/spanien/barcelona/forum/18853.aspx/spanien/barcelona/forum/18853.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2009-04-19 21:46
tarrak:

Nej, jag vet inte vad Palop sa men han såg rätt så sansad ut tycker åtminstone jag.

bateni:

Jo jag minns även Angulo i den matchen. Han var vidrig. ;)

Tufft läge för er inför Camp Nou. Dock känns det väl ganska så skönt med det avstånd ni har ner till de som jagar? Ni bör klara 3:e platsen utan problem ändå.

Förresten. Barça vann ju basketen mot Real Madrid igår i Madrid. :D
ANTIMADRIDISTAS
2009-04-19 21:45
Snart är det el clasico, vet att det är några matcher kvar tills dess men hur tror ni real kommer spela mot barca? kontringsspel? som förra gången?
Barcelona tarrak
2009-04-19 21:42
Squez

Alves blev varnad för "tjafset", inget för klubben att protestera mot alltså.
Barcelona A.Gaudi
2009-04-19 21:42
ANTIMADRIDISTAS

Vet inte direkt om du är oseriös men tagga ned. varför tror du folk kritiserar Puertan?
Om du har något vettigt att skriva så gör det men just nu höjer du inte direkt standarden här inne. såna där inlägg drar bara ner barcas forum på SF.
bateni
2009-04-19 21:40
Pep.G

Yes. Jag har för mig att regeln fungerar så nuförtiden, att en spelare som tilldelas ett rött kort på direkten blir automatiskt avstängd i 2 matcher.
ANTIMADRIDISTAS
2009-04-19 21:39
Bateni sevilla kommer iallafall vinna mot mandril det är jag helt övertygad om! mierda kan inte spela mot toplag. om sevilla pressar reals backlinje så kommer match bilden att se ut som den som atl madrid hade på santiago bernabeu!
Barcelona Squez
2009-04-19 21:38
Angående det gula kortet på Alves igår kväll. Fick han den för att han tjafsa eller för att han "tacklade" spelaren? För de har ju inte sagt något om att göra en överklagan vilket jag finner konstigt. Getafe-spelaren halkade ju.
Barcelona Pep.G
2009-04-19 21:32
bateni

Va ? Missar han inte bara matchen mot Barca ?
bateni
2009-04-19 21:31
Rambla

Jo, även jag är fullt medveten om Valencias historik och det är alltid Marchena&Albelda som är de största fjantarna. Jag kommer t.o.m. ihåg Werdermatchen som du tog upp, då var Angulo som en tredje idiot bredvid Marchena& co och höll på...

Ang. utvisningen så var det kanske rätt att Adriano fick ett direkt rött - men endast för att det här är La Liga, men jag tror inte ngn 'che' hade klagat ifall Adriano hade fått sitt andra gula istället. Det typiska är ju att han kommer missa mot Real Madrid, nu när han fick rött.

Tyvärr kommer hälften av laget att bestå av Sevilla Atletico på onsdag. Det känns så iallafall efter en match som denna. (7 gula kort och ett rött för Sevilla). Det blir ingen kraftmätning precis...
Barcelona Pep.G
2009-04-19 21:31
Delarocha

Det var fantstiska år och det är det videon påminner mig om, men du kanske är ett nytt fan och har inte följt Barca sen dess ?
ANTIMADRIDISTAS
2009-04-19 21:28
Barca leder ligan med 6 poäng vann mot real mierda med 2-0, barca är i final i cdr real åkte ut mot ett kroplag som vanligt.Barca är i semifinal i cl real åkte ut i åttondelsfinal som vanligt vilka är bäst?
Barcelona tarrak
Rambla

Vet du vad han sa då? Bara för att man är kapten kommer man inte undan med vad som helst.
Delarocha
Pep.G. Du tycker inte att Barcelona spelar bra fotboll i år eller?

D_Alves_20. Enligt den listan menar han ju att Messi är bättre än Higuain.
Barcelona D_ALVES_20
2009-04-19 21:27
Pep.G

Det här var verkligen KUNSKAPLIG bevis på att VISSA av Realfans har grova problem i huvudet.

Alla spelarna i Toppform!

Cassiliias Vs Valdes = 1-0
Ramos Vs Alves = 2-0
Pepe Vs Marcues = 3-0
Canna vs Busken(poyul)= 4-0
Heinze Vs Abiudal = 4-1
M.diarra vs Toure = 5-1
Snejider vs Xavi = 5-2
Robben vs Iniesta = 6-2
Ruud vs Eto = 7-2
Raul vs Henry = 7-3
Higuain vs Messi = 7-4

Eller vad säger ni.

Slutsats 7-4 till madrid

Higuain vs Messi = 7-4 ????????????
Om det finns en Realfans som hundra % ärlig? Kan man förklara det här?
Barcelona el Flaco
Rambla/

Man brukar sällan få kort upphävda om en spelare har snackat sig till det. Själv tycker jag att det var klumpigt gjort av Palop. Jag förstår att han blir upprörd, men han måste veta vad konsekvenserna blir om han får en varning. Sevilla hade behövt honom på Camp Nou.
ANTIMADRIDISTAS
Pep.G) hehe jo enligt madridfansen men dom tänker inte med huvudet :)
Barcelona pokke
2009-04-19 21:26
D_ALVES_20

Den som skrev den där ''listan'' på Puertan hade skrivit att Xavi var sämre än Sneijder, Messi sämre än Higuain, Heinze bättre än Abidal innan han ändrade det.
Barcelona Pep.G
2009-04-19 21:24
D_ALVES_20

Haha, att du orkar bry dig. Släpp det bara. Mer enögda fans finns inte !
Barcelona Pep.G
2009-04-19 21:23
Åh fyfan vilken video !! Musikten, dribblingarna, passningarna etc etc påminner mig om Barca 03-06.

P.S Länktips*
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
Alla matcher Barca har förlorat har ju varit sånna matcher där motståndarna springer till domaren och påverkar honom och får domaren och spelarna ur balans. Det kommer bli exakt likadant mot Valencia borta, de är ju trots allt experter på det.
Barcelona Rambla
Palop borde få sitt gula kort upphävt. Vadå, får inte en lagkapten ifrågasätta en billigt dömd straff? Vem får då göra det?
Barcelona D_ALVES_20
Robben De La Red # 11

E du frisk i huvudet?
Om fucking Real är bättre än Barca, då Real borde ligga etta samt i semifinal istället för Barca.
Ellerhur?

Alla spelarna i Toppform!

Cassiliias Vs Valdes = 1-0
Ramos Vs Alves = 2-0
Pepe Vs Marcues = 3-0
Canna vs Busken(poyul)= 4-0
Heinze Vs Abiudal = 4-1
M.diarra vs Toure = 5-1
Snejider vs Xavi = 5-2
Robben vs Iniesta = 6-2
Ruud vs Eto = 7-2
Raul vs Henry = 7-3
Higuain vs Messi = 7-4

Eller vad säger ni.

Slutsats 7-4 till madrid

Higuain vs Messi = 7-4???????????????????????????
Kan någon FÖRKLARA det här???????????????????????
Barcelona Pep.G
2009-04-19 21:21
ANTIMADRIDISTAS

Haha, visste du inte att Barca alltid möter ett "svagt" motstånnd ?
Barcelona BlueRed.
2009-04-19 21:20
Utvisningen var sådär. Han fick först gult kort för att han pratade med domaren tillsammans med andra spelare, för som jag såg det så skrek inte han på domaren. Sen vad han sa hörde man inte. Det andra gula han fick var rätt däremot.
ANTIMADRIDISTAS
2009-04-19 21:20
Adriano och Palop missar barca matchen!
Barcelona Rambla
2009-04-19 21:19
bateni:

Det är ingen tillfällighet att det var Valenica som var iblandande i bråket med Inter här om året i CL. Jag minns också för några år sen en match mot Werder Bremen i Uefa-cupen som urartade totalt på Mestalla. Det kan visserligen delvis ha berott på att det var Anders Frisk som dömde matchen. ;)

Ni hade tagit den här matchen om Adriano inte blivit uvisad. Nu såg jag i och för sig inte hans utvisning och vill därför inte uttala mig om huruvida den var rätt eller ej.
bateni
2009-04-19 21:16
Rambla

Tack! Trodde själv att det kanske var vi Sevillafans som var för enögda, men ni såg ju också. Vidrigt lag verkligen. Till toppen på det; en domare som inte har 'pidongas' för matcher som denna.
Barcelona el Flaco
2009-04-19 21:14
pokke/

Med kvällens fullträff har Villa gjort 8 straffmål under ligasäsongen.
ANTIMADRIDISTAS
2009-04-19 21:12
Alla äckliga, smutsiga madridistas! kan sluta att skriva massa skit här!
Barcelona pokke
2009-04-19 21:10
Rambla

När Villa gjorde mål på straff så tänkte jag efter hur många egentligen han har gjort på straff.

Nån som vet hur många mål Villa har gjort på straff? Känns lite som Zlatan 2007-08 på hans straffar.
Annons: