/spanien/barcelona/forum/18867.aspx/spanien/barcelona/forum/18867.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Valencia Villa/Silva
2009-03-24 23:13
Luis Enrique Martinez Garcia. Saknar verkligen den killen. Min favo spelare genom tiderna.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-03-24 23:01
Kul förresten att både Pique och Busquets finns med i Spanska landslaget igen. Ska bli intressant att se om Pique startar nu när Puyol är skadad. Men det blir nog Marchena och Albiol. Men Pique och Albiol känns verkligen som framtidens mittbackspar i Spanien.

Hoppas att Busquets kan debutera och återigen överraska alla som han har gjort hittills i Barca.
Real Madrid Autobahn Arjen
2009-03-24 23:00
Ämne: Drömelvan i spanska ....
!Sergio_ Busquets!/

Alla i topptrimm menar jag då...
Barcelona Sürer
2009-03-24 22:58
Autobahn Arjen

var ska etoo vara da, killen som snittar 20 mål per säsong, och då bara spelmål inkluderat

sen när blev ramos vänsterback?

iker casilias

dani alves pepe puyol ?

toure

xavi iniesta

messi etoo villa

detta lag är la ligas bästa, sen ramos ska vara med någonstans kanske men deffenetivt inte peta dani alves
2009-03-24 22:57
Ha Puyol ensam som mittback så ska det nog gå bra.

Henry måste stanna en säsong till minst. Han är rutinerad och fortfarande mycket bra. Tror inte att han blir sämre på något sätt nästa säsong. Dessutom har han själv sagt att han stannar och det tycker jag är väldigt bra.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2009-03-24 22:55
Ämne: Drömelvan i spanska ....Vad fan har Ruud åstadkommit iår. Bort Ruud In med Etoo inte D.Villa ! Och De La Pena skriver du bara för att jävlas med alla Cules. Annars håller jag med dig om elvan
Barcelona Pep.G
Autobahn Arjen

Okkapokka gav ett perfekt exempel på La Ligas bästa startelva :D

Real Madrid Zizou_spars
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Eller så fyller han igen hålet med silikon, kör på en vanlig sula och förstår att den skiten är bara en grej för att försöka locka kunder. Galet larvigt. Har ägt ett par själv, sköna dojjer men sulgrejjen är bara larvigt "flash". :-)
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-03-24 22:53
Ämne: Autobahn Arjen

R....
Pep.G

ja precis jag förstår dig,
Men gäller det snabbhet så kan inte hellre Terry tatuera sitt namn på listan direkt.

2009-03-24 22:52
Jaa Ruud istället för Villa!
De la penia en personligt favorit kanske?:)
Gör en elva själva då utan å klaga.
2009-03-24 22:52
Lajjas

Är gräsmattan hård så tar du den tjockare. Är det mjukt kan du använda den andra.
Barcelona He´s a Pirate (Mes Que Un Club ! 3)
2009-03-24 22:50
Okkapokka,

Enough said.
Barcelona Pep.G
2009-03-24 22:49
Autobahn Arjen

Ruud istället för Villa ? De la Pena istället för Xavi ?

PILMÀ (Kärlek & Respekt)

Vidic ? Njaa, han är stor och så, men han är lite för seg om du förstår avd jag menar.
Barcelona Okkapokka
2009-03-24 22:45
Drömelvan i spanska ligan

Valdés

Dani Alvés Puyol Marquez Abidal

Yaya Touré

Xavi Iniesta

Messi Eto'o Henry

Laget kallas FC Barcelona.
Barcelona Lajjas
2009-03-24 22:44
Tjenna vänner, köpte ett par nya fotbollskor idag (adidas predator) och fick med 2 stycken skoinlägg, en lite tyngre och en lite lättare. Tänkte bara fråga om någon här inne vet vad det är skillnad på dessa?

Drömelvan kan jag verkligen inte hålla med om!

Mvh
Barcelona J.Gamper
2009-03-24 22:44
Ämne: Grejen är den att bå....
Tror att det är en nedgradering då Henrys målsinne och effektivitet behövs. Dessutom har vi redan kreativa spelare som Messi,Xavi,Iniesta och Alves framför allt.
2009-03-24 22:43
De la Pena istället för Xavi? Haha, gå o lägg dig.
Barcelona Okkapokka
2009-03-24 22:41
Grejen är den att både Ribery och Messi är spelare som spelet ska gå igenom. Med båda två på planen samtidigt så kommer den ena falla bort och bli allt för osynlig.

Enda ytter som jag skulle vara intresserad av att värva till sommaren är väl Silva från Los Ché. Men frågan är väl om det verkligen är en uppgradering eller nedgradering? Henry leverar minst sagt nu i alla fall och verkar ha hittat rätt igen. Så jag har inget emot att behålla fransmannen ett år till heller.
Barcelona J.Gamper
2009-03-24 22:41
Ämne: Drömelvan i spanska ....In med Xavi istället för De la Pena och David Villa istället för Ruud så blir det bra.

Sen.. Hur kan du välja M.Diarra istället för Lass?
2009-03-24 22:39
Drömelvan i spanska ligan.

-------Casillias----------------
D.Alves--Pepe--Poyul--Ramos-----
---------M.diarra---------------
--De la Penia------Iniesta-----
--Messi------Ruud------Robben
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-03-24 22:38
Ämne: Det verkar vara lite....Pep G

Inte världens bästa diskussion att påbörja direkt men ändå.

Men själv skulle jag bytta ut.
Gerrard mot Xavi, Vampyren och Xavi tillsammans i mitten, vilket är också varje tränarens dröm att ha dessa herrar i sitt lag.

Sedan skulle jag vilja byta ut Buffon mot Casillas faktiskt, inget ont om Buffon men Casillas gärna i min dröm elva.

Och sist men inte minst skulle jag ta ut Terry mot dagens Vidic.
Terry är en värld back men tror att jag skulle föredra vidic i denna form trots att han blev förnedrad i Man Uniteds match mot Liverpool av en viss El Niño.

Annars ser det ljust ut alla andra som du redan har tagit ut.

Alltså så här:

------------Casillas-----------
--Alves--Puyol--Vidic--Evra--
------------Essien-----------
----Iniesta-------Xavi----
-Messi-----Torres-----Ribery-

Kärlek & Respekt
Barcelona Pep.G
2009-03-24 22:35
J.Gamper

Så bra som Alves har spelat iår, så ahr Maicon ingen chans :D

Barcelonito / Lucho Enrique 21

Just därför funkar inte Ribery i Barca. Bra sagt där.
Barcelona J.Gamper
2009-03-24 22:35
Ämne: Eto'o har vilat 3....
Håller med. Laget blir effektivare då också och det görs mer mål. Vi har tillräckligt med kreativa spelare.
Barcelona J.Gamper
2009-03-24 22:34
Ämne: Det verkar vara lite....
Helt rätt, förutom att jag inte tror att Puyol och Terry skulle fungera tillsammans av någon anledning =P

Sen så står det mellan Macion och Alves som högerback.
2009-03-24 22:33
Eto'o har vilat 3 matcher. Han har egentligen gjort 25 mål på 25 matcher. Zlatan kan inte lyckas med det i Spanien. Bara David Villa eller Torres kan göra så många mål om han hade spelat i Barcelona.

Så länge man han Eto'o behöver man absolut ingen av dom. Lämnar Hleb eller Henry så behövs det en till ytter men inte annars. Jag vet inte ens om Ribery hade varit bra att ha i Barca. Känns som om rollen om den som ska leda laget hade blivit knepigt med både Messi och Ribery i laget.

En second striker precis som Henry är den bästa sortens anfallare man kan ha på vänsterkanten. Inte en klassisk ytter alltså.
Barcelona Pep.G
2009-03-24 22:27
Det verkar vara lite dött här inne, så jag drar fram min drömelva. Ni får gärna ge era åsikter och ange era drömelvor.

En 4-3-3 uppställning.

------------Buffon-----------
--Alves--Puyol--Terry--Evra--
------------Essien-----------
----Iniesta-------Gerrard----
-Messi-----Torres-----Ribery-

Det står och svänger mellan Xavi och Iniesta, men Iniesta är en idol för mig så Iniesta hamnar där.
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2009-03-24 22:26
Ämne: Är det sant att Real....
ingen aningen.
Ifall det stämer, är det bara roligt hahhaa.
Barcelona Pep.G
2009-03-24 22:22
J.Gamper

Dem har mycket skattepengar. Det kan du ge dig på :)
Barcelona J.Gamper
2009-03-24 22:19
Är det sant att Real får 1 miljard kronor om året i bidrag av den spanska staten?
sebbaa
2009-03-24 22:11
Fabregas i blåsväder, visste jag inget om, inte har det väl blivit länkat här heller?
Annons: