/spanien/barcelona/forum/18844.aspx/spanien/barcelona/forum/18844.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Dizzy
2009-04-01 16:03
Vad tror ni om lördagens match?

Vi får se upp med Pedro leon en riktig bra spelare.
Barcelona The Reporter
2009-04-01 15:44
Är man inte talang vid 30års åldern i Milan ? :)
Barcelona Abbe_
2009-04-01 15:37
"I sommar går Fabio Cannavaros kontrakt ut med Real Madrid.
Men intresset för den 35-årige landslagskaptenen är knappast glödhett.
-Han är för gammal, säger Milanbossen Adriano Galliani. "

Måste ha varit ett april-skämt från Gallianis sida. Cannavaro, för gammal?! Han är ju bara 35.
Barcelona Abbe_
2009-04-01 15:23
Mohamed är på hugget idag ;-).
Barcelona Heywood Jablome
2009-04-01 15:22
Givetvis är Gai-ryktet ett aprilskämt, men Barcelona till Sverige är faktiskt en möjlighet.

Det diskuterades att Barcleona skulle få möta ett all star-lag. Men det är bara rykten.
Barcelona Cape
2009-04-01 15:09
Barcelona till Sverige luktar även det lite Aprilskämt :). Självklart är Gai-artikeln ett skämt.
Barcelona Dizzy
2009-04-01 14:34
Fi fan vad man längtar tills lördag. Det är bara 3 poäng som gäller.

Vi vinner med 2-1.

Och Real spelar lika 1-1.
Barcelona el Flaco
2009-04-01 14:26
Känns som att man kan endast lita på de spanska medierna idag då deras motsvarighet till första april är den 28:e december (Día de los Santos Inocentes).
Barcelona pokke
2009-04-01 14:16
Ta allt ni hör och läser idag med en STOR nypa salt hehe
Barcelona Messidinho_10
2009-04-01 14:11
EXTRA EXTRA Messi är såld till Real för 3 MILJARDER dvs alla pengarna som dem skulle spendera på spelar köp.

FAN MAN ÄR SÅ FÖRBANNAD!! HATA LOS BLANCOS
Barcelona true_barca_fan
2009-04-01 14:09
April skämt
Barcelona Dizzy
2009-04-01 13:47
el Flaco

Bra nyheter! Alltid skönt att ha tillbaka Puyol.
Barcelona el Flaco
2009-04-01 13:34
Det verkar som Touré inte kommer kunna delta mot Valldolid då hans rehab inte gått lika bra och snabbt som Iniestas. Han förväntas vara tillgänglig mot Bayern istället.

Sen så har både Eto'o och Keita återvänt till Barcelona i optimala fysiska förhållanden.
Barcelona el Flaco
2009-04-01 13:29
Lite goda nyheter. Puyol och Iniesta kan kanske vara med mot Valladolid på lördag och möjligtivs spela från start.
Barcelona tarrak
2009-04-01 13:23
Tycker inte att vi ska ge den där mediokra allsvensken någon mer uppmärksamhet. Han fick uppleva sin karriärs höjdpunkt när han sparkade ner Bojan och var så upphetsad att han var tvungen att prata ut efteråt. Nu går han tillbaka till den trista vardagen där gyttjebrottning på Gamla Ullevi står på programmet, medans den talanglöse 18-åringen Bojan Krkic spelar vidare i ett av världens bästa lag. Jag tycker vi alla ska glädjas åt att IFK:aren åtminstone fick vara i närheten av verklig talang, även om han tydligen var för dum för att inse det själv.
Barcelona el Flaco
2009-04-01 13:22
Jag misstänker att Gai-nyheten är ett april-skämt. Har läst både Sport och Mundo Deportivo imorse och ingen av de nämner att Gai ska ha ryktats vara på väg till Chelsea. Sen vad jag vet ska inte Gai och Luis Enrique ha bråkat under säsongen.

Nice try Mohamed. ;)
Barcelona Ciao-V
2009-04-01 13:15
Vad ska man tro på?
Gai till England? Aprilskämt?
Det måste det vara!

Varför inte? Messi har väl också skrivit på ett kontakt med Madrid!
Real Madrid Zizou_spars
2009-04-01 13:05
Jag såg själv matchen igår och Bojan var faktiskt inte speciellt bra, tog för många egoistiska beslut. Men tror tom Wernblom känner till Bojans kvalitet.

Wernblom är dock en spelare jag avskyr enormt, maken till fulare spelare får man leta efter. Ligger alltid och grinar efter varje domslut. Ne, usch!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-04-01 12:28
Gud finns inte!

Det var en träningsmatch. Jag har inte hört någon i ligan komma efter matchen och säga att den spelaren är ingenting och stolt säga att han sparkade honom. Lite professionell måste man ändå vara.

Wernbloms umgänge är också spelare som är väldigt kaxiga och har näsan upp i luften och tror sig redan vara färdigutvecklade stjärnor. Av det jag vet av honom så vet jag att han gör detta med mening för att markera någonting som är väldigt svårt att förstå sig på.

Kanske är det därför jag blir mest förbannad.

Det jag reagerar mest på är att han direkt kallas "Göteborgs tuffing" och nästan hyllas för att han sparkar ner någon och skadar en spelare. Precis som det var när Rosenberg slog till Materazzi.
Barcelona pokke
2009-04-01 12:25
Diego Lopez ryktas till Barca. Hoppas bara Diego Lopez kommer till Barca. Lopez är klart en av världens bästa målvakter.
Gud finns inte!
2009-04-01 12:19
Barcelonito / Lucho Enrique 21:
Du vet, tacklingar är en del av spelet. Lär dig leva med det, du ser bra mycket värre situationer i varje ligaomgång.
2009-04-01 12:11
Gud finns inte!

Jag har 3 kompisar som var med och spelade mot Spanien igår. Ingen av dom är den sortens människa som efter en match pratar stolt om att han kapade en stjärna. Han sa att han var tvungen att kapa Bojan och då kan man liksom dra i tröjan eller liknande. Som Ballack gjorde i VM-semifinalen mot Korea för några år sen när han stoppade en kontring och offrade sig för laget. Han missade finalen. Inte ens en sån match valde han att sparka sin motståndare.

En avundsjuk liten parasit kan inte ens ta det lite lugnare i en sketen träningsmatch och välja att stoppa sin motståndare utan att försöka skada honom och sen nästan skryta om det. "Götebors tuffing". Herregud...
Barcelona Riiio!!
2009-04-01 12:09
// Alltså måste de dra till osanningar

Håller med dig, sen skall ju Real Madrid värva, Maicon,Ribery,Villa,Ronaldo,Benzema... Iniesta? hahaha... så deras skulder kommer komma tillbaka! =) =)
Gud finns inte!
2009-04-01 11:55
Vad säger det om forumskribenterna på den här sidan när de dömer ut en u21 landslagsman i Sverige som en sopa och avundsjuk? Hur mycket har ni själva åstadkommit i era liv kan man fråga sig då? Att döma av den språkliga nivån måste man ifrågasätta om majoriteten ens lyckades klara av svenska A på gymnasiet.
Barcelona tarrak
2009-04-01 11:51
Ämne: Är artikeln med Gaby....
Du kan gå in på Sport och se artikeln jag refererar till. Så vitt jag vet är spanjorernas "lurdag" den 26 (eller 25?) december och det bör alltså inte finnas någon risk, att den tråkiga nyheten är ett skämt.
Barcelona MessiFP
2009-04-01 11:47
Är artikeln med Gaby Milito sant eller ett jävligt dåligt 1 april skämt? :P seriöst jag vågar inte lita på nånting en dag som denna...
Barcelona Ciao-V
2009-04-01 11:46
Alltså måste de dra till osanningar ibland för att krydda till det lite?
Citat från krönika, Kviborgs...

"En snabb jämförelse med antagonisten FC Barcelona säger att Real Madrid drar in 100 miljoner Euro mera per säsong samt att Barcas skulder överstiger Real Madrids med 60 miljoner Euro".

Barcelona har betalat av sina skulder. Klubben har inga skulder längre. Det har konstaterats av klubben själv. Inte ska man tro på vad en utomstående har kalkylerat ihop. Ta fakta från klubbens källor istället.
2009-04-01 11:16
För mig är Barcelona lika mycket favoriter mot Bayern som de var mot Lyon. Inte mer och inte mindre.
Barcelona tarrak
2009-04-01 11:05
Barça-fan

Jag tror nog att Mattias är vä medveten om att Bayerns prisskåp är större än fransmännens, men att det i slutändan är ganska ointressant när domaren blåser igång matchen. Visst vinnartradition är inte att underskatta, men det är väl bara att kolla på hur ett lag som Madrid bryter ihop så fort det vankas CL, trots att man har vunnit turneringen flest gånger. Nåväl, någon absolut sanning om vilket lag som är bäst är svår att få fram och alla är berättigade till sin åsikt. Inte mycket att uppröras över i mina ögon.

Och du, glöm inte att Huddersfield har fler ligatitlar än Chelsea.;)
Barcelona Barça-fan
2009-04-01 10:55
tarrak.
Det var nog mest för att påvisa Bayern överlägsenhet historiskt sett. Sen vet jag självklart att det finns andra faktorer som spelar in, samtidigt som du har rätt i det du säger. Det är svårt att ställa två lags dagsformer emot varandra. Även om vissa lag snabbare bleknar i jämförelsen med andra.
Annons: