/spanien/barcelona/forum/18813.aspx/spanien/barcelona/forum/18813.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
2009-04-04 19:17
Tja!!!
om jag inte minns fel så är inte robben eller marcelo me för real madrid mot malaga så jag hoppas o tror att real tappar medans vi vinner mot valladolid;)
Forza Barca
Barcelona pokke
2009-04-04 19:15
Ganska vågat av Pep att starta med Pedro som inte har fått mycket tid. Hoppa Pep vet vad han håller på med.

In Pep we trust!
Barcelona pokke
2009-04-04 19:14
Wow, vilken elva. Visca Barca!

Nu kör vi, äntligen är det La Liga igen! Vi grejar detta nu gubbs. Sitter här och laddar med en fet kebab pizza :)
Barcelona Klint
2009-04-04 19:13
Där är startelvan alltså. Spännande att se vad Pedro kan göra från start.
Barcelona Klint
2009-04-04 19:12
Valdes; Puyol, Marquez, Pique, Sylvinho; Busquets, Xavi, Keita; Pedro, Eto'o, Iniesta
Barcelona ihefsu
2009-04-04 19:09
Ämne: Nu är det inte enbar....
Nämn inte post-landskamper och Barcelona i samma meningen den här säsongen, tack. Det funkar verkligen inte. VERKLIGEN, verkligen inte.
Barcelona Bernie
2009-04-04 19:04
10 matcher kvar och jag tror att vi kommer att se lagets bästa fotboll komma nu i slutspurten. Det är nu det gäller, sanningens ögonblick. Man har gjort en fantastisk säsong hittils, har legat på topp nästan hela tiden och det ska bli intressant att se laget kriga nu sista matcherna. Jag minns Real förra säsongen på slutet som visade upp enorm laganda och vände upp och ner på varje match. Hoppas att vi visar upp likadan styrka.
Barcelona tarrak
Nu är det inte enbart den eventuella avsaknaden av Messi som gör mig orolig, utan vi saknar flera andra viktiga kuggar, samt att en hel del spelare lär vara slitna. FIFA-viruset har inte varit nådigt mot oss och via har bara vunnit en av fyra post landskampsmatcher, trots ganska beskedligt motstånd.
Barcelona Klint
Haha precis! Vinst med egna laget idag, Malmö vinner så det kan väl inte bli något annat än Barca seger ikväll? Nej, men allvarligt talat så tror jag att spelarna kommer vara väldigt motiverade. Den enda faran är hur mycket Pep väljer att rotera med tanke på den kommande matchen mot Bayern.
Barcelona Mojito
2009-04-04 19:01
Klint

Var det för att Malmö vann som du har en positiv känsla kanske?

Klart vi inte står och faller med Messi, men matcher direkt efter landskamper kan bli lite sega, och då är det guld att ha en snabb Messi att tillgå.
Barcelona Klint
2009-04-04 18:56
Jag har en helt annan känsla. Vi står inte och faller med Messi och framför allt inte mot ett lag som Valladolid. Jag tror på seger idag.
Barcelona pokke
2009-04-04 18:42
tarrak

Du är inte ensam. Jag vaknade med en rejäl huvudvärk idag och sen jag vaknade så har jag tänkt på matchen hela tiden och har precis som du en dålig känsla inför matchen. De här landskamperna går mig på nerverna.

För övrigt så tycker jag vi ska i vilket fall greja denna matchen och få med oss 3 poäng innan vi tar an Bayern.
Barcelona Viva El Messi
2009-04-04 18:39
kolla statistiken mellan Bayern-Wolfsburg bayern hade 65,4 % bollinnehav och ändå vann wolfsburg med 5-1
Barcelona Mojito
2009-04-04 18:38
tarrak

absolut. All logik pekar på att Messi vilas, får han ett kort inhopp får man vara nöjd.

Tror själv också på en tuff match.
Barcelona tarrak
2009-04-04 18:34
Mojito

Tror nog att det är utelutet för Messi att starta idag. Bolivia-matchen slet fruktansvärt hårt på argentinarna och flera spelare (bl a Gago) höll på att svimma av utmattning. Eftersom Messi inte brukar vara tillräckligt fit i vanliag fall, direkt efter match i Sydamerika, har jag svårt att se hur han skulle kunna vara det idag. Men, men om 40 minuter vet vi. Har en väldigt dålig känsla inför den här matchen. Hoppas att jag har fel.
Barcelona Pep.G
2009-04-04 18:30
57 inlägg och det är match idag. Det vackra vädret har gjort sitt :)
Canaletes
2009-04-04 18:25
BirdStrike

som att kasta pengarna i sjön...
Barcelona Mojito
2009-04-04 18:21
Även om jag inser att Messi har en lång flygresa i kroppen undrar jag trots allt om han ändå inte borde starta i kväll. Efter höghöjdsmatchen kommer han ju att känna sig som ett flygplan själv på normal höjd.
Samma sak gäller Iniesta, jag hoppas han får starta så att Barca kan dra upp ett ruskigt högt tempo från början och helst döda matchen i första.

Men men, jag är nöjd med 3 pinnar oavsett vem som spelar, det kommer viktigare matcher för grabbarna ovan inom kort.
Barcelona BirdStrike (MQUC3)
2009-04-04 18:14
Mojito:

Förstår vad du menar, Ser hellre att Madrid förlorar ;) men brukar ha med dom i mitt tips pga att jag antingen får lite pengar (om andra matcherna går som de ska) eller att jag blir glad att dom förlorar så det är lite som en WinWin situation..

Mardrömen är ju :

Le Mans Lyon 2
Fulham - Pool 2
Recre - Sevilla 2
Valla - Barca 1/x
Malaga - Real 2

Men så får vi hoppas att det inte blir, som sagt. Tippar bara för att få lite spänning, 50 spänn är ju inte direkt mycket :)
Barcelona Barcadinho.
2009-04-04 18:13
Skönt och se att Bayern får stor stryck mot Wolfsburg som annars är gryma den här säsongen och leder för närvarande bundesligan.
Det känns lite bättre tills på tisdag.

Men idag är det lika viktig match och det är väldigt svårt o gissa elvan. Jag tror att de två som spelade en enda match i afrika är med idag, alltså Eto'o och Keita, samt de två som är tillbaka från skadan och ser ut och vara friska, alltså Puyol och Iniesta.

Jag tror att Xavi får vila idag och mittfältet blir Busquets + Keita + Iniesta.

Bojan startar nog istället för Messi, tillsammans med lejonet och Henry.

Puyol spelar till höger istället för Alves som vilar, Sylvinho till vänster o Marquez + Pigue centralt.

En del tunga kort är på bänken och kan kastas in när som helst.

Jag är ganska säker på en stor bollinnehav från barca som vanligt. Valladolid brukar inte föra matchen och bygger sitt spel mest på diciplinerat försvar och effektivt offensiv.

Hoppas att vi inte får "Bayern-effekt" och att vi ser till att hämta tre poäng idag.
Det kommer att stressa marängerna som spelar direkt efter.
Barcelona Mojito
2009-04-04 18:11
BirdStrike (MQUC3)

Inte för att jag unnar dig en förlust, men jag hoppas du flyger på Malaga - Real... :-)
2009-04-04 18:03
Vad tror ni jag har för chanser på detta tips ?

Le Mans - Lyon 2
Malaga - Real Madrid 2
Valladolid - Barcelona 2
Recreativo - Sevilla 2
Fulham - Liverpool 2

Insats: 50 kr
Odds: 12.62
Möjlig vinst: 631 kr
Canaletes
2009-04-04 17:23
Delarocha

hahaha
Barcelona pokke
2009-04-04 17:17
Lucio verkar vara skadad.
Barcelona pokke
2009-04-04 17:13
Sitter här och kollar på Wolfsburg-Bayern München. Bayern blir totalt överkörda av ett lag som Wolfsburg.

Om ett lag som Wolfsburg kan få in 5 bollar mot Bayerns usla försvar så kan jag garantera att vi kan få in 3-4 mål mot dem på Camp Nou. Bayerns försvar är riktigt dåligt.
Delarocha
2009-04-04 17:11
Wolfsburg är ju feta. Alltid gillat dem. Är ju det enda laget jag faktiskt gillar i Tyska ligan. Tacka FM för det:D

Canaletes
2009-04-04 17:09
ojojoj!!

Bayern ligger under med 5-1!! mot Wolfsburg
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-04-04 17:05
Med sitt bästa lag förlorar Bayern idag stort mot Wolfsburg. Barca måste bara slå Bayern. Kan inte tänka mig nåt annat. Bayern är inte så bra som alla tror. Ett av de lättare motståndarna vi kunde få.
2009-04-04 16:21
The weather here in middle Sweden is really good.
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-04-04 16:15
Luca Toni som var skadad förut är tillbaka till dagens Bayern match mot Wolfsburg och spelar därmed från start.
Kolla länken hur Bayerns startelva ser ut.
Annons: