/spanien/barcelona/forum/18847.aspx/spanien/barcelona/forum/18847.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2009-03-31 13:41
Kan bara instämma med Barcelonito. Ronaldinho var en av de största när han var på topp i Barcelona men hans två sista säsonger i Barca var ett skämt. Ja åtminstone den sista säsongen, även om nedgången startade efter CL-vinsten 2006.

Hade Barca sålt honom ett år tidigare så hade man fått det dubbla för honom fast det är inget att gråta över nu. En bra sak med att Barca så tydligt ville bli av med honom är att det sänder ut en klar signal till framtida barcaspelare. Ingen spelare, oavsett hur stor och talangfull han är (och Ronaldinho var verkligen den bäste), är större än klubben. Brinner du inte för klubbmärket och uppträder professionellt, så finns det ingen plats för spelaren i klubben.

För övrigt är det skrattretande och direkt pinsamt hur brittisk press försöker övertyga sina läsare om att Liverpool ska köpa Samuel Eto'o för en bra bit under €20M. Dröm vidare!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-03-31 13:26
Jag förstår att många saknar Ronaldinho och gärna hade haft honom i Barcelona. Men jag är jätteglad att han lämnade Barca och det var det bästa Pep har gjort för laget. Brasilianska stjärnor har en tendens att vilja bli större än laget. Ronadinho missade massor av träningar, stannade för länge i Brasilien när han var med landslaget, han och Deco tog sig hem själva efter matchen mot Zaragoza på bortaplan och sket fullständigt i laget.

Jag skiter fullständigt om spelaren heter Ronaldinho, att han fick applåder mot självaste Madrid på bortaplan, att han var våran bästa spelare. Så fort han är respektlös mot klubbmärket så sjunker han i mina ögon och ska lämna laget. Hade Messi varit sån så hade jag tycket likadant om honom nu. Tur är att Messi är mycket professionell och mycket mognare än spelare i hans ålder.

Exempel, Cristiano, hans brudar och Ferrarikrock, konstant gråtande osv.

Rooney: Kan flippa ur när som helst och har bråkat i barer osv.

Fabregas: Kastar paj på Ferguson, spottar på Hulls tränare.

Banega: Tillfredsställer sig själv i webbkamera och slår sönder hotellrum efter att ha vunnit VM med ungdomslandslaget.

Messi är för skön bara.
Barcelona A.Gaudi
2009-03-31 13:20
Bör noteras är ju att det är är inkluderat med reklamkontrakt osv. summan är inte enbart den lön barcelona betalar, långt ifrån. Har för mig att t.ex Zlatan tjänar mer än Messi, ifråga om vad han får ifrån klubben.
Barcelona Messidinho_10
2009-03-31 13:15
Fyfan Messis lön är inte och leka med alltså. Men han är klart värd det om inte mer!!
Barcelona tarrak
2009-03-31 13:03
Barca_4_lajjf

Det spelar nog ingen roll vad Dinho vill. Pep och övriga ledningen var överens om att han hade fått tillräckligt med chanser och att han gjort sitt i Barcelona. Jag tror knappast den gångna säsongen gett dem anledning att ändra det beslutet.
Barcelona el Flaco
2009-03-31 12:21
tribente_magico/

kl. 18.45.
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-03-31 12:13
Ronaldinho vill tillbaks. Hur blir det nu? (Länktips)

Kom ihåg, ta de med en nypa salt bara.
Barcelona tribente_magico
2009-03-31 12:12
nån som vet vilken tid spaninen spelar mot sverige i u21 idag?
Barcelona el Flaco
2009-03-31 11:58
Rambla/

Om jag minns rätt så var det Marc Ingla som var den som skötte förhandlingarna med Valdés förre detta agent, men när Ingla avgick efter förtroendeomröstningen förra sommaren så blev förhandlingarna lagt på is. Jag tror ändå att det kommer lösa sig efter denna säsongen är slut.

Mojito/

Jag tror också att Valdés själv är mer fokuserad på sitt eget spel just nu och att avsluta säsongen med att vinna titlar än något annat. Jag vill också att han ska stanna, men inte till vilken fantasi-lön som helst.
Barcelona Mojito
2009-03-31 11:36
El Flaco

Så han är Salgados agent också?
Då blir jag inte förvånad om nästa uttalande blir att Salgado kräver lika hög lön som Dani Alves...

Nog för att jag gillar Valdés, men det finns ju gränser för vad man som supporter kan acceptera.
Nu tror jag visserligen att all skugga ska falla över agenten, för om jag "känner" Valdés rätt så är han stenhårt fokuserad på nästa uppgift och bryr sig inte så mycket om den biten.

Finns inget tråkigare än då en trotjänare tvingas lämna klubben.
Barcelona Rambla
2009-03-31 11:29
Det är det som är problemet el Flaco. Officiellt tiger Barcas klubbledning men internt så är man irriterade på Valdés nya agent. Det faktum att han inte ens meddelat att han tagit över som Valdés agent innan han börjar snacka i pressen gör ju inte saken bättre.

Problemet ligger i att man lovat Valdés att förnya kontrakt för över ett år sen men inte kunnat hålla det. Nu börjar så klart Valdés nya agent med att påpeka och påminna om detta. Inte den bästa tajming med tanke på att vi nu är i slutskedet av ligan, final i CdR och vidare i CL. Förbannat korkat att dra upp detta nu.
Barcelona el Flaco
2009-03-31 11:18
Ämne: Valdes agent fortsät....
Jag är förvånad över agentens uttalande, hade för mig att jag hade läst i de katalanska tidningarna för några dagar sen att han hade förnekat att spelaren krävde samma lön som Casillas har i Madrid.

Nåväl, det är bara att konstatera att Valdés inte är i närheten av Casillas och Buffons nivå och förtjänar därmed inte någon rejäl löneförhöjning.

Värt att notera är att Valdés agent Gines Carvajal även är Raúls, Salgados och Juande Ramos agent.
Barcelona A.Gaudi
2009-03-31 11:07
Valdes agent fortsätter att göra bort sig i media. Visst valdes är bra men han är knappast på samma nivå som Casillas och Buffon. Jag förstår inte riktigt ifall det är valdes själv som blivit girig på sistone eller ifall det är agentens dåliga inflytande på honom som skapar lite problem.
Han ska helt enkelt inte tjäna lika mycket som buffon/casillas eftersom han inte är lika bra som dem. skulle vara lite tråkigt att sälja valdes men ifall han fortsätter att sätta käppar i hjulen med sina bisarra lönekrav ser jag ingen annan utväg.
Barcelona tarrak
2009-03-31 10:06
Ciao-V

Tack för hjälpen! Får väl göra så jag också, även om jag tycker att det känns lite nervöst att bolla runt en kvartsfinalbiljett i cyberspace. I värsta fall får man väl ta med sig hela laptopen till insläppet.;)

Gud finns inte!

Sant. Slarvigt nog utgick jag från att samma trupp gällde till Sverige-matchen.
Barcelona Ciao-V
2009-03-31 08:46
Ämne: Någon som har några ....
Ja, det går att göra det. Om du sparar biljetten i din dator först. Sedan kan du skicka biljetten till din egen mail så att du kan skriva ut den sen från en annan dator. Så gjorde jag i alla fall.
Jag skrev ut den på från jobbets dator - med färg på!
Gud finns inte!
2009-03-31 08:46
tarrak:
det där är truppen mot Irland. Laget mot Sverige kommer vara närmast totalt annorlunda bla. spelar Bojan.

Se länk.
Barcelona tarrak
2009-03-31 00:23
Ämne: vet någon någon sida....Se länktips.

Botia, Mino och Jeffren representerar Barcelona. Även vår gamle vän, Crosas, är med.
Barcelona XaviiiiTheking
2009-03-31 00:17
vet någon någon sida där man kan se vilka som e utagna till spanien u 21 match mot sverige imorgon ?
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2009-03-31 00:15
När jag var nere i Brasilien för några månader sedan träffade jag inte en enda människa som tyckte att Dunga är bra. Jag träffade inte heller någon som tycker att Maicon ska spela istället för Dani Alves. Jag tycker Zico eller Scolari borde ta över som tränare. Scolari har redan lyckats som tränare i Brasilien så det är ett ganska säkert kort. Zico har iaf mer erfarenheter som tränare än Dunga och gillar dessutom att spela offensiv fotboll. Zico är en av Brasiliens mest respekterade människor inom fotboll också.
Barcelona Frodo
2009-03-31 00:12
Jag tycker inte att Dani Alves ska bänka Maicon. Jag tycker att Brasilien borde utnyttja att man har två så pass bra spelare och därmed använda D.Alves på mittfältet. Med Alves kapacitet så kan han lätt spela på mittfältet och deras högerkant skulle bli ruskigt bra.
Barcelona pokke
2009-03-31 00:10
Vi kommer aldrig uppleva en spelare som Rivaldo. Han var helt magisk.

Nu ska jag lägga mig, god natt
Barcelona Pep.G
2009-03-30 23:52
El flaco

Haha, tja du. Jag var 7 år och kollade på VM 98. Självklart förstod jag ingenting, men jag kommer ihåg den dagen så jävla mycket. Min storebror var 13 år typ och grät sönder sig efter Frankrikes storvinst.

VM 2002 njöt jag av. Jag var 11 år och jag kunde iallafall lite fotboll. Ronaldinho mot England glömmer man aldrig. Så under den perioden så ahr jag haft fina minnen av Brasilien :D

pokke

Samma här. Jag blev faktist intreserad av Barca när Rivaldo fullbordade sitt hat-trick mot Valencia som gjorde att vi säkrade en CL-plats :D
Barcelona tarrak
2009-03-30 23:52
Någon som har några indikationer på hur starkt intresset för Bayern-matchen är? Inte ska man väl behöva sitta och hamra f5 när biljetterna släpps på onsdag?

Hur funkar det här med egen utskrift av biljett? Kan man köpa biljett på en dator, för att vid ett senare tillfälle skriva ut från en annan?
Barcelona Gud är störst!
2009-03-30 23:48
Tycker att Liga sidorna borde också pyntas och bytas ut. Mot nåt fräschare och lite finare, det ser dött ut sådär. Menar alltså text Spanien-sidan och England sidan osv...

Vid högersidan kanske lite bilder på la liga profiler.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-03-30 23:39
Ämne: el Flaco/

Jo det....
Jag håller med er, konstiga uttagningar och för deffensivt för ett landslag som Brasilien.

Jag menar det är ju bra om han blandar en mixbag när det gäller brassarnas sätt och spela, låt brasilien vara brasilien i anfallsväg.

Barcelona Gud är störst!
2009-03-30 23:35
el Flaco

Helt rätt, Brasilien var usla 2000-2001. Kommer ihåg vm kvalet Brasilien var nära att missa vm och jag kunde inte tro mina ögon. Men i en avgörande kvalmatch så vann Brasilien, tror att det var mot Bolivia nåt sånt. Sen vet ni ju hur det gick i Vm. :D
Barcelona Evička
2009-03-30 23:33
Ämne: Är det inte dags att....
Vi jobbar på det
Barcelona pokke
2009-03-30 23:30
Är det inte dags att uppdatera web-designen?
Barcelona el Flaco
2009-03-30 23:04
Rivaldo_gudarnas gud/

Om du läser om och läser rätt så ser du att jag är noga med att peka ut exakt vilka år jag tyckte de spelade dåligt (2000 och 2001). Jag nämnde inget att de spelade dåligt 1998, 1999 eller VM-slutspelet 2002. Därmed tycker jag inte man kan säga att de var jämna under 98-02 perioden, utan det var istället en period med höga toppar och djupa dalar.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2009-03-30 22:58
el Flaco//

dom vann copa america 1997 och 1999 samt confederations cup 1997. Kom 2a efter grymt spel men kollaps i finalen i vm98. Sen vann dom vm 2002 efter knackigt kvalspel. Så på vilket sätt skulle brassarnas lag ha vart dåligt under tiden 98,02? Lägg där till spelare som romario ronaldo bebeto rivaldo och ronaldinho som huserade kring den tiden. Visst kanske inte dominansen va lika total som i början på 80 talet. Men det fanns ej då och ej heller idag ett mer underhållande lag att kolla på.
Annons: