/spanien/barcelona/forum/18894.aspx/spanien/barcelona/forum/18894.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcadinho.
2009-03-21 08:29
Hehe, såg ni enkäten i MD?
En förkrossande majoritet tror på att Barca fixar Bayern.

Jag tror inte att folk här i den lilla barca sektionen Les Rambles känner sig lika säkra.

Vi har en liten fördel om man tittar på formen och spelmaterial, men inte mycket. Det kan sluta hur som helst. jag säger typ 60-40.

Det stora hoppet för mig är att vi också kan slå Bayern i Tyskland. Hemmaplans favör är inte lika starkt som om vi skulle möta Liverpool eller United. Det är inte absolut måste och komma med 2-0 i bagaget till returen i Tyskland. Vi kan vinna där borta med, om situationen krånglar på något sätt.

Det är också svårt och veta hur Bayerns form är. De har stora vinster mot Sporting, men några dåliga resultat i Tyskland på sistone. Förlust i kvarten mot Leverkusen, förlust hemma mot Köln och oavgjort mot Bremmen, då Bremmen spelade med en man mindre i drygt 75 min.
De verkar inte vara så stabila.

Sen som några skrev nere, så tycker jag att Villarreal - Arsenal är lika öppen match. I gruppspelet hade tom United svårt och vinna över och båda möten slutade 0-0. Att Villarreal lyckades plocka en poäng i OT visar om en viss styrka.

Och Chelsea ger inte bort matchen mot Poll. Det är 50-50, tycker jag.

Annars - folk brukar klaga ibland på den låga nivån är i Les R. Men igår tittade jag lite på andra forum (jag gör det ytters sällan) och blivit ganska puff över hur dåliga inlägg det fanns överallt.

Det finns alltså ganska många okunniga o barnsliga medlemmar överallt i svenskafans, verkar det som.
Barcelona a l b .
2009-03-21 03:36
Grattis Ronaldinho !

God natt
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2009-03-21 02:14
Grattis Ronnie.
Störst på 2000 talet.:D

En sann legend fyller år ikväll synd att han inte är 25 längre:(
Barcelona Gud är störst!
2009-03-21 01:24
Ronaldinho fyller 29 idag.

Grattis Ronnie du är en hjälte för mig, du är en legend!
Barcelona Gud är störst!
2009-03-21 01:21
Här är själva nyheten om Simaos brorsons död.
Barcelona Gud är störst!
2009-03-21 01:16
The Reporter

Det hände tydligen i söndags.
Barcelona J.Gamper
2009-03-21 01:12
Kul att TV4sport inte visar Reals match.. Tänk om de skippade en Barca match?

5 liga matcher ? Don´t think so
Barcelona The Reporter
2009-03-21 01:07
Gud är störst!

När hände detta?

RIP
Barcelona J.Gamper
2009-03-21 00:59
Ämne: Okkapokka / Peace på....
Herregud väldigt tragiskt. Man tycker ju verkligen synd om Simaos brorsa.
Barcelona Gud är störst!
2009-03-21 00:55
Okkapokka / Peace på Les Rambles!

Ungefär som jag skrev. ;)

Förresten ingen har uppmärksammat tragedin i Simaos familj, hans brorson dog i en flodvåg, han vara bara 4 år. Brorsonen spelade strandfotboll med 4 andra kompisar sen så svepte en flodvåg över dem och drog in alla i havet, Simaos bror simmade efter för att rädda dem. Han lyckades rädda 4 av barnen men gissa vem som blev kvar... Jo hans egen son. Hans kropps har fortfarande inte hittats. Väldigt tragiskt och synd om Simao men speciellt Simaos brorsa. R.I.P
Barcelona Okkapokka / Peace på Les Rambles!
2009-03-21 00:50
Villarreal är egentligen som ett mynt, ett lag med två sidor. U-båtarna är ett lag som kan backa hem och spela med ett väldigt disciplinerat försvar, men också ett lag som kan spela bländande anfalls fotboll och rulla ut sina motståndare.

Nu har ju Villarreals form sviktat på sistonde men det har också Arsenals, (Även om båda lagen verkar vara på väg uppåt nu.) Men det ska bli jefligt intressant att följa i alla fall.
Barcelona The Reporter
2009-03-21 00:45
jackesnacke

Det som är bra för er är att Villareal inte är något defensivt lag som kommer att backa hem på Emirates,
Athletic jackesnacke
2009-03-21 00:43
Till en början måste jag säga att det är kul att diskutera med vettiga människor!

Tror inte så många underskattar Villareal på vårat forum. Säkert några som är okunniga om fotboll. Det jag reagerade på här var mer att alla här på forumet och i era artiklar verkar se Arsenal som någon form av drömmotståndare helt utan motivering. Tror tvärtom Barcelona skulle få problem mot Arsenal då lag som Barcelona (Offensiva, lämnar mkt ytor och har en målvakt som kanske inte är världsklass) brukar passa oss. Dessutom skulle vi i en sådan match vara underdogs vilket vi trivs med. Men vad vet jag, kanske på samma sätt Villareal-fans ser på Villareal - Arsenal?
Barcelona Gud är störst!
2009-03-21 00:35
jackesnacke

Ok det kanske var lite önsketänkande också pga att Villareal är det andra spanska laget kvar. Men vet inte Arsenal känns inte så heta, även om ni får spelarna tillbaka så blir det svårt och spela ihop dem på så kort varsel. Lycka till men hoppas på villareal, ta inte illa upp.

The Reporter
Här i Örebro hade vi det idag. ;)
Barcelona Okkapokka / Peace på Les Rambles!
2009-03-21 00:34
jackesnacke

Jag såg bland annat att ni underskattade ert motstånd på erat forum också, så tala inte om underskattning. Arsenal har givetvis favoritskapet i denna duell, men jag blir verkligen inte förvånad om Villarreal slår ut Arsenal.

Fan, nu lät jag värsta dryg. Men min poäng är att dom gula u-båtarna är verkligen inte ett lätt lag att möta, speciellt inte på El Madrigal. Desamma ska väl även sägas om er.

Underskatta inte Villarreal bara ;)
Barcelona The Reporter
2009-03-21 00:33
Gud är störst!

Tack dessamma :) Kurdisk fest här i kalmar imon :)
Barcelona J.Gamper
2009-03-21 00:26
Ja, du har ändå rätt. Ni kommer att få tillbaka flera spelare, bara inte fler andra spelare blir skadade =P.
Athletic jackesnacke
2009-03-21 00:25
Hel sjukt vad ni underskattar Arsenal här. Visst vår ligaposition är kanske så imonerande men vi har ett mycket bra lag och vi är absolut kapabla att slå alla lag som är kvar i turneringen. Dessutom är vi verkligen på gång rent formmässigt och kommer få tillbaka många viktiga spelare. Väl mött.
Barcelona Gud är störst!
2009-03-21 00:21
Jag tror stenhårt på Villareal mot Arsenal och på Chelsea mot Pool. Hiddink är ju en otrolig tränare, dessutom har man fått tillbaka Essien som är en stor del av laget.

Villareal - Arsenal kommer bli jämt men Villareal tar sig vidare, Arsenal ser inte stabila ut och deras spel ser slarvigt ut på nåt sätt. Villareal kan spela defensivt och underbar offensiv fotboll också och det kommer avgöra.

Kom ihåg vem som sa det!

The Reporter
Ja, jag är nästan 100 på att de kommmer spela med 5 mittfältare och Toni längst upp, på Camp nou i alla fall. Nawrozt piroz be förresten! :D
Barcelona The Reporter
2009-03-21 00:20
Gud är störst!

Hoppas dom anfaller med många spelare. Dom spelar ju med 2 defensiva innemittfältare enligt folket på deras forum :S
Barcelona Gud är störst!
2009-03-21 00:17
Jesus

United har en match mindre så de kan utöka ledningen till 7p.

The Reporter
Om Alves lämnar ytor, tro inte att Bayern kommer attackera med hela laget då. De kommer kontra med några av de offensiva spelarna bara.
Real Madrid Sherko
2009-03-21 00:17
D_ALVES_20

Jo men då har man åtminstone vunnit den, jag tror inte att dem är lika hungriga som liverpool spelarna t.ex.

Dessutom tror jag Hiddink kommer tända chelsea spelarna ordentligt.

Jesus Kristus
ManU har en match mindre spelad.
Barcelona The Reporter
2009-03-21 00:13
Tycker att det är bra att Alves är mycket offensiv mot Bayern, iochmed att han är så offensiv så finns det ytor bakom honom. Där kan Bayern ta nytta och flytta upp laget. Och det är just detta som jag tycker är bra, för då behöver inte dom parkera spelarbussen frammför målet :)
Barcelona D_ALVES_20
2009-03-21 00:11
Sherko

Du har rätt men borde inte Man U försvara sina titlar?
Barcelona kallesiete
2009-03-21 00:07

Kan,
Men dom gör det inte.

Ett eller två - noll är ett kanonresultat för oss på himmaplan. Bayern får inte göra mål i första mötet!
Barcelona The Reporter
2009-03-21 00:07
Börjar känna mig lite mer nervös inför Bayern :|
Jesus Kristus
2009-03-21 00:06
4 poäng upp till manu! klart att dom kan vinna ligan.
Barcelona kallesiete
2009-03-21 00:00

Måste hålla med Sherko där.
Liverpool - Chelsea är verkligen yberhett och förloraren i det mötets säsong är gott som förstörd.
Inget av lagen vinner ligan.
Real Madrid Sherko
2009-03-20 23:48
D_ALVES_20

Jag håller inte riktigt med om att Manchester har större press på sig, dem har redan vunnit dem mesta det/dem senaste åren.

Däremot liverpool och chelsea, när vann pool ligan senast?
Och när ska Chelsea vinna cl?
Tycker att liverpool och chelsea har rätt större press på sig än ManU.
Jesus Kristus
2009-03-20 23:41
Angelzzz) hehe aaa det har du rätt i ;)
Annons: