/spanien/barcelona/forum/18835.aspx/spanien/barcelona/forum/18835.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BlueRed.
2009-04-28 23:43
Pep.G

Förmodligen. Ser inget annat alternativ. Om inte Pep chansar och kör med Cáceres med Pique, vilket inte verkar så troligt.

Åka av blir det hur som helst på Stamford.

Avslutar med att säga att Ballack borde fängslas för det han gör på fotbollsplan. Äcklar mig mer och mer för varenda match man tyvärr ibland måste se med honom på plan.
Barcelona NoGo™
2009-04-28 23:41
Jaha då har vi inte slagit ett engelskt lag på Camp Nou på 4 år tydligen. Minst ETT mål skulle vi fått in tycker jag, lite otuur samtidigt som cech var bra i målet.

Ser riktigt hur det skulle vara en stor fördel för Chel$ki nu, jag menar det räcker ju med ett mål för oss så har vi ett jätteläge att gå vidare ju. Dom måste ju anfalla och då blir det yter för Messi och co att visa vilka som är bäst =).

KOmmer bli tufft dock utan Marquez och Puyi, Någon som vet hur länge han blir borta? Blir upp till bevis för Cáceres nu då kanske.
Barcelona Rambla
2009-04-28 23:41
Valencia-Club-de-Futbol

Hur många målchanser skapade Chelsea då? Hur många mål gjorde de? Detta var bara halva mötet. Det finns en match kvar. Kanske kan chanserna Barca skapar förvaltas bättre då.
Valencia Valencia-Club-de-Futbol
2009-04-28 23:40
Blaugrana13;
Jo, jag sa inte att det inte fungerar i Spanien.
Jag gillar spansk fotboll men ingen kan snacka bort att de flesta försvarsspelen är ganska sunkiga...
Real Madrid Shi
Det var ju det allmänna surret innan matchen, att Barca mot ett engelskt lag är ett kvitto på hur Barcas fotboll står sig mot riktigt bra motstånd.
Barcelona Patel
Blaugrana13

Sant! Det spelet är vår signatur..
Barcelona Criff
Valencia-Club-de-Futbol,

Konstigt då att Barcelona vann CL med joga bonito. Så längesen var det inte.
Barcelona Blaugrana13
2009-04-28 23:39
Valencia-Club-de-Futbol

Vi ligger bra till i både ligan och cupen, så uppenbarligen gör man det.
Barcelona Rambla
Shi

En fråga, hur mycket tycker du att Chelsea testade oss offensivt? Hade de försökt spela lite "vanlig" fotboll, tror du då att de hade kunnat hålla tätt? Ställer man upp 9 man på den undre egna planhalvan så blir det verkligen inte mycket ytor för motståndarna att ta sig igenom. Speciellt inte när man möter ett så starkt och fysiskt lag som Chelsea. Hur lätt är det att dyrka upp ett sådant lag? Sen en målvakt som storspelar på det gör ju inte saken precis lättare.
Barcelona Okkapokka
pokke

Med tanke på hur matchbilden såg ut idag och med dom chanser vi hade så borde vi haft en seger i baken.

Men det bästa resultatet efter en vinst är såklart 0-0.
Barcelona Pep.G
Ett enda mål och Chelsea måste göra två. Många här glömmer att Barca är ett fanatstiskt kontringlag också. Hade vi haft Puyol/Marquez i returmötet så hade jag garanterat er en final, men nu känns det mer som 50-50..
daní
Messi måste höja sig då han kommer möta en betydligt bättre vänsterback nästa möte i Ashley cole.

Hoppas dock på en Återförening ála 06 med Arsenal Barca i final.:D
Barcelona Smogen
Shi

till nästa säsong kanske du kan skicka en förfrågan till spanska ligaförbundet om att man helt enkelt låter barcelona spela tre matcher nästa år, Real (när dom har fullt lag, Valencia och villareal).
resten kan vi få vinna med tre noll eftersom inget av de övriga lagen är något motstånd...

antar att det bara är ni som ställts mot ett riktigt test denna säsongen, var väl mot Liver.....nej vad säger jag, "Real Union" menar jag...
Canaletes
Jag kan inte tänka mig hur Henry måste känna sig om dem inte går vidare till final.

Det måste svida väldigt väldigt hårt asså...
Valencia Valencia-Club-de-Futbol
2009-04-28 23:38
Roligt att många klankar ner på "tråkig fotboll"
Kolla bara på Real hur det går när man inte vill spela försvarsspel i CL.

Man vinner väldigt sällan hela turneringar med joga bonito.
Framför allt inte i dagens fotboll.
Barcelona Blaugrana13
2009-04-28 23:38
r.10

Han är ute för resten av säsongen(rätta mig om jag har fel någon)
Barcelona pokke
2009-04-28 23:37
Okkapokka

Tycker du 0-0 är en förlust?
Barcelona r.10
2009-04-28 23:37
Hur allvarlig är Marquez skada?
Barcelona Woods
2009-04-28 23:36
Guus Hiddink - Pep Guardiola 10-0

Bittert som bara den. Hiddink utklassar Pep taktiskt denna matchen. Bara att konstatera. Många spelare som förtjänar kritik ikväll. Däribland Lionel Messi. Men men.. nog fasen ska vi kunna göra mål i London. En REJÄL förbättring krävs, svar sökes på många frågor. Är duktigt besviken efter ikväll.
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
Ämne: Criff

Jag anser i....
Shi

Bara vi är bättre än Real så är jag helt Överlycklig:P
Barcelona Pep.G
Abidal-Pique mittbackspar nästa ?
Barcelona Blaugrana13
Patel

Haha, jo men visst saknar man en nick då och då.
Men deras passningspel inne i straffområdet... sinnesjukt! =)
daní
2009-04-28 23:35
ja han såg lite "slöare" ut än vanligt om man får säga så haha. Enda felet Henry gjorde va att inte passa bakåt till iniesta (?) annars kommer han va djuriskt hungrig i en eventuell CL Final som senast
Barcelona Okkapokka
Ursäkta mig, det vart ett kryss givetvis, men det känns som en förlust. Och detta är långt ifrån över, som jag sa tidigare. Vi kan avancera vid ett oavgjort resultat och vinst. Chelsea måste vinna nere på bryggan.
Barcelona Saman.
Shi

Det roliga är att det argumentet används ända tills vi stöter på motgångar och när det väl går tufft för oss som t.ex idag då är det en utmaning, suck. Hade vi vunnit idag med 3-0 så hade det fortfarande kommit in muppar (trots att det inte är du) och sagt att CL finalen blir vårt riktiga test. Så du får ursäkta att alla förkastar dina teorier men vi ser ingen skillnad på alla inlägg som hela tiden ifrågasätter vår egen utmaning.
Real Madrid Sherminator
2009-04-28 23:34
Shi

Jag tyckte Lyon och Bayern testade oss på sina respektive hemmaplaner.
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
Ämne: Om det inte vore för....
Okkapoka.

Har du somnat? matchen slutade oavgjort
Barcelona Patel
Blaugrana13

Absolut. Men då Alves kan träffa bullseye med en fotboll från alla avstånd, så lär det fungera ändå :)
Barcelona Blaugrana13
2009-04-28 23:33
Okkapokka

Han gjorde det inte lättare heller. Man ska ju inte vinna för att domaren är med en, men han var fan inte bra idag.
Barcelona Barca-nist
2009-04-28 23:33
daní

messi har nog inte återhämtat sig från magsjukan. verkar så:/
Annons: