/spanien/barcelona/forum/18812.aspx/spanien/barcelona/forum/18812.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona a L b
2009-04-15 00:03
Ingen vidare underhållning idag (Barca matchen inte Chelsea-Lpool då) men det viktigaste är att vi vann och att vi är vidare till semi. Att spelare inte byttes ut tidigt i andra är under all kritik.

Vi får hoppas att ingen är sliten och att alla klarar av de resterande matcherna. Vi har ett tufft schema framför oss. Något som kommer bli underbart att titta på !
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-04-15 00:03
Är det inte 3 man ska ha?
Barcelona Okkapokka
2009-04-15 00:02
Nu blev jag fundersam med det har gula korts saken igen.

Nu kollade jag igenom lite mera och om det vare som Rambla, el Flaco och el captiano sa tidigare så ska Alvés och Puyol missa matchen mot Chelsea, för dom har fått två gula kort under slutspelet.

Är ni säker på att det är två gula i slutspelet som gäller?
Barcelona NoGo™
2009-04-14 23:54
Ämne: Kolla Ribery i hans ....
hehe ja det skulle ju inte vara helt fel med han i laget :)
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-04-14 23:41
Ämne: Någon som såg när Me....
Tror att det var hans kusin som lirar i den andra division i Tyskland, kommer ej ihåg vilket lag han lirar i dock.

Kommer också ihåg när han ägnade ett av hans/Messis mål i Sevila matchen till just sin kusin i 2 Fußball-Bundesliga när han pekade på sina tänder.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-04-14 23:41
Okkapokka

"Villarreal, Cupfinal." :)

Ghazza

Joo du, men en liten skada på Toure eller Messi och hela säsongen kan vara förstörd. Lärde du dig inte efter Chelsea - Liverpool matchen att det minsta lilla kan ändra allt? :P
Barcelona Okkapokka
2009-04-14 23:39
Gonzalez_Barca

Bilbao i CdR final efter Villarreal mötet också mitt i veckan.
Barcelona Ghazza
2009-04-14 23:39
Visst är det kommande spelschemat tufft... Men, det kommer väldigt lägligt. Spelet flyter på bra och vi har inga allvarliga skador på nyckelspelare. Det kunde sett mycket mörkare ut!

Denna storm kan komma att visa sig endast vara lite duggregn.
Barcelona Latinoo
2009-04-14 23:38
Kolla Ribery i hans nya tröja, vänsterkanten i Camp Nou väntar på dig.

Barcelona Ordem e Progresso
2009-04-14 23:38
Underbart med avancemang. Men som så många andra förstår jag inte heller hur Pep tänker när han i stort sett aldrig visar Messi. Har han blivit ngn stålman som kan spela precis hela tiden? För han verkar aldrig prioriteras vid vilobyten.

Det är det enda frågetecknet jag har om Peps coachning...
Barcelona Okkapokka
2009-04-14 23:37
NiboRRobiN

En sak att notera är att vi sa samma sak inför Lyon och Bayern ;)

Närå, men allvarligt talat så kommer det vara oerhört jämt, precis som föregående möten emellan oss två.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-04-14 23:35
Fyfaaan.. nu kommer nog dom tuffaste veckorna laget haft så långt jag kan minnas.
Getafe, Sevilla, Valencia, Chelsea, Madrid, Chelsea, Villarreal, Cupfinal.
8 otroligt viktiga matcher på bara en månad.
Barcelona NoGo™
Ämne: Jag förstår inte var....
Japp håller med, Messi borde byts ut direkt efter 1-1 målet. Sen tycker jag att vi borde ha utnyttjat alla våra byten.
Real Madrid Zizou_spars
Gratulerar till avancemanget! Kom igen och förnedra Chelsea nu!
Barcelona Messidinho_10
2009-04-14 23:34
Någon som såg när Messi sprang utt till en i publiken och gav snubben tröjan? Jag undrar om det va någon Messi kännde?
Barcelona Frodo
2009-04-14 23:32
Jag förstår inte varför fler spelare inte byts ut efter 1-1 målet. Matchen var ju helt avgjord då. Med tanke på spelschemat framöver så borde Messi undvarats de sista 15 minuterna.
NiboRRobiN
2009-04-14 23:31
Okkapokka // Bra sakt!
Barcelona Messidinho_10
2009-04-14 23:29
Jag kommer drömma om det.
Barcelona Okkapokka
2009-04-14 23:27
Den som tror att vi kommer köra över Chelsea som vi körde över Bayern kan sluta drömma genast.
Barcelona BRGR
2009-04-14 23:25
Getafe, Sevilla, Valencia, Chelsea, Real Madrid, Chelsea, Villareal...Ett riktigt, RIKTIGT jobbigt spelschema framöver där varenda match egentligen är lika viktig om samtliga titlar ska bärgas hem...
Barcelona a L b
2009-04-14 23:25
Det kanske låter konstigt men jag tycker faktist att det är bra att vi får börja hemma nu när vi ska möta Chelsea. Jag tror att vi ska ge allt nu hemma och försöka döda matchen tidigt. Upprepa som vi gjorde mot Bayern.
Barcelona Frodo
2009-04-14 23:24
Lite märkligt att Portos tränare är avstängd imorn för en företeelse som skedde mot Atletico. Jag är inte insatt i just den situationen men vilket flyt United har med sig.
Barcelona Klint
2009-04-14 23:21
Ämne: Skönt att slippa spe....
Där misstar du dig allt. I mitten av nästa vecka väntar match mot Sevilla i ligan =).
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-04-14 23:20
Skönt att slippa spela i mitten på nästa vecka....Nu är det dags att oroa sig för Getafe...
Barcelona Barcadinho.
Barca spelade bra idag. Lugnt och fint man rulllar bollen och motståndarna springer efter.
Jag ver att folk har olika smak eller syn på fotbollsstil.
Men jag personligt älskar den här underbara passningsspel. Alla spelare visar ett tecken på hög teknik.

Det är stort för Pep att ta oss till semin redan på hans första säsong. Han har gjort ett underbart jobb som ärligt talat överaskar de flesta. Chelsea blir tufft. Helt 50-50 kan man säga.
Dagens matchform kommer att avgöra och väldigt små marginaler. Har vi en bra dag första mötet och Chelsea mindre bra så kan vi ta oss till London med ett bra resultat.
Samma sak i returen.
Dagens form kommer att avgöra. Båda lag är annars lika starka generellt sett och det är små marginaler som kommer att avgöra.

Men jag tror på Barca. Med hög press och ett spel som ETT lag som fixar vi det.

Jag ser att ni bråkar om den storsta filmaren mellan Gerard och Drogba.
För mig är det Luca Toni. Jäklar var den här tanken har fallit ner idag och mycket mer på förstamötet. Och hela tiden i offside position. Är han och Inzagghi uppfostrade på samma fotbollsskola?

Getafe borta nu till helgen och igen ett måste match. Men jag tror att vi fixar det med en bra startelva dessutom. Jag tror inte att dagens match tog för mycket från krafterna.

Jag var orolig en kort stund för Yaya när han klev av planen, men han fortsatt och det verkar inte vara något problem.

Härligt att se Abidal på vänsterkanten igen.
Mycket viktigt att få honom tillbaka nu och jag är säker på att Sylvinho får många spelminuter i alla fall. Det är ju många matcher.

Imorgon är det Porto som gäller för min del.
Jäklar, bara att de inte klantar det nu. Jag gillar när underdogs vinner såna matcher. Det smakar som en väldigt god choklad och se mindre klubbar slår de stora ibland. Men med United så vet man inte.
Barcelona L-Messi10
så jävla härligt att vi är vidare nu ! Nästa bli chelsea o jag tror faktist att om vi vinner mot Chelsea så har vi vunnit CL för att de e nog den enda laget som kan utmana oss i DAGSLÄGET !

Visca el barca!!
Barcelona Okkapokka
2009-04-14 23:19
Puyol,Dani Alvés och Messi riskerar att bli avstängd.
Barcelona Okkapokka
2009-04-14 23:18
Du menar 6 maj? :)
Barcelona haeger
2009-04-14 23:17
Hoppas Puyol blir bättre till de nästkommande matcherna. Han behövs.
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-04-14 23:17
ALLIHOPA SOM UNDRAR. VI BÖRJAR HEMMA DEN 28 APRIL. BORTA DEN 6 MAJ!!!

Okkapokka

Hahaha oj. Jag är lite borta just nu xD.
Annons: