensivt sätt, men whatever...
Barcelona Vampíro
F7 Zizou:

Förstår inte hur du kan tycka att Lahm har bättre defensiva egenskaper än Dani Alves. Alves har mycket bättre fysik och arbetskapacitet och han har visat vid flera tillfällen att han kan plocka bort världstjänor som Ronaldinho och Kaká ur matcher.
Barcelona J.Gamper

Respekt ....
En anledning till att inte respektera dig då eller?
Barcelona Rambla
Ämne: Criff

Men jag s....
Nej, nej, nej....vi vet, det är som vanligt och som det alltid har varit. Alla våra spelare är dåliga och överskattade. Busquets är kass, Piqué är ett skämt osv.

Det är konstigt att vårt spel den här säsongen prisas av så gott som hela Europa. Topptränare efter topptränare har lovordat Peps arbete på så kort tid. Trots detta så är det Puertas svans som verkligen vet hur det egentligen står till. Det börjar bli tröttsamt alltså.

Nu är det dags att njuta av fredagskvällen istället.
Barcelona Gio Style
criff//
ok så zlatan var inte bra mot man untd? Han var millimeter frnå att göra mål. Inter som sög allmänt :)
Barcelona Criff
2009-03-20 18:47
F7 Zizou~™ [7 de mayo],Nähä? Så uttalanden som, "Till och med Drenthe fick friläge mot Alves" ska inte tolkas som att du tycker Alves är dålig?

Diskussion över för min del.

Luego!
2009-03-20 18:46
Rambla

Respekt förtjänas.
2009-03-20 18:44
Criff

Men jag ställde en fråga då jag inte var säker. Eller ?

Sen har jag INTE skrivit någonstan att Alves är dålig.
Barcelona Rambla
2009-03-20 18:44
"det är säkert något som du aldrig gjort."

Och detta vet du? Du kan bara inte låta bli att komma med små förlämpningar va? Ungefär på samma sätt som du förlämpar Ciao-V på landslagsforumet. Snälla, gör oss alla en tjänst och visa dig inte här förän du kan visa lite respekt och hyfs.
2009-03-20 18:41
Rambla

Jag vill inte att detta ska spåra ur så kan börja med att ursäkta mig, det är säkert något som du aldrig gjort.

Lahm är en följsam, brytningsäker back som blandar vinnarmentalitet med tysk diciplin. Från vad JAG har sett så är lahm bättre defensivt. Just diciplinen är något som avgör till Lahms fördel...
Barcelona Rambla
Klint, det roliga är att den här F-Sju påstår saker som han inte har det minsta belägg för. Det är bara så att han har fått för sig detta och allt annat som vi andra argumenterar för är patetisk och enögt.
Barcelona Saman.
High five, Klint!
Barcelona Criff
2009-03-20 18:40
F7 Zizou~™ [7 de mayo], Ameh lägg av, nu svamlar du igen. JAg ber dig att leta upp närmsta youtube klipp från den matchen så är det knappast någon Alves som upphäver någon offside, utan snarare som jag nämnde så är hela laget på Reals planhalva och så kontrar ni med Drenthe och Alves hinner inte tillbaks.

Fortfarande så uppstår chansen pga att Real spelade med en mur som Barcelona försökte få hål på och då uppstår sådana chanser. Kan knappast bedöma en backs defensiva kvalitet på en chans i en sån stängd match.

Lägg ner nu ditt svammel och försök hitta felet vad som har hänt med Ramos istället som spelar som han vore 15 igen.
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2009-03-20 18:40
Hur kan man inte ha höga förväntningar på en trupp värd ett X antal miljoner kronor?
Spelar ingen roll om det är en ny tränare, han kom inte med världens förändring av spelsystem så att det blir helt vilse heller.

Höga löner=höga förväntningar

En annan sak i en säsong när man ser att det går åt helvete för ett lag, som tex Espanyol. MEn inför en säsong så måste man ju tro på sitt lag, speciellt om ens lag är FC Barcelona!

EDIT: Höga löner(är oftast) = jävla bra spelare (om inte Gaspart-liknande muppar sitter som president)
Barcelona Klint
2009-03-20 18:39
Vad har egentligen Lahm presterat som förtjänar alla dessa lovord? Ett grymt VM 2006?
Barcelona Saman.
2009-03-20 18:38
Märks verkligen att det är fredag här inne.
Jesus Kristus
2009-03-20 18:36
Okkapokka! Nej jag skojar faktiskt inte,med den truppen som barca har inför en säsong så ska man självklart förvänta sig titlar.
2009-03-20 18:35
Stolt Palestinier

När har jag nämnt att Alves är dålig defensivt ? Han är en mycket solid, men är han lika bra defensivt som lahm ? Absolut inte.
Barcelona Rambla
2009-03-20 18:33
F7 Zizou~™

Patetisk, enögd? Vad fan är du för en tomte egentligen? Förklara på vilket sätt Lahm är bättre defensivt och taktiskt. Det är saker som du inte har den blekaste aning om så sluta jiddra.

Ta och kolla upp statistik över hur många mål Barcelona släpper in för att Alves som du hävdar är dålig i defensiven och jämför det sen med Lahms defensiva misstag.
Annons: