/spanien/barcelona/forum/18880.aspx/spanien/barcelona/forum/18880.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona a l b .
2009-03-24 15:06
Alla ni som nu dissar transfer-snack. Om det kommer upp en artikel här på SF om att Barca är intresserad av någon spelare, ska man inte diskutera det ?

Annars så tycker jag själv absolut inte om onödig transfer-snack.

MesQueUnClub..
Barcelona Okkapokka
2009-03-24 14:58
Uscha, transfer-snack.

*Nickar på huvudet*
Barcelona Holländaren
2009-03-24 14:58
Maxwell är typ en ren kopia av Sylvinho. Det vore en utmärkt ersättare, och dessutom tror jag inte Maxwell skulle göra bort sig som vänsteranfallare heller. Därför kan man köpa honom redan nu, och ändå låta Sylvinho stanna ett sista år.
Barcelona Abu_barca
2009-03-24 14:52
haha grina inte:

såklart man ska ha backup ifall abidal skadar sig.
Barcelona Dani Alves#20
2009-03-24 14:48
om du läser det jag skrivit så är det inte dröm köp utan realistiska köp.

Det borde vi få diskutera om det inte är drömköp som dem i puertan skriver om hela tiden. Transfers handlar om barca och det som handlar om barca får man skriva om här i les rambles eller har jag fel??
Barcelona Napao
2009-03-24 14:48
Ämne: Ämne: jag tyc....
Jag tycker som du orka skriva vem men ska ha eller vem som ska gå om man ,vill snacka spelarköp så kan man inte tro att truppen man har är bra eller att Guardiola vet vad han ska göra när det är dax att köpa spelare.
Barcelona He´s a Pirate (Mes Que Un Club ! 3)
2009-03-24 14:42
Ämne: jag tycker barca bor....
Alltså kan ni för i helv*** sluta prata transfers dag ut och dag in, Varken Pep eller Txiki sitter här och läser så sluta dröm..
Varenda dag när man kommer in här så är allt man läser:

Ja tycker vi ska köpa blabb
Ja tycker inte de, utan hellre Blibb
Alltså är ni från vettet, klart vi ska ha blubb !

God..
Barcelona Abu_barca
2009-03-24 14:30
jag tycker barca borde försöka köpa zhirkov ( han va viktig spelare i ryska landslaget)
Barcelona Dani Alves#20
2009-03-24 14:11
haeger

isåfall är det inte du som sätt barca. Okej katastrof kanske är fel ord men du vet själv att utan puyol i mitten så är försvaret inte lika bra. Vi tappar mycket på det. Vår senaste svacka var ju nästan pga vårt försvar. Vi släppte in många mål och det var ju pga försvaret och valdes små tabbar.
Barcelona haeger
2009-03-24 14:07
Dani Alves#20

"Om puyol inte spelar i mitten så är försvaret nästan katastrof."

Har du inte sett Barcas senaste matcher?
Barcelona Dani Alves#20
2009-03-24 14:07
mitt svar till dessa frågor är:

Låna ut caceres till en spansk klubb som spelar uefa. Varför inte till leverkusen där han kan bilda mittbackspar med henrique som stannar ytterligare en säsong. Jag vill iallafall att dem 2 lånas ut 1 säsong.

då har vi 4 mittbackar alltså puyol,marquez,milito,pique. Jag tycker det räcker med dem det är perfekt med 4 mittbackar.

Alves till höger och Abidal till vänster.

Sylvinho lämnar. Han håller helt enkelt inte längre men han kan ju stanna och jobba inom barca för han är ju en förebild till många i barca eller spela i nån annan klubb och komma tillbaks och jobba med nått inom barca helt enkelt.

Frågan är nu vilka ska vara backup till våra 2 ytterbackar??

Cote skulle vara ett bra köp som sedan sakta men säkert tar abidals plats efter 2säsonger. Han är ju 19 år och jag tror han kommer acceptera bänken.

Alves orkar hur mycket som helst men det är inte bra att han spelar så mycket. Han kan ju bli skadad och det vill vi ju inte. Puyol kan ju spela där men som jag skrev förut så är försvaret kaos utan puyol i mitten man puyol är ju skit bra som högerback tycker jag. Till och med vänster.

Om pep skulle kunna göra caceres till en högerback så skulle det vara bra. Då kan alves vila då och då. Caceres kommer också då få mer speltid. Har för mig också att caceres har spelat ytterback i landslaget och kanske i nån av hans förra klubbar. Han har också spelat vänsterback i barca men tror han skulle vara bättre som höger då han är högerfotad och kan lägga inlägg.

Kommentera och skriv egna förslag!!
Barcelona Dani Alves#20
2009-03-24 13:49
håller med dig där exakt. skulle inte kunna säga det bättre.

Men vi har caceres som kan spela där har jag för mig. Tycker faktiskt att caceres var ett dåligt köp. Han e är en grym talang men är han värd 15milj euro (150miljoner kr) Han är den dyraste spelaren någon köpt som är U-20. Läste det för nån månad sen. Han har inte lyckats men vet att han är en spelare för framtiden men han får ju inte speltid i barca så vad ska man göra?? Hans utvecklig stoppas.

Vi har redan Puyol,Marquez,Pique som spelar i mitten och tänk er sen när milito kommer tillbaks.

Alves-Puyol-Mili/Marq-Abidal

Vem ska spela när alves vilas/skadas/utvisas?? puuol? Om puyol inte spelar i mitten så är försvaret nästan katastrof. Vad händer ifall puyol e skadad och alves utvisad eller något??

Sylvinho lämnar. Som sherko skrev så borde vi göra.

Pique kommer faktiskt få lite speltid med tror jag efter som milito marquez kommer variera eller så e det alltid nån har en enkel skada eller vilas. Tänk er då hur lite speltid caceres kommer få. Henrique är dessutom utlånad. Hur blir det med han??

Som ni ser skriver jag mycket frågetecken och det är för jag vill starta en diskussion som vi alla kan svara på så vi har nått och prata om så det inte blir tråkigt här i forumet. KOMIGEN SÄTT FART Å SKRIV.

Real Madrid Sherko
2009-03-24 13:26
Maxwell är inte så himla bra, enligt mig är han inte särskilt mycket bättre än sylvinho.

Tycker att barca borde satsa på någon yngling(köpt eller från canteran), som sakta tar över positionen från Abidal.
sebbaa
2009-03-24 13:22
a l b .

Duger inte vi för dig? :(
Barcelona a l b .
2009-03-24 12:56
Förestän grabbar, någon av er som vet något bra Barca forum. Jag vet att det finns en massa bra men de flesta är nog spanska.

Jag söker efter Svenska/Engelska forum.

Tacksam för svar.
MesQueUnClub..
Barcelona a l b .
2009-03-24 12:54
Barca o Mort!

Som sagt, han är duktig. Det förnekar jag inte. Men tror du verkligen att en 34årig ska klara av att försvara mot toppanfallare ?

Dessutom så tycker ju alla olika. Själv så vill jag ha en säker backlinje. Men det är ingen brådska.. Sylvinho är duktig och han klarar av några matcher till.

MesQueUnClub..
Barcelona haeger
2009-03-24 12:51
Barca o Mort!

Du borde väga in att målvakter håller mycket längre.
Barcelona Barca o Mort!
2009-03-24 12:47
alb

Varför skulle den det?

Jag ser inget problem att spela som 34åring så länge som man är bra. Se på VDS i ManU som är 38 och har bästa målsnittet i Europa.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-03-24 12:32
Det behövs spelare med ledaregenskaper med rutin och erfarenhet med många år i klubben. Kanske ska man värva en vänsterback men Sylvinho tycker jag kan stanna kvar minst ett år till om han vill. Tror inte att han begär så mycket speltid nästa säsong ändå.
Barcelona a l b .
2009-03-24 11:56
Det är bara inse att Sylvinhos tid är ute så det är klart att en ersättare behövs.
Sylvinho har varit duktig men det är dags att lämna..

MesQueUnClub..
Barcelona Riiio!!
2009-03-24 11:36
Kan inte minnas att Sylvinho har gjort bort sig någon gång under dom ggr han har fått spela. Han har gjort det helt ok, sen så har han underbara inlägg och hans skott är riktigt bra och det ger oss ytterliggare en dimension i anfallspelet. Blir en hel den returer på hans skott =)
2009-03-24 11:16
Lahm, Zhirkov, Vargas, Marcel Jansen, Cote (även om jag inte har sett honom mycket), Maxwell, Emanuelson är de namn jag kommer på.

Men precis som El Flaco säger så är Sylvinho oersättlig som person i laget. Han är en stor ledare och det minns jag inte minst från Rijkaards tid.
Barcelona el Flaco
2009-03-24 11:04
Mojito/

Tyvärr så talar det mesta för att klubben inte kommer förlänga Sylvinhos kontrakt. Själv hoppas jag att han fortsätter, inte så mycket för hans spelarinsatser utan mer för hans personlighet. Han bidrar med en god stämning i omklädningsrummet och Messi har själv sagt att han ser Sylvinho som sin bästa vän i laget. Sylvinho kan ersättas som spelare, men jag tror nog inte att han kan ersättas som person.

Just nu har jag faktiskt dålig koll på vilka andra alternativ det finns på vänsterbacks-platsen ute i Europa. Ser ingen klockren ersättare till Sylvinho.
Barcelona ihefsu
2009-03-24 10:59
Så som jag har sagt tidigare så vill jag ha en ersättare för Abidal, då jag tycker att vi i Abidal har Sylvinhos ersättare.
Barcelona Mojito
2009-03-24 10:55
Förläng Sylvinhos kontrakt med ett år till!
Till nästa år kan ett köp av Cote vara på sin plats. Då har han växt till sig lite mer, och är mer mogen att spela på en högra nivå.
Risken är att det blir mycket bänknötande a la Cáceres, och det stoppar hans utveckling.

Maxwell känns helt enkelt inte som ett namn för Barca. Har inget att lägga bakom detta påstående, mer en känsla bara.

Barcelona Barca o Mort!
2009-03-24 10:49
DenOndaZeke

Sen är ju Sylvinho ganska jävligt offensiv :D
2009-03-24 10:30
Jag har väldigt svårt för en vänsterback som inte platsar i Inter och som petas av en ung medioker spelare som Santon. Defensiv vänsterback har vi i Abidal, vi behöver en som Zhirkov. Ett offensivt alternativ. Precis som när vi hade Gio och Sylvinho och Belletti och Oleguer. En offensiv och en defensiv ytterback.

Precis som vi behöver en ny högerback som ska vara lite mer defensiv än Dani Alves. Alves fysik är vansinnigt bra men även han behöver vila i cupen och vissa enklare matcher. Han spelar på tok för mycket. Men killen springer ändå mer än alla andra även om han vilar minst av alla. Vilken högerback vi har, först försvarar han vid hörnlinjen och sen springer han till straffpunkten och nickar in ett mål. Ofattbart.
Barcelona DenOndaZeke
2009-03-24 10:24
Ämne: Maxwell i Barca hade....
Barca behöver en i förhållande till Alves defensiv vänsterback. En yngre version av Sylvinho med lika bra skott?
Barcelona Dizzy
2009-03-24 10:16
Maxwell i Barca hade varit nåt. En riktig bra vänsterback. Vem vet han kanske skulle peta Abidal så att han får sitta på bänken.
Barcelona Dani Alves#20
2009-03-24 09:39
vi borde hellre värva cote än maxwell då abidal är en startspelare och maxwell skulle också så det skulle bara komma massa rykten att maxwell inte är nöjd mm.

Han är också ganska gammal har jag för mig så bättre att värva nån som cote alltså offensiv vänsterfotad som är ca 19 år gammal. cote skulle vara den perfekta ersättaren till abidal om några år och skulle alltså acceptera bänken de 2 första säsongerna.
Annons: