/spanien/barcelona/forum/18876.aspx/spanien/barcelona/forum/18876.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pep.G
2009-03-24 00:06
Gud är störst!

Sry man, det är det här dem jävla fysiklagarna som har fått mig att skriva så:P
Barcelona J.Gamper
2009-03-24 00:06
Ämne: Skulle någon kunna b....
Ja du har rätt. Just nu håller jag också Iniesta högre, anlednignen till underskattningen kan bero på att han inte göra så många mål. Dessutom har han varit lite mer skadad jämfört med de 2.
Barcelona Gud är störst!
2009-03-24 00:04
pep.G

Då menar du underskattad, du har skrivit fel.

Men han är inte bättre än Leo tycker jag, för att Leo kan ensam vända en hel match med ett eller flera mål. Iniesta kan göra de med framspelningar, förarbeten osv, men han är inte den som gör mål. Och Messi har hållit den här höga nivån länge. Iniesta är världsklass men Messi är omänsklig. Och tro mig jag älskar verkligen Iniesta

Om dumenar form så kan jag hålla med dig.
Barcelona Pep.G
2009-03-24 00:02
Skulle någon kunna berätta varför Andres Iniesta är så jävla underskattad ?

För mig är han t.o.m bättre än Messi. Iniesta är en Messi med Xavis spelsinne. D.v.s han är FÖR bra.
Barcelona Gud är störst!
2009-03-23 23:13
OJ Sergio Garcia kom nyss in! Visste inte att han hade spelat A-lags match för barca.
Barcelona He´s a Pirate (Mes Que Un Club ! 3)
2009-03-23 23:12
Sant, Kort är nog mer värdefullt :) Håller med dig.

Bona nit !
Barcelona Gud är störst!
2009-03-23 23:09
En väldigt ung Valdes står i mål och en ännu yngre vampyr byttes in nu.
Barcelona Riiio!!
2009-03-23 23:04
Fick du någon autograf Rio!!!

Ne dom flesta åkte bara förbi. Det va bara Bojan och Luque som man kunde prata lite snabbt med och ta kort, Bojan satt ju som sagt i sin bil och väntade på grönt ljus och alla ville ta kort med honom, Föredrar kort på något sätt före autograf.
2009-03-23 23:00
Fick du någon autograf Rio!!! ?

Det är rätt svårt men väldigt lätt när dom tränar om man har säsongsbiljett, fatta avundsjuka alla var när dom som hade säsongsbiljetter bara stog utanför Träningsanläggningen och fick Messi, Puyol, Xavi att skriva :) Funderar på att köpa säsongsbiljett nästa år faktiskt, det kostar trots allt bara 4-5000 kr har jag för mig. Om jag förstått det rätt.
Barcelona Gud är störst!
2009-03-23 23:00
En gammal match mellan Newcastle - Barcelona på BarcaTV just nu, om nån är intresserad.

Med bl a Riquelme, Mendieta, P.Andersson, Kluiver mm i startelvan.
Barcelona Riiio!!
2009-03-23 22:56
Valdes,Xavi,Messi och Marques kom i Audi Q7 (audi sponsrar Barca) men Eto kom i någon slagt FET porsche canyene med fetaste däcken. Haha sen har vi Henry, herregud!, Alla sket i o ta kort eftersom man såg en liten Mini Coper komma med 2 streck över bilen, eftersom det va mer folk än spelarna som kom farandes ut på vägen så trodde inte någon att det va han men där satt han, haha roligt fortfarande när man tänker på det.

Victor Sanchez el vad han heter och Bojan då, kom i Audi A3 och Txiki (sportchefen) kom i et riktigt stor Land Rover. Jorguera körde en BMW. =)
Barcelona El Tiburon
2009-03-23 22:51
Saman.

Låter bra ;D Tack för infon!
Tänkte se El Clasico någonstans. Den borde dom väl visa på minst ett ställe i Malmö!
2009-03-23 22:49
Rio !!! :

Haha, vi var där ganska tidigt. När Dani Alves kom i en vit bmw tror jag det var sprang folk som galna rakt ut i trafiken, det är sick men ack så fina minnen det väcker :)
Barcelona Riiio!!
2009-03-23 22:47
// Oj, det är bra högt upp va?

A det e högt som fan faktiskt, men till alla er som skall åka och se match:

Va i god tid innan matchen och kolla efter spelare som kommer till arenan med sina bilar, Såg ganska många faktiskt igår, däremot fastnade endast 2 på kort =)

Och även efter matchen så kan man se spelare.

Hotellet Princessa Sofia, ett 5-stjärnigt hotell liger precis vid arenan och precis vid en busshållplats och där brukar bortalagets spelare övernatta tydligen, kan vara kul o se någon lirare utanför =)
Barcelona SaM__-
2009-03-23 22:46
Jag la ut lite för biljetterna så jag satt vid L:et på Més Que un Club. Riktigt bra platser. Dock så blev dem lite dyra då dem gick på 700 kr styck och det var även rabatterat eftersom jag har släktingar nere i Barca som har varit medlem i över 25 år.

En av mina släktingar har en egen plats på Camp Nou då man har chans att få det då han har varit medlem hela livet. Hyfsat mäktigt att ha en egen plats på Camp Nou =)
2009-03-23 22:45
Okkapokka, Nee det är min bästa polare ;)

Ang dialekterna så låter det helt muppigt, båda jag och min vän. Haha har aldrig förstått det där med videokamera och ljud..
Barcelona Saman.
2009-03-23 22:44
El Tiburon, Gud är störst!

Det finns rätt många ställen i Malmö som visar Barca matcher. Finns minst ett par ställen runt Gustav adolfs torg som visar matchen.

O'Learys visar ibland, annars finns det Sir Toby's och någon skotts/irländsk pup nära Åhlens upp mot stortorget som visar rätt många matcher.

Ta och kolla med de olika ställenas visningstider för diverse matcher. Sen att du är under 18 ska nog inte vara några större problem. De flesta låter minderåriga kolla på matcher. Bara så länge man är trevlig och inte orsakar kaos samt försöker beställa alkohol.
Barcelona Störst, bäst, Barca
2009-03-23 22:44
He´s a Pirate (Mes Que Un Club ! 3)

Stort tack!

Haha, jävligt rätt. Det ser ut att vara svinigt högt.
Barcelona Okkapokka
2009-03-23 22:42
He´s a Pirate (Mes Que Un Club ! 3)

Lite off-topic men är det du som syns i början av klippet? Roliga dialekter hade ni också :)

Verkar som det är många som har gått på antigen eller matcher här, antigen en förlust eller utklassning. Aldrig något i mitten.
2009-03-23 22:41
Ämne: Igår när dom visade ....
Oj, det är bra högt upp va?, Hur är sikten där? Har inte varit där och kollat.
Barcelona Riiio!!
2009-03-23 22:38
Igår när dom visade att Espanyol hade fått stryk så började alla att applådera så hatet mot espanyol märktes. =).

Vi satt endast några rader under resultat tavlan på NIKE läktaren ( alltså vid målet som det gjordes 4 mål/som dom alltid anfaller första halvlek)... Kanske inte världens bästa platser men atmosfären och allt annat är obeskrivligt!!
2009-03-23 22:36
Det är alltid Henry som nätar när jag är på Camp nou ;)

Senaste nu mot Valencia (4-0) Hade han ju stor show och matchen förra året mot Racing (1-0)
Barcelona Riiio!!
2009-03-23 22:34
haha ok.. ska kika =)
Barcelona SaM__-
2009-03-23 22:34
Ni har bra tur ni som valde rätt match. Själv fick jag uppleva förlusten mot Espanyol förra månaden, snacka om fel val av match haha :)

Men o andra sidan var ju stämningen obeskrivlig då atmosfären och hatet mot Espanyol var fantastiskt :)
2009-03-23 22:33
General är väl högst upp om jag inte minns fel:

I länktips kan du se när jag och en kompis filmade högst upp på General..Det är very high kan jag lova. Inga fotbollsplatser jag rekomenderar:P

Här är ett till :
http://www.youtube.com/watch?v=Ll-mP4WnImc&feature=channel_page

Filmat från kanten på General.
Ja filmade från olika delar av arenan, bara o kika.
Jag betalar 150 Euro för medlemskap har jag för mig :)
Barcelona The Reporter
2009-03-23 22:33
Riiio!!

Okej då, meddelande :D
Barcelona Riiio!!
2009-03-23 22:32
Ämne: Riiio!!

Du har få....
PM???
Barcelona Okkapokka
2009-03-23 22:32
kallesiete

Se på den ljusa sidan, du såg Ronnies sista match i den blåröda tröjan ;)
Barcelona Störst, bäst, Barca
2009-03-23 22:30
Ser att det diskuteras hur det är att se Barca live. Det är så att jag tillsammans med ett gäng kompisar ska åka på studentresa till Lloret de Mar i Maj, och eftersom Lloret de Mar ligger såpass nära Barcelona så kan vi ju bara inte undgå oss att gå och titta på en Barca-match.

Vi kommer att vara där nere när Barcelona möter Osasuna hemma på Camp Nou, vad tror ni, är det något att se? Sen har jag ett par frågor till som jag hade varit väldigt tacksam om jag kunde få svar på

Vad kostar ett medlemsskap om man är över 18 år?
Ser man bra från platserna, som på hemsidan kallas för, "General"?
Är rundturen något man som Barca supporter absolut inte får missa?
I så fall, vilka dagar går rundturen?

Skulle vara evigt tacksam om ni skulle vilja svara på mina frågor.
Visca el Barca!
Barcelona El Tiburon
2009-03-23 22:29
Gud är störst!
Ja ok, synd. Men såg på fcbarcelona.dk att de kollar matcherna på en pub i Köpenhamn. Hört att man ändrat åldern på pubar från 16 till 18 år i Danmark. Ngn som vet nåt om detta?
Annons: