/spanien/barcelona/forum/18851.aspx/spanien/barcelona/forum/18851.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messi4321
2009-03-27 21:16
Asså helt sjukt,messi 21 år gammal 35 spelade matcher för argentina och med mr.maradona så kommer han spela 24\7 skulle tro att messi har 100 vid 29-31 åldern eller kanse tidigare beroende på hur lång de går i sina mästerskap.
Barcelona westinho | "Akta er för El Madridismo"
2009-03-27 20:32
Dani Alves#20

Vi kan definitivt inte låna ut någon spelare till Bilbao, då de bara tar emot baskiska spelare.

Allendinho

Iniesta är Månadens spelare i Barcelona enligt redaktionen.
Barcelona J.Gamper
2009-03-27 20:32
Ämne: Är iniesta världens ....
Barcelonas bäste spelare...
Barcelona Allendinho
2009-03-27 20:20
Är iniesta världens bästa spelare denna månad eller är det bara i spanien?
Barcelona Barca-nist
2009-03-27 20:18
pokke

Christina ? du menar ronaldo va ? hahaha jag brukar också kalla honom det. synd men han får skylla sig själv!
Barcelona Dani Alves#20
2009-03-27 19:33
Rambla

vi måste verkligen låna ut bojan. Jag tror jag e den som ser något hos honom. Han är bara 18 år och vi måste ge honom en chans. Så låna ut honom i spanska ligan och vi får se hur det går. Men lyckas han inte då så får han säljas för om han inte klarar nån av dem klubbarna så hur ska han klara att spela i världens bästa klubb.

Kerrison borde vi också köpa och låna ut direkt till nån spansk klubb helst. Samma med pedro,jeffren. Dem borde lånas ut till nått mittenlag tex valladolid eller bilbao.

Thiago,gai är 91:or och vill inte att de ska flyttas upp för tidigt. Men dem borde stanna i b laget 1säsong och sedan lånas ut till nån spansk klubb och sedan är de klara för a-laget. Alltså om 2 säsonger och då tror jag att xavis formkurva kommer gå neråt och då har vi redan var ersättare Thiago alcantara. Gai är en stor talang med och jag har stora förväntningar på honom.
Barcelona pokke
2009-03-27 19:03
A.Gaudi

Det mesta är ju skitsnack. Men jag tror att Real kommer locka åt sig Cristina och nån annan stjärna. Tror knappast det blir en ny Galactico era.
Barcelona Vampíro
2009-03-27 19:00
Håller med om att Iniesta har varit månadens bästa spelare, fullständigt dominant sen han kom tillbaka. En annan som är värd att nämna är Rafa Márquez, bortsett från Atlético-matchen så tycker jag att han har varit väldigt bra speciellt nu när Puyol har varit borta.

westinho:

Matchen spelas på Santiago Bernabeu.
Real Madrid F7 Zizou~™ [7 de mayo]
2009-03-27 18:02
A.Gaudi

Man hoppas ju att han ska lära sig...Sen är det mesta påhittat från blanskan som skriver i sann Zlatanblads anda, Xabi har dementerat uppgifterna samma med CR och Kaka har väl bedyrat sin kärlek för sitt Milan ganska starkt ?

David Villa är både spansk och är dessutom lagom flashig, han kan alltså mycket väl vara den spelare som Perez siktar in sig på...Sen måste han ju köpa den allra bästa också..
Barcelona A.Gaudi
2009-03-27 17:55
Läste på Goal.com om Perez "dröm anfall". nu är ju inte Goal den kasnek säkraste källan men det verkar onekligen som att han gör samma fel som tidigare. det var ju inte helt utan anledning som han avgick förut.

"Up front the report believes that Perez would have David Villa, with Cristiano Ronaldo, Arjen Robben and Kaka all playing behind him in support.

In the centre of the pitch he would have both Lassana Diarra and Xabi Alonso."

Jag tror ALDRIG att det där anfallet skulle fungera, inte heller att det någonsin blir av dock. Kaka, Robben och ronaldo som alla vill ha stora ytor, känns mer som en Blitz krieg elva ifrån FIFA än ett riktigt lag.
Barcelona Pep.G
2009-03-27 17:32
Ärligt talat så känns det inte som om vi har saknat Abidal Han ska såklart ha en garanterad startplats nu när han är tillbaka, men Sylvinho har gjort det så jävla bra. Varför inte förlänga Sylvinhos kontrakt med 1-2 år ?
Barcelona Pep.G
2009-03-27 17:29
Härligt Red att ni tog min favoritspelare som månadens bästa spelare:D
Real Madrid Sherko
2009-03-27 17:28
Bernabeu :)

Eller?
Barcelona westinho | "Akta er för El Madridismo"
2009-03-27 17:26
På vilken arena spelar Spanien mot Turkiet?
Barcelona el Flaco
2009-03-27 17:11
Klint/

Haha, vilken skön bild/

*nickar instämmande åt redaktionens val av månadens spelare*

Barcelona Barcamartin
2009-03-27 16:46
Heltseriöst jag säger bara:

Inieeeeeeestaa
Inieeeeeeestaa
Inieeeeeeestaa

Riktigt sjukt bra spelare, och som jag har behövt "försvara honom" mot mina idiotkompisar och medgångsfan som knappt tittar på fotboll.

Inieeeeeeestaa

Visca el Barca
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-03-27 16:43
Man ska vara sjukt stolt över att ha en spelare som Iniesta i sin favorit klubb.
Denna killen är helt enkelt en av de bästa i världen när han är i form.

VICA BARÇA Y INIESSTA
Barcelona Barcamartin
2009-03-27 16:43
Jag har en liten fråga...

Jag ska ner och titta på CL matchen mot Bayern Munchen. Och min fråga är: hur får jag enklast tag i biljetter, jag vill helst ha biljetterna så tidigt som möjligt, men vad jag kunde läsa mig till på fcbarcelona.cat så släpps inte biljetterna för "vanlig" plublik förens i April, stämmer det, och i så fall så undrar jag hur man får "tag" i biljetterna när man bokat på hemsidan, får man ett brev med biljetterna, eller hur funkar det?

Sen undrar jag också om det kan finnas risk att det kan vara utsålt när jag kommer ner? (åker tisdag, match onsdag) annars kan jag köpa på plats.

Tacksam för svar

Tack på förhand // Barcamartin
Barcelona Klint
2009-03-27 16:41
Hehe, talande bild i länktipset.
Barcelona pokke
2009-03-27 16:32
Iniesta är klart månadens bästa spelare :). Jag bara ÄLSKAR! hans tvåfotare.
Canaletes
2009-03-27 16:09
Grymmaste videon på länge!!
man hör hur domarna och spelarna tjafsar mitt på matchen, den här är mellan Barca-Espanyol från förra säsongen.

+ om ni kan spanska.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2009-03-27 15:53
I sommras ryktades om att Jeffren skulle lånas till Aris men då valde klubben att värva Regueiro från Valencia istället. Jag skulle gärna se någon av de spelarna som du sa i Aris för att sedan komma tillbaka till Barca. Calvo har egentligen talangen för att spela i Barca men som vi sa har hans fysik inte utvecklats något alls de senaste åren och det har gjort att vi nog aldrig kommer få se honom i Blaugrana.

Som du säger gjorde Giovani helt fel att lyssna på sin agent Zahavi. Om han blivit utlånad till en klubb som Aris eller en mittenklubb i Spanien där han skulle få en stor roll skulle han utvecklas mer och sedan ha stora chanser att komma tillbaka till Barca. För talangen har han men inte hjärnan.

I januari var det lite snack om att Maric från Barca Atlétic skulle gå till Aris men det blev inget. Så länge Mazinho eller någon annan som Barcelona litar på tränar Aris kommer säkert flera spelare skickas dit. För det är viktigt att klubben litar på tränaren dit talangen skickas för att han ska utvecklas så mycket som möjligt. Speciellt när det är en liga som är relativt okänd.
Barcelona Rambla
2009-03-27 15:40
Andreas:

Precis som Barcelonito nyss skrev, ju längre desto bättre.

Thiago har den här säsongen spelat en hel del för Barcelonas B-lag Atlétic och är nog snart mogen för större uppgifter. Barcas a-trupp är kanske ett för stort steg att ta redan nästa säsong så en utlåning är nog inte omöjlig.

Jeffrén och även Pedro hade varit två utmärkta lån annars. Snabba och tekniska yttrar som kan spela på bägge kanterna.

Giovanis huvud förvreds av den vidrige agenten Pini Zahavi därför hamnade han i PL. Något som han egentligen inte var mogen för. Hans lillebror Jonathan, mittfältare, gör stora framsteg i Barcas Juvenil. Han kan också bli ett intressant alternativ för Aris om det inte blir något med Thiago.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-03-27 15:29
Andreas (Aris/Brasilien Red.)

Ju längre desto bättre. Mycket intressant det du skriver.
2009-03-27 15:21
Ja precis som du säger borde han bygga lite muskler, annars är han en rolig spelare att se. Jag träffade honom en gång och jag måste säga att han är ganska spinkig och har en kropp som en 16-17 åring. Annars är han så otroligt snabb.

Jag har faktiskt funderat på det du säger om ett lån av sonen Thiago. Det snackades lite om det när Mazinho jobbade i Aris som sportchef för ett par år sedan, men då sa han att hans första prioritet är att utvecklas så mycket som möjligt i Barca och spanska ungdomslandslaget. Men han lämnade en liten dörr öppen om ett eventuellt lån.

Gio dos Santos och Jeffren har ju varit mycket nära på att bli utlånade till Aris innan också. Zizinho(Gios pappa) besökte klubben och blev mycket imonerad, men han valde ju som vi alla vet att gå till pengarna i england istället.

Men Aris och Barcelona har ett mycket bra förhållande och det kommer säkert göras fler affärer i framtiden. Även Hoyos som var ungdomstränare i Barca har tränat Aris.

PS. Ursäkta för de långa inlägggen.
Barcelona Rambla
2009-03-27 15:09
Andreas:

Jo, Toni Calvos talang känner jag allt till. Han är lika gammal som Messi och de är väldigt goda vänner. De härjade ju på varsin kant i de olika ungdomslagen i Barcelona. Precis som du är inne på så saknas nog fysiken hos Calvo. Han borde som Messi gjort bygga på sig lite muskler.

Jaså, Mazinho är tränare nu. Det visste jag inte. Kanske ett lån av sonen Thiago kunde vara intressant för Aris? :)
2009-03-27 14:45
Rambla: Javito började säsongen väldigt bra och gjorde 5 mål, han gjorde även matchens enda mål i derbyt mot Olympiakos. Men Javito har tyvärr inte spelat lika bra de senaste månaderna. Han är riktigt snabb och orkar springa hela matchen men han är en riktig målsumpare.

Calvo tycker jag har mer kvalité än Javito. Calvo har en riktigt bra teknik och är dessutom väldigt kvick. Calvo är tyvärr ganska svag och blir ofta skadad och därför spelar han ungefär varannan match. Hans mål i UEFA-cupen borta mot Bolton förra året var väldigt viktigt. Båda verkar annars nöjda i klubben även fast det gått sämre i år.

Om Calvo skulle skaffa sig lite mer muskler skulle han lätt platsa i de flesta lagen i La Liga. Han har spelat i spanska ungdomslandslagen också och var en av de större talangerna i Barcelona för några år sedan.

Mazinho och Donato har ju tagit över som tränare i Aris i år också. Mazinho har jobbat i Barca och Thiago som spelar i Barca Atletic är hans son.
Barcelona Rambla
2009-03-27 14:36
Dani Alves#20:

Då menade jag både Keirrison och Bojan för framtiden. Köps K9 nu, så tror jag att han får stanna ytterligare en säsong i Palmeiras eller lånas ut till någon annan klubb i Europa precis som med Henrique.
Barcelona Rambla
2009-03-27 14:34
Andreas:

Tack för info, det var intressant. Förresten, hur går det för våra canteranos Toni Calvo och Javito i Aris nu för tiden? Bra hoppas jag.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-03-27 14:33
LennyRomario

Det är Zlatans agent som har sagt att Zlatan vill spela i Barcelona. Det sa han till italiensk press. Igår sa hans agent att alla spelare drömmer om att spela för Barca. Att Barcelona är mer än en klubb och att Barca alltid har de bästa.

Det är inte svensk eller spansk press som har hittat på. Sen så måste jag säga det att Zlatan är mycket större i Italien än han är i Sverige.
Annons: