/spanien/barcelona/forum/18863.aspx/spanien/barcelona/forum/18863.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pep.G
2009-04-09 13:29
PILMÀ (Kärlek & Respekt) '

Säsongen 05/06

Oleguer framför Valdes ;)
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-04-09 13:29
För alla käre culés som har missat matchen igår, eller för de som vill se om den makalösa matchen får ladda ner matchen ifrån denna länktips.
Med båda Engelska och Spanska kommentatorer.
de två första är varsin halvlek med Engelska kommentatorer och den tredje är spanskt.
Kolla länken för mera.

VISCA EL BARÇA Y Catalunya
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-04-09 13:25
Ponta87
Vad säger du om vi eventuellt vinner CL med Pique framför käre Valdés?
Barcelona Exclusive
Då missade du ju Pique isåfall. Han stod ju för en mycket bra match mot Bayern. Nya Oleguer? ....
Real Madrid Nian#9
Såg du Pique igår eller?
Barcelona el Flaco
2009-04-09 13:22
Pep.G/

Av statistiska skäl hade jag hellre velat spela returen på Camp Nou, men om Barça spelar lika beslutsam som man gjorde igår så kanske det ska lösa sig trots allt.

Ponta87
2009-04-09 13:22
Trevlig match ni spelade igår.
Ta detta inte som ett madrista inlägg men vad ser ni i (pique) igentligen???
NYA (OLYGIER) vet ej hur han stavar det.
Men ni som är top 5 av världens bästa lag måste väl kunna ha en bättre målvakt samt nån mitt back till
Barcelona Pep.G
2009-04-09 13:18
Rambla

Han är fantastisk. Jag kommer ihåg vilka dåliga crossar han hade i början av säsongen. Han har verkligen tänat upp sig :D
Barcelona Jr. Honken
2009-04-09 13:16
Pep.G

Finns inte så mycket mer att säga. Du har så rätt. Precis som du sa, så hade läget troligtvis varit helt olikt om vi hade börjat på bortaplan.
Även jag är glad att vi fick börja på Camp Nou! :)
Barcelona Rambla
2009-04-09 13:15
Gai Assulin 18 år idag.

¡Feliz cumpleaños!
Barcelona Ghazza
2009-04-09 13:15
Åtta egna produkter spelade för oss igår, i en kvartsfinal i CL, mot Bayern Munchen. Fantastiskt!
Barcelona Rambla
2009-04-09 13:08
Ämne: Rambla

Det var e....
Ok, det är möjligt att jag tog fel på Alves och Messi eller så var det en helt annan situation.

Ja, Piqué är ju den som tar den vänstra mittbackspositionen när han spelar med Marquez. Vilket jag kan förstå med den vänsterfoten.

Se länktips. Valencia vill ha Bojan på lån. Helst under två säsonger och då gärna med en köpoption. Detta om Villa försvinner. Visst säger jag, låna ut Bojan till Valencia men skippa köpoptionen bara.
Barcelona Pep.G
2009-04-09 13:06
el Flaco

Jag gillar läget faktist, att vi börjar på hemmaplan. T.ex hade vi spelat i Allianz arena igår så hade matchen varit jämnare än vad den var och det skulle bädda för ett jämnt möte på Camp Nou också, men nu vann vi stort mot Bayern och det bäddar för ett "lite" ojämnare möte på Allianz Arena.
Barcelona Pep.G
2009-04-09 13:04
Rambla

Det var en sekvens i andra halvlek där han låg på en vänsterbacksposition och slog en crossboll hela vägen ner mot Messi med VÄNSTERFOTEN. Messi tackar genom att ta ner den kyligt, åker lite skidor sedan bössar han. Tyvär så räddar Butt skottet :/
Barcelona el Flaco
2009-04-09 13:02
Robin.C/

Om vi och Chelsea går vidare så börjar vi hemma.
Barcelona Rambla
2009-04-09 13:01
Ghazza:

Haha, jag tänkte också komma till det. Piqué är makalös med sina krossbollar. Den du tänker på i andra halvlek med vänsterfoten var nog på 40-50m och den satt på läppen. Det var för övrigt till Alves.

Något som imponerar är ju att han också är överdjävlig med precissionen i vänsterfoten på de svåra krossbollarna.
Barcelona Ghazza
2009-04-09 12:52
Trots att man kan hylla våra offensiva spelare i all oändlighet så måste jag lyfta fram två herrar i backlinjen. Den ena är kung Puyol och den andra är Piqué.

Om vi börjar med ungtuppen, så fyf-n vilka krossbollar han har egentligen. Hans fot var helt magisk igår. För att inte tala om vänsterkrossen till Messi i andra halvleken. En verklig framtidsman utan tvekan.

Och Puyol... Jag kan plocka ur minst fem exempel där han ensam står för ett ypperligt försvarsarbete. Han slet, manade på lagkamrater, tog skitjobbet och spelade med ett stort lugn igår. Hans brytning framför Valdés var även den av världsklass.

Visca!
Barcelona Ciao-V
2009-04-09 12:52
Ämne: De gula korten försv....
Taktiken går hem även mot Chelsea.
Låta dem springa, jaga boll och flåsa. Det gick hem i 2006 då sprang dem och jagade boll i större delen av matchen.
Jag blir mer orolig om Barca skulle möta Liverpool. Liverpool har en annan typ av spel. Långa bollar, snabbare spel när de är på topp. En annan djupledspel med Torres och Gerard.
Men vi får se, vi är inte där ännu. först ska Barca säkra kvarten.
Barcelona Robin.C
2009-04-09 12:50
Om vi nu går vidare, och Chelsea går vidare, vem börjar hemma i Semin då?
Barcelona kev
2009-04-09 12:48
för den som missade matchen.. länken, 20min.. enjoy!
Barcelona Rambla
2009-04-09 12:45
De gula korten försvinner till finalspelet även i CL.

Vilken match igår, makalös fotboll. Som vanligt är omvärldens dom (läs SF) att motståndarna är för dåliga, det är ingen värdemätare över hur bra Barcelona var. När Bayern spelar ut stackars Sporting är det grym fotboll och hyllningarna vill aldrig ta slut. När Barcelona bjuder upp till dans, ja då har motståndarna bara en dålig dag. Det är ingen som har tänkt på att Barcelona knappt tillåter motståndarna att ens slå två passningar i rad inom laget på Camp Nou? Aja, strunt samma. Vi får nästan en övermäktig uppgift i Chelsea i semin om vi inte kolapsar totalt på Allianz Arena. Då får vi se hur starkt detta lag är.
Barcelona AlexC
2009-04-09 12:16
el Flaco/

Glömde min källhänvisning, finns i länktips. Där handlar det om Cupvinnarcupen, semifinal 96/97.

Du har rätt angående att det aldrig har häntsedan Champions League startade 92/93.
Barcelona el Flaco
2009-04-09 11:51
AlexC/

Märkligt, de spanska medierna hade i sina sändningar inför matchen flera gånger dragit upp det faktumet så jag utgick från det i min krönika/matchrapport. Kan du dela med dig din fakta?

Edit: När jag syftade på att vi aldrig lyckats avancera från ett elimineringskval när vi spelat returen på bortaplan så tänkte jag främst på sedan det nya Champions League-formatet bildades 92/93.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-04-09 11:50
Jag tror faktiskt att Ribery som vanligt har dragit något skämt som han brukar göra. Man ser att Henry bara står o skrattar. Det behöver inte betyda ett skit, tror bara han snackade skit om sitt lag för stunden och höll för munnen. Men visst måste han bli osäker på framtiden om de förlorar så stort mot Barca. Han måste ju vilja vinna stora mästerskap. Det ligger i naturen hos sånna storspelare.
Barcelona AlexC
2009-04-09 11:43
El Flaco

Var tvungen att kolla upp en sak du skrev i din matchrapport (som jag i helhet tyckte var mycket bra, kul att du får in dina känslor i skrivandet) och det var att du skrev att "FC Barcelona aldrig någonsin har lyckats avancera från en elimineringsfas när man ha spelat returmötet på bortaplan. Aldrig"

Detta kunde väl inte stämma tänkte jag. Med hjälp av UEFA:s hemsida fann jag att det inte stämde. Ha i åtanke att jag är vän av fakta ;)
Barcelona Jr. Honken
2009-04-09 11:41
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Kolla bild 47. Ser ut som att Ribery kramar om Henry med lite tårar i ögonen, samtidigt som han håller handen för munen som för att dölja hans besvikelse...

Men å andra sidan kanske han säger: "Snälla. Får jag komma över till er istället? Jag vill också vinna CL!" Henry svarar med ett leende på munnen: "Självklart, självklart..."

Eller något liknande...Vad vet jag? :P
Barcelona Barcadinho.
2009-04-09 11:41
Criff/

Marquez tog på sig sitt tredje gula kort igår.
Och därmed är han avstängd i returen.

Regeln säger att man är avstängd efter tre gula kort, inräknas från gruppspelet.

Det du skriver att gula kort skrivs bort efter kvarten stämmer för EM.

Men det är inte så konstigt att man blandar ihop allt. De ändrar saker också hela tiden.
Barcelona Jr. Honken
2009-04-09 11:39
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Hahahaha

Ser ut som att dem...Hahaha

Visca el Barca!
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-04-09 11:31

Idag vaknar man och tror inte att det som händer är sant...4-0 mot Tysklands bästa...

Satt och tänkte lite på framtida transfers och alla rykten om spelare som ska komma. Ta till exempel de två stora rykterna Benzema och Ribery;

Barcelona har spöat skiten ur Lyon och nu Bayern, hade jag varit Benzema och Ribery så skulle jag vilja gå till Barcelona gratis, jag skulle betala för att spela med Barcelona om jag vore de hehe... Tänk, Europas alla stora lag är ute efter de, bland de är Barcelona, som man möter i en åttondels och en kvartsfinal, de e duktiga, laget är bra, men jämfört med Barcelona så är då väldigt små...I rest my case liksom, Barcelona är outstanding...Fenomenala....

Det ända som kan rubba barcas steam lite grann är den extremt tuffa spelschemat, jag är för första gången i mitt liv orolig för spelschemat och vad den kan åstadkomma våra spelare i form av skador och slitna spelare..

För övrigt så hoppas jag väldigt mycket på att få möta United i en eventuell final, jag gillar Porto, men jag e sugen på revange..
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-04-09 11:26
Härliga bilder från matchen. Lägg märke till bild nummer 28. Hahaha Messi och Eto'o har något på gång där.
Annons: